Airbus патентова "летяща поничка"

Airbus патентова "летяща поничка"

© espacenet



Airbus поиска патент за "самолет на бъдещето", който прилича на летателен апарат, изведен от фантастичен роман от 50-те години, пише Financial Times. В случай че проектът е успешен, в бъдеще хората ще летят в самолети, които приличат на понички или летящи чинии.


Кръглата форма решава един от основните проблеми, пред които са изправени дизайнерите на самолети. Цилиндричните форми са удобни за херметично затворените кабини на самолетите, но огромното налягане в двата им края изисква много здрави и тежки обшивки.


"Целта на изобретението е да предоставя просто, икономично и ефикасно решение на тези проблеми или поне отчасти да премахне сегашните недостатъци", казва се в документите за патента.




Airbus съобщи, че независимо че този дизайн е достатъчно интересен, за да бъде защитен с патент, надали скоро ще има самолети, основани на него. "Това не е проект, който се намира във фаза на активно разработване", обяви фирмата.


Сред другите странни и футуристични идеи, патентовани от фирмата, е икономическа класа със седящи места за пасажери, които приличат на седалка на колело, шлемове с виртуална реалност за забавление на пътниците по време на дълги полети и пилотски кабини без прозорци.


"Летящата поничка" обаче е най-радикалната идея за променяне на дизайна на самолетите, предлагана досега. "Простото и ефикасно решение" ще изисква не само пътниците и стюардите да ходят по криви пътеки, но и напълно нов начин на качване. Диаграми, приложени към документацията за патентите, сочат, че пътниците ще се качват в самолета по стъпала, които водят до врати, разположени в средата на "палачинката".


Новият дизайн отговаря на идеите на някои производители на самолети за следващата стъпка в подобряването на ефикасността при разходването на гориво. Според мениджъра на GE Aviation Крис Лорънс този вариант може да е по-ефикасен от аеродинамична гледна точка от традиционните самолети. "Този подход ще намали цялостния разход на гориво на самолетите", коментира той.


"Никога не съм виждал нещо такова във въздухоплавателна система", казва Лорън Томпсън от Lexington Institute, според когото предложението на Airbus прилича повече на цепелин или космически кораб.

Коментари (36)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на today
    today
    Рейтинг: 979 Неутрално

    Трябва да се забрани патентоването на технологии, които не се разработват. Сега хем те нямало да правят такива самолети, хем и никой друг да не прави.

    Борбата с корупцията в България е като риболова по Discovery. Хващат ги, показват ги, и ги пускат!
  2. 2 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 2410 Любопитно

    Имаше прототип или скица на самолет с подобен силует от края на Третия райх ... много ми е познато. Явно добрите конструктивни идеи епизодично се появяват.

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  3. 3 Профил на BIKER
    BIKER
    Рейтинг: 458 Неутрално

    яко, подкрепям иновативните идеи с имена на храни хем ново, хем вкусно

    БСП и ДПС вън от политиката
  4. 4 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3766 Весело

    Чиста загуба на пари. Мнооого пари!

    Така Юнкерс беше се запънал за монокрилото и ... го отнесе.
    При това в съда в Европа и то срещу кого?
    Срещу Съветския съюз, делото срещу Туполев и ... забравих кой от самолетите му Ант ...

    Ама не е виновен този, който яде зелника ...

  5. 5 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1594 Неутрално

    Airbus трябва да подобрят това, което сега правят. Въпреки,че Боинг напоследък имаха няколко неуспеха, то европейските самолети трябва да са още по-надеждни и икономични

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  6. 6 Профил на BIGMъни
    *****
    Неутрално

    Еърбус вече сложи в малкия си джоб всички останали конкуренти!

    Европейците са водещи при всички граждански самолети! Европа над всичко!

  7. 7 Профил на BIGMъни
    *****
    Неутрално

    [quote#5:"qvb21311044"]то европейските самолети трябва да са още по-надеждни и икономични [/quote]

    Вече е сторено, А 380 е по-икономичен с 30% пред Дриймлайнера! Понеже е нова конструкция, нещо невиждано до сега, особено сечението на самолета!

  8. 8 Профил на baizuo
    baizuo
    Рейтинг: 1191 Любопитно

    "Сред другите странни и футуристични идеи, патентовани от фирмата, е икономическа класа със седящи места за пасажери, които приличат на седалка на колело"

    Седалката там ли е или само пръчката?

    muncho: "Няма защо да се отричат очевидните и статистически доказани факти, че мнозинството жени не стават за шофьори"
  9. 9 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1714 Весело

    А ако вземат и разположат тази пътническа платформа на една ос и я завъртят .... да кажем с триста оборота в мин. ....
    Това е просто майтап. От Еърбъс.
    Пуканки.

  10. 10 Профил на Петър42
    Петър42
    Рейтинг: 564 Неутрално

    [quote#1:"today "]Трябва да се забрани патентоването на технологии, които не се разработват. Сега хем те нямало да правят такива самолети, хем и никой друг да не прави.
    [/quote]

    едва ли за точно такъв модел някой друг щеше да се сети. Щом са инвестирали пари да го разработят, трябва да могат да си защитят произведението. Също така, патентите са със срок: ако не го разработят N години, патентът ще отпадне.

  11. 11 Профил на BIGMъни
    *****
    Неутрално

    [quote#1:"today "]Трябва да се забрани патентоването на технологии, които не се разработват.[/quote]

    А кой каза, че не работят по този нов проект?

    Работят, ама тайно, за да изненадат конкуренцията след около 15 години! Ако изобщо е останала такава!

  12. 12 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 458 Неутрално

    А кога ще намерят и използват двигатели с алтернативни горива с по-голяма ефективност?

  13. 13 Профил на ijj
    ijj
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    "Според мениджъра на GE Aviation Крис Лорънс този вариант може да е по-ефикасен от аеродинамична гледна точка от традиционните самолети."

    Интересно твърдение. Честно казано, на пръв поглед изглежда, че аеродинамичното съпротивление при такава форма би било по-голямо.

  14. 14 Профил на thenomad
    thenomad
    Рейтинг: 447 Неутрално

    В крайна сметка летяща поничка или летяща палачинка. Защото ако е палачинка аз отдавна съм я патентовал.

  15. 15 Профил на venci4
    venci4
    Рейтинг: 1637 Неутрално

    На стюардесите ще им се вие свят от ходене накриво..

    Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpg
  16. 16 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1134 Неутрално

    Ако може и да полети, няма да е лошо

  17. 17 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4663 Весело

    [quote#2:"dark'star"]Имаше прототип или скица на самолет с подобен силует от края на Третия райх ... много ми е познато[/quote]
    Имаш прогрес. Аз мислех, че ще кажеш, че съветските учЕни са направили такъв самолет още през 60-те години на миналия век за военни цели, но го държат скрит в Сибир.

  18. 18 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 4663 Неутрално

    [quote#7:"BIGMъни"]Вече е сторено, А 380 е по-икономичен с 30% пред Дриймлайнера[/quote]
    А380 няма нищо общо с Дриймлайнера на Боинг (787). А380 се сравнява с Боинг 747, а Боинг 787 Дриймлайнер се сравнява с А350.

  19. 19 Профил на Biker
    Biker
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#18] от "Blood Red Skies":

    Защо? По икономичност можеш да го сравниш с всичко ако искаш. По цена на калпак 380 е по-евтин. Въпроса е, че малко авиолинии могат да го напълнят.

  20. 20 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 684 Весело

    Ние трябва да отговорим с разработка на летящ суджук..

  21. 21 Профил на JPJ
    JPJ
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Само прилича на самолет от бъдещето. Двигателите пак отделят топлина...

  22. 22 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    До коментар [#19] от "Biker":

    Ами например по съшата причина, поради която е напълно безмислено да сравняваш Трабант с Мерцедес S по икономичност.

    Трабантът печели отвсякъде, нали се сещаш...

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  23. 23 Профил на Алф
    Алф
    Рейтинг: 1594 Неутрално

    До коментар [#7] от "BIGMъни": pone taka izliza, no kolko wreme zakysnqha

    Ако още ме помниш, значи си от последното поколение, което си играеше на двора.
  24. 24 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 805 Неутрално

    До коментар [#19] от "Biker":

    Как ти се струва да се придвижваш с мотоциклет в двора си или да отидеш в чужбина с велосипед. И двете няма да се окажат много икономични. Същото е да джъткаш А380 по линиите на Дриймлайнера. Големият самолет по принцип дава по добра цена за едно място на километър, но е пригоден за дълги разстояния и трябва да го напълниш.

  25. 25 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 805 Неутрално

    До коментар [#22] от "Боби Колев":

    А, печели Трабантът... Ако е по разход на масло, къде отива сметката - на 50 литра гориво, един литър масло, че и българските всезнайковци слагаха литър масло на 30 литра бензин, за по-сигурно и машинката пуши, ли пуши. Разходът му на гориво беше 7/100 на извънградско, което беше добре, но в сравнение с Москвича, който гореше 10/100. Първата западна кола, която си купих беше 3 пъти по-мощна от Трабанта и имаше разход от 5/100. Трабантът беше евтин и лесен за поддръжка, но до там. Другите му предимства бяха само в сравнение с руските боклуци.

  26. 26 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 830 Неутрално

    [quote#22:"Боби Колев"]Трабантът печели отвсякъде, нали се сещаш... [/quote]

    Тц. Ама изобщо не си прав. Имах Трабант. Харчеше по 10 на сто при 26 коня. Последният S 65 L AMG при 630 коня харчи 12 на сто. Бих ти пуснал линк, ама може да ме изтрият заради реклама. Сравняваш несравними неща. И тук се съгласявам с Biker #17.

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  27. 27 Профил на Grizacha ot Razgrad
    Grizacha ot Razgrad
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Това е Петко :http://bnt.bg/predavanyia/malki-istorii/malki-istorii-17-noemvri-2014-istoriyata-na-petko

  28. 28 Профил на civis_eu_sum
    civis_eu_sum
    Рейтинг: 571 Любопитно

    Интересно решение...Макар че по- ми е на сърце една друга идея - да се възродят въздушните кораби тип дирижабъл и да се ъпгрейднат до степен, в която да пренасят хиляди хора - по-бавно но по-евтино.

    ЕС не е пансион за социално слаби от третия свят, нито благотворителна организация.
  29. 29 Профил на Коки
    Коки
    Рейтинг: 571 Весело

    [quote#15:"venci4"]На стюардесите ще им се вие свят от ходене накриво.. [/quote]
    ...и ще падат в скута на пътниците...

  30. 30 Профил на Biker
    Biker
    Рейтинг: 451 Неутрално

    До коментар [#24] от "b_d_s":

    В Япония дори за регионални полети се ползва 747 по простата причина, че има много пътници...

  31. 31 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 754 Весело

    До коментар [#20] от "eurogi":

    А ако бяхме патентовали летящо кебапче, сега всички щяха да ни плащат.

  32. 32 Профил на Боби Колев
    Боби Колев
    Рейтинг: 1129 Неутрално

    До коментар [#26] от "ТНТ":

    Първо, трябва да сравняваш технологии от едно и също време.

    Защото трабанта, сравнен с Форд Т е много по-икономичен, а и доста по-мощен все пак.

    Второ, в контекста на разхода на гориво (и САМО там) едно двутактово посмъртно не може да се мери с едно осемтактово, освен ако не му отвориш пробойни.

    А го правя САМО там, естествено, за да илюстрирам безмислието на това да сравняваш САМО един показател както прави бдс.

    http://www.bbc.com/news/magazine-37612083
  33. 33 Профил на ТНТ
    ТНТ
    Рейтинг: 830 Неутрално

    [quote#32:"Боби Колев"]Първо, трябва да сравняваш технологии от едно и също време. [/quote]

    Тъй де, ти също. Нерде Трабант, нерде S-класа?
    И второ: що е туй "осемтактово"? А ако си имал предвид брой цилиндри, то S 65 L AMG е с 12-цилиндров V-образен...

    "Последният комунист на планетата ще умре в България." Димитър Талев, "На завой"
  34. 34 Профил на nabliudavasht
    nabliudavasht
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Добре де (не, че в скоро време това нещо ще лети, но...), хората, на които им става лошо ако не пътуват с лице на движението, как ще се чувстват?

    Тука има още няколко рисунки http://mdm.bg/eto-go-i-noviqt-samoleten-dizain-koito-si-specheli-imeto-ponichka/

    А и достъп до прозорец ше имат много по-малко хора.

  35. 35 Профил на nabliudavasht
    nabliudavasht
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Пардон> с лице към движението

  36. 36 Профил на bgpatriot
    bgpatriot
    Рейтинг: 732 Неутрално

    До коментар [#20] от "eurogi":
    не бе - летяща луканка -ще по-ефикасна от аеродинамична гледна точка





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK