И "Глобул" маха автоматичното подновяване за нови абонати

И "Глобул" маха автоматичното подновяване за нови абонати

© Цветелина Николаева



Глобул" също планира да премахне клаузата за автоматично подновяване в договорите на новите си абонати от 5 април, съобщиха от компанията. Засега тя остава в контрактите на сегашните абонати на телекома, който ще "премахне тази клауза и за своите съществуващи абонати тогава, когато това бъде направено и от "Мобилтел".


Вчера от "М-Тел" също обявиха, че премахват клаузата на потребителите, които преподпишат с новите условия на договорите си след 5 април. "Глобул "счита, че обявеното от "М-Тел" премахване на клаузите за автоматично продължаване на договорите на нови абонати не е решение на проблема", коментират от компанията. Въпреки това и тя се въздържа от елиминирането на клаузата за всичките си 2.3 млн. клиенти с контракти.


От "М-Тел" поясниха, че планират да елиминират спорната клауза след приемането на промените в Закона за електронните съобщения по-късно тази година. Те предвиждат ограничаването на срока на договорите до 24 месеца, с опцията и за 1-годишни контракти в случаите "когато клиентът изрично предяви такова желание".




След изтичането на срока на договорите те ще стават безсрочни и ще могат да бъдат прекратявани с едномесечно предизвестие и без плащане на неустойки. В момента предложените промени в ЗЕС са качени за обществено обсъждане на сайта на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията.


До (и ако) ставането на факт на промените в сегашния им вид обаче настоящите клиенти на "Глобул" и "М-Тел" остават със спорната клауза в договорите си. Единствената опция остава сключването на нов срочен договор или преподписването на съществуващ такъв след 5 април, но на точната дата от изтичането на настоящия договор. В противен случай контрактът се подновява автоматично за същия срок и при същите услови с включената клауза за автоматично подновяване.


Засега единствено "Виваком" е премахнала автоматичното подновяване в договорите както на новите си клиенти, така и на потребителите, които вече са подписали договори с компанията.


Подробности очаквайте по-късно на www.dnevnik.bg и утре във в. "Дневник"

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1354 Неутрално

    Да благодарим на ЕС за такива минимални житейски подобрения!

    Без тях и това нямаше да има.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  2. 2 Профил на pich
    pich
    Рейтинг: 217 Неутрално

    А за старите абонати какво?
    Каква държава сме незнам!

  3. 3 Профил на tsekata
    tsekata
    Рейтинг: 636 Гневно

    И ГЛОБУЛ СА СЪЩИТЕ ИЗМАМНИЦИ - ДОГОВОРИТЕ ЗА НИЩО ГИ НЯМАТ!

  4. 4 Профил на le coq non sportif
    le coq non sportif
    Рейтинг: 583 Неутрално

    Тези и те като Мобилтел, май само Виваком постъпиха честно в този случай.
    Така ми се иска КЗК и КЗП да лепнат една глоба а ла САЩ на операторите, така около 30-40 милиона, но по-скоро ще ги наградят за компании на годината или нещо такова.

  5. 5 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1170 Весело

    Преди години бях абонат на една фирма Мобифон и те мислеха, че сме крепостни селяни и като ти откраднеха телефона, ти режеха отново главата за нов апарат, сега децата ми не знаят, че е имало такава фирма..........

  6. 6 Профил на Dub
    Dub
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Глобул са най-изостаналия оператор, откъм предлагани услуги!
    Нито читаво 3G, нито цифрова телевизия. За сметка на това са много изкусни в "еврейско-византииските" номерца за закрепостяване на абонати.

  7. 7 Профил на Kotarak
    Kotarak
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Ами аз си вадя изводите от постъпките на тези два оператора. Ясно е, че репутацията им не е нещо, за което да се вълнуват. А след като е така, значи и отношението към клиента е на такова ниво. Тъй че целия ми офис с 25 СИМ карти лятото минава към Вивател.

  8. 8 Профил на real_money
    real_money
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Ако регулаторните органи си гледаха работата, всички мобилни оператори щяха да фалират от глоби. Само че са купили всички продажници, започвайки с "народните слуги". Така че натиска трябва да продължи, защото те от друго не разбират.

  9. 9 Профил на drun_drun
    drun_drun
    Рейтинг: 617 Неутрално

    Тия са като отрочета ма Мтел. Одрали са им кожата.

  10. 10 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 942 Неутрално
  11. 11 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    Аз пък не виждам много смисъл от това. Със сигурност не е лошо да имаш свободата да си сменяш оператора, но тук избора така или иначе е от много лош до малко по-малко лош. Аз самия съм на един и същ оператор около 12 години и нямам намерение да го сменям, не щото ми харесва, а щото останалите са същата стока.
    Ще се получи същата история като с преносимоста на номерата - зор, зор, и накрая 5 000 човека са се възползвали.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  12. 12 Профил на Спеакер
    Спеакер
    Рейтинг: 838 Любопитно

    А ако старите абонати започнат да подават предизвестия за прекратяване на договора

  13. 13 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1465 Гневно

    ...телекома, който ще "премахне тази клауза и за своите съществуващи абонати тогава, когато това бъде направено и от Мобилтел"....

    Демек си играят на "тука има тука нема" и правят каквото им скимне.
    Хайде да видим дали има държава, дали Пожарната команда 6те им скръцне със зъби и стъпи на 6ията. Механизми за това има отдавна измислени в ЕС, остава да има "воля" на Балканите.

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  14. 14 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1316 Гневно

    Сега някой ако каже, че няма картел между Грабул и Ментел...

  15. 15 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    До коментар [#14] от "Димитър Димитров":

    Всъщност, точно това е важното нещо, което трябва да се направи - да се разкрие, докаже и елиминира картел между операторите. Вместо него ни пробутват някакви договори и тяхното удължаване. Да, ама това би имало смисъл, ако има свободна конкуренция, иначе си от трън та на глог.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  16. 16 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 489 Любопитно

    Аз съм абонат и на Глобул и на Ментел. Определено от Глобул съм много по-доволен. Винаги са ми предлагали да преподпиша договора. Никога не са ми го подновявали автоматично. Дори и да ми е изтекъл, пак можех да предподпиша. И при всяко подписване имах изгодни оферти за апарати, от които съм се възползвал. Докато Ментел са на другия полюс. Никога не ме предупреждават кога ми изтича договора. Продължават го автоматично без мое съгласие. Да не говорим за изгодни оферти за закупуване на телефони при преподписване - такива изобщо не са ми предлагани. А с тяхната нова платформа направо ми разказаха играта. Бавеха сметките, след това ги надписаха и като обжалвах, спрях да получавам каквито и да е било сметки. Направо са ужас!

  17. 17 Профил на qbn24558812
    qbn24558812
    Рейтинг: 1043 Весело

    До коментар [#5] от "stoiank":

    Ми то такава фирма не е имало Кейбъл ен уайърлес се казваше, а търговското име беше Мобиком.

  18. 18 Профил на mind_twist
    mind_twist
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Вкопчили са се некадърниците от Гло-анти-бул и Менте-л да закрепостяват хората. Единствено Виваком демонстритра лоялност, като не увърта за подвеждащите договори а тотално прекрати подлото подновяване и закрепостяване.

    Гло-анти-бул и Менте-л - колкото повече увъртат, толкова повече източват от хорицата.

    (абонат съм на менте-л).

  19. 19 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 609 Неутрално

    Виваком ме загубиха окончателно след като направиха с една колежка "Дистанционна сделка" - подведоха я с договор по телефона. Сега този договор може да се развали само след подаване на писмени молби, чакане и още дълго ходене по мъките

  20. 20 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Съгласен съм с мнението на Vassco. Аз съм клиент на Глобул и Виваком, бивш на Мтел. Еми последните са толкова зле, че се замислям дали е умишлено или без да искат..

    Много е възможно всички оператори да надписват и да правят някакви номера, за да задържат клиентите си. Но аз съм клиент на Глобул от 8 години, нито един път не е имало ексцесии или да ми се обаждат от Агенция по вземанията преди години, защото Мтел са объркали нещо..

    Един път не съм получил оферта за телефон на промоция или за някакво намаление или подобно от Мтел. Те са единствената комапния която описва "боклук" в тълковния речник.

  21. 21 Профил на Moriache
    Moriache
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Всички оператори са мародери .Съгласен съм с №4 Петров,за глобата ,която налагат в САЩ.Да видим тогава дали, ще се гаврят с клиентите си.А,и комисиите за контрол,са за закриване,тъй кат не вършат никаква работа.И без това сега има кампания за намаляване на администрацията.

  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    До коментар [#18] от "mind_twist":

    Добре бе, ей тва не ми е ясно, първо звучиш като ПР на виваком, второ твърдиш, че си абонат на ментел, дето не ти харесват. Ми що си им абонат?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 23 Профил на Марин Мидилев
    Марин Мидилев
    Рейтинг: 479 Весело

    Спокойно, ще има скоро и други телеком оператори!

  24. 24 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1370 Неутрално

    Всъщност, премахването на тази клауза е абсолютно излишно и е опит за отвличане на вниманието.

    Просто трябва да се премахнат заробващите клаузи в тези договори, тогава е все тая, дали ще ти продължат договора автоматично, при положение, че има безболезнен начин да го прекратиш.

  25. 25 Профил на Thunder From the Blue
    Thunder From the Blue
    Рейтинг: 322 Любопитно

    Скоро и с кабелната и интернета ще е така!
    След като сключиха сделката с СпектрумНет и Мегалан, вдигнаха цените за нови абонати!
    Ако сега преподпиша за същите скорости на интернет, трябва да давам с 10 лв. повече - т.е. 1/3 повече от старата цена на услугата!
    Ето това са нормалните им практики!?

  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1343 Неутрално

    До коментар [#25] от "Thunder From the Blue":

    Странно, а на сайта на спектър и на мегалан пише 5лв . Дали си прочел правилно?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1170 Весело

    До #17
    Прав си. даже имаше един Джон, който мислеше че сме бананова република, само че се появиха гадните конкуренти. Първо Мтел станаха близки на Костов, сигурно си спомняш Цитрон за колко си купиха лиценза, после Грашнов колеше и бесеше и т.н. Но сега нещата полека-лека се променят. Ковнаха ги за входящите разговори, скоро не автоматично подновяване, ами със торта ще те молят да стъпиш в офисите им. Райчев за едно нещо е прав хладилника изпреварва телевизора, ако договорите са им изгодни на никой няма да му прави впечатление автоматичното подновяване, ако не са хората ще избягат.

  28. 28 Профил на misheto_66
    misheto_66
    Рейтинг: 461 Неутрално

    Д невник,оправете заглавието на статията.В решението на посочения мобилен оператор е пълно с условия.ИМА НЕКОЛКО АКО-ТА .

  29. 29 Профил на Thunder From the Blue
    Thunder From the Blue
    Рейтинг: 322 Любопитно

    До коментар [#26] от "Тони!":

    ПОН spectrum Българска D50 Mbps U50 Mbps Международна D50 Mbps U10 Mbps -- 24 лв

    Мтел Светкавичен интернет БГ/Meж D/50 Mbps BG U/33Mbps Meж Up/7 Mbps --- 35,90

  30. 30 Профил на Навуходоносор
    Навуходоносор
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#1] от "Боби Колев":

    Промяната става заради натиска на потребителите в/у КРС и операторите от 20 Януари насам. Нищо не става даром, дори ЕС не може да ги натисне толкова...

    "Стреми се и работи да бъдеш необходим за обществото." Екзарх Йосиф I
  31. 31 Профил на Zizu
    Zizu
    Рейтинг: 1008 Неутрално

    Истината е, че човек трябва да има 3 телефона с 3 сим карти на трите мобилни оператора.
    Може и един телефон с 3 сим карти

    Машини прости, народ неук.
  32. 32 Профил на vava
    vava
    Рейтинг: 374 Неутрално

    "Засега единствено "Виваком" е премахнала автоматичното подновяване в договорите както на новите си клиенти..."

    Абонат съм на Виваком от 4 год. и никога не са ми преподновявали автоматично договора. Не съм сигурен дали Вива някога е въвеждала такова подновяване.

  33. 33 Профил на УЛАФ
    УЛАФ
    Рейтинг: 426 Гневно

    "Засега тя остава в контрактите на сегашните абонати на телекома, който ще "премахне тази клауза и за своите съществуващи абонати тогава, когато това бъде направено и от "Мобилтел".

    ======

    Ще премахне Емтел таратанци. Те още не могат да ми обработят фактурата за януари и февруари, а на 28 март ми излиза мартенската сметка.... Уникални загубеняци. Днес си говорих сладко с една заместник управителка в един от офисите. Като й казах, че откакто им се бъгна системата, не получавам и есемеси с новата сметка, тя ми рече, че системата показвала, че са ми пращани такива есемеси. За сметка на това се скъсаха да ме тормозят с идиотската игра на Ники Пънчев.

  34. 34 Профил на C est la vie
    C est la vie
    Рейтинг: 588 Неутрално

    И каква е разликата между новите и старите абонати, ЗлоБул?

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  35. 35 Профил на sml45703379
    sml45703379
    Рейтинг: Неутрално

    Ментел и Глобул са уж европейски фирми, а изобщо не държат на имиджа си, което в белите страни е най-ценното за една фирма. Имаш ли имидж имаш имаш и добри печалби. Нямаш ли имидж рано или късно загиваш.

    За съжаление, корпоративната култура в България е на потресаващо ниско ниво.

  36. 36 Профил на teo_stoyanova
    teo_stoyanova
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Добре че М-тел премахнаха Авто,атичното подновяване, защото така свършиха услуга на абонатите и на ТРИТЕ мобилни оператори. Или забравихте, че Виваком щеше да върне автоматичното подновяване от 1ви април ако някой от другите два оператора не беше го премахнал също. Глобул и до вчера искаше законови промени, така че явно нямаше намерение да го прави. Така че замислете се, ако М-тел не беше премахнал автоматичното подновяване сега всички абонати и на ТРИТЕ мобилни оператора щяха да са с автоматично подновяващи се договори.

  37. 37 Профил на martinstoimenov
    martinstoimenov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Само да ви светна, че автоматичното подновяване отпада и за стари абонати. След като изтече срока на договора, той става безсрочен, а не се подновява за същия срок както беше до сега.

  38. 38 Профил на Стоил Стоилов
    Стоил Стоилов
    Рейтинг: 381 Любопитно

    Като са толкова праведни и праволинейни защо не махнаха клаузата за автомат. подновяване за всички клиенти? Защо трябва да се съревновават и сравняват един друг кой какво направил и кой какво ненаправил? Ако бяха толкова морални и етични отдавна да са отменили тази клауза еднакво за всички! Това което Глобул правят в момента е черен ПР и окалване на конкуренцията нещо което преди време Станишев правеше предизборно срещу бат Бойко ...

  39. 39 Профил на cveketo
    cveketo
    Рейтинг: 217 Разстроено

    Много инфантилно и незряло от страна на Глобул! Показват абсолютен непрофесионализъм! Все едно са в у-ще: "Моля другарко Иванчо ме удари" Ако бяха махнали автоматич. подновяване за всички абонати щяха да натрупат дивиденти и да се издигнат в очите ни. Ако бяха коректни към клиентите си щяха да отменят отдавна тази клауза за всички и да покажат лоялност и преклонение пред тези които им плащат тлъстите заплатки и бонусчета

  40. 40 Профил на ve6ter
    ve6ter
    Рейтинг: 269 Весело

    Какво да очакваме от подлите и стиснати византийци освен мазна позиция? Като са толкоз загрижени за клиентите които дълги години им пълнят гушите защо не махнат клаузата за всички? Кво ги интересува Мтел? Защо все гледат в паничката на другия? Ако бяха махнали авт. преподписв. и за настоящите си клиенти щяха да демонстрират благородство и загриженост за клиента и щяха да спечелят не само доверие но и нови клиенти... А с това решение само ще изгубят

  41. 41 Профил на Norie
    Norie
    Рейтинг: 435 Неутрално

    хаха пълни смешници са гърците Вместо да се състезават постоянно с мтел и вива, нека започнат да мислят за клиентите си и поне веднъж да направят нещо в тяхна полза. Вива излезнаха най-хитри от ситуацията. Докато Глобул и Мтел си мерят п****те, Вива видяха възможност да яхнат вълната и се възползваха! Те махнаха автом. поднов. първи защото сгазиха лука с дистанционните сделки по телефона, но хората бързо забравиха за това ...

  42. 42 Профил на Мани
    Мани
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Е, то тяхноото вече не е особено за хвалби, щото го правят, понеже останаха единствените и последни, които не бяха прекратили. Ами да ви кажа, безлични са ми и такива ще си останат.... Не правят впечатление с лидерство, а с посредственост.

    citrus
  43. 43 Профил на bochko
    bochko
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Хубава работа ама гръцка Вместо да вадят кирливите ризи на конкурентите да почнат да обръщат внимание на клиентите си и да направят нещо за тяхно улеснение и удобство! Как един от операторите не излезе с достойна позиция без да се пазари като на женския пазар. Как един не каза аз махам авт. подновяване и не ме интересуват другите. Глобул чака Мтел, Мтел чака промените в закона, Вива махат ама с условието че ще го върнат ако другите два не го махнат ...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK