
© Toru Hanai, Ройтерс
Японският технологичен гигант Sony най-накрая се престраши да влезе във война с Apple на пазара на таблети, след като представи официално своите P и S ден преди откриването на най-голямото изложение за потребителска електроника IFA в Берлин, Германия.
Компанията демонстрира двете устройства, едното от които залага на 9.4-инчов дисплей, а другото - на двоен сгъваем екран, с които влиза на вече почти пренаселения пазар на таблети. Освен Apple на него участват още Samsung със своята серия Galaxy Tab, включваща предложения с диагонал на дисплея от 7, през 7.7, 8.9 и до 10.1 инча, Motorola Mobility със своя Xoom, HTC със своя 7-инчов Flyer и т.н.
Sony обаче ще залага на малко по-различен подход спрямо конкурентите си, които залагат на iPad визията. Защото компанията се опитва да даде ясен отговор на въпроса "за какво ми е таблет" със своите предложения. Японците няма да позиционират таблетите си в масовия сегмент, който е заместител на лаптопа при гледане на филми или сърфиране у дома, а като обединител на цялата домашна електроника, с която разполага потребителят. Дори и визията на устройствата (най-вече на сгъваемия P) е различна.
Двете основни отличителни черти на таблета Sony S са вграденият инфрачервен трансмитер, с който може да бъде заменено дистанционното управление. Предимството този път е, че той не работи само с телевизори или друга техника само на Sony, а поддържа на практика продукти на всички останали производители. Това е значителна стъпка в развитието на компанията, която ще избяга от модела на Apple. Американците също предпочитат продуктите им да са съвместими само помежду си, но да не работят с конкурентни устройства.
Другата водеща черта на таблетите на Sony е организацията на огромните музикални и видеоархиви, които пазят повечето потребители на различни компютри или преносими харддискове. Компанията залага на технологията WiFi DLNA, която е вградена в хиляди устройства. Таблетите на Sony могат да сканират цялата безжична домашна мрежа и да открият съхраняваната на устройствата, свързани към нея мултимедия. След откриването й тя може да бъде пускана директно през табелтите на компанията, което превръща устройствата във водещ интерфейс на мултимедийния дом, твърдят японците.
Големият проблем през компанията обаче остава високата цена на устройствата й, които започват от 499 долара - колкото струва и iPad. Въпреки това Sony ще се опита да завземе лидерската позиция на пазара на таблети в родната Япония, след което ще се опита да пробие и в останалата част от света, където прогнозите са, че през 2011 г. ще бъдат продадени над 60 млн. таблета. Apple обаче държи над 85% от пазара на таблети в Япония.
Sony P и S залагат на Android за операционна система.