Curiosity завърши първата си марсианска година (видео)

© NASA

През август 2012 г. марсоходът Curiosity влезе в историята, след като успешно кацна на Марс чрез нова система, разработена от NASA. И въпреки че оттогава вече мина доста време от земна гледна точка, едва вчера Curiosity навърши първата си марсианска година на червената планета, която продължава 687 дни.

За да отпразнува постижението NASA публикува нова снимка на марсохода, която той си е направил сам през май т.г. Заедно с нея е публикувано и видео, което показва някои от постиженията на мисията до този момент.

Основната му задача беше открие дали Марс някога е била планета с подходящи за живот условия. През март т.г. Curiosity взе проби от марсианската почва и откри, че в нея има следи от сяра, азот, водород, кислород, фосфор и въглерод, които са ключови съставки за наличието на живот на микроби.

Освен това роботизираната лаборатория помогна на учените да разберат по-добре какво е било движението на водата, която някога се е намирала на повърхността на планетата. Откритите материали показват, че в близост до мястото на кацане на марсохода някога е имало поток с варираща дълбочина достигаща приблизително до човешкия таз. Според допълнителни данни, открити от Curiosity по-късно, човечеството може да има възможност да извлича вода от дълбините на Марс.

Карта на маршрута на марсохода. Синята звезда е мястото на кацане, а зелената звезда е позицията му на 663-тия му ден. Бялата звезда е крайната цел.

© NASA

От кацането си до вчера Curiosity е изминал около 7.9 км. Малки проблеми с едно от колелата му са забавили прогреса, като сега е избран алтернативен по-лек маршрут. Остават още около 3.9 км. до крайната цел на марсохода - планината Шарп, където отново ще потърси доказателства за наличие на условия за живот преди години.

1. 1 Профил на dj x2805
    dj x2805

А ако беше руски щеше да е хвърлил лик на Пулер и знаме на СССР!

www.soundcloud.com/x2805
  2. 2 Профил на deepblue
    deepblue

Честит марсианск и рожден ден мистър " Curiosity".

3. 3 Профил на Viva la Evolution
    Viva la Evolution

НАСА е поне с 50 години преднина в усвояването на космоса, пред своите "конкуренти".

Раковски: "Русите са били един най-див и най-варварски народ, както са си и досега останали такива в най-голямата си част. "
  4. 4 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2012 Неутрално

Работи си технологията.Честит рожден ден.

5. 5 Профил на adam1966
    adam1966

Добре е , че у нас годината е с 365 дни , защото ако правителството на Тройната коалиция беше на власт цяла марсиянска година сигурно вече щяхме да сме станали марсиянци...Честит рожден ден на Марсохода...>>

6. 6 Профил на xyha
    xyha

До коментар [#3] от "Георги":

2014-50 = 1964 , хайде за руснаците добре барем европейците ги пусни малко напред

7. 7 Профил на vlado1978
    vlado1978

Марсоходчето си е направило селфи
    Живо и здраво да е, да си трамбова там и да праща кадри, които 99% от нас едва ли някога ще видят на живо.

9. 9 Профил на Птеродактиль Северномонгольский
    Птеродактиль Северномонгольский

[quote#8:"Lavinata"]Мда само дето на КУРосититууу всичкото му систем е произведено извън уса. [/quote]
    С такива малоумни опорни точки ли я подкарахте вече? На подобни глупости ще ви се смеят и гаргите вече. За твое успокоение мога да ти кажа, че има някои научни уреди, които ровъра донесе със себе си от Земята, които не са произведени в САЩ, даже има и един руски уред, но това по-скоро е признание за простичкия факт, че само НАСА на този етап може да занесе на Марс такава подвижна лаборатория, че и да изкара без проблеми в продължение на много години. Защото ако рашките разчитаха на Фобос-Грунт да им закара научната апаратура на Марс, щяха да продължават все още само да си мечтаят. Схвана ли сега къде е ключа за бараката?

10. 10 Профил на S.P.Q.R.
    S.P.Q.R.

[quote#1:"x2805"]
    А ако беше руски щеше да е хвърлил лик на Пулер и знаме на СССР![/quote]
    Е той руският ги хвърли, но не на Марс, ами на дъното на океана, та след това путин се гмурка с батискафа да ги вади

zenrus.ru
  11. 11 Профил на Много Съм Лоша!
    Много Съм Лоша!

До коментар [#2] от "deepblue":

"Curiosity" е момиче.

Виолетовите боклуци са по-големи боклуци от червените боклуци , на които служат!!!
  12. 12 Профил на Птеродактиль Северномонгольский
    Птеродактиль Северномонгольский

[quote#11:"Karla"]"Curiosity" е момиче. [/quote]
    Стара традиция в английския език да се слагат в женски род всякакви кораби (в последствие традицията се разпространява върху автомобили, самолети, космически кораби и всякакви самостоятелни апарати и машини), която датира още от времето, когато англичаните са почнали да кръстосват морета и океани с дървени корита.

13. 13 Профил на BarBQ
    BarBQ

Безаварийна следваща година. xD

14. 14 Профил на bora bora
    bora bora

[quote#11:"Karla"]"Curiosity" е момиче. [/quote]
    Ха-ха-ха-ха-ха
    Затуй е толкоз издържлива, работоспособна, контактна, интелигентна и плодотворна!

Честит Рожден ден мила!