Шеф на Electronic Arts: "Отегчаваме хората до смърт"

Всеки запознат веднага ще се досети, че шефът на най-големия издател в света има предвид управляваната от него компания, защото именно Electronic Arts залага и печели най-добре от тази стратегия. Чудесен пример за това са ежегодно бълваните от EA Sports десетки реинкарнации на практически едни и същи игри. В общия случай, разликите се изчерпват с нов саундтрак, нова опаковка, 1-2 дребни промени по геймплея и съвсем леко подобрение по графиката.

Шеф на Electronic Arts: "Отегчаваме хората до смърт"


В изключително прямо и увлекателно интервю за ежедневника Wall Street Journal, управителят на водещия издател на компютърни и видео игри Electronic Arts Джон Ричитиело най-после се престраши да заговори против гейминг индустрията и упоритостта на компаниите да произвеждат най-вече продължения или нови игри с до болка позната тематика.


"Отегчаваме хората до смърт и създаваме продукти, които стават все по-трудни и неприятни за играене", споделя той, намеквайки на конкуренцията, че би било добре да експериментират малко повече, залагайки на нови подходи и тотално непознати концепции.


Но Ричитиело не спира с изненадите: "В по-голямата си индустрията единствено освежава дадена игра и я пуска на пазара като напълно нов продукт. Към момента на пазара има тонове заглавия, които изглеждат съвсем като предшествениците си от миналата година".




Всеки запознат веднага ще се досети, че шефът на най-големия издател в света има предвид управляваната от него компания, защото именно Electronic Arts залага и печели най-добре от тази стратегия. Чудесен пример за това са ежегодно бълваните от EA Sports десетки реинкарнации на практически едни и същи игри. В общия случай, разликите се изчерпват с нов саундтрак, нова опаковка, 1-2 дребни промени по геймплея и съвсем леко подобрение по графиката.


От материала на Wall Street Journal става ясно, че за последните три години приходите на Electronic Arts стават все по-малки, и компанията все по-усилено търси начини да промени това. Ето защо възлага големи надежди на свежи проекти като Pogo, Rock Band и Spore, които да предложат нещо невиждано, вместо полирана (и определено изтъркана) до съвършенство добре позната концепция.


Естествено, в каталога на Electronic Arts има безброй игри, които някога са били оригинални и всичко останало, но с времето бяха превърнати в практически безкрайни поредици, чиито продължения излизат през няколко месеца и наистина отегчават всички, освен най-големите си фенове.


Типичен пример за това са поредици като Sims и Battlefield. И двете игри предложиха нещо ново и невиждано, а към днешна дата компанията продава тонове дребни добавки на цени между 10 и 30 долара на парче.


В това няма нищо лошо, но когато геймърите трябва да плащат макар и само 20 долара за 5 нови мултиплейър карти, значи в системата има нещо твърде нередно. Особено, ако същите тези карти са направени от фенове на игрите в свободното им време, какъвто е случаят с Battlefield. При Sims и Sims 2 нещата не стоят точно така, но и там промени обикновено не са зашеметяващи.


При всички положения, едно нещо е сигурно. Ако издатели от ранга на EA, Ubisoft, Eidos и Activision продължат да играят на сигурно с продълженията, рано или късно всичко ще се сгромоляса, а голяма част от инвестициите в сектора ще "идат на кино".


Но след като шефът на EA открито признава, че нещата не са както трябва, значи съвсем не е единствен и компаниите осъзнават как игрите вече не са продукти от рода на шарени телефони и сладки iPod устройства, предназначени само за подрастващите.


Почти в края на интервюто Ричитиело мъдро споделя, че: "има реална опасност игрите да станат по-безинтересни от сайтове като Facebook, iPod плейъри". И е прав. Но за съжаление от материала не става ясно дали гениалните му прозрения ще се отразят положително на EA като компания и основните отдели като EA Games and EA Sports, бълващи продължение след продължение всяка година.


По-скоро не. Както изглежда, гейм индустрията има чудесен учител в лицето на Холивуд, който става все по-безинтересен, макар да произвежда повече филми от всякога. Все пак признанието е първата крачка и лъч надежда.

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на aftor
    *****
    Неутрално

    да ви пикая на глупостите
    кат има балъци да да плащат ...............

  2. 2 Профил на capron
    *****
    Неутрално

    реинкарнация.....
    Дневник, хайде малко напън и да пишем на български, прост, скучен български

  3. 3 Профил на Зайо Зайов
    *****
    Неутрално

    Ако Wall Street Journal е „ежедневник”, то вие сте тоалетна хартия.

  4. 4 Профил на ъ?
    *****
    Неутрално

    Не е ли ежедневник? Зашо тогава излиза всеки ден по целия свят. Зайо, ако имах права, бих те баннала веднага. Що за хора влизат тук? Навсякъде псувате, обиждате и най-вече - дразните!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK