
© Reuters
Според нов слух социалната мрежа Facebook ще сложи реклами във версията на услугата за мобилен телефон през март, съобщава Financial Times. Те обаче няма да са традиционни реклами, а ще се появяват като Feature Stories – важни новини, които се появяват най-отгоре на стената на всеки потребител.
Този ход ще е изпитание за възможностите на Facebook да балансира интересите на своите акционери и клиенти. Инвеститорите искат компанията да поддържа бърз растеж на приходите, докато клиентите не желаят да получават твърде много рекламни съобщения на и без това малкия екран на мобилните си устройства.
При подаването на документи за първично публично предлагане миналата седмица от Facebook отбелязаха като минус за потенциалните инвеститори липсата на приходи от мобилната версия на услугата. Тя се ползва от половината от всички над 850 млн. потребители на сайта.
Компанията ще проведе специално събитие за рекламодатели на 29 февруари в Ню Йорк, на което се очаква да бъдат показани нови възможности за използване на услугата от корпоративни клиенти. Каролин Еверсън, бивш маркетингов директор в Microsoft и понастоящем вицепрезидент на Facebook по глобалните маркетингови решения, се очаква да разкрие нов дизайн на брандирани страници, базирани на интерфейса Timeline.
Facebook се опитват да накарат компаниите, които ползват платформата безплатно, да започнат да харчат повече за платени промоции. Освен това Facebook може да създаде допълнителни стимули за рекламодателите да слагат линкове, водещи отново към друга страница вътре в социалната мрежа, отколкото към външен сайт.
Освен всичко друго Facebook ще поработи и върху собствената си марка. Миналата седмица компанията нае бившия маркетингов директор на Levi Strauss Ребека ван Дик. Преди това тя е работила с Apple по рекламите на iPhone, iPad и iPod. Нейна е и идеята за кампанията на Nike "Just Do It".
jubal harshaw
Рейтинг: 1416 ЛюбопитноВ немобилната има ли, аз рядко влизам, но май не съм виждал?
http://jubalharshaw.wordpress.comdragozow
Рейтинг: 796 НеутралноМоже да си ги блокирал. аз така съм направил.
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.Димитър Цонев
Рейтинг: 458 НеутралноПотребителите са доста скептични при реклами в мобилни приложения и значително по-рядко цъкат на реклами в приложения, отколкото в уеб. Тъй че ще се наложи да измислят нещо по-интелигентно като решение.
http://dtsonev.icnhost.netНе е изключено да станем свидетели на възможността да се заплаща малка/нищожна сума (месечно, годишно) и да се осигурява версия без реклами и други спонсорирани съдържания.
Fifa
Рейтинг: 521 НеутралноИ мобилната версия и тя ще стане една голяма шарения
Не отлагай нищо за утре, ако можеш да го отложиш за вдругиден.Марк ТвенMirek
Рейтинг: 1416 НеутралноДа видим къде ще ги дянат тези реклами в 3" сензорен дисплей.
alex_ivanov92
Рейтинг: 233 НеутралноТова означава и повече трафик т.е ще плащаме да има неща, които не ни трябват.
Yotce
Рейтинг: 1515 НеутралноВ момента мобилната версия за iOS е толкова тромава, че няма накъде повече. Като сложат и реклами, пращам я в кошчето.