
© Bogdan Cristel, Reuters
Вече няколко месеца Microsoft води активна рекламна кампания в САЩ, която изтъква множество негативни страни на услугите на Google. Целта на софтуерния гигант е да привлече повече потребители към своите предложения.
И макар рекламите да изглеждат доста негативни, според компаниите, които Microsoft е наела да анализират резултатите им, те имат добър ефект, съобщава онлайн изданието AdAge. Според данните на компанията Ace Metrix, над 53% от зрителите на рекламите срещу търсачката на Google казват, че биха дали шанс на Bing на Microsoft или най-малкото биха потърсили повече информация за търсачката на софтуерния гигант.
Резултатите на компанията Advertising Benchmark Index (ABI) също са сходни. "Рекламите вдигнаха нивото на осведоменост на хората за дейността на Google. Те обсъждат темата и посещават сайта на кампанията", коментира Гари Гето, президент на ABI.
Сайтът на кампанията е scroogled.com и в него има обобщена информация за действията на Google, които Microsoft смята за нередни. Разбира се, изтъкнати са и предимствата на услугите на компанията от Редмънд. Според анализ на Answers Research страницата също има голям ефект върху посетителите си.
Вероятността услугите на Google да бъдат препоръчани от един потребител на негови приятели пада с 10%, след като е посетен сайтът на кампанията. В същото време шансът Bing да бъде препоръчан се увеличава със 7%, твърдят от Answers Research.
За сега кампанията на Microsoft ще продължи. Тя е вече на шестата вълна от реклами. "Кампанията Scroogled ще продължи, докато Google продължава да заблуждава хората", коментират от Microsoft. От Google обявяват през изданието, че нямат коментар по темата.