Microsoft преговаря за придобиването на компанията, създала Minecraft

Microsoft преговаря за придобиването на компанията, създала Minecraft

© Carlos Barria, Reuters



Microsoft е към края на преговорите за придобиване на шведската компания Mojang AB, която е създател на популярната видеоигра Minecraft. Ако сделката се реализира, софтуерният гигант ще плати около 2 млрд. долара, съобщава The Wall Street Journal.


Minecraft вече има над 50 млн. продадени копия от 2009 г. насам, като печалбата на Mojang е над 100 млрд. долара, когато се включат печалбите и от продажби на сувенири, свързани с играта. С появата си за конзолите и смартфоните интересът към Minecraft се увеличава.


Макар графиката на играта да е далеч от красива, тя печели геймърите със свободата, която им дава. Те могат да събират различни материали (всички са във форма на кубчета, но с различни цветове и текстури) и да изграждат всякакви обекти, сгради и др. Освен това могат да трупат умения, като се бият със скелети, вещици и паяци и други врагове.




Популярността на Minecraft вече излезе и в реалния свят с готвени комикси, LEGO играчки и дори филм от Warner Bros. Същевременно играта се радва и на голяма лоялност от феновете си.


Интересното е, че тази привързаност в голяма степен е поддържана и от основателя на Mojang Маркъс Персън, който многократно е критикувал големите фирми за действията ми и е отказвал външни инвестиции. Под критиките му попада и Microsoft, която сега може да стане собственик на Mojang.


Ако сделката се реализира, засега не е ясно каква ще е съдбата на Minecraft. Не се изключва вероятността заглавието да стане екслузивно за конзолата на Microsoft Xbox. То обаче е много популярно сред геймърите на различни платформи и подобно решение по-скоро би довело негативи на Microsoft.


За сега нито една от двете компании не е коментирала потенциалната сделка. Според агенция Bloomberg сделката ще бъде финализирана следващата седмица, а преговорите са били инициирани от самия Персън, който се е свързал с Microsoft с питане дали компанията има интерес към придобиването на Mojang.


Според агенцията Microsoft възнамерява да си върне инвестицията, като продължи популяризирането на Minecraft, издаде лицензи за различни допълнителни сувернирни стоки, анимации и т.н.

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 123
    123
    Рейтинг: 488 Любопитно

    Все още не мога да разбера кое му е интересното на това да "играеш" Minecraft.

    Kолко българи са нужни, за да завинтят една крушка? Трима. Един, който да я смени и двама, които да спорят колко старата е била по-добра.
  2. 2 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    за какво им е игра писана на Java, ползваща рефлекшън и имаща отпечатък около 150МБ дисково пространство?

    дано не купуват компанията за да развалят играта!

  3. 3 Профил на Das Territorium
    Das Territorium
    Рейтинг: 1661 Неутрално

    Не, не, нееее!!!
    До каквото и да се докоснат микромеките, го превръщат в тотален джънк! Съсипаха Скайп, почти довършиха Нокия, а сега - Майнкрафт. Дано не успеят да го вземат!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    A lie can run round the world before the truth has got its boots on. Terry Pratchett
  4. 4 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#1] от "Никола Георгиев":

    без да се заяждам само ще уточня, че не могат 7 млрд души да харесват едно и също.

    играта е уникална с това, че в нея имаш свободата да създаваш и променяш света около себе си, да правиш почти всякакви машини и съоръжения и да откриваш неоткритото.

    макар вече да има много игри в този сървайвал жанр, майнкрафт все пак вдигна много високо летвата - доказа, че независими разработчици (т.нар. инди - от индипендънт) могат да създадат не по-малко популярни заглавия от големите студиа.

  5. 5 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Като имаш много пари преди данъци се чудиш как да ги похарчиш.

  6. 6 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 754 Весело

    До коментар [#3] от "Vote, BG!":

    Как точно съсипаха Скайп? Може би като оправиха offline съобщенията?

  7. 7 Профил на stefan111
    stefan111
    Рейтинг: 328 Неутрално

    До коментар [#4] от "хм":

    и аз не се заяждам, но визуално играта изглежда отвратително...

    не ме разбирай погрешно, всеки има право да се забавлява с каквато си иска компютърна игра, но въпреки "неограничените" възможности личното ми мнение е такова - отвратителна визия.

  8. 8 Профил на ХФБ
    ХФБ
    Рейтинг: 488 Неутрално

    печалбата на Mojang е над 100 млрд. долара

    Я вижте нещо да се изредактирате, а

  9. 9 Профил на Бургас
    Бургас
    Рейтинг: 221 Весело

    "" Minecraft вече има над 50 млн. продадени копия от 2009 г. насам, като печалбата на Mojang е над 100 млрд. долара, когато се включат печалбите и от продажби на сувенири, свързани с играта. ""

    Каква е логиката да продаваш компания с годишна печалба 20 млрд за 2 млрд

  10. 10 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 932 Неутрално

    Ако имаха печалба над 100 милиарда долара за 5 години, по-скоро Mojang щеше да купи Майкрософт

    Като цяло гейминга би изгубил, ако поредното инди заглавие с такава ярка индивидуалност потъне из корпоративните планове на голяма компания.

  11. 11 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#7] от "stefan111":

    всъщност играта е замислена да изглежда така.

    има огромен брой безплатни текстчър пак-ове (включително и хай-дефинишън).

    2015 ще излезе Планет Експлорърс - идеята на майнкрафт (напълно разрушваем свят, крафтинг система с огромен набор от превозни средства - хеликоптери, кораби, космически кораби...), с разнообразни планети и графичен енджин, който малко напомня на GTA.

  12. 12 Профил на Imaginary Friend
    Imaginary Friend
    Рейтинг: 773 Неутрално

    До коментар [#3] от "Vote, BG!":

    Нокийките можеше вече да не съществуват ако не бяха МС

    Не цъкам плюсове и минуси.
  13. 13 Профил на stefan111
    stefan111
    Рейтинг: 328 Неутрално

    [quote#11:"хм"]2015 ще излезе Планет Експлорърс - идеята на майнкрафт (напълно разрушваем свят, крафтинг система с огромен набор от превозни средства - хеликоптери, кораби, космически кораби...), с разнообразни планети и графичен енджин, който малко напомня на GTA.[/quote]
    тогава мога да й дам шанс

  14. 14 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#13] от "stefan111":

    препоръчвам горещо и проджект зомбоид - много добре изпипана олд-скул изглеждаща джава игрица.

    да предупредя само, че е трудна, страшна е на моменти (препоръчително е да се играе в осветено помещение). иначе крафтинг системата ѝ, обстановката и реализмът са на много високо ниво (макар и да няма разрушваем свят).

  15. 15 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#6] от "Знам и Мога":

    Аха, на мен си ми работеха и преди, просто през цялото време скайпа ми бачкаше на поне 3 компютъра.

    А сега просто има централен сървър и се снифи цялата комуникация. Ха да ти е честито.

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  16. 16 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 754 Весело

    До коментар [#15] от "epoc":

    И как точно тия съобщения са офлайн, когато са ти работили поне три компютъра? Ех...

  17. 17 Профил на jordani
    jordani
    Рейтинг: 274 Неутрално

    До коментар [#4] от "хм":
    На какво е писана Мinеcrаft ? На Джава.

    Кой пише основно на Джава ? Индийците.
    Сега разбра ли откъде иде "инди" ?

  18. 18 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1341 Весело

    [quote#16:"Знам и Мога"]И как точно тия съобщения са офлайн, когато са ти работили поне три компютъра? Ех...[/quote]

    Именно, бях си решил проблема с офлайн съобщенията защото винаги имах поне по един клиентонлайн.....За разлика от ICQ-то, което приемаше и офлайн, но не можеше да sync-ва между няколко клиента, скайпа се справяше прекрасно с това, такаче при сключване всички стари се наливаха през P2P протокола му. Така освен, че винаги получавах съобщенията, имах и архив на няколко места.

    Щото аз не съм програмист, но от огромното количество калпаво изпрограмиран софтуер съм се научил да се оправям с малоумниците.

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  19. 19 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 754 Весело

    До коментар [#18] от "epoc":

    Е, МС оправиха именно този проблем. Сега съобщенията се получават на всички у-ва, дори когато всички са били offline, когато съобщението е изпратено. Остана да оправят проблема с "прочетените" - тоест, нещо, прочетено на едно у-во, да не излиза като ново на другите.

    Затова питам, какво точно са скапали МС в Скайпа? (Който беше апотеоз на лош приложен продукт, и апотеоз на кодек и протокол за П2П връзка за разговори, ала не и за чат)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK