
© Yuriko Nakao, Reuters
Игралната конзола X-Box 360 на Microsoft все повече се използва за гледане на видео и слушане на музика в интернет, отколкото да се играят видео игри. Софтуерният гигант отдавна се опитва да превърне конзолата в приставка за ползване на дигитално съдържание през телевизора, а не да е тясно специализирана за гейминг.
Компанията показа нови приложения за X-Box Live, които дават достъп до услугите HBO Go, Xfinity на Comcast за излъчване на филми по поискване и др. Така Microsoft разширява портфолиото от предлаганите развлекателни приложения. Като в момента в каталога за X-Box 360 фигуррат услуги като Netflix, ESPN, Hulu, Vudu и YouTube. С новите попълнения общият брой на приложенията за музика, телевизионни предавания и филми за конзолата достига 36.
Това не е случайно предвид факта, че според изследване на Microsoft консумирането на дигитално съдържание започва да измества геймърските функции на конзолата. Според Юсуф Мехди, ръководител на звеното за маркетинг и планиране на бизнеса с X-Box, домакинствата в момента прекарват средно по 84 часа на месец в използване на услугите на X-Box Live.
Това е ръст от 30% спрямо година по-рано и включва достъпа до всякакво съдържание през интернет – от игри в мрежа, през филми и други развлекателни приложения. Малко над половината от това време се използва за гледане или слушане на музика онлайн, което показва постепенното изместване на фокуса при използването на конзолата.
За сравнение, домакинствата средно прекарват по 150 часа на месец в гледането на традиционна телевизия. Макар X-Box Live да не може все още да я измести, то услугата на Microsoft все повече се доближава до нея.