Forrester: Таблетите с Windows 8 са обречени при излизането им на пазара

Forrester: Таблетите с Windows 8 са обречени при излизането им на пазара

© Reuters



Microsoft е изпуснал "пика на потребителско желание" за таблети с Windows 8, обявява авторитетната компания за пазарни анализи Forrester. Според тяхно проучване 46% от потенциалните клиенти в САЩ биха си взели таблет с тази операционна система през първите три месеца на 2011 г., но този дял се свива до 25%, ако говорим за третото тримесечие. Вицепрезидентът на Forrester Джей Пи Гоундър смята, че маркетингът на Microsoft не успява да задържи вниманието на пазара и да подсили очакванията.


Той е на мнение, че при всяко пускане на продукт със закъснение е нужно нещо, което наистина да грабне потребителите. Подобен ход успя да постигне Amazon, като извади таблет на много ниска цена.


По думите на Гоундър при настоящата ситуация таблетите с Windows 8 няма да се отличават от останалите и те ще са обречени в момента, в който излязат на пазара. Продуктите на Microsoft ще се нуждаят от нов и свеж подход, с който да спечелят вниманието на потребителите.




"Таблетите с Windows 8 трябва да осигурят на потребителите различно продуктово изживяване", коментира Гоундър. "Microsoft трябва да си вземе поука от продуктовите стратези на Amazon, които успяха фундаментално да променят пазара, като акцентират повече на съдържанието и услугите, отколкото на техническите параметри, и същевременно предложиха конкурентна цена."


Без на пазара да има таблет с Windows 8, е трудно да се прецени какви са възможностите на операционната система за подобен тип устройства. Също така не сме видели и как стоят нещата с междуплатформената интеграция, като например как си взаимодействат таблети и настолни компютри с Windows 8. Взаимодействието между Windows Phone 7 и Xbox Live също още не е напълно използвано от софтуерния гигант. Ако Microsoft успее да осъществи работеща междуплатформена интеграция, тогава Windows 8 може да се превърне в успешен продукт. Въпросът е дали все пак компанията от Редмънд няма да закъснее и няма да успее да маркетира правилно своята нова операционна система, допълват от Forrester.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (62)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на followed
    followed
    Рейтинг: 515 Любопитно

    Рядко се случва Майкрософт да изпусне нещо, но щом този човек го казва, сигурно е вярно...

  2. 2 Профил на charlyb
    charlyb
    Рейтинг: 909 Неутрално

    "Също така не сме видяли и как стоят нещата с междуплатформената интеграция, като например как си взаимодействат таблети и настолни компютри с Windows 8"
    ===
    За каква "междуплатформена интеграция" говорят тия, когато платформата е една - Windows 8?!

    Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!
  3. 3 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 853 Неутрално

    много слаба статия, а за XBox 720 се говори че ще е с Win8

    twitter.com/voxybg
  4. 4 Профил на Mylène Jampanoï
    Mylène Jampanoï
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    [quote#2:"charlyb"]За каква "междуплатформена интеграция" говорят тия, когато платформата е една - Windows 8?! [/quote]

    ARM vs x86?

    иначе, аз не бих оплаквал майкрософт, оти таблетите са баа добре подпрени от сървъните версии -- баа ше им се стъжни на Apple, гаче ли... Hyper-V, RemoteFX и сичките VDI простотии

    The Man Who Mistook His Wife for a Hat
  5. 5 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2584 Неутрално

    Време е с МС да се случи това,което стана с Ай Би Ем.

    "Гениален изрод е Петьо Еврото дадеш му една бутилка уиски, изпие я и може да спретне каквото поискаш обвинение, на когото кажеш..." Делян П.
  6. 6 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 574 Неутрално

    До коментар [#2] от "charlyb":

    Операционната система е една - платформите са таблет, лаптоп, PC, както се говори и новият Xbox ще е с някакъв вид Win8. Но на мен ми се струва, че като цяло таблет маанията ще отмине, тъй като е пълна глупост, най-много да продължи да спъва лаптопите. В сегашния си вид таблетите не стават за нищо по-сериозно от браузване в интернет, игра на игрички за губене на време в градския транспорт и слушане на музика. Докато не измислят холограмните клавиатури и да речем сгъваеми LCD панели, така че при нужда да имаш поне 15" екран таблетите няма се развият много повече от сегашното ниво.

