Apple продължава да е най-скъпата марка на света

Apple продължава да е най-скъпата марка на света

© Reuters



Технологичната компания Apple задържа първото си място като най-скъпата марка в света, гласи изследването BrandZ, публикувано във вторник.


Производителят на iPhone и iPad e увеличил цената на марката с 19% през изминалата година до 183 милиарда долара, което е 37% от пазарната капитализация на компанията.


Facebook, която има пазарна стойност от 84 милиарда долара след първичното публично предлагане в края на миналата седмица, е най-бързо поскъпващата марка в света. За 2011 г. тя отбелязва ръст от 74% до 33.2 милиарда долара, което я класира на 19-о място.




Седем от първите десет компании са технологични. McDonald's и Coca-Cola обаче задържат своите четвърто и шесто място. Въпреки кампаниите срещу тютюнопушенето по света Marlboro бележи ръст с 1 позиция и се класира на седмо място.


Компанията Millward Brown, която е автор на изследването BrandZ, приема за изходна точка финансовата стойност на компанията или частта от нея, която произвежда марката, и я комбинира с възможността на марката да създава лоялност.


"Когато за първи път се появиха колите или пътуването със самолет, това се превърна в нещо освобождаващо. Сега е ред на технологичния сектор", казва Ник Купър, управител на Millward Brown пред Reuters.


Според Браун т.нар. консумеризация на технологичния сектор, където производителите на хардуер и софтуер трябва да измислят продукти, които да бъдат използвани в личния живот на потребителите, изиграва роля.


Някои марки обаче са податливи на влиянието на общественото мнение, особено при въпроси, свързани с поверителността. Google и Facebook страдат от подобен ефект заради широкото събиране на големи количества информация на потребители.


Пълната класация на Millward Brown BrandZ може да бъде намерена тук.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 100 Рублей за Доллар
    100 Рублей за Доллар
    Рейтинг: 1170 Весело

    Ябъкли, Мормони и други религиозни въпроси не ме интересуват

    Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!
  2. 2 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 695 Любопитно

    винаги съм се чудил що за метрики използват тези оценители, за да твърдят мегакатегорично това, което твърдят...

  3. 3 Профил на Жоро
    Жоро
    Рейтинг: 450 Весело

    Поредните, които правят пари от нищото и дават някакви оценки на база на.... "обективни" фактори. От тия поне нищо не зависи, не са като компаниите за кредитен рейтинг, които съсипват държави!

    Поздрави,
    Жоро

    "Най-богатите хора в света ползват и градят мрежи, а всички останали търсят работа..." Робърт Т. Кийосаки
  4. 4 Профил на amnesia_
    amnesia_
    Рейтинг: 506 Неутрално

    и за напред ще е така

    I never dreamed about success. I worked for it. – Estee Lauder
  5. 5 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#2] от "zidane":

    Методиката е стара и уважавана, казва се PNOOYA - Pulling Numbers Out of Your Ass.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  6. 6 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1384 Неутрално

    Прилича ми на пица,нестандартна

  7. 7 Профил на Мария
    Мария
    Рейтинг: 1423 Неутрално

    Засега няма по-добро съотношение качество-цена, каквото и да се опитват да твърдят някои тук.

  8. 8 Профил на monarchist
    monarchist
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Това не е изненада за никого. Но реално погледнато Apple си е напълно нормална цена в щатите.
    Кофтито е, че ценообразуването идва 1/1, ако в САЩ macbook air е 999 долара, в Европа е 999 евро.

    "Всеки ден се радвай на слънцето и на това, че си жив" --- Стоян Венев
  9. 9 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1170 Весело

    Хм. Как по дяволите става това, след като Галакси ІІ е най-добрия телефон на света?!

  10. 10 Профил на In my world
    In my world
    Рейтинг: 774 Неутрално

    имах iphone 3g боклук беше нокия са по-добри от ябълката.

    In many wars between the CIVILIZED MAN and the SAVEGE.Support Civilized man defeat the terror(islam)
  11. 11 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2662 Неутрално

    Епъл има традиция в скъпите модели още от древността на компютрите и винаги са били с няколко идеи напред. За американския стандарт са цените приемливи. В статията обаче се оценяват фирмите ... и Епъл пак си знаят цената!

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  12. 12 Профил на b777
    b777
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#8:"monarchist"]Кофтито е, че ценообразуването идва 1/1, ако в САЩ macbook air е 999 долара, в Европа е 999 евро.[/quote]
    Което е напълно нормално, при положение, че в Европа има около 20% ДДС, а в Америка - не.

    #ОСТАВКА #ИЗВИНИСЕБЕ
  13. 13 Профил на Kalin
    Kalin
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#8] от "monarchist":

    така е долу-горе за повечето стоки - един мерцедес, например, ако в Европа е 60,000 евро, в Щатите е 60,000 долара.

    it comes from inside, just listen ...
  14. 14 Профил на biss Mark
    biss Mark
    Рейтинг: 1393 Неутрално

    Изследването е тъпо според мен шом включва Макдоналд'с. Разбирам че марки като Мерцедес, БМВ и Апъл си имат фенове и купуват заради марката. Но трябва да си много тъп да ядеш МД заради марката.

    Crede quod habes, et habes. Sed etiam melior, puto.
  15. 15 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 983 Неутрално

    Предлагам лека промяна на заглавието - “Apple продължава да е най-големия балон в света“.

    heruvim
  16. 16 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 983 Неутрално

    [quote#14:"biss Mark"]Но трябва да си много тъп да ядеш МД заради марката. [/quote]

    Купуващите един продукт заради марката много често са, е добре, тъпи!

    heruvim
  17. 17 Профил на херувим
    херувим
    Рейтинг: 983 Неутрално

    [quote#12:"trippleseven"]в Европа има около 20% ДДС, а в Америка - не. [/quote]

    A sales tax какво е? В Калифорния е 9.75%. В Европа търговците са длъжни по закон да обявяват цената с всички данъци и такси, които трябва да плати потребителя. В САЩ виждаш цената нето и данъците се пресмятат на касата.

    heruvim
  18. 18 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1063 Неутрално

    До коментар [#14] от "biss Mark":

    МД не се яде защото е МД, а защото предлага "изживяване", има един и същ вкус и рядко ще имаш неприятни изненади.

    И както е казано по-горе, възможност на марката да създаде лоялност. Ти например лоялен ли си към Мимас? не си?
    Ето затова Мимас не са включени в класацията...

    РЕФОРМИ !




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK