Битката между Обама и Ромни се пренесе и онлайн

Барак Обама (вдясно) и Мит Ромни се поздравяват преди началото на последния предизборен дебат.

© Reuters

Барак Обама (вдясно) и Мит Ромни се поздравяват преди началото на последния предизборен дебат.



Сериозна част от битката на Барак Обама и Мит Ромни за гласоподаватели премина във виртуалното пространство. Барак Обама не изневери на запазената си марка и използваше активно социалните мрежи и онлайн рекламата, за да популяризира кандидатурата си. Републиканецът Мит Ромни бе малко по-скромен, но не подцени важността на онлайн присъствието.


Според данните на компанията ReTargeter, кандидат-президентските кампании са похарчили около $78 млн. за онлайн реклама, съобщава онлайн изданието Mashable. Това е с 251% повече спрямо изборите през 2008 г., когато парите за онлайн реклама бяха $22.2 млн.


Обама е похарчил за онлайн кампанията си малко над $52 млн. долара. Неговият опонент е заделил значително по-малка сума - $26.2 млн. От ReTargeter дават за пример, че построяването на монумента на Джордж Вашингон би струвало $28.4 млн. в днешни пари.




Действащият президент е превел 98% от сумата само на една компанията – Bully Pulpit Interactive. Тя организира и проведе онлайн кампанията на Обама и през 2008 г.


Републиканецът Ромни е използвал няколко фирми. Компанията Targeted Victory е получила 62% от парите.


Въпреки че харчат милиони долари, рекламите на кандидат-президентите не са имунизирани и от проблеми. Вчера американската версия на YouTube имаше голям банер на Обама. В него гласоподавателите можеха да проверят къде могат да гласуват като въведат адрес или пощенски код.


Оказа се, че въпросната услуга е изпращала някои от хората на грешни места, съобщава Mashable. По-късно от Google признаха за проблема, като обявиха, че е е имало "проблем, който засегна малък брой адреси" и бързо е бил отстранен.


Обама и Ромни не пренебрегват и мобилните устройства. Щабовете на двамата кандидати пуснаха приложения за iPhone и Android, чрез които почитателите им да могат да получават информация и дори да агитират за избранниците си.


Това разкрива интересна подробност, казват анализаторите от CallerSmart. Приложението на Обама за iPhone е достигнало до 21-во място в класацията на най-популярните програми за платформата. Алтернативата на Ромни пък е достигнала до 15-а позиция.


В същото време, приложението на републиканеца е достигнало до 17-о място в Google Play Store, а това на Обама – до 11-а позиция. Така излиза, че демократът е малко по-популярен сред притежателите на Android, а Ромни е по-харесван от привържениците на iOS.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на smarangesnik
    smarangesnik
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Звучи много глупаво как кандидатите се опитват да внушат на хората че ще харчат внимателно,строго и икономично бюджета на страната...а харчат общо над 70!!!! милиона долара за онлайн аппс и агитация.....тва е ненормална работа....

  2. 2 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 676 Весело

    "Така излиза, че демократът е малко по-популярен сред притежателите на Android, а Ромни е по-харесван от привържениците на iOS."

    И кoe излиза, че не разбрах

    Ей, прайте се на сериозна медия,а ....

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  3. 3 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1562 Неутрално

    Просто това не е избор на президент.

    Това, както всичко друго в Америка, е избор на по-успешен рекламен продукт.

    Добрата новина е, че почти няма значение кой ще изберат в крайна сметка.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  4. 4 Профил на alter_ego
    alter_ego
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Оффф и тука ли статия за изборите!!!!

  5. 5 Профил на hipo7777
    hipo7777
    Рейтинг: 402 Неутрално

    [quote#3:"Боби Колев"]Добрата новина е, че почти няма значение кой ще изберат в крайна сметка. [/quote]
    хъм, не знам какво точно имаш предвид, но изборът е от огромно значение... и не леж на кълката, че основната разлика ще се усети преди всичко в Средния Изток, защото индиректните последици ще ги усетиш по джоба си почти веднага - през цената на петрола за начало ))

  6. 6 Профил на gabrovski
    gabrovski
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#1] от "smarangesnik":

    Те тези пари не са държавни.
    Кампаниите се спонсорират от частни лица. Колкото им дадат толкова харчат

  7. 7 Профил на smarangesnik
    smarangesnik
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#6] от "gabrovski":

    Държавни или частни, пак се харчат залудо...това са мноогоооо пари за глупости...

  8. 8 Профил на gabrovski
    gabrovski
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#7] от "smarangesnik":

    Напълно съгласен съм ама като са им ги дали с тази цел.....
    Двамата са похарчили над 2 милиарда долара по тази кампания. Ужасно много пари





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK