Явор Джонев: Да подкрепим младите за рестарт на системата

Явор Джонев

© Красимир Юскеселиев

Явор Джонев



По-рано тази седмица изпълнителните директори на 36 български софтуерни компании излязоха с обща т.нар. от тях прокламация, в която изразяват гражданската си позиция, че е необходимо правителството да подаде незабавна оставка. Един от нейните инициатори е Явор Джонев, който е съосновател на Сирма Груп Холдинг и зам. председател на Българската асоциация на софтуерните компании (БАСКОМ). Разговаряме на 20-ти ноември за проблемите в страната и неговото мнение как те могат да бъдат решени.


Протестите са от 160 дни, студентските - от почти месец, защо решихте да се намесите едва сега? Нещо конкретно ли ви провокира?
- Протестите са процес, не единично събитие. Поводът бе събирането ни заедно. Нашата позиция също не е единичен акт, а процес на гражданска ангажираност, който ще продължи.


Може ли да уточните, защото използвате думата "прокламация"?
- За да си спомним за прокламацията към българския народ от 1813 г. на Софроний Врачански, която завършва така:
"А сега нам не остава друго нищо, толко да са соединим единодушно, да ученим малое пожертвование, всеки споряд силата негова, защото мнозина много можат да сторат, а един нищо не може."




Как се стигна до прокламацията? Кой беше неин инициатор?
- Прокламацията бе приета на наскоро проведената среща на изпълнителните директори на софтуерни компании. Такива целодневни срещи организираме два пъти в годината, за да обсъждаме развитието на индустрията, обменяме информация, разискваме проектите на асоциацията и т.н. Разбира се, политическата ситуация в страната неизбежно бе тема на разговор. Настроение за заявяване на позиция имаше в повечето колеги. Предложих начален вариант на прокламацията, след което няколко човека редактирахме текста, за да изчистим посланието и уточним, че изразяваме гражданска позиция, а не корпоративна.


Затова и не включихме имената на фирмите. Не от притеснение, а поради принципното разбиране, че бизнесът няма място в политиката. Голяма част от проблемите на България се дължат на нездрави връзки между бизнес и политика.


Как според вас може да се реши този проблем?
- Проблемът като цяло е, че общественият договор е грубо нарушен. Бих казал – погазен. Основните обществени институции са изгубили легитимност. Голяма част от публичното говорене се е превърнало в неприкрита подмяна на реалността, здравомислието и моралните стойности – не просто демагогия, а цялостна загуба на смисъл. Необходимо е да се съгради нов обществен договор и да се преструктурират всички институции и системи. Както заявяваме в прокламацията, в момента не са изпълнени фундаменталните условия за развитие на обществото: работеща демокрация, висок морал в политиката, върховенство на закона и управление в обществен интерес. Необходим е рестарт на политическата система.


Едва тогава можем да започнем да решаваме успешно наболелите проблеми - да осъществяваме устойчиви, дългосрочни реформи. България се нуждае от реформи не само сектор по сектор, а от цялостно преосмисляне на дългосрочни цели и основни ценности, които да обедният цялото общество. Нуждаем се от конструктивен диалог помежду си, за да преоткрием смисъла на съществуването си не просто като съжителстване, а да потърсим заедност и идентичност като общност.


Иначе знаем кои са най-наболелите сектори - бих започнал с образователната и съдебната система, но и здравеопазването, пенсионната система, системата за сигурност, енергетиката се нуждаят от структурни реформи.


Планирате ли други действия или инициативи освен прокламацията?
- Ние не сме революционен комитет. Работата ни е да движим напред бизнесите, за които сме отговорни. Изразяваме гражданската си позиция и призоваваме другите професионални общности да направят същото. Доколкото знам, асоциациите в IT индустрията готвят отговор по повод на прокламацията. Става въпрос за БАСКОМ и БАИТ, не знам дали ще се включат други.


Срещате ли подкрепа? Какви бяха първите отзиви?
- Срещаме изключително голяма подкрепа - дори неочаквано масова. Броят на подписалите изп. директори вече е 45. Самата онлайн петиция има над 2300 подписа, но тези числа не са толкова индикативни. Имаше взрив на популярност в интернет, както знаете. Интересното е, че по вестниците почти не бе отразено.


Досега участвали ли сте в протестите под друга форма?
- Като гражданин, да. Аз и доста от моите колеги. Но по-важен е вътрешният протест и промяната, която всеки трябва да преживее. Обществото ни се събуди, но има много да учи. Всички имаме още много да учим и осъзнаваме повече – за себе си, за близките си, за общностите, в които живеем – въобще, за смисъла да сме заедно.


Има ли отражение от политическата ситуация в IT сектора и в софтуерния бранш?
- Пряко отражение засега няма, защото сме експортно ориентирана индустрия. Вероятно ще има отражение върху изпълнението на държавни поръчки, защото правителството в момента няма капацитет да управлява разумно каквото и да е. Държавната администрация е парализирана, а партизанската подмяна на служители върви с пълна сила.


Но ние се притесняваме от едно друго отражение, което е много важно за нас. Ако в България загубим надеждата, че можем да станем нормална страна – с развита икономика, социално справедлива, с добра инфраструктура и качествени публични услуги, то хората, които работят в нашия сектор, ще започнат да се изнасят.


Това са хората, на които им е най-лесно да емигрират – веднага могат да си намерят работа където и да е по света. Те са тук, защото искат да са тук. Искат да живеят и работят в родината си. Това е и основният мотив да подкрепим студентите и въобще всички, които се борят да възвърнат идеята, че България наистина може да стане просперираща страна. Сегашното правителство, парламентарно представителство и политическа каста са отрицания на тази идея.


Призовавате за незабавна оставка и избори.
- Това е логично и неотменимо следствие от очевидното и брутално нарушение на основните положения на обществения договор от тези личности, организации и мрежи от задкулисни интереси, които са на власт. Парламентарното представителство не осигурява представителност на обществото и не работи в обществен интерес. Необходима е реално работеща демокрация с активно гражданско участие.


Второ, необходим е висок морал в политиката. Категорично. Когато на така наречените народни представители всяка първа дума е лъжа, а всяка втора манипулация, очевидно, че този принцип е поруган. Да не говорим за десетилетията кражби на публични ресурси.


Трето, необходимо е върховенство на закона. Когато държавни институции, които са призвани да пазят сигурността на гражданите, пазят сигурността на някой друг и се възражда репресивния апарат от миналото, очевидно това също е поругано. Застрашени са основни граждански свободи. Не съм предполагал, че през 2013 г. ще се замислям дали в България има демокрация или диктатура.


И най-основното - управление в обществен интерес. За съжаление досега виждаме крайно недостатъчно управление в обществен интерес. Нещо повече – начините на взимане на решения са изключително изкривени към частни или партизански интереси, повсеместно – във всички държавни организации и системи. На страшно много места липсва елементарна управленска компетентност.


Кой може да наложи този висок морал и следващите от него неща?
- Това са новите изисквания на обществото. Изискване към хората, които искат да правят политика в съответствие с нов обществен договор.


Ние сме мениджъри, не политици. Нашата отговорност, ако щете, обществена отговорност, е да развиваме компаниите си, да осигуряваме повече висококвалифицирани работни места и така да допринасяме към националната икономика. Не би трябвало, нито да се изказваме по политически въпроси, нито да ангажираме компаниите, които представляваме.


Изразихме гражданската си позиция, защото са прекрачени фундаментални граници, след които никой не бива да мълчи повече. Може да се каже, че предходната власт достигна тези граници, а сегашната ги премина.


Пътят към нов морал върви през активен диалог за нов обществен договор и нови изисквания към бъдещите ни политици. Тази задача е много сложна и може да се реши единствено при смяна на поколенията. За съжаление засега България е овладяна от поколенията на миналото. Затова е толкова важно да подкрепим студентите в техните чисти морални искания. Те са бъдещето на България.


Тоест виждате спасение само в нова система и нови политици?
- Започна процес на трансформация, който ще продължи години. Този процес трябва да доведе новото. Нов обществен договор и нова конституция, която е юридическото му изражение.


Всяко общество се движи много повече по неписани закони, ценности и нагласи, отколкото по писмените си закони. Трябва смяна на нагласите в обществото като цяло, което е труден процес, изискващ смяна на поколенията.


Какво очаквате да се случи след евентуална оставка и избори? Какво би трябвало да се случи?
- Първо е важно какво се случва преди изборите. За да изберем хора, които могат да тръгнат по този път на промяната. Очевидно е, че следващите избори няма да извървят пълния път, няма да има пълна трансформация, но трябва да започнем стъпките напред и да не се отказваме.


Най-малкото, което би трябвало да се очаква, е висока избирателна активност. Трябва да е писнало на всички в България изборите да зависят от гласовете на няколко за съжаление манипулируеми групи хора. На тях можем да простим, на тези, които ги манипулират - не.


Вие лично или заедно с други представители на бранша бихте ли участвали в общи дискусии или други инициативи, които да помагат за развитието на работеща държава?
- От гледна точка да споделим опита си като мениджъри за по-добро развитие, да. Активно ще участваме в определяне на тези обществени политики, които имат пряко влияние върху възможността да развиваме софтуерния бизнес, който е един от най-динамичните и най-конкурентоспособните.


Това преди всичко са образователните политики и политиките за насърчаване на инвестициите във високотехнологични сектори. Настояваме за фундаментална реформа на образователната система и развитие на икономика с висока добавена стойност в България – като първостепенни национални приоритети.


Това включва ли участие в някакви допълнителни проекти?
- Ние не само изразяваме искания, но реално работим за тяхното осъществяване. Например, захванали сме се да определим изискванията към новата образователна система. Работим по проекти с БСК за компетентностен модел и с редица университети за актуализация на учебните програми.


Реформата на образованието е толкова важен въпрос, че то бива да бъде делегирано само на изпълнителната власт. Трябва да стане общонационална кауза. Ние се надяваме, че в един момент ще се получи онова парламентарно мнозинство, което ще приеме като основна национална цел фундаменталната образователна реформа и ще осигури ресурсите за нейното осъществяване. Затова е необходимо да постигнем национален консенсус. Само по този начин може да се получи устойчиво. Съединението прави силата.


Бихте ли участвали в политически проекти?
- Категорично не. Това е много ясна позиция на всички колеги. Дори не знам какви са партийните им пристрастия. Аз лично никога не съм бил партийно обвързан, нито някога ще бъда. Държа на независимостта си.


Нашият призив е изключително на морално ниво за нов обществен идеал. Това е много по-високо ниво от каквито и да било партийни различия. Партиите трябва да предлагат стратегии и да задават приоритети на държавата за постигане на този общ идеал. Там вече има спор. Има по-добри начини или по-лоши. Едни се справят по-добре, други, не.


Различните ситуации изискват различни политики и различни приоритети. Но е напълно възможно да се обединим под идеала за изграждане на една просперираща и социално-справедлива страна, която се развива устойчиво, на основата на най-важните принципи, за които говорихме.


Не се ли притеснявате за някакви последствия спрямо вас или бизнеса ви?
- Има притеснения сред колегите, да. Но нещата са стигнали дотам, че не бива да се мълчи повече. Твърде много граници са преминати. Трябва да можем да гледаме децата си в очите след време. Ние сме и родители. Ние сме и граждани и най-обикновени хора, които имат нужда от комфорта на нормално функциониращо общество и цивилизовано съжителстване – както всички други. Не можем да мълчим, независимо от последствията.


Йордан Цонев нарече исканията ви политически, а не икономически, и затова няма да ги коментира?  
- Този гражданин не е достоен за полемика.


Той заявява, че правителството на Орешарски не е направило нещо срещу сектора, че да се иска оставка?
- Очевидно властта раздава обещания за задоволяване на икономически или социални искания с цел да оправдае единствената си цел – оставането на власт. Дори само това показва доколко е нелегитимна тя. Всяка нелегитимна власт може да произведе единствено нелегитимни действия – независимо колко експертно правилни или не са те.


Нашите искания отразяват неотменимите ни политически права на граждани. Ние сме свободни! Свободни сме да определяме организацията на обществото, в което искаме да живеем. Но исканията ни по никакъв начин не са партийни, нито са насочени към конкретни личности или партии. Насочени са към системата като цяло – призоваваме за нейния рестарт.


Появиха се информации, че ще последват данъчни проверки на фирмите, това притеснява ли ви?
- Нашият сектор е изцяло на светло. Плащаме всички данъци, осигуровки и такси – и то обикновено на максималните прагове. Данъчни проверки не могат да ни уплашат, но използването на държавния апарат за репресии над граждани или фирми не може да не е притеснително само по себе си.


Какво е вашето послание към хората?
- Моето послание е да подкрепим студентите в тяхната морална кауза и да се съгласим помежду си за нов обществен договор. Това е обединяваща кауза, към която всеки може да се присъедини, независимо къде се намира в страната, независимо в какво социално-икономическо положение е и какви са партийните му пристрастия.


Ако успеем да постигнем национален консенсус, ще успеем да се придвижим по стъпките напред към толкова необходимите ни реформи. Ще осигурим по-добро бъдеще на нашите деца.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1489 Неутрално

    "Изразихме гражданската си позиция, защото са прекрачени фундаментални граници, след които никой не бива да мълчи повече. Може да се каже, че предходната власт достигна тези граници, а сегашната ги премина."

    Абсолютно ДА!!!!

  2. 2 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1062 Неутрално

    Държавата до гуша затънала в л**на! И някой ми говорят за "чисти ръце"! Само с едно измиване на ръце няма да се мине!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  3. 3 Профил на Малката Пица
    Малката Пица
    Рейтинг: 866 Неутрално

    Моето послание е да подкрепим студентите в тяхната морална кауза и да се съгласим помежду си за нов обществен договор.
    -------

    Това кои поред "нов обществен договор" ще е?
    Или по скоро кои поред прокламирам като "нов обществен договор".

    Ще взема и аз да предложа един "нов обществен договор" - с повече морал, отговорност, и достойнство !

    Как звучи? Да добавя ли и още прилагателни?

  4. 4 Профил на virtual brain
    virtual brain
    Рейтинг: 1993 Неутрално

    "Появиха се информации, че ще последват данъчни проверки на фирмите, това притеснява ли ви?- Нашият сектор е изцяло на светло. Плащаме всички данъци, осигуровки и такси – и то обикновено на максималните прагове. Данъчни проверки не могат да ни уплашат, но използването на държавния апарат за репресии над граждани или фирми не може да не е притеснително само по себе си."
    ----------------
    Айде, комунисти, самоубийте държавата! Действайте, заплахи, репресии, оперативни данни... Унищожете и малкото честен бизнес, за сметка на Догановата империя и мафията!

    АФтентично десен екоталибан, гей, толераст, платен грантаджия и соросоид-жълтопаветник от кръга "агнешки главички".
  5. 5 Профил на Малката Пица
    Малката Пица
    Рейтинг: 866 Неутрално

    [quote#2:"~песимист с бедна фантазия"]Държавата до гуша затънала в л**на! [/quote]

    Глупости.
    Държавата беше затунала 1990-1997.
    Оттогава бавно изплува - няма фалити на банки, финансите са стабилни, заплтата от 100 долара преди 15 години стана 500...
    Влазохме в НАТО и ЕС.

    За мен прогреса е голям, но отвътре не се чувства толкова.

  6. 6 Профил на Малката Пица
    Малката Пица
    Рейтинг: 866 Неутрално

    "Нуждаем се от конструктивен диалог помежду си, за да преоткрием смисъла на съществуването си не просто като съжителстване, а да потърсим заедност и идентичност като общност."

    И това става с умтимативното "Оставка !"

    Така се започва "конструктивен диалог" !?

  7. 7 Профил на etty1
    etty1
    Рейтинг: 2109 Неутрално

    Изразихме гражданската си позиция, защото са прекрачени фундаментални граници, след които никой не бива да мълчи повече.

    Сериозно. Достойно. Много по-точно от излиянията на повечето политици, писатели, журналисти и други "деца на думите".
    За мен това е едно от най-силните послания до момента.

    “The greatest enemy of knowledge is not ignorance, it is the illusion of knowledge.” ― Daniel J. Boorstin
  8. 8 Профил на Radko Yordanov
    Radko Yordanov
    Рейтинг: 8 Весело

    Аз подкрепям идеата за форматиране и инсталиране на друга ОС.Рестарт няма да свърши работа.

  9. 9 Профил на kaiser
    kaiser
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    разликата между интелигентния изказ на този човек и махленската стилистика на орешарски, станишев, йовчев и др. е от Земята до Слънцето

  10. 10 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Какво са ви виновни младите, че докато учихте теорията на Класическия Либерализъм и на Лебералния Пазарен Капитализъм в САЩ и Англия, тука, в малка България, го сътвориха, и за вас, като се върнахте, нищо не остана?!

    Сега ги будалявате да си губят времето, като станат предешните, вие да седнете.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  11. 11 Профил на Cherrie
    Cherrie
    Рейтинг: 1097 Весело

    [quote#10:"socialen"]Сега ги будалявате да си губят времето, като станат предешните, вие да седнете. [/quote]
    Точно така, предлагам да изгоним софтуерната индустрия,защото е виновна,че дава големи заплати "на светло"
    Изедници.

    Всеки път,в който отговоря на Norman Granz и Hawaii постовете ми се изтриват светкавично,дори да е късно следобяд,доста често и през почивните дни. Изводи? :D
  12. 12 Профил на matera
    matera
    Рейтинг: 740 Неутрално

    излизайте на светло хора,колкото повече се говори с обществото
    и се дискутира хала ни в момента ,изразяват се ясни послания и гражданска позиция,толкова по скоро ще успеем да заглушим воя на пазителите и крепителите на статуквото.Стига са ни броили като овце в кошарите и потриват самодоволно ръце,че сме малко, аз бих добавила- но качествени!Силата на словото е по-мощна от силата на оръжията ,които ни размахват страхливците.

  13. 13 Профил на hinhril
    hinhril
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Не рестарт, а нова система направо...

  14. 14 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#11] от "Cherry_24 години "укопация" на държавата":

    Какво общо има това и защо?!

    Прочети му интевюто! Дава гражданска, а не корпоративна позиция.

    Какво и е лошо на индустрията при 10% данък и дотации.

    Имат такива условия, за които другите страни само мечтаят.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  15. 15 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1489 Весело

    [quote#14:"socialen"]Какво и е лошо на индустрията при 10% данък и дотации. [/quote]
    Туй с дотациите за IT сектора е от новите Опорни точки,да?

  16. 16 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#15] от "Лелка":

    Едно време бай Тошо викаше, че в тази държава всеки прави това, което не му е работата.

    На тоя да не би държавата да му е казал какъв и колко софтуер да прави.

    Да не би утре да назначи студентите, всички по хуманитарните науки.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  17. 17 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    "...Йордан Цонев нарече исканията ви политически, а не икономически и затова няма да ги коментира?
    - Този гражданин не е достоен за полемика..."

    Цонев няма да коментира?!
    "Достойният" "хаш" демократ няма да води полемика?!
    Що се не ...

  18. 18 Профил на Лелка
    Лелка
    Рейтинг: 1489 Любопитно

    [quote#16:"socialen"]Едно време бай Тошо викаше, че в тази държава всеки прави това, което не му е работата.
    [/quote]
    ..И самия Тошо бе най-точния пример за това.
    Днес неговите следовници-носталгици.
    А на хората като автора се крепи и малкото нещо развиващо се в т.н.държава.

  19. 19 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Обвързаха се с Г"Е"РБ, които им казаха, че ще мина бай Тошо, за имат европари и сега, когато почнаха ревизиите - рестарт.

    Тука цялата ни работа е такава и опира всичко до пари и кой, кого ще избудалеви - Демек, пазарно-либерална.

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  20. 20 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Системата не ще рестарт - трябва да я разтурим и изградим наново.

  21. 21 Профил на Мърмор
    Мърмор
    Рейтинг: 1193 Неутрално

    [quote#13:"hinhril"]Не рестарт, а нова система направо...[/quote]
    Пледоарията за "рестарт" си е професионално изкривяване, а "нова система" си е всенародно заболяване. Аз предлагам направо да закрием системата. Готино - ще си имаме демократично нищо. Всички ще бъдем доволни.

  22. 22 Профил на galio
    galio
    Рейтинг: 753 Весело

    "Йордан Цонев нарече исканията ви политически, а не икономически, и затова няма да ги коментира?
    - Този гражданин не е достоен за полемика."

    Един да го каже, най-накрая.

    https://www.youtube.com/watch?v=-vMgXV26PQM
  23. 23 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#18] от "Лелка":

    Моля, без обиди по адрес на Г"Е"РБ!

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  24. 24 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3975 Весело

    Да подкрепим младите за рестарт на системата ...

    То убаво, ама като не сме изяснили коя е системата?
    А?

    Че млади има и у СУ, и при Болен, и "гражданските патрули" са все от млади момци ...
    Па и в чалготеките са съде млади ...

    Та коя система, Джонев?

  25. 25 Профил на д р Чарли Мишкин от ГРУ
    д р Чарли Мишкин от ГРУ
    Рейтинг: 1991 Весело

    [quote#2:"~песимист с бедна фантазия"]Само с едно измиване на ръце няма да се мине! [/quote]

    До коментар [#2] от "~песимист с бедна фантазия":

    Да, прав си.
    Май и з....ци ще трябва да се измият.

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  26. 26 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3975 Весело

    [quote#8:"bagatur"]Аз подкрепям идеата за форматиране и инсталиране на друга ОС.Рестарт няма да свърши работа. [/quote]
    Някои предлагат и с чука по харда.
    Та да започнем "на чисто" ...

    А БСП предлага да започнем направо от тока за компа с нова АЕЦ Ученото си е учено и се е фанало за основата на основите, както виждаш.

  27. 27 Профил на д р Чарли Мишкин от ГРУ
    д р Чарли Мишкин от ГРУ
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    [quote#23:"socialen"]Моля, без обиди по адрес на Г"Е"РБ! [/quote]

    До коментар [#23] от "socialen":

    А за БСПДПСАтака може ли нещо да се каже, а?


    Огромна липса на креативност в червенитекутевитролове.

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на za1221
    za1221
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Гражданина Йордан Цонев не е достоен за полемика, точно казано

  30. 30 Профил на socialen
    socialen
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#27] от "Чарли":

    Моето момче, всички са един дол дренки!

    Не ги ли виждаш?!

    Бях блокиран 73 пъти: 18.9-18.10; 12-15.9; 31.07-31.08; 25-29.07; 22.06-22.07; 12-19.06; 5-6.06; 25-26.05; 10-17.04; 5 -8.04; ... Пиша и в dnes.bg
  31. 31 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#6] от "Малката Пица":

    в коментарът ви се съдържа част от най-големият проблем на обществото - опитват се да ни пробутват че станишев и доган са БСП и ДПС и щом искаме оставката на тези значи проваляме парламентарната демокрация (точно както доскоро БСП ни убеждаваше че нейните интереси и интересите на България са едно и също)...

    ето и малко разяснение:

    1. когато казваме ОСТАВКА ние не казваме забрана на политическа партия БСП или ДПС

    2. казваме ОСТАВКА на определена политика и на определени хора във тези партии

    3. казваме ОСТАВКА защото е очевидно невъзможността на парламент и администрация да вземат адекватни решения - не толкова поради некадърност колкото поради задкулисните зависимости

    ...толкова ли нямаше в държавата човек по подходящ за шеф на ДАНС от пеевски? - има, разбира се, но депутатите поради техните зависимости и в ущърб на обществения интерес избраха него !!!

    4. тъй като не персоните на доган или станишев са опорите на парламентарната демокрация искаме именно това - тези партии да подадат оставка като правителство, да реформират първо себе си, след това политиките си и да се върнат на сцената за следващи избори със хора и идеи които да ни убедят че ще работят в полза на обществото по време на предизборната кампания

  32. 32 Профил на nasa
    nasa
    Рейтинг: 237 Неутрално

    този господин не искаше ли преди 2 години да рестартира и образователната система......

    май се завърнал от Канада, щото в България е по- добра почвата за лесни (т.е държавни) пари
    не ли?

  33. 33 Профил на edikojsi
    edikojsi
    Рейтинг: 12 Неутрално

    Когато сирма получаваха държавни поръчки от герб, май пееха различна песен.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  34. 34 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1097 Весело

    До коментар [#3] от "Малката Пица":

    теб сме те чели достатъчно, за да знаем, че ще продадеш майка си за 30 кебапчета.

    как девалвираха библейските ценности, а

    нищо от това, което кажеш не може да бъде приемано сериозно и с необходимата надеждност и доверие.

    РЕФОРМИ !
  35. 35 Профил на neverwhere
    neverwhere
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Господа журналисти, господина, който интервюирате не е директор на Сирма и въобще не участва в управлението на холдинга! Ако обичате бъдете точни, когато пишете кой кой е. Погледнете си търговския регистър.

  36. 36 Профил на mun_cho13
    mun_cho13
    Рейтинг: 409 Весело

    Браво, Яворе

    Отлично интервю, политиците да си го надробят на опорни точки и да започват да го учат .... ама май трудно ще им е. Езикът хем е български, хем не е - някак приятно ми беше да го чета, няма махленски глупости, "широка" информираност и други ПР-ски мантри.
    Но д..у да ти е яко - размърда троловете здраво - сериозен сигнал, че са ти вдигнали мерника. Дръж се, приятелю - и други ще започнем да говорим.

    Led Zeppelin Forever !!!
  37. 37 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 502 Неутрално

    Съгласен с почти всичко. Аз държа да не се пипа Конституцията!
    Прекалено нечисти хора започнаха брожението за промяната и, за да имам доверие на това желание. Пък и представете си хората, които биха я правили. При избори днес ще я коват същите политически сили. Това за мен е неприемливо.
    Останалото - ДА. Политиците трябва да спрат да шикалкавят. В партиите трябва да влезе реална демокрация, а не няколко човека да определят всичко (както е сега в големите партии)...

  38. 38 Профил на FlyingDutch
    FlyingDutch
    Рейтинг: 524 Неутрално
  39. 39 Профил на therinswind
    therinswind
    Рейтинг: 237 Неутрално


    Отворих да погледна коментарите, чета и не вярвам на ушите си:
    вече 6 човека натиснали бутона "Не съм съгласен" на [#28].
    С кое, бе, милички?
    а) с търговския регистър?
    б) с това, че "Журналистът" е сгафил яко, или
    в) с това, че някой не мучи в еуфория всеки път, когато чуе "разпни го"?
    Туй бутонче не е "лике-а" от фейсбук-о. На него пише друго.
    Утре ще пишете под статията "Посланникът на Марс подкрепя протестите в София" и пак ще си чешете изиците, но то явно това е важното. Наслука

  40. 40 Профил на monkata3405
    monkata3405
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Младите имат право на глас, в тях да се вслушат управляващите

  41. 41 Профил на BiGman1
    BiGman1
    Рейтинг: 2467 Неутрално

    До коментар [#31] от "dun":


    [quote#31:"dun"]1. когато казваме ОСТАВКА ние не казваме забрана на политическа партия БСП или ДПС [/quote]
    Аз пък точно това казвам...ако двете партии ги няма България щеше да е едно по добро място за живеене...
    ОСТАВКА!

  42. 42 Профил на mun_cho13
    mun_cho13
    Рейтинг: 409 Неутрално

    [quote#38:"vox.populi"]Един от паразитите на държаната софра [/quote]
    По какво го позна паразитинът ?
    Или просто лаф да става ...
    Сериозно - дори и анонимно - хич не е добра идея да постваш нещо срещу която и да е фирма, която е спечелила конкурс и прави проект. Виж ако беше извадил данни, че проекта е неуспешен, парите са откраднати и т.н. - друго е ...
    Та като говорим за нов морал - това е една дребна подробност - да вземем да спрем да се плюем под път и над път, просто щото е по-лесно.
    Капиш ?

    Led Zeppelin Forever !!!
  43. 43 Профил на therinswind
    therinswind
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Пълно е с орки тук

    След изложената фактология, която орките не приемат,
    да кажа и нещо по същество относно интервюто:
    1. Физическото лице АЗ, не само познавам, но и уважавам г-н Джонев, по много причини
    2. Всяка ФИГУРА в бранша може да изрази мнението си, без да се уповава на позицията, титлата и да се крие зад "общо решение, заедно го измислихме и т.н." Стигне ли се дотам, значи не си ФИГУРА.
    3. Макар и съгласен с болшинството КОНСТАТАЦИИ в интервюто и прокламацията, там няма визия, няма стратегия, има само лаишкото "Оставка", без яснота "Какво правим после."
    4. Г-н Джонев, следващият път, когато упражните правото си на мнение, направете го от името на гражданина Явор Джонев и не се поставяйте в услуга на други едни кръгове (май списват тази група вестници, ако се не лъжа...), и не говорете от името на бранша, защото е СМЕШНО, или на холдинга, в който РАБОТИТЕ, а не управлявате.

  44. 44 Профил на Radko Yordanov
    Radko Yordanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#37] от "Петър Николов":

    Какво значи "Политиците трябва да спрат да шикалкавят"?
    Те не носят отговорност за нищо.Не им се търси отговорност за нищо.Могат и говорят каквото им падне.Всички се забърсват с "навсякъде е така".Да ама сме народ който си е виждал душата извън себе си, жив ходи-душата вън.Не се знае такъв като изпуши какво може да стори.Та мисля време е да се отръскаме малко.Формат и нова ОС.

  45. 45 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#41] от "BGman1":

    може да казваш че искаш да ги няма, но всъщност нямаш предвид партиите като структура, а ченгетата от ДС които ги контролират

  46. 46 Профил на Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Стабилни в мизерията, епизод пореден
    Рейтинг: 1051 Неутрално

    До коментар [#39] от "therinswind":

    В статията пише "съосновател", което е вярно, нещо друго ли е било преди?

  47. 47 Профил на Митака
    Митака
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Младежи,
    [quote#33:"edikojsi"]

    Когато сирма получаваха държавни поръчки от герб, май пееха различна песен.
    [/quote]

    Сирма действително работят доста държавни поръчки (и към момента доколкото знам) , както и много от другите компании в "Прокламацията". И факта, че ВЪПРЕКИ това излизат с имената си, и че е сигурно че правителството поне ще се опита да ги шиба, трябва да ти говори колко е сериозна работата.
    Със здраве

    Rock on!
  48. 48 Профил на therinswind
    therinswind
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#46] от "Куклен театър "Правителство 89"":

    Пишеше "Изпълнителен Директор на Сирма Груп"

  49. 49 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1441 Весело

    Кво баце, не ти пускат поръчки за Сирма в администрацията ли?

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1648 Весело

    Ха-хаааа, "Този гражданин не е достоен за полемика."
    Евала.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  52. 52 Профил на mi6kro
    mi6kro
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Йордан Цонев нарече исканията ви политически, а не икономически, и затова няма да ги коментира?
    - Този гражданин не е достоен за полемика.

    Местан да се извини за "РИТОРИЧЕСКИ" ! #236 едно-мандатни региона за страната + 4 едно-мандатни района за чужбина
  53. 53 Профил на fluti
    fluti
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#48] от "therinswind":

    "Пишеше "Изпълнителен Директор на Сирма Груп" "

    Къде го прочете това, бе , кьорчо?
    Ето какво пише:
    "Един от нейните инициатори е Явор Джонев, който е съосновател на Сирма Груп Холдинг"

  54. 54
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  55. 55 Профил на plf
    plf
    Рейтинг: 433 Неутрално

    Глупаво е да искаш рестарт - тя ще си функционира пак по същите правила. Мач в който съдята слуша само единият отбор, а правилата се пишат от треньора на същия отбор не е мач ами глупост.
    Не рестарт - трябва промяна на системата, и то включително така че в необходимите случаи сама да се рестартира.

  56. 56
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  57. 57 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 804 Неутрално

    [quote#3:"Малката Пица"]Ще взема и аз да предложа един "нов обществен договор" - с повече морал, отговорност, и достойнство !
    Как звучи? Да добавя ли и още прилагателни?[/quote]
    Каквото и да предложиш ТИ ще звучи винаги рубладжийско червено!!!

  58. 58 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 804 Неутрално

    [quote#6:"Малката Пица"]И това става с умтимативното "Оставка !"
    Така се започва "конструктивен диалог" !?[/quote]
    С комунисти и ДС протежета диалог не се води
    Джонев ясно го е казал - Йордан Цонев не е достоен за полемика
    Диалог се води в рамките на демократични обществени формации

  59. 59 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 804 Неутрално

    [quote#25:"Чарли"]Май и з....ци ще трябва да се измият.[/quote]
    С измиване няма да стане а с наритване
    Със сърповете чуковете и на североизток

  60. 60 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 804 Неутрално

    [quote#33:"edikojsi"]Когато сирма получаваха държавни поръчки от герб, май пееха различна песен.[/quote]
    Явор Джонев - Изразихме гражданската си позиция, защото са прекрачени фундаментални граници, след които никой не бива да мълчи повече. Може да се каже, че предходната власт достигна тези граници, а сегашната ги премина.

  61. 61 Профил на choss
    choss
    Рейтинг: 804 Неутрално

    [quote#42:"mun_cho13"]Сериозно - дори и анонимно - хич не е добра идея да постваш нещо срещу която и да е фирма, която е спечелила конкурс и прави проект. Виж ако беше извадил данни, че проекта е неуспешен, парите са откраднати и т.н. - друго е ... [/quote]
    Бе все си е друго да си Людмил Стойков и Марио Николов - да откраднеш 7 млн евро от ЕС и като спонсор на Гоце Първанов да отървеш кауша
    Какво че ОЛАФ те е изловила - нали си имаш мощен гръб

  62. 62 Профил на mun_cho13
    mun_cho13
    Рейтинг: 409 Разстроено

    [quote#61:"choss"]Какво че ОЛАФ те е изловила - нали си имаш мощен гръб [/quote]
    За това си прав .... ама от проектите на Хемимонд и Сирма до краденето на Марио има доста голяма разлика ....
    И друго е лошото - сега Сирма ще я разпънат на кръст от проверки и нищо чудно да им намерят нещо за което ще опищят света ... докато за Люси и Марио - всички се прегърнаха, барабар тези с черните тоги и ги изкараха невинни.
    Ей затова й трябва рестарт на дължавата !

    Led Zeppelin Forever !!!
  63. 63 Профил на Малката Пица
    Малката Пица
    Рейтинг: 866 Неутрално

    [quote#58:"choss"]С комунисти и ДС протежета диалог не се води
    [/quote]

    Джонев от ДС ли е бил?
    Явно като малък се е записъл в ДС-то

  64. 64 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Според интервюирания, трябва да „подкрепим младите за рестарт на системата”. Тоест, да се върнем 24 години назад и да преминем всичко отново. При което вероятно отново бихме преминали през същия път и след още 24 години отново бихме се озовали в аналогично на сегашното положение.

    Според мен първо трябва да си вземем поука от всичко това, което преживяхме, да преценим отново целите си, без да слушаме какво ни съветват другите, чийто интереси са различни и често пъти обратни на нашите, да преценим натрапените ни ценности, голяма част от които са фалшиви и подвеждащи, да изритаме от политическата сцена всички политици на безкрайния преход и агентите и доносниците от бившата комунистическа Държавна сигурност, и чак тогава да тръгнем напред от мястото, на което сме си сега. Защото няма как да се върнем назад и да започнем отново.

    При това една от първите ценности, от която трябва да се откажем, е тоталния хуманизъм към всичко и всички. Към свинете, котките, уличните псета, престъпниците и лумпените, като забравяме техните жертви. Защото, както е казал Сен Жуст някога, „Не с миск и розово масло зловонни рани се лекуват”. И защото наказанията срещу престъпността и мерките срещу негативите са ефективни само тогава, когато са толкова отказващи.

  65. 65 Профил на glog
    glog
    Рейтинг: 696 Неутрално

    До коментар [#5] от "Малката Пица": ≪Глупости. Държавата беше затънала 1990-1997. Оттогава бавно изплува - няма фалити на банки, финансите са стабилни, заплатата от 100 долара преди 15 години стана 500 ... Влязохме в НАТО и ЕС. За мен прогреса е голям, но отвътре не се чувства толкова.≫

    През 1997 – 2001 година държавата беше стабилизирана. Всичко останало е от типа дрън, дрън ярина. Празна Мара тъпан бѝла. Иначе улиците сега нямаше да са пълни с протестиращи вече цели 9 месеца. И младите хора нямаше да бягат от държавата си и да се разпиляват из целия свят.

    И това, че сме членове на НАТО и на ЕС няма никакво значение. Важното е как живее народът. А българският народ не живее, а вегетира в бедност, болести и мизерия. Има хора, които се мъчат да оцелеят с доходи от от заплата 300 лева или пенсия от 150 лева. Яде месни произведения без месо и млечни произведения без мляко. И бедността ни прогресивно нарастна докато станахме най-бедни в Европа, и продължава да расте.

    А ти си просто един нагъл, безочлив и арогантен манипулатор, който се интересува само от собственото си благополучие.

    à è ѝ ò „” –

  66. 66 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 3195 Неутрално

    Ето едно доказателство, че по принцип всеки технократ е по умен от всеки политик.
    Червените всуе се морят да намерят някакви компромати за човека, но не се опитват да оборят нито една негова теза.

    подпис
  67. 67 Профил на Иван  К
    Иван К
    Рейтинг: 3195 Весело

    Мили мои червени. Не се ограничавайте само до Сирма груп. Потърсете и другите активни лица. Все на някого можете да намерите кусур къде в личен план къде в обществен. Можете да твърдите, че имат офшорни сметки, че се срещат с Алкайда или пък сред тях някой е гей. Важно е да карате по технологията ДС/КГБ.

    подпис
  68. 68 Профил на afx
    afx
    Рейтинг: 466 Неутрално

    [quote#6:"Малката Пица"]Така се започва "конструктивен диалог" !? [/quote]
    диалог с двата пръста в ушите ама ние сами сме си виновни с тия интернети де си го втъкнахме сами. ся всеки си е изолиран щастливо в групичката по интереси и чак не може да повярва че може би има хора които не мислят като тях.

  69. 69 Профил на gkr
    gkr
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Тази система не става за рестартиране. Трябва преинсталиране и по-точно -инсталиране на нова.

  70. 70 Профил на mils5656
    mils5656
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар 5:"Малката Пица" "Държавата беше затънала 1990-1997.
    Оттогава бавно изплува - няма фалити на банки, финансите са стабилни, заплтата от 100 долара преди 15 години стана 500...
    Влазохме в НАТО и ЕС. "
    Пицо, Пицо, не само че си постна, ами си направо вакуумирана откъм сиво вещество и гънки !!!
    И защо беше затънала до 97 година ?
    1) Кой натрупа държавния дълг ? БКП- Андрей Луканов !
    2) Кой обяви мораториум по плащанията по външния дълг и фалира държавата ? Андрей Луканов-БСП.
    3) Кой създаде мафията и групировките 92-94 г? ДПС и БСП !!!
    4) Кой източи банките и парите на българите чрез пирамидите ??? БСП, ДПС чрез ДС !!!
    5) Кой докара долара до 3000лв ???? Жан Виденов и БСП !!!
    6) Кой приватизира България с откраднатите пари ??? БСП, ДПС чрез ДС !!!
    7) Тези по горе изброените са главните виновници България да е опоскана и нямат ни най-малка заслуга България да е член на НАТО и Европейския съюз !!! Напротив тези точно бяха против и не го криеха !!! Заслугата да сме членове на НАТО и ЕС е единствено на СДС но и НДСВ продължи в тази посока !!!
    Това е истината за мислещите хора, но не и за чугуните !!

  71. 71 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 627 Неутрално

    За повече Общество в собствено политиката !!!

  72. 72 Профил на dimko
    dimko
    Рейтинг: 627 Весело

    До коментар [#69] от "gkr":

    По-кротко, Колега !
    Думичката "преинсталиране" ще разпилее зайчетата...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK