Oculus разработва софутер, който ще симулира киносалон

Samsung Gear VR е разработен заедно с Oculus и е сред първите виртуални очила, които ще са достъпни на масовия пазар.

© Hannibal Hanschke, Reuters

Samsung Gear VR е разработен заедно с Oculus и е сред първите виртуални очила, които ще са достъпни на масовия пазар.



Виртуалната реалност все още извървява първите стъпки в развитието си. Това не пречи на компаниите вече да мислят за нейното грандиозно бъдеще. Например Oculus, които разработват приложение за създаване на виртуално кино.


Oculus Cinema е приложение, което ще се инсталира на очила за виртуална реалност подобно на Oculus Rift или Gear VR на Samsung, съобщава онлайн изданието CNET. То ще създава 6-метров виртуален екран пред очите на потребителя. Всъщност потребителите ще могат да избират няколко различни виртуални екрана - от домашно кино чак до екран, който ще симулира IMAX. За почитателите на необикновеното има и виртуален киносалон на Луната, който идва дори и с виртуална версия на Apollo 11 и лунна повърхност пред екрана.


Когато потребителят се огледа около себе си, ще вижда останалите редове със седалки на виртуалния киносалон. Светлината от филмите дори ще се отразява върху седалките в реално време. Всичко е направено с идеята да създаде максимално усещане за реализъм. По-натам дори се предвижда добавянето на дигитални копия на хората, с които потребителят гледа даден филм, които да "седят" до него във виртуалния киносалон.




Ще е необходимо да се извърши и известна преработка на самите филми. Виртуалната реалност води със себе си иновации и в други сфери. Разработват се сензори, които да следят движението на потребителя, подобряват се процесорите и алгоритмите, които да се справят с всички задачи в реално време, като същевременно остават ресурси и за останалите дейности, които устройството трябва да извършва.


В сравнително по-далечно бъдеще всичко това ще се опита да реализира и още по-големи амбиции. Например устройства, които да пресъздават виртуално света около тях и така потребителят да може да пътува до всяка точка на света или да бъде на трибуните на всеки мач, който пожелае. Или пък да играе най-новата екшън игра в собствения си виртуален дом.


Кога ще се случи всичко това? Този път компаниите не бързат. Те съзнават грешките си, които накараха потребителите да пренебрегнат 3D технологията. Затова първата стъпка сега ще бъде просто да привлекат интереса на хората, след това да им помогнат да свикнат да използват очилата за виртуална реалност за кратки периоди от време и едва тогава да започнат да развиват истински амбициозните проекти.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK