Учени реконструираха динозавъра с най-големите рога

Артистична възтановка на външния вид на Насутосератопс.

© Lukas Panzann, Reuters

Артистична възтановка на външния вид на Насутосератопс.

Учени успяха да пресъздадат как е изглеждал необичаен нов вид динозавър, чиито кости са открити през 2006. Динозавърът бе наименуван Nasutoceratops titusi, което означава "голям нос, рогато лице". Фосилът е открит през 2006 в щатският парк Ескаланте, щата Юта, но изучаването му отнело няколко години. Динозавърът учуди научната общност с изключителната си външност.

Насутосератопсът има изключително необичайни белези за трицератопс, които обичайно са имали големи глави и по-малки рога. Открития динозавър има най-големият рог, откриван досега, както и най-големият нос от трицератопсовия род. Той също притежава костен щит-яка в задната част на черепа.

Рогата обаче са му служели само за защита, тъй като този вид динозаври са били тревопасни. Както повечето представители на рода трицератопс, насутосератопсът бил масивен и с тегло средно над 2,5 тона. Предполага се, че животните са пътували на стада, за да се защитят от хищници.

Фосилите от насутосератопа са открити в пустинния район на Гигантските стълби в парка Ескаланте, който преди милиони години е бил част от древния континент Ларамидия. Тази местност се оказа изключително изобилна на вкаменелости. До останките от насутосератопса са били открити още вкаменелости на вече познати на науката динозаври. Още не се знае дали въпросните видове са водили мирно съвместно съществуване или са били съперници.