Само 6% от фенове във Facebook са активни

Само 6% от фенове във Facebook са активни

© Valentin Flauraud



Големите компании обичат да се хвалят с броя на феновете, които техните страници имат във Facebook, но ново проучване показва, че те трябва да се фокусират повече върху по-малък брой активни потребители, които реално си взаимодействат с техните страници, пише технологичният блог Mashable.


Средно едва около 6% от всички фенове на дадена Facebook страница си взаимодействат с нея чрез харесвания, коментари, участване в анкети и по друг начин, посочва проучването проведено от разработчиците на приложения за Facebook Napkin Labs.


За целите на проучването са анализирани над 50 фенстраници, включително такива на големи компании за потребителска електроника, търговци и други, които имат между 200 хил. и 1 млн. фенове всяка. Анализаторите са открили, че наличието на повече харесвания на дадена страница не води до повече взаимодействие от страна на потребителите. Всъщност е точно обратното – колкото повече фенове има дадена страница, толкова по-нисък е процентът на хората, които активно си взаимодействат с нейното съдържание.




"Всеки бизнес трябва да измерва каква е ефективността на неговите действия. Харесванията могат да бъдат част от този процес, но трябва да започнем да се вглеждаме отвъд тях и да търсим в дълбочина какво всъщност правят феновете в нашите страници", коментира Рили Гибсън, съосновател и изпълнителен директор на Napkin Labs.


Като съвет към бизнеса Гибсън препоръчва на компаниите да се съсредоточат повече върху взаимодействието си със съществуващите фенове, а не толкова в привличането на нови. 

Ключови думи към статията:

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1291 Любопитно

    Що за завършен идиот трябва да си, за да станеш "фен" на компания във Фейсбук?

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  2. 2 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Що за завършен идиот трябва да си, за да си направиш регистрация във Фейсбук?
    До коментар [#1] от "jubal harshaw":

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  3. 3 Профил на Куха Лейка
    Куха Лейка
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#1] от "jubal harshaw":

    Като си фен, получаваш шанс да участвуваш в игри и промоции, които се разиграват само и единствено във ФБ!

  4. 4 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 780 Весело

    А, не са само идиотите, има и конкуренти, които слухтят... Класика, а и "от уста на ухо" със снимки и клипчета си е друго нещо.

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  5. 5 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#2] от "4140 mitko":

    Не знам, аз още нямам.

    До коментар [#3] от "Куха Лейка":

    "Промоция" означава, че се продаваш на въпросната компания за сума, която е равна на шанса да спечелиш нещо, умножен по стойността на въпросното нещо.

    Примерно ако участваш с 5000 човека в игра за 20 мечета, които струват по 20 лева едното, си им продал/а информацията в профила за осем стотинки.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  6. 6 Профил на Geoimg*
    Geoimg*
    Рейтинг: 824 Неутрално

    До коментар [#1] от "jubal harshaw":"Що за завършен идиот трябва да си, за да станеш "фен" на компания във Фейсбук?"
    Напълно завършен!
    Анализ на учЕн за убиеца от Денвър казваше, че за индикатор на психическото му здраве трябвало да бъде НЕОБЩУВАНЕТО му в социалните мрежи??? Аз мисля, че това е индикатор за психическото здраве на УЧЕНИЯ!

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  7. 7 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3312 Неутрално

    [quote#1:"jubal harshaw"]Що за завършен идиот трябва да си, за да станеш "фен" на компания във Фейсбук? [/quote]
    Ами и аз това се чудя ... явно са намерили начин как да взимат пари от компаниите !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  8. 8 Профил на Гита Ог
    Гита Ог
    Рейтинг: 679 Неутрално

    Изобщо не проумявам защо някой би си мерил бизнеса с броя харесвания във ФБ.

    Вещица от Овнерог
  9. 9 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3312 Неутрално

    [quote#8:"caffeine"]
    Изобщо не проумявам защо някой би си мерил бизнеса с броя харесвания във ФБ. [/quote]
    ФБ е нещо като безплатна рекламна брошура ...хората доброволно се съгласяват на спам , гуглето е далеч по еволюирало в това отношение !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  10. 10 Профил на Съни
    Съни
    Рейтинг: 498 Любопитно

    Фейсбук се използва по-скоро като кблюкарник и отдушник на душевните терзания на потребителите, отколкото за взаимодействие в страници и анкетиране.

  11. 11 Профил на Съни
    Съни
    Рейтинг: 498 Неутрално
  12. 12 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1291 Весело



    Фейсбук >

    "Четиво" за Простакеси.


    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  13. 13 Профил на delfina
    delfina
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Ми допълнителен канал за комуникация с компанията с която имаш нещо общо, например използваш техни услуги. Може директно да попиташ за даден продукт, може да се оплачеш, може да ги напсуваш, може да ги похвалиш.

  14. 14 Профил на petar_333
    petar_333
    Рейтинг: 418 Неутрално

    И? Важно е колко харесват или колко са активните. Може да са активни и пак да не харесват.

  15. 15 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1255 Весело

    [quote#3:"Куха Лейка"]Като си фен, получаваш шанс да участвуваш в игри и промоции, които се разиграват само и единствено във ФБ! [/quote]
    Не знаех какво съм бил изпуснал в живота си, докато не прочетох този коментар, тц тц тц

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  16. 16 Профил на exdn
    exdn
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Facebook колкото и да не ви се вярва е сравнително успешен маркетингов инструмент. Посланието на компанията може да стигне до голям брой хора от всякакъв вид - от футболни фенове през компютърни маниаци до бизнесмени, които иначе едва ли биха се събрали на едно място (например Дневник). Не казвам, че е дар от Бога, но върши някаква работа и не е скъпо като цяло.

    А относно това що за идиот трябва да си, за да харесаш компания - някои хора се интересуват от новите продукти на дадена компания и искат да са в крак с тях, какво лошо има?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK