Intel подготвя собствена услуга за разпространение на онлайн телевизия

Изпълнителният директор на Intel Пол Отелини в последните месеци предприема различни стъпки в диверсифициране на дейността на компанията.

© Rick Wilking, Reuters

Изпълнителният директор на Intel Пол Отелини в последните месеци предприема различни стъпки в диверсифициране на дейността на компанията.



Intel разработва собствена услуга за интернет базирана платена телевизия, която се надява да реализира на пазара в САЩ, съобщава авторитетното издание Wall Street Journal.


Технологичният гигант от няколко месеца преговаря неофициално с медийните компании за идеята да се създаде "виртуален кабелен оператор", който ще предлага американски телевизионни канали през глобалната мрежа и ще наподобява традиционните кабелни и сателитни доставчици. Достъпът до интернет няма да бъде осигурен от Intel, като потребителите ще трябва да го уредят отделно, съобщават източници на изданието, пожелали анонимност.


Предложението за онлайн телевизия ще използва технологиите на производителя на чипове и според някои от вариантите и самото име Intel. В своите презентации пред медийните компании, технологичният гигант обявява, че за целта разработва собствена дигитална приставка за телевизионни приемници, като е демонстрирала как ще изглежда нейният интерфейс.




Intel се надява, че ще пусне тази услуга до края на 2012 г., въпреки все още не е решила проблеми, свързани с капацитета на връзката и високите цени на телевизионните програми. Източниците на Wall Street Journal допълват, че няма още сключени сделки за разпространение на съдържание с медийните компании.


Тези усилия показват стремежа на Intel да промени фокуса на своя бизнес модел. Това съвпада с визията на изпълнителния директор Пол Отелини, според която компанията трябва да разшири обхвата на дейността си извън компютърната индустрия. От Intel отказват коментар по темата.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на НаблюдателЕ
    НаблюдателЕ
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Intel са принудени да се диверсифицират, разбира се!

    В породената от таблета iPad Post-PC епоха Intel е една от големите потенциални жертви:

    - продажбите на PC-та, област, в която Intel има 80%+ пазарен дял, намаляват и прогнозите сочат подобна тенденция през идните години

    - през 2012 ще се продадат 100+ милиона таблети без нито един процесор на Intel в тях.

    Няма нищо вечно, въпреки прословутия закон на Moore. Преди 10-ина и повече години Intel разпродаде всички "чужди"на core-бизнеса, процесори, области, а сега са принудени да се пробват настрани

    Който майка заборави, Богъ ще го задави...
  2. 2 Профил на dante_18
    dante_18
    Рейтинг: 747 Любопитно

    Защо ще гледаш телевизия, когато имаш интернет?
    Не разбирам....

    If you are going through hell... Keep going!
  3. 3 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    видели жабите, че подковават Епъл и те вдигнали крак...

    на тоя свят има стотици ИПТВ решения. но на всички тях им липсва визията и концепцията, която Епъл искат в една интернет базирана телевизия.

    все пак усшех на Интел. колкото повече конкуренция, толкова повече конкуренция и кръв за Епъл

    РЕФОРМИ !
  4. 4 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#3] от "Rage Against":

    Не си прав за липсата на концепция у другите. Виж XBox. Добре интегрирано, развиващо се - филми (под наем и със закупуване), предавания, новини, сериали... Е, стига да живееш в цивилизования свят, разбира се.

  5. 5 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1021 Неутрално

    До коментар [#4] от "Знам и Мога":

    нямам представа какъв е видео-моделът на Xbox.
    но и не съм чувал да има голямо влияние на видео-content пазара в САЩ... (а може и да има, но просто аз да не знам).

    но не особено задълбочените ми наблюдения на този пазар сочат, че до момента само Епъл добре разбират колко опростен модел може да се въведе на пазара на видео съдържанието:
    Епъл концентрира всичко в iTunes/iTV и прибира 30% от доставчиците на съдържание, а доставчиците продават съдържанието на приемливи цени (филми, сериални, шоута и т.н.) за нещо от порядъка на 1-2 до 9-10 долара.

    и всички сме доволни

    иначе ми се струва, че наближава края на телекоми и други "дистрибутори" на телевизия и съдържание. от тях ще останат предимно инфраструктурите, а голяма част от услугите и приложенията ще се предлагат от други доставчици.

    РЕФОРМИ !




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK