
© Dado Ruvic, Reuters
Facebook е известен с честите си промени в дизайна и функционалността на социалната мрежа. Често нововъведенията водят до недоволство от част от потребителите. Във всеки един случай обаче компанията взима решенията с цел да направи това, което е най-добре за хората.
Поне така казва Джули Зуо, която е продуктов дизайнер в социалната мрежа. Поводът за нейната публикация в личния й профил в блогинг платформата Medium са критики към поредната промяна на News Feed в профилите на потребителите. Според популярния дизайнер и блогър Дъстин Къртис например социалната мрежа нарочно е опростила максимално новинарския поток в преследване на по-добро представяне на рекламите. Той твърди, че предвиденият дизайн с големи и красиви снимки е бил твърде добър и е отвличал вниманието на хората от рекламите.
Според Зуо обаче истината е друга. "Оказа се, че докато аз и може би вие имаме хубави монитори с висока резолюция, много хора по-света не разполагат с такива. Малките екрани с ниска резолюция са много по-популярниq отколкото мониторите на Apple или Dell например. Старият дизайн не работеше добре на 10-инчов нетбук", пише тя.
Опитите на Facebook показали, че дизайнът с големи снимки е непрактичен и е имало случаи, когато една публикация не може да се събере на екрана. В комбинация с увеличаващата се популярност на Facebook през мобилни устройства от социалната мрежа взели решението да премахнат големите снимки от News Feed и да опростят секцията възможно най-много.
Тя контрира твърденията на Къртис и твърди, че тестовете с големи снимки показали обещаващи доходи от реклама, но и риск от отказване на потребителите да споделят и коментират истории, ако полетата за това не са видими веднага. "Не става дума за по-добри метрики или дългосрочна стойност. Става дума за това кое работи за стотиците милиони души по целия свят, които използват сайта на Facebook всеки ден на най-различни компютри", казва тя.
Зуо смята, че новият дизайн на новинарския поток поставя акцент над съдържанието и премахва излишното. "Като дизайнер това е нещо, с което се гордея", допълва тя.
BIKER
Рейтинг: 429 НеутралноКакто и да го въртят и сучат, все за пари става дума и то за много пари. Така че не ми се обяснявайте изобщо, ясни сте ми. Просто един ден като направите грешен ход и потребителите ще ви накажат, затова не спирайте да се вслушвате в тях. Рекламодателите са ви втората грижа не първата. Всеки който е обърнал наопаки тази връзка е загубил и ФБ няма да ги подмине това, ако станат твърде арогантни.
БСП и ДПС вън от политикатаAngelina
Рейтинг: 479 НеутралноСоциалните мрежи са доста популярни днес , но и много хора изтриват профилите си, защото това си е клюкарник и то голям и на моменти това е много дразнещо.
majorman
Рейтинг: 688 НеутралноФейсбук улеснява преди всичко службите за национална сигурност - КГБ, ФБР, ДАНС. Това едва ли е точно "най-добре за хората".
We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of manØϰϰå Çҩßё
Рейтинг: 609 НеутралноДо коментар [#3] от "majorman Волен - в Сибир!":
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общозабрави мосад и щтази
manu_chao
Рейтинг: 531 НеутралноТая звучи като една партийна другарка, дето "направи това, което е най-добре за хората" като назначи сестра си за шеф на Здравната Каса.
Хем те цоцат здраво, хем ти вика: това е най-добре за теб!
Дееби и шафрантиите...
Публикувано през m.dnevnik.bg
Читател
Рейтинг: 1346 НеутралноДо коментар [#1] от "BIKER":
1_facebook_veche_niama_da_se_dopitva_do_potrebitel ite/ . Оттук насетне рисковете са единствено и само за отлив на фенове. Хората търпят, заради удобството, ала ще е до време, ако продължават в същия дух от управата на мрежата.
Те въобще не се вслушват в потребителите си - максимално ограничиха тази опция - http://www.dnevnik.bg/tehnologii/2012/12/11/196605
Впрочем, не разбрах защо индикациите за нови писма, приятели и нотификации бяха преместени от ляво в дясно (обратно на движението на погледа при четене на текст и информация, пък уж мега дизайнерка ги прави тез неща - за удобство, видиш ли), и защо полетата за коментиране са в светлосин цвят - цялото това синеене е дразнещо. Новинарският поток пък е отделно - загуби се динамиката при него.
btl56358577
Рейтинг: 374 НеутралноТака се прави бизнес.В центъра винаги е ПОТРЕБИТЕЛЯТ и то МАЛКИЯТ НО МНОГОБРОЕН
Tom Sawyer
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#2] от "Ангелина":
Реформаторски миражи. Оставка! If you don`t want to Democracy, Democracy will come to you.++++!
Лично за мен е безсмислен и безполезен.
ace
Рейтинг: 452 НеутралноДо коментар [#7] от "btl56358577":
Бизнес се прави с приходи. Това, което се вижда в по-добре в новия дизайн, без никакво съмнение са рекламите.
sdafcef
Рейтинг: 374 НеутралноНапоследък се напълва все повече с реклами и съджестед постове, което сериозно дразни.
А новия дизайн е все едно влизам в ЛинкедИн..??
BIKER
Рейтинг: 429 НеутралноДо коментар [#6] от "Читател":
БСП и ДПС вън от политиката++++
Payakoff
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#9] от "ace":
Post tenebras spero lucemА как се справят с добавките, които премахват рекламите? Аз не виждам никакви реклами във фейсбук, защото използвам Adblock Plus...
anitamihaylova
Рейтинг: 374 НеутралноМи хубаво искат да се развиват, ама малко в повече ми идват ежедневните им промени
Mark Twain
Рейтинг: 431 ГневноАко вземат да се закрият, май най-добро ще направят за хората...
"Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд