Panasonic планира да съкрати 40 хил. служители

Panasonic планира да съкрати 40 хил. служители

© Reuters



Panasonic планира да съкрати 40 хил. работни места и да затвори до 70 завода през следващите две години като в момента за гиганта работят около 380 хил. души. Целта е да се оптимизират разходите и да се засилят възможностите на компанията пред засилващата се конкуренция от азиатските производители на електроника, пише "Ройтерс", като се позовава на източник, запознат със ситуацията. Засега японският производител отказва да коментира подобни планове за съкращение на работните места като говорителят на Panasonic само заяви, че подобна новина не е съобщена официално от тях.


Технологичният гигант официално обяви, че възнамерява да спести 1.22 млрд. долара през тази година. Според "Ройтерс" това ще стане чрез намаляване на работните места и реорганизация на производствените мощности. Компанията разполага с около 350 производствени обекта из целия свят и е доста вероятно да слее операциите в някои от тях, заяви президентът на компанията Фумио Охцумо.


"Не съм сигурен, но мисля, че е възможно да намалим производствените обекти с между 10 и 20%", заяви Охцумо, без да коментира в кои страни може да бъдат затворени заводи на корпорацията. Той допълни, че все още ръководството няма точни данни за операциите си по света, след като придоби наскоро няколко други компании.




"Броят е наистина огромен, но също така и самата компания е мащабна", заяви Тору Хашизуме, главен брокер в Stats Investment Management в Токио. По думите му "За старомодна корпорация като Panasonic това е голяма промяна."


Panasonic обяви данните от отчета за финансовата 2010 г. (която приключи през март). Те показват, че годишната оперативна печалба се е увеличила с 60% до 3.72 млрд. долара, което е малко под очакванията на ръководството за печалба от 3.78 млрд. долара.


Докато преди нямаха равни на пазара за електроника японските технологични компании в момента са изправени пред ожесточена конкуренция от корейски и китайски производители, които предлагат по-евтини продукти.


Panasonic се опитва да измести своя фокус върху екологичните и възобновяеми енергийни решения и така да успее да набере преднина пред конкурентите си като Samsung и LG, коментират наблюдатели.
След като бяха обявени данните от финансовия отчет акциите на компанията добавиха 2.4% към стойността си при затваряне на борсата в Токио.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK