Телекомите обещаха да изгладят проблемите с преносимостта до 1 октомври

Телекомите обещаха да изгладят проблемите с преносимостта до 1 октомври

© Юлия Лазарова



От 1 октомври проблемите с преносимостта на телефонните номера ще бъдат отстранени. Това са заявили мобилните оператори на среща с председателя на Комисията за регулиране на съобщенията(КРС) Веселин Божков, съобщиха от регулатора.


Срещата е проведена само ден, след като "Мобилтел" обвини "Глобул" в двойни стандарти при прехвърлянето на номера и възпрепятстване на услугата.


От КРС обясниха, че само месец и половина след въвеждането на преносимостта на номерата на "едно гише", срещу операторите са получени 73 жалби, свързани с процедурата. "От 1 октомври тази година, при установяване на нарушение, на нарушителите ще бъдат налагани най-високите санкции, предвидени в закона, а именно до 100 000 лева", заявиха от регулатора.




"Лошото е, че както "Мобилтел", така и БТК(която функционира под търговската марка "Виваком"), така в определена степен и "Глобул", въпреки че им дадохме четиримесечен период да си пренастроят системата за осъществяване на тази услуга, изпитват технически трудности при осъществяването на тази услуга, отказват пренос на номерата по различни поводи. Бих казал – пак се опитват да шиканират процеса, да шмекеруват по различни поводи", заяви Веселин Божков в интервю за агенция "Фокус".


Според Божков най-много са подадените жалби срещу "Мобилте" - общо 31. По 20 жалби са подадени срещу "Виваком" и "Глобул". Има и няколко жалби, подадени срещу алтернативни телекоми.


В неделя "Мобилтел" обяви, че "Глобул" пречи на процеса по преносимост на номерата. "След старта на процеса по преносимост на номерата при "едно гише" едва около 10 % процента от заявени над 1400 номера за пренасяне в мрежата на Мобилтел от мрежата на Глобул са реално пренесени. Точно "Глобул" е операторът, който отказва на потребителите да се пренесат, като използва аргументи като например факта, че потребителят е сменил своята лична карта и нейният номер не съответства на този, отразен в системата на "Глобул", коментираха от телекома.


Процедурата по преносимостта "на едно гише" беше въведена на 6 август. Целта й беше да улесни запазването на стария номер, когато потребителят се прехвърли от един оператор на друг. Преди това процедурата беше по-тромава и даваше възможност на операторите да отлагат или възпрепятстват прехвърлянето на номера.


Основната разлика между старата и новата процедура по преносимост на номерата е, че преди потребителят трябваше да подаде заявление първо до даряващия оператор (този, от който иска да се прехвърли), а след това до приемащия (оператора, към който иска да се прехвърли). Сега потребителят трябва да подаде заявление само до приемащия оператор, който урежда останалите подробности по прехвърлянето вместо абоната. Единственото задължение на клиента е да си плати задълженията към даряващия оператор.


-- 

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Dub
    Dub
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Тея родни "телекоми" са такъв картел, че конкуренцията е нулева.

  2. 2 Профил на 077888888888
    077888888888
    Рейтинг: 645 Весело

    И Ментел и другите са такава гнусна паплач, че нямам думи...

    Вчера влязох в лъскав офс на Виваком..
    И като ме захванаха 2 пикли да го хвалят.
    Аз малко мязам на пръв поглед на селска мотика..
    Влезе и трети пикльо, който се изцепи --Щото сме номер едно--

    Отговорът ми ги накара да съжаляват с кого са се захванали..

    ха ха

    Да изгоним паплачта ГРОБ и спасим Родината.
  3. 3 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1296 Весело

    Хехе,
    те и преди така обещаваха....

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  4. 4 Профил на Минаващ
    Минаващ
    Рейтинг: 684 Неутрално

    "Единственото задължение на клиента е да си плати задълженията към даряващия оператор."

    И месечните такси за 1-2 год. напред, защото според Мтел си сключил такъв договор. Нищо, че Мтел могат да го покажат написан - пак блокират преносимостта.

    "На нож препасан и на звяр, на тиха бара, на женски поглед и на цар да нямаш вяра." - Панчатантра
  5. 5 Профил на mobiman
    mobiman
    Рейтинг: 571 Гневно

    Фирмата в която работя реши, че ще се откаже от услугите на Мтел и ще сключи договор с Глобул запазвайки старите номера. Раздадоха ни нови карти. Да ама не. След няколко дни ни пратиха мейл, че Мтел не спазват законовия срок за прехвърляне на номерата и, че трябва да изчакаме. Нямам думи.

  6. 6 Профил на Bloodymirova
    Bloodymirova
    Рейтинг: 177 Неутрално

    Аналогичен случай в наше село - бащата се опита да си прехвърли номера от Мтел към Виваком и ... к*р общо взето. Един месец нищо, въпреки честите ходения в офиса на Виваком. Накрая от КРС (след като им писах и звънях) казаха, че понеже картата била предплатена и нямала 10 лв заредени (!), затова не било станало. Неам думи!

  7. 7 Профил на yeoman41
    yeoman41
    Рейтинг: 233 Гневно
  8. 8 Профил на Persil
    Persil
    Рейтинг: 233 Весело

    До коментар [#2] от "07":

    Ама си мязаш ...ако не на първи, то на последващ .....! ха ха!

  9. 9 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Обещали...на добра дума ли ще разчитаме?!?

    Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
  10. 10 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 853 Неутрално

    Проблемът с високата цена на терминацията на повикване (обаждане от един оператор към друг) също трябва да бъде отстранен скоро. Мисля, че

    за 6-7 месеца максимум може цената на бъде редуцирана двойно и да се достигнат нормалните средноевропейски цени. Стига обаче овластените

    за това слуги си вършат работата и осъществяват непрекъснат контрол и натиск върху комисийките за коноккуренцията и съобщенията.

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  11. 11 Профил на Foxy
    Foxy
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Едно оплакване от Глобул и от мен!
    Отношението и на трите оператора към клиентите, които искат да ги напуснат е отвратително. И ако това е пазарна икономика и конкуренция... А какво (не)прави тук регулатора и по важното защо? Накой трябва да провери, сигурна съм че няма да му е трудно.

    The Fox
  12. 12 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#11] от "Foxy":

    Напротив, трудно ще му е! Ако в приказката става дума да се раздели Една купа сено между две магарета, сега проблемът е ТРИ МАГАРЕТА, които са на една купа - ние, потребителите.

    Кой ще раздели магаретата?!?! В нашия абсурден свят, където магаретата водят парада?

    Хвани единия, та удари другия, после засилИ третия. Това е полУжението, Минке!

    А Комисията за Защита на Потребителите или онази, за срещу картелите - ЕБМ, ТЩД, и който квото се сети до 10-то коляно...

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  13. 13 Профил на Нико
    Нико
    Рейтинг: 559 Гневно

    Абе какво им дават по десет срока на тия #[email protected]#$# бе?

    Дават им един месец срок и после 100 бона на оплакване - от тях 10% компенсация за недоволния клиент.

    Дават им срок и за цените на разговорите - после глоби, ама ГЛОБИ. Хем и бюджета ще напълнят с откраднатите от нас пари.

    От КРС май не знаят кой им плаща заплатите ...

  14. 14 Профил на bate_Ventzi
    bate_Ventzi
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Както и в други сфери на обществените услуги и тука са ни яхнали и ни доят яко 2-3 оператора. Не знам вече колко пъти се отлага въпроса за преносимостта и още този въпрос не е решен окончателно. Проблемът е,че заради мощните си рекламни бюджети или чрез директното купуване на политици, телекомите дълги години държат едни от най-високите цени в Европа.
    Аз не се и замислям да променям оператора си защото всички са едни и същи гадове, за съжаление необходими.

  15. 15 Профил на kokorbashiyata
    kokorbashiyata
    Рейтинг: 571 Неутрално

    За съжаление големите компании предпочитат да инвестират в реклама и ПР вместо в качество на обслужването и подобряване на услугата. На тях целтя явно им е веднъж да те подмамят и да ти наметнат примката и оттам насетне няма мърдане. Примери могат да се намерят почти във всяка област.

  16. 16 Профил на netolleraliya
    netolleraliya
    Рейтинг: 513 Неутрално

    С жалби пак се удря на камък..размотават те с месеци, удържат ти неустойки, а парите трябва едва ли не да ходиш да си ги просиш всеки ден..

    Една баба съседка се оказа абонирана за резултатите от Формула 1 /докато и активирали ваучера/..жената беше сломена..20 лева за някакви простотии..

  17. 17 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    Тая глоба от 100 хил. да я шибнат на КРС, че и за по-висока плачат. Щото те им позволяват. И да ги разкарат всички от там...

  18. 18 Профил на sting
    sting
    Рейтинг: 515 Неутрално

    прав си 07.Преди половин година исках да се откопча от Виваком с домашните телефони.Три пъти ме връщаха с разлечни поводи докато не им дигнах скандал и ме пуснаха.Сега поисках да купя нов апарат -в четири офиса ми дадоха различни изисквания ,които бяха коренно различни от онова,което пише на рекламната книжка-тя си е един вид оферта.Аз също им казах какво мисля за тях и тяхната фирма.

  19. 19 Профил на metiv
    metiv
    Рейтинг: 8 Гневно

    КРС играе в отбор с операторите!!!! Аз лично чакам от 30 дни прехвърляне от М-тел, но последните (и на тях най-ве да им е.а м...а)продължават да се измъкват с разбични оправдания - нечитаем файл, технически проблеми и други простотии!!!! Пълни боклуци!!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK