
© Valentin Flauraud, Reuters
Facebook може би се изправя пред нов проблем със задържане на интереса на малките компании към участие в социалната мрежа. Причините за това са няколко, показват проучвания на компаниите Ogilvy и iStrategyLabs.
На първо място се нарежда намаленият досег на брандовете с потребителите. По данни на Ogilvy през 2012 г. Facebook е намалил т.нар. органичен досег на съдържанието до около 16%. През февруари 2014 г. той реално е между 2% и 6%. Под органичен досег се разбира колко души виждат публикация на дадена Facebook страница, без да нея да е платено. Това обезсмисля публикуване на информация, освен ако не се плаща за нейното промотиране, а малките фирми нямат бюджети за такава дейност.
От компанията Eat24 вече се оттеглиха от Facebook и публикуваха дълго остро писмо, в което критикуват практиките на социалната мрежа. Те дори призовават и други малки фирми да ги последват, за да "може Facebook да разбере посланието. Малките бизнеси и изпълнителни разчитат на връзката си с клиенти и фенове. Ако искахме да рекламираме, щяхме да рекламираме", пише фен на фирмата в нейната Facebook страница.
Освен това много малки брандове са насочени към младите хора. Според iStrategyLabs от януари 2011 г. до януари 2014 г. 25.3% от тийнейджърите във Facebook са си потърсили други социални мрежи. Това са направили и 7.5% от потребителите на възраст 18 - 24 г. За сметка на това хората на възраст 35 - 44 г. са с 41.4% повече, а тези над 55 г. – над 80% повече.
В момента предпочитани от тийнейджърите са социалните мрежи, които поставят акцент над снимките и личните съобщения, като Instagram, Snapchat, Twitter. Според анализаторите Facebook ще се превърне в предпочитана платформа за рекламиране, особено с увеличаването на средната възраст на потребителите. За комуникация с младата аудитория обаче предпочитани ще бъдат други онлайн общества.
sto67nes
Рейтинг: 1313 НеутралноСега и за това ли да мислим,след като нашите проблеми са други...
Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!Iron Maiden
Рейтинг: 761 НеутралноГъзбук е противно място още от самото си създаване.
а също така и вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лицаЛеми Килмистър
Рейтинг: 611 НеутралноFacebook Boost работи добре, за малко пари и без нужда от голяма техническа грамотност.
Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.На тия Eat24 не разбрах какъв им е проблема. Който иска да им стане фен, ще ги намери.
ace
Рейтинг: 467 НеутралноДо коментар [#3] от "Леми Килмистър":
Проблемът, е че постовете им не се показват на собствените им потребители.
Мен пък като потребител не ми харесва това, че Фейсбук не само ми включва информация, която не съм пожелал, но и крие това, което изрично съм казал, че "харесвам" и искам да следя. Това досега не си го е позволявал никой в интернет.
Сега разбра ли?
Леми Килмистър
Рейтинг: 611 Весело[quote#4:"ace"]Сега разбра ли?[/quote]
Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.Ясно! Аз имам само фирмен Фейсбук и си плащам да спамят от мое име. Платеното съдържание е пред органика, значи всичко е наред...за мен
primaxm
Рейтинг: 442 НеутралноПроблема е, че първо фирмата си купува лайковете. После няма възможност да достигне до тях чрез публикация, освен ако не си плати отново. Това е силно неприятно и мисля, че трябва да се промени. Най-малкото да се разшири "досега" ди поне 40-50 %.
ace
Рейтинг: 467 ЛюбопитноДо коментар [#6] от "primaxm":
Извинявай, че така, но още не ти е съвсем ясно
Не би трябвало да плащаш, след като твоите собствени потребители са заявили, че се интересуват от твоята информация. Ако не им харесва, могат да де хайднат или да се откачат от теб.
В следствие на това, аз като потребител не получавам информация за новия концерт на Моторхеад или как е Леми със здравето, но затова пък чета за ново изящно, разкошно и очарователно шоколадово вълшебство на милкааааааа. Което може бих преглътнал, ако я нямаше врътката с цензурата.
Вонин
Рейтинг: 718 ВеселоНямам Фейсбук и живея пълноценно! 75% по-малко лично съдържание в Мрежата
!
Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=_rVSwXloXoM https://www.youtube.com/watch?v=Sp_LA2qE4aMЛеми Килмистър
Рейтинг: 611 Весело[quote#7:"ace"]В следствие на това, аз като потребител не получавам информация за новия концерт на Моторхеад или как е Леми със здравето, но затова пък чета за ново изящно, разкошно и очарователно шоколадово вълшебство на милкааааааа. Което може бих преглътнал, ако я нямаше врътката с цензурата.[/quote]
Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.Да ти кажа, хората имат доста по-сериозни проблеми от твоя
Като си се регистрирал си се съгласил с куп неща в тяхна полза, така че всичко е точно.
Понеже не ме кефи Фейсбук, не вярвах техният модел да сработи и се хванах на бас, че акциите им ще паднат под $15. Изгубих, а можех да купя няколко на промоция по $18
primaxm
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#7] от "ace":
В твоят случай виждаш реклама на група, която не си лайкнал и съответно не желеш да виждаш, защото не те интересува /някой си плаща за лайкове/. Аз говоря за съвсем различно нещо. Примерно групата има 40 000 лайка. Пускайки пост в нея го виждат едва 1000 човека, нищо че всички останали са заявили на Фейсбук, че харесват групата и се интересуват от нейната тематика. За да достигне този пост до всички в групата /т. е. за да се разшири "досега"/, трябва да се плати /тук се плаща за пост за разлика от горното/.
Извинявай, но нещо не си разбрал какво казвам.
Не казвам събирането на лайкове да е без пари. Казвам че вече събраните лайкове трябва да могат да бъдат достигани безплатно, защото сами са заявили, че го искат и защото вече веднъж са платени. Да не говорим, че заплащането за лайкове всъщност за фейсбук е преливане от пусто в празно, т. е. те са събрали пари за реклама, но не са изпратили потребителите на сайта ти. Пълна далавера за тях. Прибират пари и си задържат потребителите с интересно съдържание създадено от някой друг.
primaxm
Рейтинг: 442 НеутралноДо коментар [#7] от "ace":
Точно за това казвам, че това орязване е огромно и трябва вместо 1-2 % всъщност да ги виждат минум 50 % от лйакналите групата.
Всъщност не виждаш "новия концерт на Моторхеад или как е Леми със здравето" точно защото групите, които си лайкнал пускат постове, но Фейсбук ги орязва и само 1-2 % ги виждат. Ако тези групи си плащат за постовете и ти ще ги видиш.