
© Reuters
Компаниите по света не посрещат с отворени обятия идеята на ICANN за регистриране на произволни разширения на домейни, съобщава Financial Times. Един месец след началото на процеса по подаване на заявления за нови окончания от рода на .london и .pepsi, в организацията са постъпили само около 100 заявления.
ICANN (Internet Corporation for Assigned Names and Numbers), която контролира системата за определяне на имената на т.нар. международни домейни от висок клас, очакваха интерес от поне 1000 – 2000 заявки. Срокът за включване в първия кръг на заявяване е до 29 март.
Миналата седмица от организацията потвърдиха, че ще проведе и втори рунд за подаване на заявки след края на първия. Това означава, че фирми, които са изпуснали срока или не са били сигурни дали искат да си регистрират собствен домейн, ще имат възможност да го направят на по-късен етап.
Вторият кръг вероятно ще се проведе една година след края на първия. Анализаторите са по-оптимистично настроени за участието в него, тъй като голям брой компании изобщо не са знаели за предложената опция.
Бъдещото им участие все пак остава несигурно, тъй като множество корпорации не виждат нуждата да притежават собствено интернет окончание. Много от тях се притесняват и за защитата на запазените си марки. Американската Асоциация на националните рекламодатели, която представлява компании като Coca-Cola и Ford, лобира тази инициатива да бъде прекратена или поне забавена.
gogo2011
Рейтинг: 529 НеутралноВ тая криза на кой му се дават 185 хил. долара...
mastikata
Рейтинг: 895 НеутралноICANN отвориха нова страница в раздела а ла "Кръстникът" "...предложения на които не може да се откаже".
Граждани бият ПРАСЕТА брат!Бил Тамусен
Рейтинг: 587 ВеселоПоне си нямат катастрофа като Register.bg
petko.kolev
Рейтинг: 230 ВеселоТака става, като журналистите не си влизат в ролята, а само превеждат чужди статии...
Има 100 регистрации в системата на ICANN, а всяка една регистрация може да съдържа до 50 кандидатури, или може в момента да има 5000 подадени заявки.