Google пусна конвертор, който обръща Flash в HTML5

Google пусна конвертор, който обръща Flash в HTML5

© Reuters



Американската интернет компания Google обяви новата си услуга Swiffy, която позволява конвертирането на Flash съдържание в HTML5 с едно натискане на мишката.


Разширението за Adobe Flash пакета ще позволи на разработчиците на вече остарялата и постепенно залязващата платформа да прехвърлят работата си в HTML5 формат. Това ще улесни и създаването на HTML5 анимации много по-лесно за хората, които са експерти по Flash.


Програмистът Роб Уилямс от технологичния портал Techgage обясни, че "това ще позволи на Flash дизайнерите да продължат спокойно работата си, без да се притесняват, че трудът им е отишъл на вятъра".




Разширението има своите ограничения и не е съвършено по думите на Уилямс, но "по-голямата част от Flash съдържанието би трябвало да може да се конвертира в HTML5 с помощта на Swiffy".


Google обясниха, че системата им продължава да се развива и че разширението им постоянно комуникира с уеб базираната услуга и по този начин потребителите винаги работят с най-новата версия на Swiffy.


Самото приложение е достъпно за сваляне от този сайт. То е съвместимо с Adobe Creative Suite версия 4 или по-нова.

Ключови думи към статията:

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 776 Неутрално

    Адоб се уляха в скъпотата на продуктите си.

    Това май е смъртна присъда за Флаш и специалният му програмен език.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  2. 2 Профил на just_do_it
    just_do_it
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Я знаещите да обяснят защо да е остаряла и залязваща технология флаш-а, че аз само това мога.

  3. 3 Профил на vordhosbn
    vordhosbn
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Flash е затворен стандарт, правата върху който се държат от частна компания. HTML5 е отворен формат, който освен че се пише в момента и отговаря много по-адекватно на изискванията на потребителите, може да бъде реализиран от всеки - а не само от Adobe, както е при Flash.
    Друго нещо - нямам голям опит с програмния език на Flash - Action Script, но от приятели които се занимават с него, съм чувал много оплаквания за липса на backwards compatibility - плъгин писан на ActionScript 2.0 не върви интегриран във проект със Action Script 3.0 - API-то е различно, често документацията е непълна - все проблеми, които щеше да могат да се разрешат при една по-отворена политика на Adobe, но... вече е късно.

    "Each sunrise is a precious jewel…for it may never be followed by its sunset."
  4. 4 Профил на motu
    motu
    Рейтинг: 214 Неутрално

    До коментар [#2] от "just_do_it":

    И аз именно за това се регистрирах, за да опрекна тези прибързани заключения. Правих тестове с въпросния конвертор , на този етап "флашовския" език (as3) му е непознат за конверт , единствено с фреймова анимация се справя . Настоящия HTML5 не може да се мери по нищо с флаш, не ми се вярва и за в бъдеще да може. Евала за ефорта на момчетата , но едва ли Adobe ще им позволи подобна конкуренция

  5. 5 Профил на Явор Трампов
    Явор Трампов
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Flash залязва, освен заради това, че е затворен стандарт и поради факта, че разчита на обработка на данните на компютъра-клиент. Т.е. ако съзаддете една игра или анимация във флаш, тя ще разчита на ресурсите на компютъра ви за да работи. Това противоречи на актуалните тенденции. Когато създавате нещо във флаш трябва да се съпбразите с възможностите на "най-слабото" устройство, от което се очаква да използвате съдържанието - например с възможностите на 2 годишен смартфон. Обратно на това, от стандартите, които залагат на сървъра за обработка на данните може да се очаква сходно представяне на различни крайни устройства.
    Apple и, от скоро, Amazon, обръщат много голямо внимание на тази тенденция. Вместо да се опитват да вкарат супер компютър в телефона ви, те залагат на приложения, обработени на сървърите им. Пример е новия асистент Siri на iPhone, който използва компютрите в сървърните ферми на Apple за да анализира гласовите команди. Kindle Fire пък разчита на капацитета на Amazon и получава интернет съдържанието предварително "смляно" и оптимизирано за използване.

  6. 6 Профил на DareDebil
    DareDebil
    Рейтинг: 800 Неутрално

    До коментар [#4] от "motu":

    каква конкуренция? Те adobe казаха че спират флаш за мобилни устройства и се съсредоточават върху поддръжката на HTML5.

    Конкурсно начало не означава конкурсен край, другарки и другари.
  7. 7 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Епъл погребаха флаш с постоянната си политика на липса на поддръжка на флаш в мобилните си устройства. Флашът е тежък, частен, бъгав и без бъдеще. Казах!

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  8. 8 Профил на keipax
    keipax
    Рейтинг: 580 Весело

    [quote#7:"Thermobee"]Епъл погребаха флаш с постоянната си политика на липса на поддръжка на флаш в мобилните си устройства. Флашът е тежък, частен, бъгав и без бъдеще. Казах! [/quote]

    Ма много ти разбира главата от флаш бе ))





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK