AOL ще купи техноблога TechCrunch и още две интернет компании

AOL ще купи техноблога TechCrunch и още две интернет компании

© Ройтерс



Американската интернет компания AOL ще придобие технологичния блог TechCrunch и още две малки интернет компании, съобщи "Блумбърг", цитирайки изявление на дружеството.


Цената на сделката за TechCrunch не е обявена, но според източник на "Блумбърг" става дума за около 25 млн. долара. TechCrunch е един от най-популярните и влиятелни блогове в интернет на тема технологии. От AOL обявиха, че ще запазят независимостта на редакторския екип и съдържанието, което се публикува в блога.


Другите две компании, които ще влязат в портфолиото на AOL, са 5minMedia и Thing Labs. Първата е собственик на сайта 5min.com, където можете да намерите кратки клипове, обикновено сортирани по тематика. Thing Labs предлага софтуерни и уебприложения за социални мрежи.




Анализаторите коментират, че AOL се опитва да се съвземе след раздялата си с медийната група Time Warner, като залага на иновативни компании с потенциал за значително пазарно развитие. Тази година AOL продаде на безценица две от интернет услугите си, които придоби в близкото с минало с очакването да ги направи пазарен хит. Тези планове обаче не се случиха.


Така AOL се раздели с месинджъра ICQ - някога най-популярното средство за комуникация между интернет потребители - кaто продаде услугата на руски инвеститори. След това AOL продаде и социалната мрежа Bebo за около 10 млн. долара. Bebo беше една от големите надежди на AOL - компанията я купи за космическите 850 млн. долара.


Днес AOL е сравнително малка компания, като се имат предвид гигантските размери на дружеството в края на 90-те години. Тогава компанията беше лидер сред интернет доставчиците на американския пазар. През 2000 г. компанията обяви плановете си да се слее с Time Warner - сделка, оценявана на поне 160 млрд. долара и считана от повечето експерти за най-голямата корпоративна интеграция в историята.


Но залезът на dial-up интернета остави AOL без възможност да се интегрира към новия пазар. Така компанията постепенно изгуби пазарното си влияние, а миналата година се отдели от Time Warner като самостоятелно дружество. ДНес основният бизнес на AOL е предоставянето на съдържание.

Коментари (2)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 1159 Весело

    Както пишеше в един Gizmodo, не е странно това, че AOL купува TechCrunch, а товa, от къде има 25 милиона долара.

  2. 2 Профил на morf
    morf
    Рейтинг: 1159 Разстроено

    "един Gizmodo", да се чете "Gizmodo".





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK