Българите пазаруват повече онлайн, но се страхуват от злоупотреба с лични данни

Около 26% от потребителите пазаруват от бъларски сайтове, а 19% - от чуждестанни.

© Ройтерс

Около 26% от потребителите пазаруват от бъларски сайтове, а 19% - от чуждестанни.



Броят на пазаруващите в интернет българи расте, но четирима от всеки пет потребители все още се страхуват от злоупотреба с лични данни. Това съобщиха от All Channels Communication и агенцията за меркетингови проучвания Noema при представянето на доклада за поведението на потребителите в интернет e-Consumers.


"Около 80% от потребителите се страхуват, че някой може да злоупотреби с личните им данни", посочи Камелия Павлова, дигитален специалист в All Channels Communication, при представянето на доклада. Проучването се прави за пръв път задно с Noema, като резултатите се базират на анкета сред повече от 3000 души.


От тях 1000 души са били анкетирани "лице в лице", а останалите са анкетирани чрез интернет. Двете компании са потърсили и мнение от 10 дружества, които оперират на българския пазар, като например "Нестле" или Пощенска банка, обясни Дивил Кулев, който оглавява отдел "Изследвания и анализи" в Noema.




По думите му българските потребители най-често пазаруват в интернет книги, туристически услуги, дрехи и обувки, храна, цветя. Данните от проучването са показали, че 26% от българите пазаруват от родни сайтове, а 19% са правили покупки и от чуждестранни сайтове.


От Аll Channels коментират, че социалните мрежи се превръщат във все по-мощен маркетингов инструмент. Почти 74% от анкетираните са отговорили, че имат профил в социалната мрежа Facebook. Други популярни сайтове сред българите са сайтът за видеосподеляне vbox7 (над 31% от анкетираните са регистрирани в него), интернет форумите и Youtube.


All Channels Communication и Noema планират да провеждат проучването на всеки 6 месеца. "Нашата цел е да представим уникалността на потребителските нагласи на българите, да анализираме явленията и да дадем надежден инструмент на маркетинговите специалисти, за да изграждат марките си спрямо нагласите и нуждите на самите потребители", коментира Александър Дурчев, изпълнителен директор на All Channels Communication.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK