Twitter ограничава броя потребители за независимите услуги, с които работи

Поведението на Twitter спрямо разработчиците често носи критики на микроблога.

© Flickr (CC) / Rosaura Ochoa

Поведението на Twitter спрямо разработчиците често носи критики на микроблога.



Twitter отново променя политиката си за достъп на независими услуги и приложения до платформата на микроблога. Този път компанията ще въведе ограничение за максималния брой потребители, които могат да ги използват, предаде онлайн изданието Gizmodo.


Новите приложения и услуги ще могат да имат максимум по 100 000 потребители. Ако искат да увеличат лимита си, ще трябва да помолят Twitter за разрешение, казва компанията в своя официален блог.


Всички вече съществуващи приложения и услуги ще имат правото да удвоят сегашния си брой абонати. След това те също ще трябва да кандидатстват за разрешение пред Twitter.




Това е поредната стъпка на микроблога към постепенното затваряне на платформата. Първоначално той започна с изкупуването на най-популярните услуги, с които си сътрудничи, и вливането им в Twitter платформата.


Официалната причина, която представителите на компанията изтъкват, е, че Twitter иска да опрости и уеднакви използването на платформата за потребителите. Това подсказва, че компанията иска хората да използват най-вече нейния клиентски софтуер.


Микроблогът планира да е доста стриктен в спазването на новите правила."Преди близо 18 месеца дадохме ясна насока на разработчиците да не създават клиентски софтуери, които копират или наподобяват основния Twitter клиент. Тази насока е валидна и днес", се казва в блога на компанията.


Тя дава за пример Tweetbot и Echofon, които не са спазили нареждането. Най-вероятно те няма да получат разрешение от Twitter да увеличат броя възможни регистрации, освен ако не променят услугите си.


Друга основна цел на Twitter е да насочи приходите от подобни услуги към себе си и своите официални приложения, а не към трети лица, коментира TheNextWeb. Поставяйки лимит за броя потребители, микроблогът ограничава и максималните приходи, които независимите разработчици могат да реализират.


Засега Twitter не обявява кога промените ще влязат в сила. Микроблогът ще даде на разработчиците срок от шест месеца от датата на активирането им, за да обновят своите приложения и услуги и да ги синхронизират с новите правила.

Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Моди трий нищо да не остане!
    Моди трий нищо да не остане!
    Рейтинг: 582 Неутрално

    Накрая ще стане пплатен, ще се измисли нова мрежа и така....

  2. 2 Профил на Мадлен
    Мадлен
    Рейтинг: 434 Весело

    Фейсбука ми идва в повече, не съм стигнала още до Туитър и се чудя за какво са им на хората регистрации във всички социални мрежи, приятелите нали са все едни и същи

  3. 3 Профил на Dragomir Dragomirov
    Dragomir Dragomirov
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#2] от "Мадлен":

    Е така е, приятелите са си едни и същи, права си. Според мен обаче пазарът на социални мрежи все още не се е пренаситил, тъй като различните такива са с различно предназначение и са насочени към различен сегмент.
    Обичаш да си драскаш щуротии - микроблогинга на twitter е за теб.
    LinkedIn пък ти помага да се свържеш с професионалисти в твоята област от цял свят, получаване на препоръки, намиране на работа и т.н.
    Фейса лично на мен ми идва доста клюкарски и го отбягвам. Иначе според мен за хората от най-близкото ти обкръжение един телефонен разговор и/или една среща си остава най-добрия социален контакт (поне за сега)

    "Show me a sane man and I will cure him."




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK