Все повече потребители са склонни да споделят лични данни с търговци в замяна на отстъпки

Все повече потребители са склонни да споделят лични данни с търговци в замяна на отстъпки

© Георги Кожухаров



Все повече потребители са склонни да споделят лични данни с търговци в замяна на отстъпки и други привилегии. За търговците това е чудесно решение и начин да се сдобиват с ценна информация за Big Data анализи, показват резултатите от проучване на IBM.


То е проведено сред 30 хил. души в целия свят и е изнесено по време на годишната конференция на американската Национална търговска федерация. Проучването показва, че през последната година процентът на потребители, които биха споделяли с търговците своето местонахождение, почти се е удвоил до 36%. Около 32% от хората пък биха споделяли данни за социалния си статут, а 22% дори биха дали своя телефонен номер, за да получават съобщения за промоции и реклама.


В замяна потребителите получават отстъпки, преференцирани промоции и други привилегии от търговците като възможност да се връщат купени онлайн стоки директно в реалния магазин и др. Бизнесът пък използва данните, за да анализира щателно характеристиките на потребителите и клиентите си.




Средно 40% от анкетираните използват социални мрежи и информация събрана чрез мобилни технологии, за да избират евентуалните си покупки, но не ги реализират онлайн. 29% обаче използват мобилните технологии и за поръчване на стоки по интернет. 12% пък дори основават избора си на стоки и търговци на базата на това доколко съответният магазин има такива възможности за онлайн поръчки.


Според IBM се забелязва спад на т.нар. шоуруминг, или посещение на магазините само за разглеждане на стоките и след това да се поръчат от интернет. 70% от онлайн покупките вече се правят директно от мрежата без предварително разглеждане в магазин.


IBM смята, че интересът към онлайн пазаруването ще продължи да се увеличава, като най-голям ще е ръстът при покупките, направени чрез мобилно устройство. За търговците е най-важно бързо да се сдобият максимално разнообразие от възможности за клиентите им да купуват стоките, препоръчват от компанията.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Angelina
    Angelina
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Аз лично не бих си споделила личните данни, в замяна на отстъпки и промоции, така някой може да злоупотреби с тях и потребителят да стане жертва на измама.

  2. 2 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    всеки има избор , въпроса е да е информиран избор, но за съжаление повечето хора нямат в главата достатъчно за да осъществят информиран избор

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  3. 3 Профил на nikitovanch
    nikitovanch
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#1] от "Ангелина":

    Е ти откри топлата вода!!!

    „Чрез правилното и стратегическо използване на пропагандата можете да направите така, че хората да виждат Раят като Ад и Адът като Рай.“
  4. 4 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.
    Рейтинг: 519 Весело

    Путребителя е готов и мака си да продаде само и само да се докопа до поредната стока.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK