Google патентова нова технология за анализ и оценка на рекламите

Сензори в устройства като очилата Google Glass, които съоснователят на компанията Сергей Брин носи на снимката, могат да се използват и за изучаване на интереса и емоционалната реакция на човека при виждане на реклама.

© Andrew Kelly

Сензори в устройства като очилата Google Glass, които съоснователят на компанията Сергей Брин носи на снимката, могат да се използват и за изучаване на интереса и емоционалната реакция на човека при виждане на реклама.



Определянето на ефективността на една реклама е сериозно предизвикателство. Съвсем естествено Google, чиято основна част от приходите идва от реклама, работи усилено в изучаването на нейните ефекти.


Компанията е получила патент за технология, за която е подала документи още през 2011 г. Тя създава нов сегмент в рекламата pay-per-gaze, съобщава онлайн изданието The Verge.


Чрез устройство от типа на Google Glass може да се следи погледът на потребителя. То може да измерва множество критерии, за да разбира доколко дадена реклама е привлякла интереса му. Освен чрез продължителност на взирането системата предполага и емоционален ефект на базата на разширяването на зениците.




Всичко това ще даде много по-ясна и конкретна информация кои реклами са по-успешни от други. Разбира се, ще позволи и таксуване на принципа на брой поглеждания към рекламата вместо само за нейното изобразяване.


Според Google технологията може да работи не само с дигитални реклами. Тя може да бъде използвана и в реалния свят за анализиране и оценка на обявите и рекламите във вестници, списания, билборди и т.н. От интернет гиганта дори допълват, че таксуването на рекламите според броя погледи, които са привлекли, също може да се прилага и в реалния свят. Компанията бързо допълва, че потребителите ще имат право да изключат тази функция, ако не искат погледите им да бъдат следени и анализирани.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на web_2.0_vs._dc
    web_2.0_vs._dc
    Рейтинг: 993 Неутрално

    Конвенциалните реклами губят все повече аудитория.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  2. 2 Профил на intergalactic
    intergalactic
    Рейтинг: 469 Неутрално

    Компанията се превръща в голямо зло. Следи и записва все повече данни за хората.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Коментарите ми са мои собствени и не отразяват непременно възгледите на Фондация Америка за България.
  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2510 Неутрално

    Предоставянето на персонални реклами на хора на които им се следят и анализират личните данни от личната кореспонденция, социалните връзки и търсения е противно , долно и промиващо мозъците деяние !


    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на mystery
    mystery
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Гуглето увеличава приходите си...

  5. 5 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 825 Неутрално

    тия съвсем откачиха.
    Не случайно най-популярните притурки към браузърите са филтриращите рекламите

  6. 6 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2510 Неутрално

    [quote#2:"intergalactic"]Компанията се превръща в голямо зло. Следи и записва все повече данни за хората. [/quote]
    Гуглето вече има досиета на над милиард потребители за повече от 10 години ... ако алчността им не беше безкрайна можеха доста да помогнат в не комерсиалните социални проучвания за големите тайни на хората !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  7. 7 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1577 Неутрално

    Това с погледа и разширението на зениците спрямо дадена реклама въобще не е критерий за успех на даден продукт или услуга. Интерес може да бъде провокиран (по най-различни причини), ала, за да се стигне до сделка, се иска нещо повече.

    Според мен, по-удачен вариант би бил кратка анкета след покупка - дали тя е вследствие на рекламата или по друга причина.

  8. 8 Профил на Индиана
    Индиана
    Рейтинг: 1356 Неутрално

    До коментар [#2] от "intergalactic":

    Хората генерират приходите. Няма хора - няма приходи.

  9. 9 Профил на apolitichna
    apolitichna
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Няма ли най-сетне да намалят децибелите на рекламите по БТ? По цивилизованите страни вече ги намалиха. Или трябва да крещим като ненормални, та дано някой чуе нескопосаните реклами,които се предлагат. Това по същество са антиреклами.

  10. 10 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 2510 Неутрално

    [quote#7:"Читател"] по-удачен вариант би бил кратка анкета след покупка - дали тя е вследствие на рекламата или по друга причина.[/quote]
    2013г. е , изключително е трудно да намериш на пазара магазин които не се рекламира продукт които не е бил активен в реклами !
    Изобщо ако в света се спрат рекламите за един месец оборотите във веригите ще паднат със 75% най-малко !

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  11. 11 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 639 Неутрално

    Глас-ът се очертава да бъде доста тъпичък продукт.

  12. 12 Профил на fonon
    fonon
    Рейтинг: 581 Разстроено

    "...Чрез устройство от типа на Google Glass може да се следи погледът на потребителя. То може да измерва множество критерии..."

    Ама 'що се занимават с глупости???
    Да ни слагат по един чип в мозъка и всичко ще си е О.К.

  13. 13 Профил на hashtag
    hashtag
    Рейтинг: 409 Весело

    До коментар [#12] от "fonon":

    Те вече слагат, но още не сме се усетили.

  14. 14 Профил на zippie
    zippie
    Рейтинг: 468 Любопитно

    И на тази технология ще ѝ се намери "блокировач" ...

    А има и реклами, които внимателно гледам, за да запомня марката и най-целенасочено да не купя рекламираното, заради самата просташка реклама. Пък те да си плащат за моите разширени зеници и интерес.

  15. 15 Профил на zippie
    zippie
    Рейтинг: 468 Неутрално

    До коментар [#9] от "apolitichna":

    В Германия не са.
    Но пък съм много бърз с бутона mute на дистанционното.

  16. 16 Профил на Любомир Христов
    Любомир Христов
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Уф, какво ни чака занапред ?
    ?"златна клетка"?
    Само ще си спомняме за свободата и спокойствието отпреди дигиталната ера !


    Публикувано през m.dnevnik.bg

  17. 17 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Google Glass да почват да пишат софтуер, разчитащ накъде шарят женските очи и каква е вероятността от изневяра...

    След толкова години шарении съм се тренирала преднамерено да НЕ забелязвам графична реклама. Едва ли някой може да разкодира като правя и гледам нещо, какво всъщност правя и мисля.

  18. 18 Профил на plumpschi
    plumpschi
    Рейтинг: 1256 Весело

    Е, сега остава и да намерят будали да им носят очилата! Аз лично нямам никакъв мерак да се разхождам с въпросното телче на главата.

  19. 19 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 586 Неутрално

    а аз се надявах някой ден рекламите да изчезнат

  20. 20 Профил на lil_alex
    lil_alex
    Рейтинг: 848 Неутрално

    Докато не бръкнат директно в мозъка, не ми ги хвалете





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK