Почти всяка звезда в Млечния път има поне една планета в орбита

Интерпретация на планетата Kepler-20e, която е открита чрез космическия телескоп Kepler, чиято мисия е да търси подобни на Земята планети в галактиката.

© NASA

Голяма част от звездите в Млечния път може да са домакини на планети, които да разполагат с условия за живот. Заключението е резултат от проучване на астрономи от Великобритания.

Проучването им показва, че 75% от стоте милиарда звезди в нашата галактика са червени джуджета. Практически почти всички от тях имат поне една планета в орбита и поне 25% звездите са домакини на планети, които може да поддържат живот в познатия от човечеството вид, казват учените.

Учените са използвали оборудването на Европейската южна обсерватория, която се намира в Чили. Чрез него те са открили и осем потенциални екзопланети, които обикалят около червени джуджета. Три от тях са малко по-големи от Земята и са в орбита в т.нар. обитаема зона - дистанцията от звездата, където вода в течно състояние може да съществува на повърхността на планетата.

"Намираме данни за голямо наличие на планети с ниска маса и можем да очакваме да намерим още в близко бъдеще около близките до Слънцето звезди", коментира пред онлайн изданието Space.com Мико Туоми, ръководител на проучването.

Осемте нови планети се намират на дистанция между 15 и 80 светлинни години от Земята. Откритието на учените подкрепя и данните на космическия телескоп Kepler на NASA. Чрез него също са открити множество планети с малък и среден радиус, които може да имат подходящи за живот условия. По-важното откритие тук е, че наличието на такива планети може да се окаже много по-голямо, отколкото се предполагаше до момента, с което се увеличават и шансовете да се намери планета, която действително може да има условия за живот.

1. 1 Профил на owz46306052
    owz46306052

Публикувано през m.dnevnik.bg

2. 2 Профил на dark'star
    dark'star

За сега науката може да открива само огромни планети като Юпитер около близки звезди. Възможно е някоя от луните на тези планети да е с размерите на Земята. Планети с размерите на Земята със сигурност има, но за сега са недостъпни за наблюдение. В радиус от 60 светлинни години има над 400 звезди. Най-близката звезда Проксима от Центавър е само на 4,3 светлинни години ... С тези технологии -толкова можем за момента!

КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  3. 3 Профил на Over
    Over

Свидетелствата за съдимост не важат в космоса - търсете братя Галеви, в ляво от Андромеда са.

4. 4 Профил на picko
    picko

От малък бях убеден, че около всяка звезда трябва да има планети, както около нашата. И бях много изненадан, когато пораснах и разбрах, че няма данни за такова нещо. А сега - от няколко години - съм доволен, че съм бил прав.

5. 5 Профил на Цензуриран от антибългари.
    Цензуриран от антибългари.

[quote#1:"owz46306052"]Сега остав да измислят как по-бързо и ефективно да се придвижваме и всички проблеми са решени.[/quote]

Кой трябва да измисли ?

6. 6 Профил на gemeto
    gemeto

[quote#4:"picko"]От малък бях убеден, че ...
    ... сега - от няколко години - съм доволен, че съм бил прав. [/quote]Сигурен ли си, че не остаряваш и започваш да се вдетиняваш ?

Социализма е най-висшата форма на канибализма .
  7. 7 Профил на greenhrast
    greenhrast

мммм до преди 10тина години нямаше доказателство за нито 1 планета около друга звезда...
    А след още 10...

Публикувано през m.dnevnik.bg

8. 8 Профил на Firefly
    Firefly

До коментар [#5] от "bluescreen":

А червеивите дупки?

9. 9 Профил на sospecha
    sospecha

До коментар [#5] от "bluescreen":

Как кой,извънземните,нали са между нас.Крайно време е да се покажат на земляните и да осъществим директен контакт.Вярвам че не са като нас, варвари и едно сътрудничество с тях ще бъде само от полза за нас.Така ще можем да съхраним планетата за идните поколения като я изчистим от вредните производства и се освободим от парниковия ефект защото това е пагубно за природата.

10. 10 Профил на asparuhkanchov
    asparuhkanchov

Условия за живот не значи условия за възникване на живот. Учените не знаят какви са условията за зараждане на живот, знаят само какви са условията за поддържане на живот от земен тип. Така че всичко това за планетите на които уж могло да има живот са свободни съчинения.
    Никога нема да разберем дали има живот извън Земята, а се съмнявам да разберем и как е възникнал животът и какви са условията за това.

11. 11 Профил на dojackal
    dojackal

До коментар [#2] от "dark'star":

Май скоро не си обновявал познанията си по тема екзопланети.

12. 12 Профил на asparuhkanchov
    asparuhkanchov

До коментар [#9] от "sospecha":

Какво ти пука за идните поколения, нали така или иначе Земята и животът на нея ще умре. Ако ти си мъртъв, времето за теб не съществува. Та от тая гледна точка дали животът ще умре 100 години след теб или 100 млн е все тая.

13. 13 Профил на irons
    irons

Това не е новина! В учебниците по история на на античните македонци, тези планети са мнооого отдавна колонизирани от тях.

14. 14 Профил на gfn_666
    gfn_666
  15. 15 Профил на 42
    42

До коментар [#1] от "owz46306052":

Ако имаме бърз и евтин начин на транспорт, най-вероятно обществата ще се разпаднат, тъй като не виждам защо кадърните ще трябва да изхранват цялата сволоч на Земята, просто ще изчезнат из необятната галактика.

След комунистите най-много мразя антикомунистите!
  16. 16 Профил на dante_18
    dante_18

[quote#12:"asparuhkanchov"]Земята и животът на нея ще умре. Ако ти си мъртъв, времето за теб не съществува. Та от тая гледна точка дали животът ще умре 100 години след теб или 100 млн е все тая.[/quote]

Откъде си сигурен, че хората ще умрат?
    Замята ще бъде разрушена от слънцето, но хората могат да се преместят на друга планета и да избегнат унищожението.

''''Та от тая гледна точка дали животът ще умре 100 години след теб или 100 млн е все тая.''''''

В мой интерес е да се надявам човечеството да просъществува колкото се може по-дълго след моята смърт. Ако всички хора умрат, аз не печеля нищо от това и просто ще си остана мъртъв. Ако обаче човечеството просъществува дълго след моята смърт, може дотолкова да се развие технологично, че един ден да намери начин да ме съживи. Това означава, че е по-изгодно човечеството да просъществува колкото се може по-дълго.

If you are going through hell... Keep going!
  17. 17 Профил на dante_18
    dante_18

Fly me to the moon
    And let me play among the stars
    Let me see what spring is like
    On Jupiter and Mars

In other words, hold my hand
    In other words, baby, kiss me....

If you are going through hell... Keep going!
  18. 18 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1980 Неутрално

Тези откития само потвърждават Коперниковия принцип в науката - няма физически закони които да действат само и специално на Земята и никъде на друго място. Следователно нищо не е уникално на Земята. Следователно всичко което го има на Земята трябва да го има навсякъде във Вселената.
    Да се твърди че има живот само на Земята се изисква неоправдано голямо самочувствие или трябва да си религиозна кукувица.

California Über Alles