General Motors спира рекламите си във Facebook

General Motors спира рекламите си във Facebook

© Mike Segar



Няколко дни преди дългоочакваното първично публично предлагане (IPO) на Facebook един от най-големите рекламодатели - General Motors, се отдръпна от платформата, съобщава Wall Street Journal.


Причината автомобилният производител да прекрати своите инвестиции в реклама в социалната мрежа е незадоволителната ефективност.


Корпорацията е започнала анализ на ефективността на своята Facebook стратегия по-рано през годината, пише още Wall Street Journal. Като резултат от него компанията е взела решение да запази своето присъствие в социалната мрежа, продължавайки да поддържа свои собствени страници, но да прекрати всичките си разходи за реклама.




"Ръководството прецени, че платените реклами имат малко въздействие върху потребителите", казват от GM. 


Компанията е похарчила около $10 млн. за реклама в социалната мрежа през миналата година. Това е съвсем малка част от общия рекламен бюджет на корпорацията, който възлиза на $1.8 млрд. за 2011, което нарежда GM като номер 3 рекламодател в САЩ.

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Nikolay Rusev
    Nikolay Rusev
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Предполага, че Фейсбук ще се окаже поредният дотком балон, защото без приходи от реклама залеза неизбежен. Големите риби /фирми/ много по-бързо усещат накъде духа вятъра.

  2. 2 Профил на stanislavdi
    stanislavdi
    Рейтинг: 1890 Неутрално

    " дал съм 3млн.$ за реклама на моя бизнес, така и не се намери един учен да ми докаже дали съм дал два пъти по-малко от нужното или два пъти повече". Дали има ефект от рекламата? Разбира се, но единственото нещо което може да се каже за този ефект е че е: Безспорен.
    Всичко останало е относително

  3. 3 Профил на bravo_vn
    bravo_vn
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Причината за ниската ефективност е, че потребителите които цъкат във фейсбук не са целева група клиенти на ГМ. Рекламките за разни електронни магазини и по-дребни джаджи усещат голяма ефективност от соц.мрежа

  4. 4 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 1152 Неутрално

    Всяко нещо което няма добра основа се срива в един момент.Цъкането или харесването на нещо не те прави автоматично клиент или участник.Като протестите - в фейсбук - 100 000 маймунки харесали а всъщност трима човека се събрали на живо.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  5. 5 Профил на Мразител
    Мразител
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Скоро за тоя Фасе Боок едва ли ще си спомня някой. Да сме споделяли снимки, моля ви се! Детинщини!

    Мразя, следователно съществувам.
  6. 6 Профил на lu
    lu
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#5] от "Мразител":

    да бе! да ..

  7. 7 Профил на Nikolay Semyonov
    Nikolay Semyonov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Правилно решение ДжМ са с маржоритарно държавно участие и е логично държавата да не налива пари чрез реклами в частно акционерно дружество като Фейсбук АД!

  8. 8 Профил на lu
    lu
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#1] от "nick_rusew":

    Има и нещо друго което го забравяш. Фейсбук е идеален за въздействие на масите. А това струва пари. Въпросът е кой ги дава.

  9. 9 Профил на Мразител
    Мразител
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#6] от "lu":

    Ти спомняш ли си още за социалните мрежи, които предшестваха Сурат тефтера? Имаше поне две-три такива...

    Мразя, следователно съществувам.
  10. 10 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 599 Неутрално

    Щото файда никаква. От 2-3 години имам акаунт в сурат-а но не съм почуствал каквото и да било влияние като при продуктите на Google. Голям балон.

  11. 11 Профил на Митко
    Митко
    Рейтинг: 767 Неутрално

    Единствената реклама, която е ефективна за мен е Google Adsense. Всичко друго е набутвация за ентусиасти или прикрито финансиране.

    "горко ми! загинах! защото съм човек с нечисти уста, и живея сред народ с нечисти уста" Исая 6:5
  12. 12 Профил на milena_82
    milena_82
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Това е много правилно решение!! Не виждам смисъл да се рекламират там платено, при положение, че и безплатно може.Който желае да си купи кола,едва ли би го сторил само, защото е рекалмирана във фейса!

  13. 13 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1344 Неутрално

    Тук експерти на килограм...

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  14. 14 Профил на Magnum
    Magnum
    Рейтинг: 434 Неутрално

    ГМ със сигурност са направили дълбоки анализи на рекламата във фейсбук.
    Аз съм рекламирал там и е доста спорно дали има смисъл. За тях явно няма. За мен също.
    Истината е, че фейса е място където хората циклят и клюкарят... видимостта е голяма, ефективност - няма.

  15. 15 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Има едно нещо,което Фейсбук със сигурност е-и то е,че е огромна касичка за създателите си,голяма част от служителите и ранно инвестиралите в него рискови фондове.Другите,които ще се набутат сега в петък да купят акции на свободния пазар след някоя и друга година ще зяпат тъжно...

  16. 16 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1371 Весело

    Аз също очаквам тази селска клюкарница скоро да бъде закрита, т.е. балонът да изгърми!

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  17. 17 Профил на Piroman
    Piroman
    Рейтинг: 436 Неутрално

    Боли ме .... за facebook и GM

    "Няма алтернатива: или всеобща емиграция, или революция в най-кървав вид, защото тези хора не заслужават милост". Александър Морфов
  18. 18 Профил на lu
    lu
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#9] от "Мразител":

    Не ти разбирам въпроса. какво е сурат тефтер?

  19. 19 Профил на La Tartaruga
    La Tartaruga
    Рейтинг: 594 Весело

    До коментар [#18] от "lu":

    Фейс = сурат
    Буук = тефтер

  20. 20 Профил на lu
    lu
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#9] от "Мразител":

    Не, не помня но знам че фейсбук не е открил Америка. За мен Фейсбук, както Епъл и Бритни, са плод на рекламата. Но понеже светът отива към консуматизъм, то Фейсбук ще бъде част от "щаба" на новото време...за съжаление.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK