Twitter ще отвори архива си за пазарни изследвания

Twitter ще отвори архива си за пазарни изследвания

© Flickr/Eldh, Creative Commons



Twitter ще отвори своя архив и ще позволи на различни компании да използват данните за съобщения, пуснати през последните две години с цел пазарни проучвания, съобщава Би Би Си.


Досега социалната мрежа даваше достъп до съобщенията за последните 30 дни да се използват за маркетинг цели. Обикновените потребители пък имат достъп да проверяват данните само за последните седем дни. Британската фирма Datasift е един от първите партньори на Twitter, която ще предлага достъп до архива. Нейните клиенти ще могат да разглеждат туитове пуснати в рамките на последните две години още от днес, обявиха от компанията.


"Никой не е правил това до момента", заяви Тим Баркър, маркетинг директор на Datasift. "Това е изцяло нова услуга и е технологично предизвикателство поради огромния размер информация, която се генерира от сайта всеки ден."




По данни на Datasift, в Twitter се публикуват грубо около 250 млн. туита на всеки 24 часа. Затворени профили и изтрити съобщения няма да бъдат индексирани в архива. Британската компания обявява, че има силен интерес към този архив – близо 1000 фирми са изявили желание да го ползват.


Twitter, която през последните години се опитва да монетизира услугата си, ще получава пари от Datasift под формата на лицензионна такса. Потребителите пък ще плащат различно в зависимост от това какво предприятие иска достъп до данните. За малки компании и отделни потребители цената за едномесечен достъп до архива ще е 1000 долара.


Новата услуга обаче породи опасения за нарушаване на поверителността на личните данни.


"Хората отдавна използват Twitter, за да комуникират с приятели и те смятат, че туитовете им изчезват след известно време", заявява Гус Хосейн, изпълнителен директор на Privacy International. Според него социалната мрежа за микроблогинг е създадена първоначалнокато инструмент за подобряване и улесняване на комуникацията в реално време между хората по света. Сега Twitter я превръща в огромно средство за пазарни проучвания, в което участниците нито имат желание да се включат, нито пък им се заплаща за това.


Баркър защити новата услуга, като обявява, че популярността на Twitter се формира околко факта, че съобщенията се публикуват публично и това е заложено в ДНК-то на социалната мрежа. Така потребителят като пусне съобщение, то се прави с презумпцията, че може да бъде прочетено от всеки.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1391 Весело

    Изненадани?

    По подобен повод има една закачка:

    http://www.ethannonsequitur.com/wp/wp-content/uploads/2011/09/facebook-and-you-pigs-450x360.jpg

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  2. 2
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  3. 3 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Скоро и архива на пощата на Google.

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  4. 4 Профил на Мария
    Мария
    Рейтинг: 1562 Неутрално

    До коментар [#1] от "NPaine":

    "you're the product being sold"

    Тръпки ме побиват направо...

    ”За мен България си остана един вечен мираж. В който и свят да съм, винаги ще я нося като ранена птица в сърцето си." (Никола Манев)
  5. 5 Профил на ХФБ
    ХФБ
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Ми така е туитовете ви не са само ваша собственост .

    Примерно всички заглавия на Економедия също ще се появят там, тъй като се туитват и фирмите ще може да ги използват и тях

    Айде не вземайте туитовете си толкова навътре!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK