Как ще изглежда Facebook след 10 години

Как ще изглежда Facebook след 10 години

© Valentin Flauraud, Reuters



Facebook не пропусна да отбележи своя 10-годишен юбилей, но вместо да гледа към миналото, компанията реши да гледа към следващите 10 години. В публикация в своя официален профил, основателят на компанията Марк Зукърбърг, заявява, че извършеното до сега е само началото, а истинската работа по реализирането на амбициоцните му планове едва сега започва.


"Помня как една вечер, малко след откриването на Facebook, си поръчахме пица с приятели и им казах, че се вълнувам да помагам на студентите да комуникират, но и че искам един ден да свържа целия свят", пише той. Според него компанията му има отговорност да помогне за свързването на останалите две трети от човечеството с интернет. "Сега имаме ресурсите да помагаме на хората по света да решават още по-големи и важни проблеми", коментира той.


Всъщност една от големите амбиции на Зукърбърг е Facebook да помага за решаването на част от проблемите, още преди хората да са потърсили помощ. В интервю за сп. BusinessWeek той споделя, че между 5% и 10% от статусите в социалната мрежа са въпроси за препоръка на ресторанти, лекари, магазини. Facebook трябва да изгради необходимата софтуерна инфраструктура, която да анализира публикуваната от потребителите информация и да я използва за формирането на бързи и конкретни отговори. Дори и преди потребителят да е задал своя въпрос.




Затова компанията влага доста средства в развитието на своя нов отдел за изучаване и създаване на изкуствен интелект. След няколко години Facebook няма да е просто място за споделяне на моменти, както е в момента, коментира Зукърбърг. Платформата ще е "жива" и ще може да се нагажда според индивидуалния потребител.


Желанието на Зукърбърг е Facebook да е основната дестинация на хората за най-различни дейности освен споделянето на моменти от живота. За целта инженерите на социалната мрежа подготвят множество самостоятелни приложения. Те ще имат фокус върху различни елементи от Facebook, например за споделяне на снимки, на видео и т.н. Идеята е потребителите да разполагат с различни методи за споделяне на всичко, което пожелаят. Целта - да прекарват повече време във Facebook и да разчитат на платформата, за да се информират, за да комуникират и споделят.


А ако и страничният проект на Зукърбърг, за осигуряване на евтин интернет достъп за жителите на бедните и развиващите се страни по света се увенчае с успех, социалната мрежа ще има възможност не само да увеличи времето, което хората прекарват в нея, но и броя на регистрациите. Така тя неусетно може да се превърне в гръбнака на интернет. Амбиция, която Зукърбърг споделя от години и изглежда, че вече разполага с ресурсите да я реализира.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK