Слънчевият самолет "Солар импулс" кацна в Швейцария

Слънчевият самолет "Солар импулс" кацна в Швейцария


Експерименталният слънчев самолет "Солар импулс" кацна безпроблемно в Швейцария, предадоха Франс прес и БТА. Самолетът е кацнал в 20.30 часа местно време (18.30 часа по Гринуич) в Пайерн пред очакващата го публика, съобщава швейцарската телеграфна агенция.


Експерименталният слънчев самолет "Солар" импулс, или "Слънчев импулс", излетя в 7 часа местно време вчера от летището на Тулуза "Франказал" за Пайерн, Швейцария, при последния етап от обиколка от 6000 километра, приключвайки първия международен
полет на самолет, задвижван от слънчева енергия.


Самолетът, изработен от карбонови нишки, не използва никакво гориво и се задвижва от четири електрически двигателя с мощност 10 конски сили всеки, захранвани от 12 000
фотоелектрически клетки, покриващи огромното му крило. Енергията се съхранява в акумулатори, което му позволява да лети и нощем. "Солар импулс" е с мащабите на "Еърбъс А340" (Airbus A340) - дължината му е 63.4 метра, но тежи едва 1.6 тона или, колкото
средно голям автомобил.

Ключови думи към статията:

Коментари (33)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на madagaskar
    madagaskar
    Рейтинг: 982 Весело

    Звучи невероятно!

    Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    БРАВО БРАВО БРАВО. Желая им успех. Пробив ще има и надявам се да е скоро. Пък тогава петроладжиите ще поомекнат малко с цените, че сега направо ни скъсаха джобовете.

  3. 3 Профил на Нефертити
    Нефертити
    Рейтинг: 1920 Неутрално

    Интересно откритие, звучи ми обещаващо.

    Предразсъдъците са за ограничените.
  4. 4 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    Интересно колко "заблудени" се оказват Швейцарците... Вместо да се напъват да станат "енергиен център" поне на Европа, те взимат че инвестират в нови технологии за енергоспестяване и придвижване... Въпрос на манталитет, предполагам?!
    Което статията пропуска да спомене е че въпросния самолет е прототип на следващ, по-голям модел, с който хората искат да обиколят Света единствено придвижвани от слънчевата енергия. Както и това че целият проект е замислен И като начин да се обърне внимание на хората за това какво им е отношението към ресурсите, мобилността като цяло.

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  5. 5 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1636 Весело

    За всяка болка си има билка!
    Браво на швейцарците!

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  6. 6 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 890 Неутрално

    като за proof of concept е много добро, но да се говори за мобилност при нещо дето се движи с 50км/ч и е тон и половина за да придвижи 1 човек.....

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  7. 7 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 955 Весело

    [quote#4:"B52"]Интересно колко "заблудени" се оказват Швейцарците... Вместо да се напъват да станат "енергиен център" поне на Европа, те взимат че инвестират в нови технологии за енергоспестяване и придвижване... Въпрос на манталитет, предполагам?! [/quote]

    Много яко мнение... И аз се чудя защо собственика на Jet Aviation - Карл Хиршман, дето цял живот се е занимавал със самолетчета, взема да си харчи парите за самолетче, а не "инвестира" във соларни ВЕИ-та
    Чудно, нали? Или логично е решил да се занимава с това, от което разбира, пък и да си направи кефа? Как мислиш?
    http://www.hirschmann-stiftung.ch/geschichte_en.cfm

  8. 8 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Супер,са и кола да направят с до 1000км.на ден.

  9. 9 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    това ще е началото на пробив в авиацията, сравним като значение с полета на братя Райт.

    low riders team
  10. 10 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1567 Весело

    [quote#6:"beatles"]като за proof of concept е много добро, но да се говори за мобилност при нещо дето се движи с 50км/ч и е тон и половина за да придвижи 1 човек.....[/quote]
    Не се съмнявам че така са разсъждавали кибиците които са зяпали първите опити на братя Райт

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  11. 11 Профил на geysh_pozitanski
    geysh_pozitanski
    Рейтинг: 516 Неутрално

    Хе хееееее!
    Дневник кърти с квалификацията на журналята си!
    Машшшшшала!

    В Лондон 18:30 часа!
    А в Швейцария 20:30 часа!

    Хе хеееее!
    Времето в Швейцария е същото като в България = GMT+2
    Хе хеееееее!

    Май вече дори и датата на дневник е невярна!

    Стремежът на всяка цена да се доближи до работнияеско дело ще доведе до създаването на работнически дневник!

    Очакваме скоро в Берн официално да се присъединят към московското време!= GMT+3

    Нека журналята се поровят и разберат защо и от кога московското време е с 1 час напред, въпреки, че е в една времева зона с България!
    А може да се поровят за същото и в Испания, която е в една времева зона с Англия!

    Благодаря на журналята за веселото начало на деня!

  12. 12 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1211 Неутрално
  13. 13 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    До коментар [#6] от "beatles":

    Тъй де, ама proof of concept е доста финална фаза от проекта, а в случая сме на ниво някъде между идея и development. Та докато стигнем до някакъв реален продукт може тия характеристики да са се променили драстично.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  14. 14 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3504 Неутрално

    [quote#2:"442"]БРАВО БРАВО БРАВО. Желая им успех. Пробив ще има и надявам се да е скоро. Пък тогава петроладжиите ще поомекнат малко с цените, че сега направо ни скъсаха джобовете. [/quote]
    Е то зад договореностите в Киото стоят същите тези фамилии които стоят и зад петролната индустрия. Като се вдигне петрола 3 пъти после 10-15 спад ни се вижда като победа!

    На хоризонта от събития няма да видим в близките 15-20 години междуконтинентален пътнически самолет задвижван с ел. енергия превозващ 500 души.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  15. 15 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1327 Любопитно

    Като гледам разпереността на крлата на този самолет, ми се струва, че трудно ше намери летище, което да го приеме. Решението е, крилата да се нагънат като мях на акордеон, като от това обаче може да загуби аеродинамиката. На ход са конструкторите!!!!

  16. 16 Профил на ikoden
    ikoden
    Рейтинг: 409 Весело

    До коментар [#11] от "geysh_pozitanski":

    коментарът е само привидно коректен. Да, вярно е Берн е в момента ГМТ + 2, защото Лондон е ГМТ+1, а София ГМТ+3 да не забравяме че цяла Европа е на лятно време, а Гринуич никога не се мени и затова се ползва от авиацията и флотата.

  17. 17 Профил на phantomlord
    phantomlord
    Рейтинг: 409 Неутрално

    [quote#11:"geysh_pozitanski"]Времео в Швейцария е същото като в България = GMT+2[/quote]
    Ти сериозно ли??? Още като влезеш в Македония трябва да си настроиш часовника с час назад...

  18. 18 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 955 Весело

    [quote#11:"geysh_pozitanski"]В Лондон 18:30 часа!
    А в Швейцария 20:30 часа!
    Хе хеееее!
    Времето в Швейцария е същото като в България = GMT+2 [/quote]

    Бате, не си прав ))) Това, което го казваш се отнася за зимното време. Лятното е Лондон е GMT+1, Швейцария е GMT+2, България GMT+3, а Московското стандартно време MSK е GMT+4 през цялата година от 30 октомври 2011 г.

  19. 19 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1567 Неутрално

    [quote#11:"geysh_pozitanski"]Времео в Швейцария е същото като в България = GMT+2
    Хе хеееееее! [/quote]

    Пропуснал си да отчете6 при изригването си т.нар. daylight saving time; a GMT както знаем не се променя

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  20. 20 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2271 Неутрално

    До коментар [#11] от "geysh_pozitanski":

    Благодаря ти и на теб за чудесния коментар. Кво точно пи? Явно е бая силно, сподели го с нас

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  21. 21 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 638 Весело

    За това хвърчило само кльощави стюардеси

  22. 22 Профил на Медунчо
    Медунчо
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Страхотна новина. Този самолет се оказа добра идея, а последните му полети показват, че и реализацията е на ниво.
    http://solarimpulse.com/

  23. 23 Профил на Ще върнем България в Европа
    Ще върнем България в Европа
    Рейтинг: 2055 Неутрално

    [quote#3:"Нефертити"] звучи ми обещаващо. [/quote]
    Слънчевото хвърчило при първата по сериозна буря си отива в небитието. Едва ли някога обикновени пътници ще се превозват с този неоправдано скъп начин.

  24. 24 Профил на Маргарит Пицов
    Маргарит Пицов
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Гринуич не е англ. време.... Гринуич си е Гринуич... англ. време си е англ. време.. мали разбирате кво искам да ви кажа...

    На спортни състезания с/у Германия не викайте "Бъъългари - юююююнаци" , защото Дойчо разбира "You , nazi!"
  25. 25 Профил на michael
    michael
    Рейтинг: 868 Неутрално

    До коментар [#23] от "Роси Кирилова":


    то и за автомобилите и самолетите, с които сега се возим в началото са говорили така.
    няма нищо ново под слънцето в човешката природа.
    Браво на швейцарците, дано тази технология и мислене завладеят свта по бързо и го направят по-добър, надявам се

    Cogito ergo sum :)
  26. 26 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1299 Неутрално

    63 м е не дължината на самолета, а разпереността на крилата му.
    Дължината му е приблизително 22 м.
    Идеята е не да се возят пътници или товари, а да може да кръжи продължително време (седмици и дори месеци) без кацане и да служи за изследвания, като ретранслатор на радиосигнали, за наблюдение и пр.

    Знанието е сила, информацията - власт
  27. 27 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1781 Неутрално

    До коментар [#26] от "pag":

    И аз не виждам как ще се направи пътнически самолет по такава технология. Самолетът "се задвижва от четири електрически двигателя с мощност 10 конски сили всеки, захранвани от 12 000
    фотоелектрически клетки, покриващи огромното му крило". Е, Трабант 601 имаше двигател 27 конски сили, които достигаше само при яки оборти, не си спомням колко. Та, с такова съотношение на масата към мощността, за един Боинг 747 ще ти трябват крила с фотоклетки колкото 3 пъти цялата земна повърхност.

  28. 28 Профил на solaar
    solaar
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Спокойно, скептици винаги ще има. Да припомня, че един от най-известните цитати е на Томас Уотсън, председател на IBM, който казва на времето си - "Световният пазар на компютри не е повече от 5 бройки".
    Та така и сега - бил голям, тежък, бавен. Да, но лети и е само първата крачка от дългият път.
    Вижте и сайта им, чудесен е, вчера предаваха полета в реално време - http://www.solarimpulse.com/en/

  29. 29 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1128 Неутрално

    Да припомним, че швейцарците имат и по вода подобна алетрнатива:
    http://en.wikipedia.org/wiki/T%C3%BBranor_PlanetSolar

  30. 30 Профил на Dragoslava
    Dragoslava
    Рейтинг: 1032 Неутрално
  31. 31 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1781 Неутрално

    [quote#28:"solaar"]Та така и сега - бил голям, тежък, бавен. Да, но лети и е само първата крачка от дългият път. [/quote]
    Бе то и аз да скоча нагоре, ще са първите 20 сантиметра от полета към Марс. Ама проблемът е, че по мойта технология няма идея какви точно ще са следващите крачки...

  32. 32 Профил на drakkar1196
    drakkar1196
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Браво, браво.........меко кацане, идеални условия, без вятър. Благодарим ви че избрахте Солар импулс! Моля идете на гишето да си платите паркинга, 1 милион франка.
    Да да, без майтап. Толкова им иска Конфедерацията за неплатени наеми в хангарите, от построяването до излитането на самолета.

    “If you don't read the newspaper you are uninformed; if you do read the newspaper you are misinformed.” - Mark Twain
  33. 33 Профил на krismin
    krismin
    Рейтинг: 637 Неутрално

    До коментар [#31] от "usero":

    Добре, че не всички хора са като теб иначе щяхме да останем завинаги ходещи и скачащи по земята. Браво на тези, които експериментират. Имаме нужда от хора като тях





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK