Социалната мрежа Ello атакува Facebook и обещава никога да не използва реклами

Социалната мрежа Ello атакува Facebook и обещава никога да не използва реклами

© Ello



Рекламите започват да доминират страниците във Facebook, като те вече се появяват навсякъде. Според новата социална мрежа Ello това е много неправилно и Facebook печели парите си на гърба на потребителите. Според основателя на Ello Пол Бъдниц, социалните мрежи трябва да изглеждат по коренно различен начин.


Създадената от него Ello например обещава, че никога няма да използва реклами. Тя "няма да бъде зла" и няма да събира данните на потребителите и да търгува с тях. "Вашата социална мрежа е притежавана от рекламодатели. Всяка ваша публикация се следи и анализира, за да ви се изпратят след това реклами. Вие сте продукта, който се купува и продава", казва пред онлайн изданието CNET Бъдниц.


Ello ще приема регистрации само с покани от вече регистрирани потребители. За сега сайта не разкрива броя на потребителите си, но казва, че средно по 35 хил. души на час заявяват желание да се регистрират.




При регистрацията потребителят трябва да прочете и да се съгласи с условията на ползване на Ello. В тях пише, че Ello няма да следи потребителите или да изпраща данните им на рекламодатели. Ако потребителят не се съгласи с това, той ще бъде препращан към Facebook.


Според Кенет Уиснефски от консултантската компания WebiMax, Ello няма да детронира Facebook, макар и да твърди, че може да го направи. Анализаторът смята, че Ello всъщност се насочва към групата потребители, които са разочаровани от Facebook и търсят алтернатива. Макар и тази група да не е малка, тя далеч не е достатъчна да бъде заплаха за Facebook.


И макар Ello да твърди, че потребителите й не са продукт, то някои от тях не смятат така. В eBay вече могат да се купят въпросните покани за регистрация, отбелязва Belfast Telegraph. Други потребители пък публикуват кодове за покани в Twitter произволно. Така самата идея на Ello за подбор на аудиторията, вече е компрометирана.


От една страна това не е от чак такова голямо значение, защото Ello разрешава на потребителите да не използват истинските си имена. Освен това ще разрешава и по-голяма свобода на потребителите, като например да публикуват еротично съдържание.


Остава и въпросът как социалната мрежа ще се финансира. За момента тя има инвестиции от компании като FreshTracks Capital. След това планира да въведе т.нар. "freemium" модел, при който основните функции са безплатни, но допълнителните опции ще са платени. Например възможността да се управляват повече акаунти от един профил (например личен и бизнес акаунт).


За момента Ello все още не предлага кой знае какви възможности. Потребителите могат да си направят профил и да следват други потребители подобно на Twitter и Facebook. Останалите функции все още се разработват.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (21)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bettber
    bettber
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Звучи добре. Но ...... много точки

  2. 2 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Малката подробност е, че потребителите ще плащат за "екстри", които много бързо ще станат модерни и ще е тъпо да нямаш Безплатен обяд, няма.

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  3. 3 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    Тези са чели историята на Гугъл в началото и сега копи-пейст. Няма вариант, хем да е безплатно, хем да няма реклами. Просто забрави.

  4. 4 Профил на adam1966
    adam1966
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Конкуренцията винаги е по добре ,от монопола и гигантите ....

  5. 5 Профил на sto67nes
    sto67nes
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    Ще поживеем и ще видим...|

    Не питай управника,защо е простак,попитай себе си,защо е управник!
  6. 6 Профил на zico2
    zico2
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Аз пък се чудя каква сума са изкарали Елло за да излезнат за няколко дни толкова много статии за тях, при положение, че единствените и потребители са американски гейове обидени на фейсбук за нещо си (справка уикипедия)

  7. 7 Профил на gorodetski
    gorodetski
    Рейтинг: 514 Неутрално

    [quote#3:"stoiank"]Няма вариант, хем да е безплатно, хем да няма реклами. Просто забрави. [/quote]

    Има бе, върви в Северна Корея и виж, че има безплатни работи без реклами

  8. 8 Профил на stoiank
    stoiank
    Рейтинг: 1110 Неутрално

    До коментар [#7] от "gorodetski":
    Аз съм учил със Северно корейци в една група, така че благодаря.

  9. 9 Профил на v_l
    v_l
    Рейтинг: 385 Неутрално

    [quote#2:"Whiskey Tango Foxtrot"]Малката подробност е, че потребителите ще плащат за "екстри"[/quote]
    ... което за много хора е ОК и за предпочитане пред "безплатните" услуги на фейсбук.
    Това само по себе си отрязва и аудиторията, която е там само за едното клюкарстване, което е достатъчно за да създаде един съвсем различен изглед от тоя на ФБ.

  10. 10 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1189 Весело

    """Социалната мрежа Ello атакува Facebook и обещава никога да не използва реклами""" >><< -А дано, ама с идеята да "платим поканите", ми се струва, че сами се режат от конкуренцията !

  11. 11 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 633 Неутрално

    Тия неща сме ги гледали,гледали слага се едно лице като президент което обяснява али бали набира се популярност и после хоп уволнява се президента от борда и започва да се следва друга политики и клиентите заблудени и доволни в същото време защото ядът се прехвърля върху един човек а не върху компанията докато не дойде новия месия.И така до края на света.

  12. 12 Профил на anonymousx
    anonymousx
    Рейтинг: 367 Неутрално

    Проблемът с фейскошарата не е в рекламите. Той е в правилата. И в тяхното (не-)спазване. В цензурата. В това, че е дал достъп на комунистите до администраторски акаунти като страна-членка на ЕС. В това, че профилира хората и им архивира информацията. Включително личните съобщения. В това, че третира хората като овце. Не, че повечето не са, но тя го прави за всички.

  13. 13 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 279 Неутрално

    Не знам какво възхвалявате Ello при положение, че не предлага нищо в момента. Интерфейса е спартански, функциите са "comming soon" и има неясно бъдеще.

    Ето ви и платформа със наше (БГ) участие която я има от няколко години и се развива:
    http://community.sharetronix.com/
    http://edno23.eu/

  14. 14 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 633 Неутрално

    Хората позабравиха доброто старо Yahoo - беше търсачката преди гоогле , и социалната мрежа преди фейса .

  15. 15 Профил на Weingro
    Weingro
    Рейтинг: 758 Неутрално

    С уговорката, че зависи кое как и през какво се отварят сайтовете и приложенията, да не забравяме програми от рода на АдБлок, които оставят почти само съдържание.

  16. 16 Профил на zuramode
    zuramode
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Прочетох статията, сега отивам да си проверя фейса...

  17. 17 Профил на Ал Бънди
    Ал Бънди
    Рейтинг: 501 Неутрално

    Предпочитам таргетирани реклами, но безплатно, от колкото да плащам някакъв абонамент. Мрежи с абонамент мога да са успешни само в малки и затворени общности.

  18. 18 Профил на Tyson
    Tyson
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Добре как Уикипедия може да работи без реклами, а другите не?

    НЕГЪР НЕ СЪМ, НИТО БИЯЧ, МИС КАЛИФОРНИЯ ДАЖЕ НЕ СЪМ Я ВИЖДАЛ САМО ЧЕ ЗНАЙ ТАЙСЪН СЪМ АЗ
  19. 19 Профил на hanibal.bal
    hanibal.bal
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Кой нормален ползва социални мрежи. Все тая дали платени, дали безплатни...

  20. 20
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  21. 21 Профил на no_sense
    no_sense
    Рейтинг: 213 Весело

    Всъщност Ello си самият Ти, свободен, волен и усмихнат. Имащ време за разходка в гората и четене на книги. Ello е твоята първична природа, това което си.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK