НАСА обяви планове за възстанояване на телескопа "Кеплер"

Планетата Kepler-62f е една от по-големите земеподобни планети откривани от телескопа. Нейният размер е приблизително 40% по-голям от този на Земята.

© NASA Ames/JPL-Caltech/Tim Pyle

NASA обяви, че е разработила нов план, който може да се окаже вторият шанс за повредения орбитален телескоп Kepler. Ако опитите са успешни, телескопът ще може да продължи да търси нови планети в дълбокия Космос.

През август т.г. NASA се отказа от опитите да поправи две от четирите си реакционни колела, които работят на принципа на жироскопа. Kepler се нуждае от три работещи колела, за да може да бъде насочван в конкретна посока и да запазва позицията си. При положение че не работят, Kepler вече не може да бъде насочван в първоначално избраната от астрономите посока.

Виновник за проблема се оказва Слънцето. То подлага Kepler на своеобразен натиск чрез фотоните на лъчите си, които бутат корпуса на телескопа. Без трето работещо колело той не може да се противопоставя на натиска.

Новият план на учените, наречен К2, включва преместване на Kepler така, че натискът върху корпуса му да е равномерен. Това означава извъртането му до почти паралелна позиция на орбитата му около Слънцето. Така звездата ще стане своеобразното "трето колело" на Kepler и ще помага за задържането му на позиция, вместо да пречи.

В момента специалистите на NASA провеждат тестове, за да се уверят в стабилността на Kepler. Първите резултати са обнадеждаващи. Ако всичко приключи успешно, Kepler ще продължи да търси нови планети в дълбокия Космос, макар и не в първоначално избраната зона.

Паралелно с това продължава и неговата оригинална мисия. Kepler трябва да помогне да се определи процентът на звезди, наподобяващи Слънцето, които имат малки планети, наподобяващи размера и повърхностната температура на Земята.

1. 1 Профил на ivanasenov2
    ivanasenov2

"NASA обяви планове за възстановяване на телескопа Kepler"
    Къде сме ние, къде са те....
    Не може ли НАСА да възстанови и нещичко в БГ-то...

2. 2 Профил на izabell
    izabell

Смяна на ъгъла и нова зона за изследване
    Успех на мисията и дано скоро открием брат близнак на нашата Слънчева система или поне брат

3. 3 Профил на Beyond
    Beyond
  4. 4 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев

Пълни измишльотини!
    Просто се виждат неща,които не могат да бъдат оповестени на обществото!
    Изследванията си кипятбс пълна сила!
    А между другото и Хъбъл така се беше "повредил" за цели две години.
    Съвсем за канарчета ни взехте!

Публикувано през m.dnevnik.bg

В Русия съм! В Русия съм!

Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

6. 6 Профил на mopper
    mopper

На САЩ им признавам две неща - НАСА и архитектурната и инженерна мисъл !

7. 7 Профил на ijj
    ijj

Тези "реакционни колела" вероятно са маховици.

8. 8 Профил на Realist
    Realist

Кеплер предостави данни, които ще се обработват поне още една година. Дори и да не заработи отново, ползата за знанието е огромна, бяха открити много планети обикалящи близки и далечни звезди.

Демокрацията е несъвършена, но никой не е измислил нещо по- добро.
  9. 9 Профил на Karla c Україна Hanneman
    Karla c Україна Hanneman

[quote#7:"ijj"]Тези "реакционни колела" вероятно са маховици[/quote]

То си е написано в статията - жироскопи : "реакционни колела, които работят на принципа на жироскопа" хем в същото изречение си го пише

To Crush Your Enemies, See Them Driven Before You, And To Hear The Lamentation Of Their Women!
  10. 10 Профил на Iron Maiden
    Iron Maiden

Я па тия. Вместо да раздадат на пенсионерите по педесе долара за Коледа, харчат пари за телескоп.

а също така и вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
  11. 11 Профил на DiamondPress
    DiamondPress

До коментар [#9] от "Karla ОСТАВКА Hanneman":

До коментар [#7] от "ijj":

Зачетох се в темата и ми се струва, че ijj е по-прав от Дневник и освен това от Дневник не са превели правилно оригиналната статия от сайта на НАСА и от там идва объркването.

Ето английската уикипедиа по темата:

Там се казва че реакционното колело си е вид маховик тоест flywheel.

Реакционните колела работят по следния начин. Колелото е закрепено за остта на електродвигател а двигателя на свой ред за сателита. Като се като се пусне двигателя, той почва да напъва сателита да се върти в една посока а реакционното колело в другата. Те почват да се въртят в противоположни посоки и когато сателита се е завъртял достатъчно двигателя почва да напъва в обратната посока докато сателита и реакционното колело отново са в покой едно спрямо друго.

При жироскопа имаме едно или повече колела, които постоянно се въртят с голяма скорост. Ако външна сила се опита да промени посоката, в която сочи остта на въртене тя бива отклонена, много време ще ми отнеме да обясня но има много места в интернет където е добре обяснено как точно става.

А ето статията, от която смятам че е тръгнала новината:

Цитат от там:
    "In May, the Kepler spacecraft lost the second of four gyroscope-like reaction wheels, which are used to precisely point the spacecraft, ending new data collection for the original mission."

Тука се казва gyroscope-like което е жироскопоподобен в превод на български. Ами това си е вярно. Подобни са. Все пак са въртящи се колела, които ползват по един или друг начин инерцията си, но не работят на същия принцип и не е трябвало така да го казват в статията на дневник.

Нещо не разбрах добре.До колкото ми е извесно фотоните са елементарни частици които излчват светлина, как те преместват телескопа в пространството?