  7. 7 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 852 Неутрално

    До коментар [#5] от "Николай Колев":

    Това не го решаваш ти

  8. 8 Профил на Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Майстор Балкански (00:00–24:00)
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Microsoft има огромен потенциал с Windows 8, тъй като предстоящото сливане на таблетите с нотбуците ще отвори огромна пазарна ниша за тази операционна система...

    "И ний сме европейци, ама не чак дотам..."
  9. 9 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Само като прочета за "продуктово изживяване" и ме напушва смях. Защо изобщо пускате мнението на някакъв анонимник скрил се зад гръмкото "пазарен анализатор"

    икономист - неграмотник с диплома
  10. 10 Профил на БГ Владо
    БГ Владо
    Рейтинг: 648 Любопитно

    притеснен съм от бързодействието на таблет с ОС Прозорци 8

    вижтам с нетбуци с Прозорци 7 и положението беше трагично

    оти да се косиме, като ке ни мине
  11. 11 Профил на pch
    pch
    Рейтинг: 235 Весело

    Николайчоо мноо си далече от истината пич
    М$ още дълго ще са водеща компания в бизнеса с ОС

  12. 12 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1700 Любопитно

    [quote#6:"ugi"]В сегашния си вид таблетите не стават за нищо по-сериозно от браузване в интернет, игра на игрички за губене на време в градския транспорт и слушане на музика. [/quote]

    Приемаме че е вярно (а то не е). Не знам за какво "спъване на лаптопите" става дума, но >85% от потребителите на мобилни устройвта са напълно задоволени от джаджа, която удовлетворява добре въпросните дейности.
    За развитието на таблетите може само да се гадае, при положение че става дума за продукт, който е по-малко от 3 години на масовия пазар.

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  13. 13 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#1] от "followed":

    Напротив обикновено Майкрософт изпуска влака. Единственият им успешен продукт освен ОС им, е Хбокса.

  14. 14 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#6:"ugi"]Но на мен ми се струва, че като цяло таблет маанията ще отмине, тъй като е пълна глупост, най-много да продължи да спъва лаптопите.[/quote]

    Съмнявам се скоро да отмине.

  15. 15 Профил на angelboy8008
    angelboy8008
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Стига с тези ментета ла, който иска таблет си има Ipad1 или Ipad2

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  16. 16 Профил на charlyb
    charlyb
    Рейтинг: 909 Неутрално

    По отношение "платформата". Ако някой се съмнява, че Windows-а, който му е на компютъра няма да е съвместим със СЪЩИЯТ! му Windows на таблета, трябва да е малоумен. А тия май, в точно това се съмняват!
    ===
    "Windows 8 – една платформа за таблети и компютри"
    http://www.capital.bg/biznes/tehnologii_i_nauka/2011/06/05/1100898_windows_8_edna_platforma_za_tableti_i_kompjutri/

    Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!
  17. 17 Профил на uliandim
    uliandim
    Рейтинг: 8 Любопитно

    От Интел пък чакат с нетърпение Windows 8. Повече инфо тук - http://www.dimitech.net/news.php?readmore=41392

  18. 18 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#13] от "normandy":

    В същност дойната крава на MS е офис пакета и това е най-успешния продукт на компанията

  19. 19 Профил на _az_
    _az_
    Рейтинг: 457 Неутрално

    "Взаимодействието между Windows Phone 7 и Xbox Live също още не е напълно използвано от софтуерния гигант"

    Това е най-важното от статията. Все още няма смартфон/таблет, който да може да се ползва заедно с игрова конзола в цялостно решение. Също така няма и интеграция с телевизор/телевизия. Сони са единствените, които могат да пуснат таблет, телевизор и игрова конзола, но пък нямат ОС, демек нямат платформа, и трябва да ползват нечия. МС имат шанс да излязат точно с такъв продукт, само не знам за телевизия какво точно са намислили, и това наистина ще е уникален продукт. Това се опитва и да загатне статията... Ще видим.

  20. 20 Профил на Mylène Jampanoï
    Mylène Jampanoï
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    [quote#13:"normandy"]Напротив обикновено Майкрософт изпуска влака. Единственият им успешен продукт освен ОС им, е Хбокса[/quote]

    ахахаха, ти си бил верно голем смешник ве

    The Man Who Mistook His Wife for a Hat
  21. 21 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#18] от "Климент Горанов":

    В основата на успеха на Офис пакета е ОС-Уиндос , а и те могат да бъдат разглеждани като един интегриран продукт.

  22. 22 Профил на charlyb
    charlyb
    Рейтинг: 909 Неутрално

    [quote#17:"uliandim"]От Интел пък чакат с нетърпение Windows 8. [/quote]
    Винаги когато ми кажат, че Майкрософт правят боклуци, съм се питал - тия хора изобщо чували ли са за компютър. Защото ако са чували, нямаше как да не знаят, че от всеки 10 компютъра по света, поне в 9 от тях има по нещо от Майкрософт. Това нямаше да е така, ако бяха прави за боклуците!

    Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!
  23. 23 Профил на Mylène Jampanoï
    Mylène Jampanoï
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    [quote#19:"_az_"]Все още няма смартфон/таблет, който да може да се ползва заедно с игрова конзола в цялостно решение[/quote]

    гледам, от няколко годинки, е доста модно/рабопи се по тнр server side rendering (otoy, onlive etc). нета май вече е готов, а със споменатите hyper-v, remotefx etc майкрософт имат инфраструктурата. Инфраструктура баа полезна и за корп приложения гаче ли

    The Man Who Mistook His Wife for a Hat
  24. 24 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#20] от "joshuatee":

    Дай пример за успешни продукти на Майкрософт извън ОС с различните приложения покрай него като Офиса и Хбокс.

  25. 25 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 2048 Неутрално

    Когато излезе iPad, бях разочарован, че вместо олекотен вариант на MacBook, бяха направили iPhone с по-голям екран. Тоест, аз съм потенциален потребител на таблет с настолна ОС. Но за 95% от хората е достатъчно да ровят из нета и да цъкат Фейсбук.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  26. 26 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#22:"charlyb"]че от всеки 10 компютъра по света, поне в 9 от тях има по нещо от Майкрософт.[/quote]
    Това обаче не значи че, това "нещо" е качествено.
    По принцип, качествените и хубави неща са малкоизвестни- важи за всички сфери в живота. Или защото са по-скъпи, или защото масовата публика няма критерии за да избира и се подвежда по всякаква пропаганда.

    Едва когато минеш на Мак може да разбереш колко години си загубил с Майкрософт... . Андроид платформата за планшети също е многообещаваща... очаквам и тяхната ОС... .

  27. 27 Профил на Mylène Jampanoï
    Mylène Jampanoï
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    Otoy teams up with Autodesk to create cloud-rendering platform

    http://venturebeat.com/2011/10/20/otoy-teams-up-with-autodesk-to-create-cloud-rendering-platform/

    ей на, потенциални сериозни приложения на таблетите под уин

    The Man Who Mistook His Wife for a Hat
  28. 28 Профил на Mylène Jampanoï
    Mylène Jampanoï
    Рейтинг: 1071 Неутрално

    [quote#24:"normandy"]Дай пример за успешни продукти на Майкрософт извън ОС с различните приложения покрай него като Офиса и Хбокс.[/quote]

    ей, герб-аджия дейба... Майкрософт трактори требе да праат уа?

    Sanbolic Extends Microsoft SQL Server Agility, High Availability (HA), and Scalability Across Physical, Virtualized, and Cloud Environments

    http://finance.yahoo.com/news/sanbolic-extends-microsoft-sql-server-141500885.html

    Пускам ЕсКюЕля щото и за него им се подиграваха че изтървали влака... ма те качат ли се след две-три версии си изчистват продукта и започват да мачкат

    The Man Who Mistook His Wife for a Hat
  29. 29 Профил на Bro
    Bro
    Рейтинг: 564 Неутрално

    [quote#24:"normandy"]Дай пример за успешни продукти на Майкрософт извън ОС [/quote]

    Azure
    Може да потърсиш що е то..

    "Only a government that is rich and safe can afford to be a democracy" - Mark Twain
  30. 30 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1387 Неутрално

    [quote#21:"normandy"]В основата на успеха на Офис пакета е ОС-Уиндос , а и те могат да бъдат разглеждани като един интегриран продукт. [/quote]

    това което сте казали е потресаваща глупост а в основата на офис пакета за МАК , пак ли е ОС

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  31. 31 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    докато Майкрософт се води от некадърна сланина като Стив Болмър, гигантът от Редмънд е обречен

    и слава богу. тая компания няма културата, за да бъде потребителски ориентирана компания. само краде идеи, патентова неща, които не е открила и от много време няма никакви иновации дошли от нея.

    да се разпада и да остави по-кадърните да развиват технологиите...

    РЕФОРМИ !
  32. 32 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#26] от "panzerino":

    Sharepoint?

    Даже Kinect не го би по продажби.

  33. 33 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 796 Весело

    До коментар [#31] от "Rage Against":

    Какво да ти кажа... Че е ексцентричен Балмър, така е. Че МС са скарани с рекламата, така е.

    Ама че успяват да завземат нови пазари, също е вярно. Последните години Балмър не се справя зле никак, да ти кажа. 7-цата беше див успех, 2008 сървърите също, Exchange и Sharepoint продължават да нямат конкуренция, за Кинект да не споменавам даже.

    Справя си се чичката.

  34. 34 Профил на vinetu
    vinetu
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Отново загубени в превода - "Microsoft's Shrinking Window For Tablets" е станало "обречени"

    https://sites.google.com/site/demokraturailidictatura/
  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  36. 36 Профил на panzerino
    panzerino
    Рейтинг: 796 Неутрално

    [quote#32:"Знам и Мога"]Sharepoint? [/quote]
    Леличката от Канзас или немския бюргер от Хамбург, ползват това?
    Това е бизнес продукт... .

    Трябва да разглеждаш нещата съобразно потребителя- едно са бизнес приложенията, друго домашния потребител.
    Ти колко домашни потребителя си виждал да разбират от АвиСинт (AviSynth)? За обикновеният потребител е важно нещата да вървят като "по вода", и интрфейсът да работи. И понеже преходът към Мак е много труден, поради разликата във файловите системи ( независимо че ексФАТ е опция) и трудното пренасяне на всичко, много потребители не са опитали още сладкия вкус на Мак... .
    А и Мак машините са много по-скъпи.

  37. 37 Профил на Bro
    Bro
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#31] от "Rage Against":

    Ето. Редактирах го за теб:

    ... Майкрософт се води от ... Стив Болмър, гигантът от Редмънд ...

    и слава богу. тая компания ..,.. културата, ... потребителски ориентирана компания. само ... идеи, патентова неща, които ... е открила и от много време ... иновации дошли от нея.



    Иначе съм съгласен. Балмър не е много лицеприятен.

    "Only a government that is rich and safe can afford to be a democracy" - Mark Twain
  38. 38 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 2048 Любопитно

    [quote#36:"panzerino"]И понеже преходът към Мак е много труден, поради разликата във файловите системи ( независимо че ексФАТ е опция) [/quote]

    Това пък що за довод е? Преходът към Мак се прави чрез закупуване на Мак, не чрез инсталиране на МакОС. Да не говорим, че отдавна вече Мак чете NTFS файлови системи...

  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  40. 40
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  41. 41 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 796 Весело

    До коментар [#34] от "vinetu":

    Ау, не мой така да им думаш на Дневник, много са докачливи. Веднъж ми изтриха цял постинг като "обиден" само защото ги помолих да преписват поне от читави източници.

  42. 42 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 796 Весело

    До коментар [#36] от "panzerino":

    И като е бизнес продукт какво, да не би да не носи пари?

    Сега само да не започнеш да плюеш МС, че не произвеждат тостери.

  43. 43 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 2018 Весело

    брей вие още малко ако го дъвчите това, ще ги докарате до фалит, даже се чудя как още не са фалирали.

  44. 44 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    [quote#19:"_az_"]Взаимодейстието между Windows Phone 7 и Xbox Live също още не е напълно използвано от софтуерния гигант... Това се опитва и да загатне статията"[/quote]

    Прав си. Но досегашните им изоставания в прогнозирането и стратегията ме правят песимист.
    Не че изоставането на МС е лошо само по себе си

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  45. 45 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 796 Весело

    До коментар [#19] от "_az_":

    Това е определено интересна област. Една от идеите зад покупката на Скайп беше именно да го интегрират в Xbox Live. Има разни слухове за идеи да интегират през XBox Live самия XBox, Kinect и Wp7, ама още не е ясно какво имат впредвид. Виждал съм разни любителски екперименти, ала те са реално безсмислени, по-скоро някакви proof-of-concept щуротии.

  46. 46 Профил на Thoth
    Thoth
    Рейтинг: 627 Весело

    Естествено, че няма да имат голям успех. Сетиха се - след дъжд качулка.
    Майкрософт имат два основни проблема: винаги изостават - трябваха им цели десет години, за да направят стабилна ОС. Ползвам го от "Windows 95" досега и знам; и вторият много голям проблем е, че така и не можаха да наемат някого, който да направи нещо красиво в тая система. Цялата им концепция за интерфейс е морално остаряла и unfriendly. И същото се опитват да го пренесат в таблетите. Лепнали са му един тъч скрийн отгоре, а отдолу е същото. Абсолютно същото. Windows 7.5 може би, но не и 8. Поне на бета етап е така.
    Същото е и с WP7 - на хората вече им писна от умни телефони, когато наще се сетиха да влязат на пазара. И отново без никаква естетика.
    Просто го раздават тежко, защото лежат на стари лаври. Имат по-голям процент потребление на ОС-а от конкуренцията. Но това, в никакъв случай, не се дължи на качество. В момента, в който конкуренцията съумее да отвори ОС-а си към повече програми и игри - с бозата е свършено. Ще се завре в някакво тяхно си кьоше, където ще се ползва само от непретенциозни към интерфейса хора и само за конкретни цели. Легендата "всичко върви на него" е на път да умре. Аз й давам не повече от още 5 години първенство.

    “Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.” - Seneca
  47. 47 Профил на Hello Niki
    Hello Niki
    Рейтинг: 567 Весело

    Хехе , мине се не мине и току погребете МС , пък те проклетниците живи и печеливши. Приличате на гробокопачите на капитализъма - от 200 години го кòпат и все се отлага за догодина.

    п.п. Вижте ги на борсата. Докарват ми 14-та заплата всяка година

    Грешка е да се даде власт на простите чобани и обирджии на мандри , всичко друго е леко объркване.
  48. 48 Профил на НаблюдателЕ
    НаблюдателЕ
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Забележката относно "междуплатформената интеграция, като например как си взаимодействат таблети и настолни компютри с Windows 8" е съществена.

    Единственото известно до този момент е, че:

    - програмите писани за Win до v7 и x86 НЯМА да вървят на таблет с ARM процесор за W8, а това е 99% от пазара на таблети в момента

    M$ не е изяснил:

    - и е малко вероятно програми написани за W8 и за x86 да работят (въобще и/или ефективно) на ARM таблет с W8
    - но е с по-голяма вероятност програми написани за W8 и x86 да работят на x86 (Atom и наследниците му) таблет с W8. Проблемът тук е, че НЯМА Atom процесор, който да става за таблет, няма и да има през следващите 12-18 месеца

    Така, че по една или друга причина, таблетът с W8 е много ПО-ДАЛЕЧ от самата W8 и в този смисъл може и да е "обречен", тъй-като Apple и Android няма стоят със скръстени ръце до тогава, а ще ползват услугите на поне две нови поколения ARM процесори и ще пуснат две нови поколения таблети.

    Който майка заборави, Богъ ще го задави...
  49. 49 Профил на НаблюдателЕ
    НаблюдателЕ
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#47] от "Hello Niki":

    Заплатата си я изкарваш, защото, вероятно, си спекулант, но това не говори НИЩО особено за самия M$

    Тук говорим за бъдещето на M$ и оценката на инвеститорите на M$ има по-голямо значение, отколкото заплата ти:

    - цената на акциите на M$ днес е по-ниска отколкото преди 12 месеца
    - акциите на M$ са загубили 10% от стойноста си за последните 2 години
    - акциите на M$ са загубили 30% от стойноста си за последните 4 години

    Който майка заборави, Богъ ще го задави...
  50. 50 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 565 Неутрално

    До коментар [#6] от "ugi":

    "сегашното ниво" е по един таблет във всяко второ домакинство в сащ, скоро и в други държави това е за 3 години от началото на продукта... нито тв, нито десктоп компютър, нито микровълновата печка имат подобен успех на старта си
    Изброените от теб неща за мнозинството от хората са всичко, което правят. А за останалите тепърва се появява специализиран софтуер, който върши същата работа като на лаптоп, но в устройство което държи 10 часа на батерия и тежи половин кило
    още при следващия процесор, който епъл ще извади , ще може да се прави вече практическо всичко, което и на лаптоп, с изключение на 3д проектиране. А блутуут клавиатура може да вържеш и сега (макар че писането по екрана поне на айпада е изключително лесно)

  51. 51 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 796 Весело

    До коментар [#48] от "НаблюдателЕ":

    MS е напълно ясна по въпроса и не мога да разбера какво си се объркал. Целта не е стари х86 програми да работят на 8-ца с ARM. Целта е, което е реално факт, WinRT програмите да работят на всякаква 8-ца - и с х86, и с ARM.

  52. 52 Профил на НаблюдателЕ
    НаблюдателЕ
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#51] от "Знам и Мога":

    Благодаря за пояснението. Неко да го разтълкувам:

    - това означава, че ВСИЧКИ съществуващи програми, които работят на W7, от порядъка на 100-ина хиляди, ще МОГАТ да работят на desktop W8, но НЯМА да работят на ТАБЛЕТ с W8, нали?

    - за да работят на W8 TABLET, програмите трябва да се пренаписват наново, надали проста прекомпилация ще свърши работа?

    - тогава, действително ТАБЛЕТА с W8 е проблематичен, защото основното предимство на Windows, многото съществуващи програми, няма да играят роля за ТАБЛЕТА с W8, от тук идва и проблема с late start

    Който майка заборави, Богъ ще го задави...
  53. 53 Профил на Quo Vadis?
    Quo Vadis?
    Рейтинг: 1033 Неутрално

    таблетите поне осте 3 год няма да изместят лаптопите със сигурност. таблетите заемат някаква ниша на най-ниския и евтин клас лаптопи, който се ползуват за чат, браузване и игри (но не 3д игри). Общо взето аз виждам в момента таблета като нещо даващо ми повече мобилност и удобство за някой неща който правя но не и като алтернатива на лаптопа ми.

  54. 54 Профил на christofor
    christofor
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#22] от "charlyb":

    По твоята логика и китайците сигурно не правят боклуци, понеже 9 от 10 тениски са от Китай. По-точно е да се каже, че MS правят _и_ много боклуци

  55. 55 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#52] от "НаблюдателЕ":

    То точките:

    1. Да.

    2. Проста прекомпилация няма да свърши работа.
    Съществено обаче е друго. Глупаво е просто да прекомпилираш декстоп програма за таблет. Интерфейсът просто е друг. Да се работи, например, с AutoCAD на таблет с интерфейса на AutoCAD 2010, ще е толкова неудобно, че никой не би искал такова нещо.
    Всяка миграция, без да се съобрази с особеностите на новия интерфейс, е обречена на провал или най-много - слаб успех.

    3. Многото съществуващи програми не са интересни, защото таблетът е друго устройство. Таблетът е предназначен основно за потребяване на съдържание, а не за създаване на такова. Сиреч - за четене, слушане, гледане. Не за писане, композиране и рисуване. За второто е десктопът. Поне в близките 5 години.

    Затова старите програми не интересуват никого. MS влизат на пазара на таблети, който определено е още млад. Таблетът става просто още едно у-во, което ще има у дома. У някои домове ще замести декстопа напълно, в много пък ще е добавка. MS следват тук Епъл. Вече се знае, че за таблетите ще налагат строги хардуерни изисквания, за да не стане като с Андроид боклуците от Китай, които само развалят името на марката. Това ще им помогне да обновяват софтуера, защото ще знаят какъв хардуер имат насреща (с Андроид това също не става). Ще налагат ограничения върху софтуера, за да не стане пак като с Андроид, дето сега се радва на повече вируси, отколкото всеки друг.

    Между другото, W8 е вече функционално готов. Сега е във фаза оптимизации и тестване.

  56. 56 Профил на charlyb
    charlyb
    Рейтинг: 909 Любопитно

    [quote#54:"christofor"]По твоята логика и китайците сигурно не правят боклуци, понеже 9 от 10 тениски са от Китай. По-точно е да се каже, че MS правят _и_ много боклуци [/quote]
    Ами дай да продължим логиката ми и да си поговорим за кюлоти - убеден съм, че както и фланелките ти, те са китайски. Искаш ли?!

    Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!
  57. 57 Профил на НаблюдателЕ
    НаблюдателЕ
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#55] от "Знам и Мога":

    Още веднъж ти благодаря за описанието на мястото на таблета с W8.Мисля, че постингът ти е интересен за повечето читатели тук.

    Очевидно е, че чудеса не следва да се очакват.

    Естествено е, че (поради изискванията за минимална консумация и необходимоста от 10-часова автономна работа) на таблета са налагат тежки ограничения за ползване на ограничените му ресурси. Това означава, че, за да се ползва една програма на desktop И ЗА таблет, следва да са изпълнение две условия:

    - програмата да съдържа двата интерфейса, с мишка и сензорен
    - програмата да е РАЗРЕШЕНА ИЛИ специално проектирана за таблет?

    Дали в концепцията на M$ е предвидено да съществуват програми само за таблет?

    Който майка заборави, Богъ ще го задави...
  58. 58 Профил на christofor
    christofor
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#56] от "charlyb":

    Давай, просветли ме за кюлотите. Също много ще оценя, ако ми обясниш защо в 9 от 10 компютъра дисковете имат (S)ATA интерфейс, а не Fiber Channel, въпреки че FC е най-бърз към момента, както и защо въобще приравняваш "широко разпространен" с "качествен".

  59. 59 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3634 Любопитно

    Нямат ли си пазарна политика?!

  60. 60 Профил на НаблюдателЕ
    НаблюдателЕ
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#59] от "tsonkooo":

    Допускаш, че политиката на M$ се диктува от благотворителни или идеалистични мотиви?

    Който майка заборави, Богъ ще го задави...
  61. 61 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 3634 Любопитно

    До коментар [#60] от "НаблюдателЕ":

    Трябва да се предвидят всякакви възможности...

  62. 62 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    До коментар [#33] от "Знам и Мога":

    виждам, че си голям симпатизант на Майкрософт.
    е, и аз мен се вижда, че съм голям симпатизант на Епъл.

    имай предвид, че Болмър/Балмър не е просто нелицеприятен. той и Ерик Шмир изглежда така все едно са спи с Уди кълвача... но Болмър е арогантен, не разбира почти нищо от пост-РС култура и продукти. Майкрософт загуби битката на таблет пазара. ако Windows 8 не върне пазарен дял при таблетите, това след 2 ще 5 години ще доведе до лавинообразни:
    - отлив от РС пазара (или каквото е останало от него)
    - отлив от смартфоните с Windows 8
    - отлив от офис (преход към клауд приложения)
    - отлив от други приложения на майкрософт (sharepoint, Dynamics ERP/CRM, MsSQL, etc.)

    нещо подобно четох в една анти-Майкрософт статия, та затова и прегърнах горещо тази теза

    но това не е невъзможно. подобни сценарии са се случвали на всички арогантни големи корпорации, които са загубили фокуса си. а Майкрософт отдавна загуби фокуса си.

    РЕФОРМИ !




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK