Компания подготвя онлайн рекламна платформа с безпрецедентно ниво на проследяване на потребителите

Компания подготвя онлайн рекламна платформа с безпрецедентно ниво на проследяване на потребителите

© Георги Кожухаров



За никого не е тайна, че онлайн платформите за реклама разчитат на профилиране на потребителите и проследяват тяхната активност в мрежата. На базата на събраната информация подбират какви реклами да показват на съответния човек. Това е накратко процесът, наречен таргетиране.


Една от големите компании в тази сфера е InMobi. Следващият месец тя ще пусне новата си платформа, която ще има безпрецедентно точни нива на прецизността на таргетирането, съобщава онлайн изданието VentureBeat.


Платформата е разработена след проучване на активността на потребителите в над 100 хил. приложения. Според съоснователя на InMobi Амит Гупта компанията ще може да разделя потребителите на микрокатегории по конкретни действия. Те ще са допълнителен критерий при традиционния подбор по демографски характеристики, местоположение и т.н.




Сред целите на новата система ще бъде да открива кои приложения привличат вниманието на потребителите. Какъв тип мобилен софтуер биха си закупили, колко биха платили. Какви приложения се харесват от хора с конкретни характеристики.


Освен това се анализира и активността на потребителите в самите приложения. На базата на събраната от това информация, ще се подбират и конкретните реклами, които да се показват на даден човек. "Благодарение на алгоритъма ще знаем, че се храниш със здравословна храна и ходиш на пешеходни походи в Юта четири пъти в годината", коментира Гупта.


Пробна версия на софтуера е била дадена през лятото на няколко партньора на компанията. Всички са останали много доволни от резултатите. Те твърдят, че са отбелязали минимум по 50% подобрение на рекламните си кампании от гледна точка постигнати инсталации на дадено приложение. Вече има и изградени профили на потребителите на 872 млн. активни и уникални устройства.


Разбира се, компанията казва, че не идентифицира конкретни личности. Самият факт, че знае какво притежателят на дадено устройство обича да обядва, обаче е показателен за нивото на следене в мрежата.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 427 Любопитно

    Чудесно звучи. Единственият проблем е потребителите да имат възможност и да не споделят информацията за себе си.

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  2. 2 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1316 Весело

    Тия ако продължават така, ще предизвикат бум в продажбите на лоу-тек телефоните.

    А дали се храня с храна от собственоръчно затворени буркани или с джънкфуд от близкоя хипермаркет няама ка да стане, защото не си поръчвам храната по телефона, а залагм на здравословната разходка до магазина.
    За предпочитане тоя на съседката.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  3. 3 Профил на eddhunter
    eddhunter
    Рейтинг: 374 Неутрално

    За такива като тези са създадени ад-блокърите. Ако и те не помагагат, следващата стъпка ще е обикновенния човек да си пуска някакв бот дето да търси разни неща дето никога няма да си купи, така че данните които събират да станат безмислени.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK