Едно от най-големите онлайн общества - bg-mamma, се разцепи

Новият форум засега разчита на стандартния дизайн на използваната платформа. Той ползва за свое име "Алтернативата" и като мото е обявил "Форум, а не информационна платформа".

© Скрийншот

Новият форум засега разчита на стандартния дизайн на използваната платформа. Той ползва за свое име "Алтернативата" и като мото е обявил "Форум, а не информационна платформа".



Потребителите на популярния форум bg-mamma се разцепиха на два фланга. Причината за това, изглежда, е промяната във външния вид на сайта и отношението на част от екипа към потребителите, съобщи "Капитал".


"Правим промени в дизайна, някои от тях не се харесват на потребителите - има дребни технически проблеми, които ще бъдат отстранени", коментира пред "Капитал" създателят и управител на bg-mamma Марина Кузманова. Тя уточнява, че сайтът позволява връщане на стария дизайн, ако съответният потребител не е свикнал с новата визия. Като мотив за промяната Кузманова изтъква остарялата технически платформа, която не позволява развитие, и се налага промяната й.


Историята на конфликта достига поне до декември миналата година. След поредица продължителни спорове част от участниците във форума обявяват, че са недоволни от незачитането на мнението им и цензурирането и триенето на неудобните според тях коментари. В резултат в началото на януари регистрират алтернативен форум на адреса bul-mamma.com.  Според администратора на сайта Владислава Тончева идеята е била спонтанна. "В  bg-mamma стана прекалено тежко за четене, меркантилно и вече нямаше усещане за общност", коментира тя.




Спорът между двете общества далеч не е приключил. От bg-mamma се консултират с адвокатите си за нарушения на запазената марка от страна на новия форум, както и за нарушения на Закона за авторското право заради копирането на информация от стария форум във новия. Екипът на Кузманова не е доволен и от множеството реклами и послания за алтернативния сайт.


От bul-mamma контрират, че масовото разпространение на линковете към новия сайт се правят изцяло и доброволно от потребителите. Разделите и информацията в новия форум също се създават от тях по собствено желание, защото е информация, която търсят.


Нотка на недоволство има и заради увеличения фокус към рекламите. Според bg-mamma новият дизайн ще позволи по-разумно и практично разпределение на рекламите, без да пречат на потребителите. Освен това ще се обърне внимание и на по-правилното подбиране на рекламите към аудиторията.


Според bul-mamma обаче рекламите дразнят и изкривяват целта на форума. Администраторите на новия сайт твърдят, че рекламите в него ще са минимални, колкото да покриват разходите, без да допуска влияние от страна на бизнеса.


Междувременно споровете между потребителите на двата форума продължават. Сред привържениците bul-mamma дори се прокрадват обвинения за използването на платени потребители в стария форум. И в двата форума не се толерира особено изразяване на подкрепа за "вражеския" лагер.


За масовия потребител на bg-mamma засега няма особен ефект от споровете и разцеплението. Според данните на собствениците сайтът има над 130 хил. регистрирани потребители, докато алтернативният форум до момента има около 1300.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK