WorldShift - новият проект на българите от Black Sea Studios

Играта представлява кибер-фентъзи стратегия, ориентирана предимно към динамичните мултиплейър битки. Освен феноменална графика, авторите обещават общо три фракции, кооперативен мултиплейър, стойностна кампания и десетки уникални мисии, хиляди предмети, опростено управление и тонове положителни емоции.

Ако всичко е наред, WorldShift ще се окаже по-добрата ролева стратегия. Особено в графично отношение.



Родният производител на игри Black Sea Studios, известен най-вече със стратегията в реално време Knights of Honor, най-после оповести публично новия си проект. Играта е озаглавена WorldShift, към момента се разработва единствено за персонален компютър и представлява кибер-фентъзи стратегия в реално време с безкрайно оригинална концепция.


Всъщност, за играта се знае от началото на миналия месец, когато авторите отвориха официалния сайт, на който са поместени редица наистина страхотно изглеждащи картинки, плюс кратко описание какво ще представлява в крайния си вариант..


Според авторите WorldShift е продукт, който ще носи радост, без играчът да бъде излишно обременяван с тонове инструкции, ненужни отговорности, огромно технологично дърво и други, типични за жанра, усложнения.




"Като изключим някои особено добри изключения, имам чувството, че за последните десетина години играем различни варианти на една и съща стратегия в реално време" , споделя водещият дизайнер в Black Sea Studios Веселин Ханджиев, отговорен за визуалната част на хита от близкото минало Цар: Тежестта на Короната. Според него "WorldShift е различен не само отвън, а и в сърцевината. При това много".


Действието в WorldShift се развива хиляди години в бъдещето, когато днешната цивилизация е почти напълно заличена от неизвестен вирус. Звучи като типична научнофантастична история, но Ханджиев бърза да уточни, че това е стандартна визия за бъдещето, която обаче е лишена от тонове странни технологии с непроизносими имена. Освен това, в случаите, когато играчът ще се натъква на останки от човешкия свят, това ще са по-скоро археологически събития и нищо повече.


В WorldShift намерили място общо три фракции - Humans, Tribe и The Hive. Също като в повечето модерни стратегии, играчът ще управлява относително малки групи от единици, чийто брой ще варира между 30 и 50. Повечето - ако не и всички - единици ще бъдат достъпни още в самото начало. Вместо да открива нови технологии и подобрения, играчът ще има пълната свобода да оборудва армиите си с разнообразни предмети и древни пособия, които придобива по един или друг начин.


Цялата информация за всичко това ще се съхранява в база данни, наречена "Ability Grid". По този начин играчът ще може бързо и лесно да прецени дали кога и какви промени да внася по своите питомци. Дали ще ги подсили физически или ще ги даде нови оръжия, ще зависи от наличните ресурси и конкретни нужди в дадена ситуация.


Естествено, най-добрият вариант е да разполага с всичко накуп, но в реалността това е невъзможно. Всъщност, според Black Sea Studios в играта чисто и просто няма да има най-добра армия, най-добри ъпгрейди или нещо подобно, а всичко ще зависи от конкретните нужди и стила на играча.


Всичко това предполага непрестанни високоскоростни битки, поставящи на изпитание уменията на играча да организира добре войската си и да контролира ключовите позиции на картата. По всичко изглежда, че основната идея се върти около мултиплейъра, ето защо екипът на Black Sea обещава дори кооперативен режим и тонове полезни опции, които, според сънародниците ни, липсват у повечето модерни заглавия в жанра.


"Като цяло, всеки ще може да играе срещу други хора или да се концентрира върху кампанията и мисиите. Но ето и нещо ново: ние наблягаме изключително върху кооперативните мултиплейър мисии", хвали се Ханджиев. "Мисля, че този тип геймплей често е пренебрегван. А защо е така? Те са чудесен източник на позитивни емоции и забавления за играчите", допълва той.


Макар все още да не е ясно кога по-точно ще излезе на пазара, върху играта се работи от няколко години. Засега играта се разработва единствено за персонален компютър, но предвид уникалната концепция, интерфейсът може лесно да бъде оптимизиран за конзолните контролери. Все пак всичко зависи от това кой издател ще поеме проекта и дали ще успее да го лансира пред широката публика.


Повече информация за WorldShift, както и доволно количество картинки, показващи страхотната графика, ще намерите в официалния сайт на играта.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK