Китай се готви за Луната

© Reuters

До десетина години китайската космическа агенция може да изпрати астронавти на Луната – развитие, което да бележи началото на нова ера в изследванията на естествения спътник на Земята, твърдят експерти, цитирани от в. "Гардиън". Решението на администрацията на Белия дом да се откаже от плановете за завръщане на Луната оставят Китай като най-добре подготвения кандидат за втора държава, изпратила хора там, коментира изданието. Предложеният от Барак Обама в понеделник нов бюджет на САЩ не предвижда средства за струващата 81 млрд. програма "Констелейшън", в чиито рамки трябваше да се подновят мисиите до Луната, спрени през 1972 г. Решението за спирането й обаче не означава, че подобни сложни и скъпоструващи операции не могат да бъдат извършени от други страни.

"Луната е очевидна цел за китайците и те искат да я достигнат до 2020 г.," твърди Кен Паундс, професор по космически науки от университета в Лестър.

Бюджетът на китайската космическа програма е около 2 млрд. долара годишно. Това е близо 1/10 от изразходваното от НАСА.

Досега в актива на Китай, който е оценяван като трета космическа сила след САЩ и Русия, са записани извеждането на космически екипаж в околоземна орбита, както и роботизирана мисия до луната. Миналата година пък Индия, която планира да изпрати човек в космоса до 2016 г., откри вода на земния спътник. Япония също има амбиции в посока към луната, където бе изпратена сателитна мисия, заснела във висока резолюция кадри от нейната повърхност.

Начало на амбициозната програма на Поднебесната империя ще сложи изстрелването на сателити, които да орбитират и достигнат до Луната, да се спуснат на нейната повърхност и да върнат на Земята около 2 кг скален материал. През октомври т.г. трябва да бъде изстреляна сонда, която да открие места, подходящи за кацане при следващи мисии.

Следващата стъпка към ще бъде направена през 2013 г. с изстрелването на роботизиран луноход. Ако се вярва на китайските планове, още догодина пък около Земята ще обикаля тяхна собствена космическа станция, която до края на десетилетието да бъде последвана от още две постоянни орбитални бази. С достатъчно финансиране пък първият китаец ще стъпи на Луната някъде около 2022 г.

бай Петко

Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

2. 2 Профил на ARRI

До коментар [#1] от "бай Петко":

Били са.Това,че показаха снимки,че знамето се вее при положение,че няма атмосвера,са фалшиви.Даже и по-рано от посочената дата са били.

Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  3. 3 Профил на Луномакета
    Неутрално

Не се морете да се качувате при нас ,на Луната бре, китайци. Ние от тука ке ви пуштиме доле 2 кила каманяци.

4. 4 Профил на Змей Горянин
    Неутрално

Най-вероятно хамериканците ще твърдят, че китайците лъжат или че извънземни са краднали тяхното "веещо" се на луната знаме....... и са затъмнили звездното небе около нея. Холивудският режисьор, който е правил филма, ще си направи сепуку и ще настане голям гъдел, защото на лъжата краката са къси.

5. 5 Профил на бай Петко

До коментар [#2] от "ARRI":

Къде са доказателствата бе лумпен?

6. 6 Профил на Ха ха ха ха
    Весело

Сега Обамчо ще обърне палачинката с финансирането. Някой здраво го работи. Ха ха ха ха

7. 7 Профил на heatseeker
    heatseeker

Знамето може да се полюшва и при липса на атмосфера - само от гравитационни и т.н. влияния. Че бяха там американците, бяха. Но дори и със себе си да бяха взели бай Петко, той пак щеше да твърди, че не са били.
    А иначе - желая успех на китайците, дано наистина и те стигнат до там. Макар че засега това е по-скоро въпрос на престиж, отколкото на някаква евентуална полза в обозримо бъдеще.

8. 8 Профил на Стефан
    Стефан

Хаха... те още живеят в студената война. Админисрацията на Обама най-сетне иска да направи нещо смислено с НАСА... никакво фукане със "стъпихме" и какво от това. Повече наука, нови технологии и партньорство с частия бизнес. Само дано предложенията минат Конгреса...

The best labour saving device of today is tomorrow
  9. 9 Профил на Шопистократ
    Гневно

До коментар [#5] от "бай Петко":

не може ли да се въздържаш от простотии, обиди, квалификации и окаляне на форума. Толкова е противно твоето скотско омирисване на чесън и мърсотия.

10. 10 Профил на Ха ха ха ха
    Весело

До коментар [#7] от "GogoPG":

по възможност - всичките.

11. 11 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer

На този руски сайт могат да бъдат прочетени и видяни достатъчно доказателства, че американците СА били на Луната:

12. 12 Профил на bravo
    Весело

Браво на китайците, скоро ги очакваме и да се преселят на Луната. И индийците може да пробват също

13. 13 Профил на 10
    Неутрално

Ако вземат със себе си бай Петко, Бербенков и ромите, ще започне такъв живот, че само си викам ДАНО

14. 14 Профил на ARRI
    Рейтинг: 1441 Гневно

Не съм лумпен.

15. 15 Профил на 006,9
    Любопитно

Чудно ми е защо руснаците не инициират една програма и да бъдат вторите стъпили на Луната.

16. 16 Профил на Николай
    Неутрално

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
    Скандал космического масштаба. Мошенничество Китая
    22 октября 2008 г.

20 октября сайт prisoplanet.com поместил обширное интервью со специалистом НАСА, китайцем по происхождению Ку Жэнгом (Qu Zheng), который тщательно проанализировал видео с прямым эфиром и кадрами выхода китайских астронавтов в открытый космос и пришел к мнению, что это беспрецедентная ложь Компартии Китая. Предлагаем вашему вниманию перевод этого интервью.

«Телеканал CCTV спешил сделать прямой телеэфир о запуске космического корабля в конце сентября, чтобы приурочить «старт» к празднику Коммунистической партии Китая. И это короткое видео, однако, изобилует множеством необъяснимых физических явлений. В представленном видео бросаются в глаза несуразности, когда вокруг астронавтов летают пузыри, когда как известно, что в вакууме не может быть никаких пузырей, а также отсутствие шумового фона во время космической связи заставляет зрителей усомниться в реальности космической экспедиции. Анализ этих странностей указывает, что прямой эфир был жульничеством со стороны китайских властей.

В надежде найти объяснения этим странностям, мы связались с экспертом доктором Ку Жэнгом (Qu Zheng), который в свое время работал в Лаборатории реактивного движения НАСА, и попросили его объяснить с научной точки зрения странности с выходом астронавтов в открытый космос.

Репортер: Доктор Жэнг, есть вопросы по живому телеэфиру в связи с запуском космического корабля «Шэнчжоу-7». Как вы их объясните?

Ку Жэнг: Я видел прямой эфир. Мое исследование было связано с запуском этого корабля, таким образом, я все это наблюдал очень тщательно. Кроме того, я китаец, и естественно, что китайская космическая программа вызывает мой живой интерес. Скажу, что я лично сталкивался жульничеством со стороны Китайской компартии, когда она в политических целях проделывала подтасовки. Я хотел верить, что прямой эфир с выходом космонавтов в открытый космос - настоящий. Но если этот прямой эфир оказался на самом деле жульничеством, то Китай рискует потерять лицо на международной арене, а мне будет стыдно перед моими китайскими коллегами.

Когда я наблюдал прямой эфир, показанную на кабельном телевидении, то был потрясен. Хотя соглашусь не со всеми моментами, которые подняли блоггеры в Интернете. Чтобы проанализировать видео, нужно иметь обширные познания в физике и соответствующий профессиональный уровень.

Но должен сказать, что я, анализируя видео, нашел еще больше несоответствий, чем блоггеры. Анализ показывает, что никакого прямого эфира с астронавтами в открытом космосе не было.

Репортер: Каковы ваши подозрения? Вы можете предъявить нам детали ваших наблюдений?

Ку Жэнг: Конечно. В дополнение к непонятным воздушным пузырям, отмеченным блоггерами, обнаруженные несоответствия затрагивают также предстартовую подготовку корабля, нехватку атмосферной оболочки вокруг Земли, резкие крупномасштабные изменения в облаках, и отсутствие шумового фона в переговорах астронавтах с Землей.

Репортер: Некоторые интернет-пользователи подвергают сомнению предыдущий запуск корабля, который вы упомянули. Что вы можете об этом сказать с технической точки зрения?

Ку Жэнг: Предварительное время запуска космического корабля называют «окном запуска», которое может длиться несколько дней, несколько часов, или, при некоторых обстоятельствах, даже минут, и прогнозируется с помощью компьютерного моделирования. Факторы, которые учитывают при определении окна запуска, включают угол солнечного света, который освещает солнечные батареи корабля и подпитывает их энергией, солнечное излучение, которое имеет значение для инфракрасного датчика системы управления, а также температура и форма самого космического корабля.

Космическое испытание – сложный технический эксперимент. Как только окно запуска определено, оно не может быть без большой необходимости скорректировано. Часто отсрочка запуска происходит из-за сложных погодных условий или технических- причин. Ранний запуск очень нежелателен, ибо он может расстроить планы. Уверенность в успехе космической экспедиции уменьшится. Запуск «Шэнчжоу-7» стал тестом на честность Коммунистической партии Китая. Никто не имеет 100%-ной уверенности в успехе старта корабля, и лучшее окно запуска обязательно должно выдерживаться.

Ранее коммунистические СМИ Китая оповестили, что лучшим окном запуска будет середина октября. Даже соответствующий Департамент НОАК опроверг слух о раннем запуске корабля. Однако Китай внезапно, 6 сентября, объявил, что космический корабль будет запущен в запланированное время в конце сентября, поскольку это время было признано наилучшим. Агентство Синьхуа заявило: «Согласно некоторым космическим экспертам, надлежащее окно запуска корабля имеется и в сентябре, и в октябре. Но угол солнечного света в сентябре лучше для выхода астронавтов в открытый космос. Это - главная причина в пользу более раннего старта». Это была просто игра слов. В сентябре угол солнечного света немного отличается от того, что бывает в октябре. Однако вычисление этого фактора может быть проделано и за год до начала старта. Нет никакой необходимости ждать до 6 сентября, чтобы сказать, что запуск в конце сентября лучше, чем в октябре! Очевидно, были другие, более весомые факторы для осуществления раннего запуска.

Одна из причин может быть политической. Если ранний запуск преследовал политические цели, то, используя видеозапись, можно просто продемонстрировать его, ибо не было гарантии успеха экспедиции.

Репортер: Среди несоответствий Вы назвали нехватку или даже отсутствие атмосферной оболочки вокруг Земли. Уточните, пожалуйста.

Ку Жэнг: Пожалуйста, смотрим на видео. Это было снято во время полета «шаттла» Discovery STS-121 к Международной космической станции. Мы видим, что с «шаттла» виден сферический край Земли, который мягко-синий, расплывчатый. Это атмосфера Земли. Этот синий круг становится еще более очевидным, погружая в туман Землю. Появление синего цвета происходит из-за того, что синие воздушные молекулы рассеивают синий цвет более активно. Поскольку воздушные молекулы сконцентрированы на высотах в пределах 15 км, а радиус Земли, как известно, составляет 6370 км, становится понятным, что слой на таком расстоянии становится тонким (на видео атмосфера вокруг Земли отсутствует – комментарий сайта).

Теперь рассматриваем фотографию, помещенную в газетной информации агентства Синьхуа и это так называемое живое видео. Край Земли с орбиты полета китайского корабля почти гладкий, нет никакой синей атмосферы, обволакивающей Землю. А ведь высота полета «Шэньчжоу-7» подобна орбите МКС и составляет примерно 340 км.

Кто-то может спросить, а не из-за солнечного ли угла сей феномен? На закате мы видим Солнце красным. Это происходит потому, что мы смотрим на Солнце, потому что синий цвет рассеян на больших расстояниях, и остальная часть солнечного света становится красноватого цвета. Однако, когда астронавт Жэй Жигань (Zhai Zhigang) выходил из корабля, Солнце находилось почти прямо над кораблем, таким образом, наше светило освещало Землю. Если бы выход в космос был произведен на закате Солнца, то солнечные батареи корабля не могли бы иметь достаточно энергии для выполнения этой миссии. Местоположение корабля, когда в космос выходил астронавт, было 50,02 восточной долготы и 4,32 северной широты. По пекинскому времени 16:45 солнечный угол составлял 7,13 градуса. Фотография с борта корабля, опубликованная Синьхуа, настоящая, атмосфера там присутствует. Но почему тогда вне корабля атмосфера вдруг исчезла? Это доказательство того, что прямой эфир был подтасовкой.

Теперь об облаках. Большие и резкие изменения в облачности Земли между 5 минутами 43 секундами и 5 минутами 45 секундами, представленные на фотографии. При просмотре видео это видно еще более контрастно. При нормальных условиях движение слоев облаков должно быть непрерывным, резкие скачки в течение секунд невозможны. Некоторые люди думают, что это связано с тем, что «Шэньчжоу-7» летит очень быстро. Это заблуждение.

Скорость корабля действительно очень высока, время оборота вокруг Земли составляет приблизительно 90 минут. Если учесть, что Земля тоже вращается, то скорость корабля достигает 7 километров в секунду. Этот означает, что скорость движения облаков тоже весьма быстрое явление. На видео мы видим, что в одну секунду на Земле нет облаков, и через другую снова видим облака. Хотя на видео не было никакого масштабирования изображения, мы можем сами сделать оценку увиденному: с самой низкой точки орбиты корабля, движущегося со скоростью 7 км/сек, можно пренебречь собственной скоростью движения облаков. Хотя движение облаков на краю Земли было медленным (из-за угла наклона), масштаб изображения больше. Скорость движения облаков на этом видео должна составлять приблизительно 7 км/сек. С этой скоростью облако должно покрыть расстояние приблизительно 100 км, ибо, как мы видим, в течение секунды облака вдруг исчезли. Но если бы облака действительно перемещались с такой скоростью, Земля бы лишилась облаков. Таким образом, это видео – жульничество. Это была мультипликация на трехмерном пространстве, где облака добавлялись к фону Земли. Вероятно, это была ошибка аниматора, который скорость движения облаков сопоставил со скоростью вращения Земли, следовательно, аниматор заставлял облака двигаться значительно быстрее. Однако такая ошибка не может быть легко обнаружена без тщательного исследования.

Если вы наблюдаете слой облаков на этом видео более тщательно, то вы обнаружите, что облака покрывали множество километров за секунды. Возможно, аниматор взял длину облаков в футах, и перемещал их в течение нескольких секунд. Кроме того, трехмерное графическое программное обеспечение вообще не может моделировать тонкий слой атмосферы вокруг Земли, и это объясняет, почему на видео отсутствовала атмосфера.

Репортер: Воздушные пузыри на видео были первым несоответствием, которое обнаружили блоггеры. Но позже были даны некоторые разъяснения, что это могла быть пыль из атмосферы Земли и перепад давления на поверхности орбитального модуля. Что Вы думаете об этом?

Ку Жэнг: Каждый знает, что в вакууме не может быть никаких пузырей. Многие зрители обнаружили маленькие объекты, которые летали по экрану при трансляции этого прямого эфира. Объяснили, что это могут быть воздушные потоки, выходящие из модуля. Но орбитальный модуль имеет длину всего 9 футов и ширину 7,2 фута, то есть меньше, чем половина обычной спальни. Для такого маленького модуля, в котором люк открывается в течение короткого времени, внутреннее давление должно быть уравновешено внешним вакуумом. Так почему, когда в космос выходил Жэй Жигань, могла взяться воздушная струя? Все мы знаем, что в условиях невесомости и вакуума объекты не встречают никакого внешнего сопротивления, но для движения нуждаются во внешнем импульсе. Однако в видео можно видеть пятна, взлетающие вверх с высокой скоростью. Например, в 0 минут 3 секунды маленькие объекты летели от люка модуля до центра экрана, в 5 минут 49 секунд они появились у шлема астронавта на правой стороне экрана, в 6 минут 42 секунды они отскакивают от модуля, в 7 минут 17 секунд они летят по диагонали. Я не думаю, что «атмосферная пыль» могла забраться на высоту 340 км в условиях вакуума. Даже если допустить, что это была «атмосферная пыль», то почему она такого большого диаметра? Видим ли мы пыль на видео с борта российских или американских космических кораблей?

Кроме того, движение этой пыли должно быть хаотическим. Почему же все эти пылинки на видео летели исключительно вверх?

Если бы они были осколками от космических объектов, то они должны летать с постоянной скоростью. Где они получили начальный импульс? Я бы хотел обратить ваше внимание на маленькие объекты, которые летят от лица Жэя в промежуток времени 5 минут 49 секунд. Маленькие пузыри появились, потом начали набирать скорость. Во-вторых, размер этих объектов становится все больше, поскольку они двигались. Это также соответствует физическому закону, что когда пузыри расширяются, значит, давление уменьшается. Космическая пыль не может существовать в форме жидкости, не говоря уже о способности расширяться без внешнего воздействия. В-третьих, маленькие объекты были очень ярки на фоне космоса. Это может быть тогда, когда пузыри отражают свет в местах соприкосновения воды и воздуха.

Из этих трех пунктов мы можем сделать вывод, что видео было снято под водой. Движение человека под водой может объяснить феномен взмывания вверх этих частиц, которые взлетали по диагонали. Люди могут спросить: а почему мы не видели пузырьки воздуха вследствие дыхания астронавтов, как это видно на примере водолазов? Если вы обратите внимательный взгляд на видео, то вы увидите силовой шнур, который соединяет астронавта с космическим кораблем. Воздухопровод мог быть заключен внутри этого шнура (шланга), который не выпускает пузырьки воздуха наружу. Некоторые люди могут сказать, что они явственно видели, как астронавты сидели внутри корабля в условиях невесомости. Тогда давайте пронаблюдаем это более тщательно. Возможно, это было настоящее видео. Однако, почему нет кадров того, как астронавты выходят из корабля, когда они были вместе? Хорошо, нет видео из-за технических проблем. Но есть большая вероятность того, что корабль полетел без этого модуля, и видео внутри корабля тоже было сфабриковано.

Я также хотел бы разъяснить, где вы можете испытать невесомость, кроме космоса. Кратковременная невесомость может быть создана внутри самолета, когда летательный аппарат летит вниз по параболической кривой, где сопротивление воздуха уравновешивается тягой двигателя, когда машина начинает уходить вниз от самой высокой точки баллистической траектории. Такая невесомость создается в течение 15-40 секунд.

Невесомость испытывалась на американских самолетах Т-33 и F-104. Также невесомость создавалась при полетах крупных самолетов, таких как КС-135 и РС-9, российского Ил-76, где возможно состояние невесомости в течение 30 секунд.

Китай в подобных целях также применял FT-5. Есть видео, где китайские астронавты тренируются на этом самолете.

Репортер: Вы говорили об отсутствии шума в сеансе радиосвязи с Землей. Космический диалог был слишком «чистым». Может, проблема шума решена современной технологией?

Ку Женг: Любой знает, что нет никакого шума в вакууме, ибо отсутствует воздух. Однако космический корабль, находящийся на орбите, является весьма шумным объектом. Шумовой фон на МКС очень высок, в результате чего астронавт Билл Макартур (Bill McArthur) и космонавт Валерий Токарев в результате 8-месячного пребывания на станции вернулись в апреле 2006 года на Землю с некоторой потерей слуха.

Если вы внимательно слушаете голоса астронавтов с орбиты, то услышите шумовой фон. Однако никакого шумового фона в разговоре астронавтов с руководителем Китая Ху Цзиньтао нет.

По свидетельству Ю Ксуеджуна (Yu Xuejun), директора экологической журналистики Космического центра Китая, на корабле «Шэньчжоу-7» непрерывно работает сотня-другая технических устройств, так что шумовой фон обязательно должен был быть. Этот корабль имеет шумность на уровне 70 децибел в течение всего полета на орбите, что соответствует шумности оживленного шоссе. Сайт sina.com в статье от 6 сентября 2008 года поместил данные, что астронавты корабля снабжены специальными ушными затычками для защиты от шума. Статья также сообщала, что борьба с шумом является вызовом для всех космических агентств мира. Астронавт, носящий скафандр в условиях вакуума, может быть защищен от шума, но как могли эти три астронавта говорить с председателем Ху Цзиньтао без вмешательства шумового фона? Они сняли шлемы, когда возвратились в космический корабль, и использовали микрофоны, вставленными в ухо, но, конечно, тогда должен быть шум, который должен быть слышен через видеокамеру. Однако никакого шума в течение прямого эфира не было. На другом видео во время другого полета можно услышать шумовой фон, когда с Землей сеанс связи проводил астронавт Као Гангчуан (Cao Gangchuan).

Репортер: Старт космического корабля «Шэньчжоу-7» с выходом в открытый космос астронавтов был весьма амбициозным проектом Китая. Если же будет доказано, что все это мошенничество, то Компартия Китая потеряет лицо перед всем мировым сообществом. Почему они так смело пошли на такое мошенничество?

Ку Жэнг: Да, было бы непростительной ошибкой мошенничать при выполнении такой серьезной космической миссии. Кто-то может сказать, что как я могу обвинять власти Китая в мошенничестве, основываясь только лишь на своих догадках? Но ведь это очевидно. Воздушные пузыри слишком очевидны. Возникает вопрос – а могут ли люди быть таким глупыми, идя на такую ложь? Это вопрос. Вы должны спросить Компартию Китая. Хотя это выглядит смешно, но компартия Китая не делает никаких объяснений. Это показывает, что проблема лежит в плоскости политики.

Действительно, я встретил людей, которые задавали подобные вопросы. Они понимают, что мои доводы разумны, но на уровне эмоций они не могут их принять. Я должен сказать, что сам старт корабля и возвращение спускаемого аппарата на землю не является объектом мошенничества. То, что я подверг сомнению, это прямой эфир с астронавтами, вышедшими в открытый космос.

Во-вторых, если вы объективно смотрите на вещи, то должны отбросить фактор эмоциональности. Например, виновность убийцы может быть доказана анализом крови, нескольких волос или отпечатками пальца. На их основании выносится суждение, виновен человек или нет. Кроме того, виновность преступника может быть доказана и его прошлыми преступлениями. Когда «Шэньчжоу-7» еще стоял на стартовой позиции, веб-сайт агентства Синьхуа в ярких деталях уже описывал космический полет. Позже были принесены извинения. Разве этот пример не доказывает такое же мошенничество и с этим видео?».

Перевод Леонид НИКОЛАЕВ. 22 октября 2008 г.

По этой ссылке вы можете видеть кадры этого «прямого эфира»

17. 17 Профил на capitalist

До коментар [#1] от "бай Петко":

бай петко пиши се в експедицията ,да видиш с очите си ,аджеба има ли знаме или няма знаме на луната .......защото и в гъза да ти го наврът /не това дето си мислиш /знамето де ,пак няма да повярваш ...

18. 18 Профил на ARRI

До коментар [#5] от "бай Петко":

Дай ми ти доказателство,че не са били.Руските снимки,не ме устройват,като доказателство.

19. 19 Профил на водач на МПС и звездоброец
    Неутрално

Абе те китайците ще стъпят на луната ама ще стъпят и в Русия!
    И това предстои да се случи!
    Те затова русняците съвсем наскоро се усетиха какво ги чака и дадоха заявка да стават световна сила...
    Някога.
    Китайците са вече далеч пред тях.И още по-напред ще стигнат.
    Това предстои в бъдеще да се случи!

20. 20 Профил на capitalist

До коментар [#2] от "ARRI":

кои са били по рано на луната .....имам обаче съмнения ,че ако има разкопки на луната ще се открият следи от македонци .........

21. 21 Профил на the moon
    Неутрално

Червените господари на бай Путко не можаха да кацнат на луната. Таaaa затова така яростно напада американците. Той и другите като него са умопомпрачени - не им обръщайте внимание.

22. 22 Профил на wolfenstine
    Неутрално

бай петко е наистина -типи4ния тъпак..))

23. 23 Профил на 006,9

До коментар [#2] от "ARRI":

Отново бръщолевиш глупости! Кинодокументите, на които знамето се люлее, не са фалшиви. Но люлеенето не е причинено от вятър, а тъкмо от пълното отсъствие на атмосфера на Луната, което позволява трептенията от въртенето на пръта при забиването му в лунния грунт да се предават върху флага, който се полюшква дълго заради отсъствието на съпротивление, причинявано от газова среда.

24. 24 Профил на Сокола
    Неутрално

Охо, щом взехме да си мерим кометите, значи пак студена война се задава - Китай срещу всички останали.

25. 25 Профил на 1969
    Неутрално

Китай вече има и финансов и научен потенциал за изпращане на хора до Луната, но това ще стане най рано към 2020 година т.е. 50 години след първия полет, което само по себе си показва че достижението от 1969 година е феноменално, дори само ако вземем факта, че изчислителната мощност на компютрите на Аполо е била по-малка който и да е съвременен калкулатор.

26. 26 Профил на ARRI
    ARRI

До коментар [#23] от "006,9":

Аз го казах нарочно,защото той като всеки скептик ще се хване за знамето.А,че са били на луната,са били.

27. 27 Профил на бай Петко
    бай Петко

Ало седерасти и амирикански подлоги, няма никакви доказателства освен няколкото снимки от пустинята в Ню Мексико, затова амириканците си траят като бити гъзове, като стане дума за луната. Братския китайски комунистически народ пръв ще стъпи там. Спрете да гледате холивудските бози че са ви се размекнали мозъците.

28. 28 Профил на маке
    Неутрално

Па дури секоя вечер, гледайки во небето ,го гледам Америчкото знаме како се вее на Месечината::))))) Слетали са, како да не са слетали, ама во некое студио на Холивууд.

29. 30 Профил на на Бай Петко адвокатина
    Весело

До коментар [#18] от "ARRI":

Ето на снимката няма американци, значи не са били

30. 31 Профил на ARRI
    ARRI

До коментар [#20] от "capitalist":

Не, ще открият руски изкопаеми, като бай Петко.

31. 32 Профил на Максимус до № 5
    Неутрално

Пепи , доказателствата са , че ако не бяха стъпили, твоите работодатели от Североизток , първи щяха да ореват орталъка.Още през онези години е имало достатъчно техн. средства за наблюдение .
    А що се отнася до знамето , то не се вее - поставено е на Г - образна дръжка.

32. 33 Профил на capitalist
    capitalist

До коментар [#30] от "на Бай Петко адвокатина":

те пак ,че не са написали кока кола .....

33. 34 Профил на ARRI
    ARRI

До коментар [#27] от "бай Петко":

Гледам,че имаш рожден ден.Черпя те.

34. 35 Профил на 006,9
    Неутрално

До коментар [#26] от "ARRI":

Освен това "полюшването" на флага се обяснява и с бързото покачване до висока температура, което води до неравномерно разширяване на материята в отделни участъци, както и на хоризонталния прът, на който виси.. Влияние сигурно оказва и факторът, че флагът там е 6 пъти по-лек, което улеснява предаването на трептенията и забавя затихването им.

35. 36 Профил на Марсиянец
    Неутрално

До коментар [#27] от "бай Петко":

То по твоята логика и Гагарин не е летял в околоземното пространство. Особено след като си ги ликвидираха в рутинен полет!

36. 37 Профил на Сгугню
    Весело

Америка трябва да захранва множащото се афро и латино население, алчните дебели банкери и борбата с тероризЪма, затова Космоса става лукс...

37. 38 Профил на capitalist
    capitalist

До коментар [#34] от "ARRI":

арри можеше и с батальона се строява .......

38. 39 Профил на бай Петко
    бай Петко

До коментар [#32] от "Максимус до № 5":

Има сделка и затова от Москва си траят, но това е ясно на всеки човек с непромит от кока-кола мозък !!! Скоро ще им се наложи на американците да признаят или да плащат на китайците да избегнат фиаско....

39. 40 Профил на ARRI
    ARRI

До коментар [#38] от "capitalist":

Той обича руски песни.Батальона си е мой,не си го давам.

40. 41 Профил на capitalist
    capitalist

До коментар [#39] от "бай Петко":

ти да не искаш ,сега да кажеш ,че московци са подкупни ......

41. 42 Профил на Зарко
    Весело

Най-после ще се разбере,Луната бяла или жълта е!

42. 43 Профил на capitalist
    capitalist

До коментар [#40] от "ARRI":

проверяваш ли пощата за "честитки"........ще липсваш на форума ,снощи се оказа ,че имаш много фенове .........праща ли ти имейли ,ти пък не си отговарял .....друг пък ,писа колко татуса си имал и ква кола си си купил .....

43. 44 Профил на бай Петко
    бай Петко

До коментар [#41] от "capitalist":

Така е в политиката....

44. 45 Профил на capitalist
    capitalist

До коментар [#44] от "бай Петко":

сега какво искаш да кажеш ,че путин ги държи за топките ли със компромат за луната и знамето ...

45. 46 Профил на Луномакета
    Неутрално

Море, крайно време е да започнем изграждането на Великата Македонска Стена , за да се вардим от нашественици

46. 47 Профил на бай Петко
    бай Петко

До коментар [#45] от "capitalist":

то да беше само за това.....

47. 48 Профил на Максимус
    Неутрално

Пак повтарям : знамето е поставено на Г-образна дръжка. Затова изглежда сякаш се вее.

48. 49 Профил на ARRI
    ARRI

До коментар [#43] от "capitalist":

Ти бъзикаш ли се пак с мен???

49. 50 Профил на Дрът Болшевик
    Весело

До коментар [#39] от "бай П*тко":

Другарю, за да развереш кой пярви е бил на Луната прочети книгата на великия руски писател Сергея Лукьяненко "Лунный Рейх", надявам се знаеш руский язык. Ето и линка:

50. 51 Профил на capitalist
    capitalist

До коментар [#49] от "ARRI":

за феновете не ......един се изцепи,че приятелката му много харесвала постовете ти и искал да се запознае с теб .......друг каза,че те познавал лично.......ако не вярваш виж в статията за оскарите и аватар .....

51. 52 Профил на дэброжелател
    Неутрално

До коментар [#47] от "бай Петко":

Намали малко пърцуцата ,че се оглупява от нея, а гнетене на много чесън няма да ти помогне!

52. 53 Профил на ARRI
    ARRI

До коментар [#43] от "capitalist":

Това са пълни ГЛУПУСТИ И ФАНТАСМАГОРИИ.Да знаеш.Аз нямам кола.Нали с нея катастрофирах.Лелеее,тия здраво са се бъзикали.Чак ме е срам.

53. 54 Профил на capitalist
    capitalist

До коментар [#53] от "ARRI":

ти внимавай с имейлите с кого си пишеш ........пък карай, нека да върви майтапа ......

54. 55 Профил на Г. Тарабата
    Неутрално

Какво му обеснявате на Петко ТКЗСара,той още е развалнуван от пристигането на първия съветски трактор в България

55. 56 Профил на m
    Неутрално

До коментар [#2] от "ARRI": Всяко движение затихва, но при липса на атмосфера ще затихва много дълго време. Затова изглежда, че се вее. То е окачено на Г-образна рамка.

56. 57 Профил на capitalist
    capitalist

До коментар [#56] от "m":

по точно не липсата на атмосфера ,а на гравитация ...гравитацията на луната е минимална сравнено с тази на земята..

57. 58 Профил на DareDebil
    DareDebil

А като китайците отидат там и видят и знамето и всичко останало там от американците, дали ще се ударят червените чела в стената и ще си посипят главата с пепел? Не естествено, ще кажат пак че американците са ги купили... След като купиха и японската космическа агенция, която излезе миналата година със съобщение че техен картографски сателит е забелязал мстото на кацане на аполо 15. Абе нали русия е много мощна, нали китай са най-мощната страна на тоя свят, как така американците все още успяват да ги купят с напечатаните безполезни долари???

Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  58. 59 Профил на Минка
    Неутрално

До коментар [#47] от "бай Петко": Виждам, че днес не ти е ден. Във всички форуми яко са те подбрали, но ти се справяш завидно добре!

59. 60 Профил на ...
    Неутрално

Филмчето се казва "Полетът на Кеприкорн 1"...
    Със О Джей Симпсън в главната роля...
    1978г...

60. 61 Профил на До ARRI
    Неутрално

Не винаги подкрепям коментарите ти,но ги уважавам, но по на чина по който се оправдаваш пред разни откачалки,изглеждаш като момиче.

61. 62 Профил на Гъзан Дзо Гъзи
    Разстроено

До коментар [#16] от "Николай":

Педрас, пет километра мнение, брато???

62. 63 Профил на ...
    Неутрално

Сега във форума ще се появи един откачалник, дето тъпо, идиотично и методично ще почне да ви обяснява как ще се качи да усвоява Луната и нейните блага...
    Само трайте...

63. 64 Профил на SELIANIN
    Неутрално

Китай имеет и деньги, и амбиции,
    чтобы позаботиться о перспективе.
    Для российских специалистов в
    области космонавтики победа в
    частной гонке за освоение Луны
    станет предметом национальной
    гордости. Инженеры команды
    убеждены, что проект «Селеноход»
    технически осуществим.

64. 65 Профил на heatseeker
    heatseeker

До коментар [#60] от "...":

Хубав филм. И много готин виц разказваше астронавтът сам на себе си, докато се катереше по скалата. А иначе, иначе вече чакам бай Петко да обяви, че и първата действаща атомна бомба не е била американска и че ударите над Япония са измислица. Всъщност, това май не му отърва да го каже...

65. 66 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer

До коментар [#65] от "GogoPG":

Аха, а друг изяде сурова змия.

66. 67 Профил на pitonchef

Само се изхвърлят жълтурите

67. 68 Профил на heatseeker
    heatseeker

До коментар [#67] от "pitonchef":

Изхвърлят се дотолкова, доколкото наистина засега няма изгледи усвояването на Луната да стане печеливш бизнес. Що се отнася до възможността да го направят, ако се напънат - убеден съм, че могат. Все са я докарали на технологично ниво до равнището на САЩ от края на 60-те и 70-те години на миналия век.

68. 69 Профил на SELIANIN

"Море Спокойствия", где произошла
    первая высадка человека на Луну.
    Другой интересный вариант – восточный
    район "Моря Ясности", где совершили
    посадку американский Аполлон-17 и
    советский Луна-21 на расстоянии
    нескольких сот метров друг от друга.

69. 70 Профил на Николай
    Неутрално

Имам един въпрос към бай Путко /бай Петко/ , Гъзан Дзо Гъзи - #62 и всички недонаибани русофилчета от форума:

- Руският таралясник - Луноход-1 , който през 1970 г. се сгромоляса в една лунна клисура и той ли е измислица?
    Видео-информацията , която едва успя Луноход-1 да изпрати на Земята и тя ли е фотомонтаж от пустинята в Ню-Мексико?

70. 71 Профил на pitonchef
    Неутрално

До коментар [#68] от "GogoPG":
    То ако имаше нещо за печелене от луната американците досега да са се възползвали борбата сега е за Африка кой ще изкупи повече ресурси САЩ или Китай

71. 72 Профил на Popov

Учудващо тъп си.....

72. 73 Профил на Чукча до Бай Петко

Байо,

Що ти не вземеш да докажеш, че е имало Октомврийска революция, бе?
    Дай доказателства!
    Или, че е съществувал Илдъръм?
    Или, че Кирил и методи са измислили българската азбука?

Когато китайите КАЦНАТ на Луната - тогава ще ги приказваш ТВОИТЕ ДОКАЗАТЕЛСТВА!!!
    А засега се знае само, че АЛКОХОЛИЦИТЕ НЕ МОЖАХА да пратят човек на Луната!!!
    И ЧЕТИРИТЕ ИМ ОПИТА завършиха с провал!
    аКО МОЖЕШ - ДОКАЖИ, ЧЕ СА ИЗПРАТИЛИ "ЛУНОХОД"!!!

73. 74 Профил на Лумпен
    Неутрално

До коментар [#60] от "...":

Да това е мечтата на бай петко. Ама е филм - Холовуд...

74. 75 Профил на Лумпен
    Неутрално

До коментар [#73] от "Чукча до Бай Петко":

Как да е нямало ВОСР (велика октомврийска социалистическа революция), както ни учеха едно време.
    ИМАЛО Е ВОСР ! ! !
    И ето доказателствота:
    Крайцера "Аврора" е дал един изстрел и после та чак досга - РАЗРУХА!!!

75. 76 Профил на .,.
    Неутрално

Много "лунатици" у форума.

76. 77 Профил на heatseeker
    heatseeker

До коментар [#76] от ".,.":

The Moon Is a Harsh Mistress, както знаем от чичко Хайнлайн

77. 78 Профил на бай Путко
    Весело

Аз на Луната не съм ходил, но съм бил на майка ви в гъза!

78. 79 Профил на heatseeker
    Рейтинг: 1441 Гневно

До коментар [#78] от "бай Путко":

Ако трябва да вляза в просташкия ти тон, за който самият ти не си виновен, а вината е в родителите, възпитанието и "образованието" ти, мога да подчертая, че това е донякъде радостна новина. Значи няма опасност да се окажеш баща на някого от нас. Обидата може да бъде преглътната, кошмарното ДНК-наследство не би могло.

79. 80 Профил на Опасен Лунен Чар
    Весело

Това, че амерканците са били на Луната си е чиста и свята истина.
    Но има едни кофти слухове, че по време на последната експедиция, когато са се договорили окончателно с местното население за размяна на американски стълкени мъниста и развяващи се байрячета срещу лунни камъни, лунатиците нещо се били светнали на тема реципрочност.
    И обхванати от нездраво битово разложение, няколко яки лунни индивида осъществили неколкократни груби влизания спрямо космонафтите от към задната страна на техните скафандри.
    Поради ниската гравитация лунните индивиди, както е известно пребивават перманентно в състояние на тежка и непреодолима ерекция.
    А за жалост използваната по това време материя за направа на скафандри се оказала със здравината на тензух за така набъбналите мъжки достойнства на озверелите лунатици.
    От тогава и до днес, когато някой американец каже: "Абе пичове, ае да скокнем пак ту дъ муун", все ще се намери някой да отвърне: "Абе тебе да не те е е*ел лунатик бе !"
    Сага китайците твърдят, че отзад на скафандрите на техните тайконафти щяли да прикрепват специални стоманени протектори, ама пък като се знае що за здравина имат китайските творения...
    С този "опасен чар" на местното лунно население, ще има пак "Лунната соната" от Франк Лойд Райт.

80. 81 Профил на на вниманието на малоумните конспиратористи
    Неутрално

Да обясня още веднъж като на полуидиоти или по-лошо, русофили.

Знамето, което астронавтът забива в лунната повърхност, има две пръчки.

Едната е вертикалната, другата е перпендикулярна на нея, зашита в плата.

Причината да има тази втората, както и средният русофил би се сетил, е знамето да не се свлече около вертикалната пръчка с времето - не е внушително някак си. Когато астронавтът забива вертикалната пръчка в лунната повърхност, той го прави ... сега внимавайте и се опитайте да мислите, това е трудната част ... с въртеливи движения.

Ако сте истински русофили и не можете да съобразите защо, опитайте да забиете в пясък (примерно на плажа) една пръчка като просто я натискате надолу, и друга пръчка, която, освен че натискате надолу, въртите, алтернирайки въртене по посока на часовниковата стрелка с въртене в обратната посока.

Ако до края на експеримента не сте забравили защо изобщо правите всичко това, без съмнение ще отчетете, че пръчка се забива по-лесно в пясък с въртене. А ако сте забравили, то ... няма значение.

И така, с титанични усилия сте съобразили, че знамето е било забито с алтерниращи въртеливи движения от типа "по посока на часовниковата стрелка -- обратно на посоката на часовниковата". Внимание - това въртеливо движение е разлюляло плата на байрака. Поняли? Маладци!

Следващото, което трябва да съобразите е, че на Луната няма атмосфера. Вашата конспиративна теория, прочее, се базира на този факт (кой люлее байрака, щом нема ветер), но не съм убеден, че можете да рефлектирате върху този факт извън конспиративния контекст. И така, Луната няма атмосфера.

Ето нещо с повишена трудност - на Земята (която, за разлика от Луната, има атмосфера), рязлюляно парче плат, било байрак или не, спира да се люлее доста скоро след като престане да действа външната сила (която го е накарала да се люлее). Това се дължи на триенето с въздуха. В състояние ли сте оттук да направите извода, че при липса на атмосфера, разлюляно парче плат би се мяткало насам-натам доста дълго, докато движението не затихне поради вътрешното триене на плата?

Тези от вас, които загубиха нишката (знам, знам, мнозиство сте) могат да се оттеглят и да си починат, пеейки "Слава Царя нашева Путина!"

Останалите малцина със сигурност могат да изведат неизбежното. А именно, че плата на знамето на Луната се мята дълго насам-натам, понеже вътрешното триене на плата е малко. Поради което, когато го снимат с камерата, платът се мятка и мятка.

81. 82 Профил на Астронавт
    Неутрално

До коментар [#11] от "Dehumanizer":

...Какво друго им остава на "каняшките" (пияните казаци) освен да злорадстват и да плещят глупости...

82. 83 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer

До коментар [#81] от "на вниманието на малоумните конспиратористи":

Или да си спомнят как едно време като ходеха на почивна станция с карта от профсъюза (и досега реват за тогава) забиваха четири колеца в пясъка (именно с въртеливи движения), опваха отгоре един чаршаф и сядаха отдолу да пият топла бира и да играят карти.

83. 84 Профил на Чукча до Лумпен 75
    Неутрално

Вицът е доста старичък! Но е добър!
    Най доброто оръжие е руското! Аврора гръмна само един път и вече 100 години всичко се руши!

Все едно да накараш джуджето Капутчо да докаже, че е забито руско знаме под Антарктика!
    Ша докаже ама таратанци!

та и бай Петко "доказва", че САЩ ще се разпаднат на 9-10 части!
    Точно колкото са "доказателствата на panarin.com
    А в същото време ЧАЙникът така е напънал алкохолиците, че вече се чудят КОГО да "привлекат" за съюзник!!!
    Ама никой не им се връзва!!!
    Парен от прясно мляко духа и кисело мляко!!!

84. 85 Профил на Mdaaa
    Неутрално

Китайците да внимават, щото само ББ да каже и ние Българите ще стъпим преди тях на Луната.

85. 86 Профил на kamenl
    Весело

Я, комуноидната копеляция г-н другаря Иванов, още известен като Бай Петко Нощният Пазач на Илиянци (гордо пенсиониран подполковник от славната Башкуристанска Народняшка Армия)...

...е гепил отново палмата на първите пет места с концепцията за лошите хамериканци и измамената луна.

Очаквайте утре: "в Америка бият негрите, а телевизори и хладилници има само в тяхната гадна телевизионна пропаганда, иначе всъщност американците живеят по-зле от Бат Рушняк!"

Щеше да е весело, ако не се отразяваше така негативно на истинския живот. Един такъв пудрьо е равен на сто пенсионери, гласуващи в червено. Сто пенсионери е равно на 1% от един мегаразбойник и крадец от Гвардията на Червените Комунокрадци и Нациоубийци...

86. 87 Профил на следовател
    Неутрално

Кацанията на Луната са по-лесно доказуеми от полета на Гагарин.

87. 88 Профил на герги
    Гневно

До коментар [#5] от "бай Петко":

Ей дърт дебил,не се закачай с момчето.Лумпен си ти и то класически,от така наречения лумпен пролетариат.

88. 89 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич

СИгурен съм ,че американците са стъпвали на луната - иначе руснаците щяха да кажат.
    У.Еко

Малоумници , да оставим на страна доказателствата и физиката за 9-ти клас , тъй като това е твърде сложно за петата колона. Само 1 въпрос:
    Има телескопи с които сможе да се види и муха в другия край на галактиката. Вярно тогава не са били такива , но бъдете сигурни ,че не са били и като тоя дето подарихте на унуката. Та мислите ли , че нямаше да се види ако никой не е стъпил на луната ? Цял свят е наблюдавал това

15.02.1989 - 07.02.2018
  89. 90 Профил на ...
    Любопитно

www.epochtimes-bg.com/2006-01/2006-07-29_05.htm
    Хайде почетете, пък после пак ще си лафим...

90. 91 Профил на бай Петко
    бай Петко

Ало седереастията, въртите сучете от 2 часа и стигнахте до мъдрото заключение, че снимките са фалшиви, но въпреки това американците са били на луната. Това ли може да измисли само седерастията. За всеки един средноинтелигентен човек е ясно, че това е чиста проба пропаганда, да се оправдаят милиардите за военнната индустрия пред средния американски глупак, които никога в живота си не е излизал от собствения си щат ! Ама напънете се и измислете нещо де, само локуми разтягате.

Доказателства нема ! С гледане на холивудски филми не става....
    Айде марш да работите мързеливци !

91. 92 Профил на Master of puppets
    Master of puppets

Бай Петко, я по-добре нещо за Гагарин кажи, че за него доказателствата са само като се хили сред тълпата накичен с ордени

Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams...
  92. 93 Профил на heatseeker

До коментар [#91] от "бай Петко":

Никой, бай Петко, не е казвал, че снимките са фалшиви. Снимките не един път са били обивявани за такива от скудоумници като теб, за които познанията по физика са били натрупвани най-вече в часовете по физическо.
    Проби, взети от - сравнително - дълбочинни изследвания, направени от американците, бяха подарени на музеи и институти по целия свят. Всеки от тези институти и музеи можеше сам да провери качеството на пробите и да прецени, че не са взети от повърхността на Луната, както би могло да се очаква от непилотиран апарат.
    Разбира се, както вече отбелязах по-долу, дори и на борда на някой от полетите си да те бяха взели американските ни приятели, ти пак щеше да твърдиш, че това не се е случвало.

93. 94 Профил на Емил

До коментар [#91] от "бай Петко":

бай Петко, ти какви доказателства би приел че са кацали на Луната. Нека почнем от там. Има ли нещо което ти би приел за неоспоримо доказателство?

94. 95 Профил на Максимус до Бай Петко
    Весело

Пепи , ти по добре кажи кой ти качи тази революционна снимка,
    понеже червена тиква много-много от компютри не отбира...дори съм сигурен че докато пишеш, всяка буква я търсиш по 15 мин. на клавиатурата (:

95. 96 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич

До коментар [#94] от "Емил":

кило самогонь

15.02.1989 - 07.02.2018
  96. 97 Профил на Елза Парини
    Неутрално

Карелсончо, сърдита съм ти !!!

97. 98 Профил на Master of puppets
    Master of puppets

GogoPG - интересното е, че конспираторите обясняват, че снимките са направени в студио. Излиза, че някой нарочно е държал вентилатор или нещо подобно до знамето, при положение, че и малките деца знаят, че на Луната няма вятър. Оттук две неща - или режисиращите са идиоти, или бай петковците. А ако режисиращите са идиоти, то пита се какви са тия, дето идиотите ги сринаха... (имам предвид сърповете и чуковете)

98. 99 Профил на ПХ
    Неутрално

От научна гледна точка посещението на Луната е доста безсмислено. Предполагам, че Китай иска да развие технологии, към които няма достъп. Само че те едва ли са му нужни. Е, щом имат излишни средства, нека се трудят.

99. 100 Профил на drijgo