Toshiba пуска на японския пазар 3D телевизори, за които не са необходими специални очила

През октомври, компанията за първи път показа новите 3D телевизори (на снимката), които може да се гледат без специални очила и те ще се появат до броени дни на японския пазар.

© Reuters

През октомври, компанията за първи път показа новите 3D телевизори (на снимката), които може да се гледат без специални очила и те ще се появат до броени дни на японския пазар.



Toshiba ще пусне скоро на японския пазар първият триизмерен телевизор с диагонал 30 см, за който няма да се необходими специални очила, за да се гледат 3D изображения, пише "Уолстрийт джърнъл". Новото устройство се очаква да се появи по празниците в Япония, а компанията планира да пусне и големи широкоекранни 100 см телевизори за продажба на международните пазари.  


Toshiba продължава да развива технологията за "автостереоскопични" изображения, тоест триизмерен образ, който може да се наблюдава без нуждата от специални очила, въпреки че конкурентните компании инвестират пари в разработката на нормалните 3D устройства. Според водещите технологични компании тази технология е бъдещето на триизмерните устройства, но тя все още не е изчистена достатъчно, за да бъде пускана на пазара. Според тях ще са необходими няколко години, докато новата технология бъде развита, за да бъде ефективна пред потребителите.


От Toshiba обаче се надяват, че повечето потребители по-лесно ще се прехвърлят от обикновени към триизмерни телевизори, ако им бъде предоставен продукт, който не изисква очила. Освен това японските производители на техника като Toshiba и Sharp искат чрез инвестиране в тази технология да си върнат загубения пазарен дял от южнокорейските компании като Samsung и LG.




"Никой не очаква да носи очила, докато гледа триизмерна телевизия", заяви Масааки Осуми, ръководител на отдела за телевизионна техника на Toshiba. "Ще бъде много по-малко стресовата ситуация за потребителите, ако не им се налага да слагат всеки път очила, докато гледат телевизия, и това е правилният подход."


Президентът на телевизионното поделение на Samsung Б.К. Юун заяви през октомври, че тази технология може да се прилага за момента само на устройства с малки екрани, като например смартфони. Sharp патентоваха през тази година подобна технология и обявиха, че ще пуснат на пазара два смартфона с 3D дисплей. Nintendo обяви, че новата преносима конзола 3DS, която се очаква да излезе в началото на 2011 г., ще разполага с триизмерен екран на Sharp.


Създаването на илюзията за пространство в картината без специални очила е трудна задача. Ефектът може да бъде създаден само ако се гледа от определени ъгли и ако се излезе от тази зона, образът се размазва.

Ключови думи към статията:

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на phuncky
    phuncky
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Хитреци са тия. Налагат модела "3д без очила = Тошиба".

    Късата памет е най-големият враг на българите.
  2. 2 Профил на J.J.
    J.J.
    Рейтинг: 855 Неутрално

    Голям екран -> 40 инчов. Интересно каква ще е цената и технологията, защото доколкото съм чувал засега е възможно само малки екрани да се правят. Иначе се очаква новият iPhone също да е с 3d екран.

  3. 3 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Много правилно са се ориентирали от Тошиба - рядко САМО гледам телевизия, обикновено правя нещо друго и междувременно гледам. Очила биха ми пречили опредлено.

  4. 4 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#3] от "luda_krava":

    За това можеш да забравиш, тъй като технологията изисква да си на определено място, а не да мъкнеш прането от единия до другия ъгъл на стаята и откъдето и да погледнеш ефекта да е един и същ.

    Това мнение е дело на една тъпа майна




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK