Учени откриха "водна планета"

Учени откриха "водна планета"

© Jeff J Mitchell



Името на новооткритата планета е GJ1214b и тя е различна, защото е изцяло покрита с вода, която на отделни места вероятно е под формата на… врящ лед, коментират учените от Harvard-Smithsonian Center for Astrophysics, отговорни за откритието.


Небесното тяло се намира на "съвсем близко" разстояние според галактическите стандарти - само на около 40 светлинни години от нашето слънце.


Според тях това е първата планета от нов клас, който те наричат "воден свят". В нашата слънчева система има три основни типа планети – от земен тип, газови гиганти и ледени гиганти.




GJ1214b е различна от всички космически тела, наблюдавани до момента, коментира Захъри Берта, част от изследователския екип, отговорен за откритието.


Тя е по-голяма от Земята, но по-малка от Уран и на нея има повече вода и по-малко суша, отколкото на нашата родна планета.


Проучването на учените, проведено с помощта на телескопа "Хъбъл", показва, че този "воден свят" е изцяло покрит с голям океан. Дори атмосферата му представлява тънък слой пара. "Не просто лека мъгла, а плътна атмосфера от водна пара", твърдят астрономите.


Според учените на тази планета се случват неща, които са трудни за възприемане: "високите температури и високото налягане могат да формират екзотични материали като горещ лед или супертечна вода – вещества, които са напълно чужди на нашия ежедневен опит".


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (85)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Diva
    Diva
    Рейтинг: 514 Неутрално

    И ква е файдата от това откритие?

    Изчезващ вид под опеката на БКХ. Гледаш и не бараш :)
  2. 2 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#1] от "Дива селянка":

    Имало делфини,миди .

  3. 3 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Не разбрах най-важното - къде точно е тая планета (с тия високи температури и налягане ще да се има с някое слънце)?
    П.П.
    Ама го напишете с по-дребен шрифт, та от "Софийска вода" да не разберат първи, че ще отиде зян тоя "воден свят"...

  4. 4 Профил на Бил Тамусен
    Бил Тамусен
    Рейтинг: 521 Весело

    Как ще се пазят от наводнение там?

  5. 5 Профил на ~*~
    ~*~
    Рейтинг: 1569 Неутрално

    Интересно откритие! Браво!

  6. 6 Профил на Diva
    Diva
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#2] от "bta":

    Аха.Ми да заминават тогава. Аз миди не ям и делфински език не вдявам.

    Изчезващ вид под опеката на БКХ. Гледаш и не бараш :)
  7. 7 Профил на nicoleta
    nicoleta
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    [quote#1:"Дива селянка"]И ква е файдата от това откритие? [/quote]

    Според учените на тази планета се случват неща, които са трудни за възприемане: "високите температури и високото налягане могат да формират екзотични материали като горещ лед или супертечна вода – вещества, които са напълно чужди на нашия ежедневен опит".

    Ето това е файдата,ако искаш прочетия отново може ида рабереш нещо повече.А и линка ти говори защо не разбираш файдата.
    [quote#1:"Дива селянка"]И ква е файдата от това откритие? [/quote]

  8. 8 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 470 Весело

    Британските учени като си изпили уискито, на дъното на чашата намерили лед. И си представили цяла планета с огнена вода и ледени късчета. Някой ги чул и написал статия.

    Попътен вятър в главите!
  9. 9 Профил на the Onion
    the Onion
    Рейтинг: 806 Любопитно

    Fascinating! Ще бъде интересно да знаем и на какво разстояние то Земята се намира тази планета и около каква звезда обикаля

    Tu Stultus Es
  10. 10 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2504 Неутрално

    До коментар [#1] от "Дива селянка":

    Ми да речем след няколко хиляди години. Или теб те интересува довечера да си хапнеш?

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  11. 11 Профил на dgd
    dgd
    Рейтинг: 1992 Неутрално

    Дневник, такива статии са интересни, но поне напишете малко повече - например, че е на 40 светлинни години(един бърз гугъл го показва) или още малко информация.
    И планетата е открита 2009, новината не е нова. В това няма нищо нередно, но не би трябвало заглавието да е 'Учени откриха...', защото читателите остават с впечатлението, че е открита преди седмица.

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  12. 12 Профил на the Onion
    the Onion
    Рейтинг: 806 Неутрално

    До коментар [#8] от "Читателят":

    Не става дума за британски учени тук. По-скоро за американски учени и бърбън

    Tu Stultus Es
  13. 13 Профил на Diva
    Diva
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#7] от "nicoleta":

    То в Космоса се случват всякакви неща. Да вземат да открият нещо аналогично на Земята -ей това е файда.

    Изчезващ вид под опеката на БКХ. Гледаш и не бараш :)
  14. 14 Профил на Цезар
    Цезар
    Рейтинг: 521 Любопитно

    Всяко откритие е ...ДОБРО ДОШЛО , и един ден ще е от полза

  15. 15 Профил на Плам
    Плам
    Рейтинг: 367 Неутрално
  16. 16 Профил на laveol
    laveol
    Рейтинг: 565 Весело

    До коментар [#3] от "Twinston Myth":

    Обикаля около някакво червено джудже. Иначе с доставките и всичкото няма да им излезе сметката. Освен да отворят офис там и да я продават тая вода на местните жители...

  17. 17 Профил на Diva
    Diva
    Рейтинг: 514 Неутрално

    [quote#10:"Gopeто"]Ми да речем след няколко хиляди години.[/quote]
    Ок. Първо да открият как човека да живее 800 г като Мойсей напр. Те това е откритие,пък после ще чакаме 1000 г. да гледаме тези планетки.

    Изчезващ вид под опеката на БКХ. Гледаш и не бараш :)
  18. 18 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1828 Неутрално

    Уиски с горещ лед или супертечна вода може да е хитът на бъдещето.
    Все повече доказателства,че за вселената не знаем нищо но...имаме време.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  19. 19 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1289 Весело

    "В нашата слънчева система има три основни типа планети – от земен тип, газови гиганти и ледени гиганти"

    Браво на Дневник! Честито за новооткритите ледени гиганти. Трябва да са оттатък орбитата на Плутон?!

    Изобщо цялата статия е преписана, но звучи точно толково компетентно колкото гадателката която Бареков интервюира днес сутринта.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  20. 20 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#7] от "nicoleta":

    Голямо натякване,тя риба не яде само кокалите

  21. 21 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    Като открият бирената планета,тогава ще почне истинският бум в космическите полети!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  22. 22 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 470 Неутрално
  23. 23 Профил на uchuden.
    uchuden.
    Рейтинг: 521 Весело
  24. 24 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    До коментар [#15] от "Плам":

    ...40 light-years from Earth in the constellation Ophiuchus (The Serpent Bearer), is something new altogether, researchers said.

    This so-called "super-Earth" is about 2.7 times Earth’s diameter and weighs nearly seven times as much as our home planet. It orbits a red-dwarf star at a distance of 1.2 million miles (2 million kilometres), giving it an estimated surface temperature of 446 degrees Fahrenheit (230 degrees Celsius) — too hot to host life as we know it...

    Всичко друго - густо, остава само да намеря плажно масло с подходящ слънцезащитен фактор!

  25. 25 Профил на the Onion
    the Onion
    Рейтинг: 806 Весело

    http://www.msnbc.msn.com/id/46467275/ns/technology_and_science-space/

    Изглежда че тази планета е една огромна сауна

    Tu Stultus Es
  26. 26 Профил на петър палчев
    петър палчев
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#1] от "Дива селянка":
    Файдата е там , че нашият земен живот се е зародил първо във водата. Може там да стане същото както при нас.

  27. 27 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 983 Весело

    До коментар [#24] от "Twinston Myth":
    До коментар [#25] от "the Onion":

    При температури между 120 - 280 градуса целзий ще се сварите и то буквално, а ако сложите плажно масло и ще се изпържите пак буквално.

    На тази планета може би има мнооого вода, защото при диаметър 2,67 пъти по-голям от този на Земята, гравитацията и е едва 0,91 от тази на Земята.

  28. 28 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 983 Весело

    До коментар [#25] от "the Onion":
    [quote#25:"the Onion"]Изглежда че тази планета е една огромна сауна[/quote]
    Няма сауна със 100% влажност. По скоро е като котел с прегрята вода под налягане.

  29. 29 Профил на dreamer
    dreamer
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Магратеанска си му работа.

    Отделете време навреме.
  30. 30 Профил на Плам
    Плам
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#27] от "BlueWater":

    Не просто вода, а както някой отбеляза - огнена вода, рай за индианците

    Сега сериозно, някой може ли да ми обясни идеята за горещ лед

  31. 31 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 572 Весело

    Вече няма да има режим на водата никъде!

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  32. 32 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5115 Неутрално

    Ако не беше телескопът Хъбъл, нямаше да я открият тази странна планета. Браво!

    Gunter glieben glauchen globen
  33. 33 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1051 Неутрално

    Георги Харизанов там ли ще го пращат от ГЕРБ?

  34. 34 Профил на Момчил Милев
    Момчил Милев
    Рейтинг: 1328 Неутрално

    До коментар [#19] от "emil":

    "Neptune is similar in composition to Uranus, and both have compositions which differ from those of the larger gas giants, Jupiter and Saturn. Neptune's atmosphere, while similar to Jupiter's and Saturn's in that it is composed primarily of hydrogen and helium, along with traces of hydrocarbons and possibly nitrogen, contains a higher proportion of "ices" such as water, ammonia and methane. Astronomers sometimes categorize Uranus and Neptune as "ice giants" in order to emphasize these distinctions."

    http://en.wikipedia.org/wiki/Neptune

  35. 35 Профил на Haftor
    Haftor
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Старгейт Атлантис!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  36. 36 Профил на chelsea87
    chelsea87
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Много добро откритие,но по важно е да се намери начин да стигнем до нея.Във водата там,може да кипи живот,като в нашите морета.Знае ли човек!?

  37. 37 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 989 Неутрално

    Планетата GJ 1214b е открита в 2009 г., а сега с широкоъгълната камера на Хъбъл е наблюдаван неин транзит - т.е. преминаването й пред нейната звезда (червено джудже). При това преминаване светлина от звездата се филтрира през атмосферата на планетата и така е било установено, че атмосферата се състои главно от вода.

    Тъй като температурата можело да достига над 200 градуса Целзий, а наляганията са също високи (масата на планетата била около 7 пъти по-голяма от земната) са направени предположенията за "горещ лед" или "свръхфлуидна вода".

  38. 38 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 988 Неутрално

    До коментар [#2] от "bta":

    и истинско суши, което чака да бъде изядено

    РЕФОРМИ !
  39. 39 Профил на Тsonkooo
    Тsonkooo
    Рейтинг: 1458 Разстроено
  40. 40 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 778 Неутрално

    [quote#1:"Дива селянка"]И ква е файдата от това откритие? [/quote]

    Щом има вода може да има и живот! Нали досега учените простоянно повтаряха че няма живот на планетите които токриваме защото няма вода!

  41. 41 Профил на the Onion
    the Onion
    Рейтинг: 806 Весело

    [quote#27:"BlueWater"]При температури между 120 - 280 градуса целзий ще се сварите и то буквално, а ако сложите плажно масло и ще се изпържите пак буквално. [/quote]

    [quote#28:"BlueWater"]Няма сауна със 100% влажност. По скоро е като котел с прегрята вода под налягане. [/quote]

    Сериозно? Брей, брей.... де да сме знаели...

    Човече ако не си разбрал с колегата си правим майтап...

    Tu Stultus Es
  42. 42 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Само на мен ли идеята за "врящ лед" звучи кретенски - абсурдно? Жълт текст.

  43. 43 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Много добри новини. Лошото е в случая е, че едва ли ще доживеем да отидем до там. Дано това стане възможно поне за нашите пра-пра-пра внуци.

  44. 44 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 495 Неутрално

    Законите на физиката са затова закони, защото са валидни и на Земята, и в мъглявината Андромеда. Няма и не може да има "врящ лед", това е глупост.

  45. 45 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1557 Весело

    До коментар [#1] от "Дива селянка":
    Този път "чукна" ДЕСЕТКАТА!!!!

  46. 46 Профил на phantomlord
    phantomlord
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#3] от "Twinston Myth":

    И на мен ми е интересно на какво разстояние е планетата от слънцето си

  47. 47 Профил на scrabble
    scrabble
    Рейтинг: 418 Любопитно

    Холограмата често се ъпгрейдва напоследък май
    Факт е, че много интресни открития прави човечеството през последните години в Космоса

  48. 48 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 932 Весело

    До коментар [#44] от "newraven":

    Има. И на земята , сега , има. Пишеш boiling ice в гооглето и глеаш...

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!
  49. 49 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 983 Весело

    До коментар [#46] от "phantomlord":
    [quote#46:"phantomlord"]И на мен ми е интересно на какво разстояние е планетата от слънцето си[/quote]Питаш "чичо" Гугол за GJ1214b и той казва http://en.wikipedia.org/wiki/GJ_1214_b

    Там пише.

  50. 50 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 983 Весело

    До коментар [#41] от "the Onion":
    [quote#41:"the Onion"]Човече ако не си разбрал с колегата си правим майтап...[/quote]Аз пък коментирам майтапа, защото някой може да го вземе и на сериозно. Имало е много такива случаи.

  51. 51 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#48] от "Karla Kaas 3.0":

    Няма. Не се връзвай на тези неща, това е глупост.

  52. 52 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 932 Неутрално

    До коментар [#51] от "newraven":

    Високо налягане + много високи температури (или много ниски) = суперфлуид (или boiling ice) в зависимост от комбинацията. Най-общо. Физиката на флуидите е много сложна.

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!
  53. 53 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#30] от "Плам":
    [quote#30:"Плам"]Сега сериозно, някой може ли да ми обясни идеята за горещ лед[/quote]В обикновенният лед връзките между молекулите на водата ги карат да образуват пръстени (повечето шестоъгълници) които са на значително разстояние един от друг. Това празно място в структурата на леда е причина той да е по-лек от водата.

    При много високо налягане молекулите са принудени да стоят близо една до друга. Връзките между молекулите се "огъват" и се получават по стегнати пръстени, които освен това и се пресичат един друг. Това прави водата твърда почти без значение от температурата и много по-плътна от течното състояние. Ледовете образувани под високо налягане и температура са лед VII, лед X, и лед XI. Тези ледове са всепак по-малко плътни от скалите. Такива ледове се очаква да има в океаните на по-големи от Земята планети наречени Супер-Земи.

  54. 54 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#52] от "Karla Kaas 3.0":

    Не, не, не и не. Можем, чрез високо налягане, да накараме водата да заври при температури много над 100 градуса по Целзий. Също така, можем и да охладим вода под 0 градуса, а тя все още да остане течна (така се формира ледения дъжд, който къса електропроводи). Няма как, обаче, да имаме кипене на лед, това е нелепица. Водата може да премине от твърдо състояние направо в газообразно (сюблимация), но това не е свързано с кипене.

    При кипенето имаме две фази - газообразна и течна (през течност премианват мехурчета газ, като е възможно да преобладава или едната, илид ругата фаза). Ледът е твърдо състояние на водата.

  55. 55 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1291 Весело

    Чудесно ,но докато чакаме да се поохлади и да ѝ се появи повечко гравитация ,суша и други екстри, като живот ,по -бързо и добре ще е да си организираме една изкуствена планетка с налични материали от слънчевата система.

  56. 56 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 932 Весело

    До коментар [#54] от "newraven":

    И всичко това го казва физиката от 20-и век. Тази от 21-и обаче не е съгласна.

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!
  57. 57 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    [quote#30:"Плам"]Сега сериозно, някой може ли да ми обясни идеята за горещ лед [/quote]
    Доколкото схващам става на въпрос за метанов хидрат ,известен като горящ лед.

  58. 58 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#56] от "Karla Kaas 3.0":

    Миличка, няма физика от различните векове.

    Физиката е една и единствена. Тя е вечна. Физиката е извън времето и пространството.

    Математиката е езика на Бог, а с физиката се проявява волята му. Затова тя е непреходна и валидна навсякъде.

  59. 59 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 983 Весело

    [quote#57:"Irina"]Доколкото схващам става на въпрос за метанов хидрат ,известен като горящ лед.[/quote]
    Обяснил съм за какво става дума в коментар 53.

  60. 60 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 983 Весело

    До коментар [#58] от "newraven":
    [quote#58:"newraven"]Физиката е една и единствена. Тя е вечна. Физиката е извън времето и пространството. [/quote]По спокойно моля, че май сте кипнал.

    Алберт Айнщайн е казал:
    Само две неща са безкрайни - Вселената и човешката глупост, като за първото не съм сигурен.

  61. 61 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 932 Неутрално

    До коментар [#58] от "newraven":

    Понеже виждам , че не успяваш да разбереш какво съм ти обяснила , ще ти го смеля : физиката , която ти си учил през 20-и век не е спряла да се развива в 21-и , просто ти си спрял да я учиш , липсва ти информация с три думи. Когато ти си учил съветизирана физика в гимназията такива неща като суперфлуиди са били още в бъдещето , което е сега. Не знам как по-ясно да ти го обясня.

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!
  62. 62 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#60] от "BlueWater":

    Не, не съм кипнал. Недоумявам защо си останал с впечатлението, че не съм и спокоен, не мисля, че давам повод за такива "заключения". А коментарът ти с # 60 е, да прощаваш, неадекватен. В каква връзка напомняш за тази мисъл на Айнщайн, тя какво отношение има с настоящия спор?

  63. 63 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#61] от "Karla Kaas 3.0":

    Ами, опитай с примери, може би пък така ще ми стане ясно. Би ли ми дала един-единчък пример на физичен закон, който да се е променил през 21-ви век? Даже ще се радвам да науча не за променен цял закон, май това е прекомерно, ще споделиш ли за физична константа, която е вече с нови стойности през последните няколко години?

    Или пък може би на нов физичен закон, непознат през 20-ти век?

    Един пример ще е достатъчен, ще спести много думи.

  64. 64 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 983 Весело

    До коментар [#62] от "newraven":
    [quote#62:"newraven"]В каква връзка напомняш за тази мисъл на Айнщайн, тя какво отношение има с настоящия спор?[/quote]
    Връзката е че никой не може да докаже, че физичните закони са еднакви навсякъде във Вселената, поради простата причина, че ние можем да наблюдаваме само ЧАСТ от нея!

  65. 65 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 572 Неутрално

    [quote#42:"newraven"]Само на мен ли идеята за "врящ лед" звучи кретенски - абсурдно? Жълт текст.[/quote]

    Виж това:
    http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=129057

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  66. 66 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1320 Весело

    [quote#13:"Дива селянка"]То в Космоса се случват всякакви неща. Да вземат да открият нещо аналогично на Земята -ей това е файда. [/quote]

    За такива като теб са измислили приказката "ти му сочиш звездите, то ти гледа пръста".

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  67. 67 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 932 Неутрално

    До коментар [#63] от "newraven":

    Експеримента Опера на ЦЕРН. http://public.web.cern.ch/public/en/Research/Research-en.html

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!
  68. 68 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#64] от "BlueWater":

    Не. Дълбоко грешиш. Нима физичните закони не са валидни и там, където ние не наблюдаваме и няма начин да наблюдаваме?

    По тази логика ние не знаем какво се случва (какви са физичните закони) под облачната покривка на Юпитер, понеже не сме наблюдавали там? Недей така.

  69. 69 Профил на twe38546258
    twe38546258
    Рейтинг: 829 Неутрално

    До коментар [#66] от "VеnRus 2008":
    Има пръстчета, които са по- красиви от всичките звезди на небето!!!

    Платон ми е приятел, но истината ми е по-голям приятел.
  70. 70 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 983 Весело

    До коментар [#63] от "newraven":
    [quote#63:"newraven"]Или пък може би на нов физичен закон, непознат през 20-ти век?

    Един пример ще е достатъчен, ще спести много думи.[/quote]
    Ето ви пример!

    New Physics Law Unifies Several Superconducting Compounds
    July 30, 2004
    http://www.bnl.gov/bnlweb/pubaf/pr/PR_display.asp?prID=04-78

    И още:

    ScienceDaily (Sep. 9, 2010) — A team of astrophysicists based in Australia and England has uncovered evidence that the laws of physics are different in different parts of the universe.
    http://www.sciencedaily.com/releases/2010/09/100909004112.htm

  71. 71 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#67] от "Karla Kaas 3.0":

    Бъркаш "физични опити, възможни поради същестуването на нови технологии" с "нови физични закони".

    Тези опити, в частност този, за който даваш линк, са в пълно подчинение на физичните закони, известни на хората отдесетилетия или дори векове.

    Например, ти би могла да изпишеш, с помощта на съществуващите технологии, името си от отедлни атоми, но това е просто тържество на техниката, а не нови, непознати досега физически закони или явления.

    Имам чувството, че спориш само защото не знаеш как да спреш.

  72. 72 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#70] от "BlueWater":

    Стига с тази жълта преса, моля те.

  73. 73 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 983 Весело

    До коментар [#72] от "newraven":
    [quote#72:"newraven"]Стига с тази жълта преса, моля те.[/quote]
    Щом ви мързи да потърсите сам, то моля избройте няколко научни списания по физика, които вие лично не смятате за жълти.

    Обещавам бързо да ви намеря публикации за новооткрити физични закони. Надявам се, но не вярвам, че тогава ще признаете грешката си!

  74. 74 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#73] от "BlueWater":

    Да пробваме със Scientific American. Хем е авторитетно (там не се пишат глупости), хем е достатъчно популярно.

  75. 75 Профил на Karla Hanneman
    Karla Hanneman
    Рейтинг: 932 Весело

    До коментар [#71] от "newraven":

    Ти как мислиш се пишат тези закони , сяда Нютон под едно ябълково дърво и си вика "абе я да напиша аз едни закони"? С опити мой човек , с опити.

    Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат! Гъз е тяхното знаме!
  76. 76 Профил на Вишински
    Вишински
    Рейтинг: 495 Неутрално

    До коментар [#75] от "Karla Kaas 3.0":

    Разбрах. Ти обиачш да си отгоре и да имаш водещата роля? Похвално, така и трябва.

  77. 77 Профил на bora bora
    bora bora
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    [quote#19:"emil"]Изобщо цялата статия е преписана, но звучи точно толково компетентно колкото гадателката която Бареков интервюира днес сутринта. [/quote]
    Подкрепям
    "високите температури и високото налягане могат да формират екзотични материали като горещ лед или супертечна вода – вещества, които са напълно чужди на нашия ежедневен опит".
    Хем са чужди ,хем знаем как изглеждат!

    Ако все пак има някаква истина в статията, радвам се, че най-накрая, " съвсем на близо" има планета покрита с вода!

    Ожаднеем ли , хайде с менците на извора!

  78. 78 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1291 Весело


    [quote#75:"Karla Kaas 3.0"]Ти как мислиш се пишат тези закони , сяда Нютон под едно ябълково дърво и си вика "абе я да напиша аз едни закони"? С опити мой човек , с опити. [/quote]
    ----------------------------
    Не ее ,ябълката трябва първо го чукне по главата..и чак тогава може светне крушката..

  79. 79 Профил на polovtsian
    polovtsian
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#30] от "Плам":

    "Сега сериозно, някой може ли да ми обясни идеята за горещ лед"

    ами на земята леда се топи при 0 градуса, а водата ври при 100 градуса, но това е само на земята, тъй като там има съответното атмосферно налягане. Теоретично е възможно леда да е все още лед и при 100 градуса, ако се приложи достатъчно високо налягане, което да държи молекулите да не се "разбягат" и да стоят плътно подредени. На земята такова налягане в естествени условия няма, но на друга планета е напълно възможно да има.

    Хората не действат рационално, а рационализират действията си.
  80. 80 Профил на valkiry
    valkiry
    Рейтинг: 418 Неутрално

    КАКТО КАЗА БАЙ ГАНЬО - АБЕ ВИЙ УЧЕНИТЕ СТЕ ГОЛЕМИ ДИВАНЕТА !!!!

  81. 81 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#74] от "newraven":
    [quote#74:"newraven"]Да пробваме със Scientific American. Хем е авторитетно (там не се пишат глупости), хем е достатъчно популярно.[/quote]Не знаех, че има едно единствено списание, където се правят публикации по изследвания в областта на физиката, явно всички останали са "жълти" според вас! Но ще потърся.

  82. 82 Профил на Alarmstufe: Rot
    Alarmstufe: Rot
    Рейтинг: 5115 Неутрално

    [quote#79:"polovtsian"]ами на земята леда се топи при 0 градуса, а водата ври при 100 градуса, но това е само на земята, тъй като там има съответното атмосферно налягане. Теоретично е възможно леда да е все още лед и при 100 градуса, ако се приложи достатъчно високо налягане, което да държи молекулите да не се "разбягат" и да стоят плътно подредени. На земята такова налягане в естествени условия няма, но на друга планета е напълно [/quote]

    Колко хубаво си го обяснил. Дано Вишински/нюрейвън го прочете.

    Gunter glieben glauchen globen
  83. 83 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 983 Неутрално

    До коментар [#74] от "newraven":
    [quote#74:"newraven"]Да пробваме със Scientific American. Хем е авторитетно (там не се пишат глупости), хем е достатъчно популярно.[/quote]В Scientific American не намерих, но намерих четири публикации (има и още) в издания на Американската Физична Асоциация, в които се извеждат нови закони. Сигурен съм, че няма да ги квалифицирате като жълта преса.
    http://publish.aps.org

    1. Special relativity as a noncommutative geometry: Lessons for deformed special relativity
    Florian Girelli and Etera R. Livine
    Phys. Rev. D 81, 085041 (2010) – Published April 28, 2010
    Cited 4 times
    Show Abstract
    ...space. We will now derive the resulting new law of composition of speeds and check that there is...
    [View PDF (212 kB)]

    2. Nanoscale Resolution in the Focal Plane of an Optical Microscope
    Volker Westphal and Stefan W. Hell
    Phys. Rev. Lett. 94, 143903 (2005) – Published April 15, 2005
    Cited 84 times
    Show Abstract
    ...the saturation level, which constitutes a new law regarding the resolution of an emerging class of...
    ...This dependence is established as a new law in far-field optical microscopy resolution,...
    [View PDF (162 kB)]

    3. Dissipationless spin current in anisotropic p-doped semiconductors
    Bogdan A. Bernevig, JiangPing Hu, Eran Mukamel, and Shou-Cheng Zhang
    Phys. Rev. B 70, 113301 (2004) – Published September 8, 2004
    Cited 12 times
    Show Abstract
    ...However, unlike Ohm's law, this new law describes a purely dissipationless spin current,...
    [View PDF (51 kB)]

    4. Reaction-diffusion cellular automata model for the formation of Leisegang patterns
    Bastien Chopard, Pascal Luthi, and Michel Droz
    Phys. Rev. Lett. 72, 1384 (1994) – Published February 28, 1994
    Cited 38 times
    Show Abstract
    ...which can be expressed by the following new law: Wn - Xn (4) We...
    [View Page Images or PDF (746 kB)]

  84. 84 Профил на НАДЕЖДА  ИСКРОВА
    НАДЕЖДА ИСКРОВА
    Рейтинг: 484 Неутрално

    Луда вода! 40 светлинни години от нашето слънце е всъщност "близко". Звучи като скоростта на новооткритите от "Хъбъл" четири галактики-джуджета, които се движат много "бавно" една спрямо друга, едва с 60 km/sec. Говоря за галактиките в галактическия куп, наречен „Компактна група Хиксън 31”, които са в началото на постепенното им сливане. Ще отнеме също "малко време" - един милиард години, докато образуват една голяма елиптична галактика.
    Уникалното при GJ1214b, е че има толкова много вода и горещ лед, че може да се окаже, че това е родната планета на природната измислица.

    НАДЕЖДА ИСКРОВА
  85. 85 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1289 Неутрално

    До коментар [#34] от "Момчил Милев":
    [quote#34:"Момчил Милев"]Astronomers sometimes categorize Uranus and Neptune as "ice giants" in order to emphasize these distinctions[/quote]
    В кавички и за да подчертаят тези отличителни белези.

    Звучи съвсем различно от начина по който статията ги упоменава. Те направо ги категоризират като такива (ледени гиганти). А иначе виждам от къде е дошло объркването у преводачката. Може дори и да е имало кавички но на нея да и са се видели излишни.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK