Все повече малки компании намаляват участието си във Facebook

Все повече малки компании намаляват участието си във Facebook

© Valentin Flauraud, Reuters



Facebook може би се изправя пред нов проблем със задържане на интереса на малките компании към участие в социалната мрежа. Причините за това са няколко, показват проучвания на компаниите Ogilvy и iStrategyLabs.


На първо място се нарежда намаленият досег на брандовете с потребителите. По данни на Ogilvy през 2012 г. Facebook е намалил т.нар. органичен досег на съдържанието до около 16%. През февруари 2014 г. той реално е между 2% и 6%. Под органичен досег се разбира колко души виждат публикация на дадена Facebook страница, без да нея да е платено. Това обезсмисля публикуване на информация, освен ако не се плаща за нейното промотиране, а малките фирми нямат бюджети за такава дейност.


От компанията Eat24 вече се оттеглиха от Facebook и публикуваха дълго остро писмо, в което критикуват практиките на социалната мрежа. Те дори призовават и други малки фирми да ги последват, за да "може Facebook да разбере посланието. Малките бизнеси и изпълнителни разчитат на връзката си с клиенти и фенове. Ако искахме да рекламираме, щяхме да рекламираме", пише фен на фирмата в нейната Facebook страница.




Освен това много малки брандове са насочени към младите хора. Според iStrategyLabs от януари 2011 г. до януари 2014 г. 25.3% от тийнейджърите във Facebook са си потърсили други социални мрежи. Това са направили и 7.5% от потребителите на възраст 18 - 24 г. За сметка на това хората на възраст 35 - 44 г. са с 41.4% повече, а тези над 55 г. – над 80% повече.


В момента предпочитани от тийнейджърите са социалните мрежи, които поставят акцент над снимките и личните съобщения, като Instagram, Snapchat, Twitter. Според анализаторите Facebook ще се превърне в предпочитана платформа за рекламиране, особено с увеличаването на средната възраст на потребителите. За комуникация с младата аудитория обаче предпочитани ще бъдат други онлайн общества.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1256 Неутрално

    Сега и за това ли да мислим,след като нашите проблеми са други...

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  2. 2 Профил на Iron Maiden
    Iron Maiden
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Гъзбук е противно място още от самото си създаване.

    а също така и вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
  3. 3 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Facebook Boost работи добре, за малко пари и без нужда от голяма техническа грамотност.

    На тия Eat24 не разбрах какъв им е проблема. Който иска да им стане фен, ще ги намери.

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  4. 4 Профил на ace
    ace
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#3] от "Леми Килмистър":

    Проблемът, е че постовете им не се показват на собствените им потребители.

    Мен пък като потребител не ми харесва това, че Фейсбук не само ми включва информация, която не съм пожелал, но и крие това, което изрично съм казал, че "харесвам" и искам да следя. Това досега не си го е позволявал никой в интернет.

    Сега разбра ли?

  5. 5 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 621 Весело

    [quote#4:"ace"]Сега разбра ли?[/quote]

    Ясно! Аз имам само фирмен Фейсбук и си плащам да спамят от мое име. Платеното съдържание е пред органика, значи всичко е наред...за мен

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  6. 6 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Проблема е, че първо фирмата си купува лайковете. После няма възможност да достигне до тях чрез публикация, освен ако не си плати отново. Това е силно неприятно и мисля, че трябва да се промени. Най-малкото да се разшири "досега" ди поне 40-50 %.

  7. 7 Профил на ace
    ace
    Рейтинг: 426 Любопитно

    До коментар [#6] от "primaxm":

    Извинявай, че така, но още не ти е съвсем ясно

    Не би трябвало да плащаш, след като твоите собствени потребители са заявили, че се интересуват от твоята информация. Ако не им харесва, могат да де хайднат или да се откачат от теб.

    В следствие на това, аз като потребител не получавам информация за новия концерт на Моторхеад или как е Леми със здравето, но затова пък чета за ново изящно, разкошно и очарователно шоколадово вълшебство на милкааааааа. Което може бих преглътнал, ако я нямаше врътката с цензурата.

  8. 8 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 545 Весело

    Нямам Фейсбук и живея пълноценно! 75% по-малко лично съдържание в Мрежата !

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=F5UzHfsC5zw
  9. 9 Профил на Леми Килмистър
    Леми Килмистър
    Рейтинг: 621 Весело

    [quote#7:"ace"]В следствие на това, аз като потребител не получавам информация за новия концерт на Моторхеад или как е Леми със здравето, но затова пък чета за ново изящно, разкошно и очарователно шоколадово вълшебство на милкааааааа. Което може бих преглътнал, ако я нямаше врътката с цензурата.[/quote]


    Да ти кажа, хората имат доста по-сериозни проблеми от твоя

    Като си се регистрирал си се съгласил с куп неща в тяхна полза, така че всичко е точно.

    Понеже не ме кефи Фейсбук, не вярвах техният модел да сработи и се хванах на бас, че акциите им ще паднат под $15. Изгубих, а можех да купя няколко на промоция по $18

    Смахнати сме всички, а другите ги няма, останали са малко и копаят пак. Искат да прокарат мост над нищетата, но трудно ще прескочат този мръсен ад.
  10. 10 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#7] от "ace":

    Извинявай, но нещо не си разбрал какво казвам. В твоят случай виждаш реклама на група, която не си лайкнал и съответно не желеш да виждаш, защото не те интересува /някой си плаща за лайкове/. Аз говоря за съвсем различно нещо. Примерно групата има 40 000 лайка. Пускайки пост в нея го виждат едва 1000 човека, нищо че всички останали са заявили на Фейсбук, че харесват групата и се интересуват от нейната тематика. За да достигне този пост до всички в групата /т. е. за да се разшири "досега"/, трябва да се плати /тук се плаща за пост за разлика от горното/.
    Не казвам събирането на лайкове да е без пари. Казвам че вече събраните лайкове трябва да могат да бъдат достигани безплатно, защото сами са заявили, че го искат и защото вече веднъж са платени. Да не говорим, че заплащането за лайкове всъщност за фейсбук е преливане от пусто в празно, т. е. те са събрали пари за реклама, но не са изпратили потребителите на сайта ти. Пълна далавера за тях. Прибират пари и си задържат потребителите с интересно съдържание създадено от някой друг.

  11. 11 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#7] от "ace":

    Всъщност не виждаш "новия концерт на Моторхеад или как е Леми със здравето" точно защото групите, които си лайкнал пускат постове, но Фейсбук ги орязва и само 1-2 % ги виждат. Ако тези групи си плащат за постовете и ти ще ги видиш. Точно за това казвам, че това орязване е огромно и трябва вместо 1-2 % всъщност да ги виждат минум 50 % от лйакналите групата.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK