Uber вече е в България, конкурира такситата с двойно по-ниски цени

Uber вече е в България, конкурира такситата с двойно по-ниски цени

© Uber



Компанията за споделени превози Uber вече официално навлиза на територията на България. Нейните услуги, достъпни през едноименното мобилно приложение, първоначално се предлагат само в София.


От известно време компанията набираше шофьори чрез онлайн кампании, без да разкрива официалното си име. Uber не съобщава колко шофьори вече работят за нея, нито при какви условия. Ясно е само, че автомобилите трябва да са на възраст по-малка от 10 години. Компанията уточнява, че в момента услугата е в тестов период и наличните коли са ограничен брой.


Uber вече е в България, конкурира такситата с двойно по-ниски цени

© Uber




В сайта на Uber е записано, че минималната такса за превоз за София е три лева. Първоначалната такса при качване е 70 стотинки,


след това се начисляват по 40 ст. за изминат километър


Таксата за една минута престой пък е 20 стотинки. Има и такса 3 лева при отмяна на поръчан превоз. За сравнение, цената на повечето таксиметрови услуги в София започва от 65 ст. за километър пробег при дневна тарифа. При Uber няма разлика в дневната и нощната тарифа.


Самото приложение на Uber е безплатно, като превоз ще може да се поръча само през него. То е налично за Android, iOS, Windows 8, BlackBerry и изисква безплатна регистрация. Именно от него се заявява превоз с конкретна начална и крайна дестинация. След секунди приложението казва кой шофьор с какъв автомобил може да реализира превоза и при потвърдена заявка шофьорът ще тръгне към потребителя.


Плащанията се извършват чрез приложението и не се дават пари в брой


Затова е необходимо при регистрацията на акаунт да се въведе валидна дебитна или кредитна карта.


Компанията Uber често се забърква и в скандали. Няколко града в Европа и САЩ вече поискаха тя да спре да работи на тяхна територия, докато не бъдат решени всички регулаторни въпроси. Наскоро тя си навлече и гнева на журналистите, като неин директор беше записан да казва, че Uber трябва да си направи екип, който да изравя компрометиращи детайли от живота на журналистите и да ги разпространява анонимно в мрежата.


Ако сте използвали услугите на Uber в други страни и имате впечатление - пишете във форума.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (109)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2919 Неутрално

    От такива нямаме файда.

  2. 2 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1487 Неутрално

    Сега ще настане един всеобщ вой от всички бакшиши

  3. 3 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1487 Неутрално

    Напротив, точно от такива имаме файда, за да се приземят "лизингодателите, които се наричат таксиметрови фирми.

  4. 4 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1487 Неутрално

    На читавите и изрядни таксисти, Убер няма да им пречи.
    Но повечето копърки и изметта ще има да вият и да псуват.

  5. 5 Профил на tolex
    tolex
    Рейтинг: 1487 Неутрално

    Хегемонията и монополните картели приключват.
    Честито на честните и изрядните.

  6. 6 Профил на bborisov
    bborisov
    Рейтинг: 444 Весело

    Браво! Трябва да има конкуренция, стига вой!

  7. 7 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Има и такса 3 лева при отмяна на поръчан превоз.
    Точно тия 3 лева пък как мислят да си ги вземат?

  8. 8 Профил на Лили
    Лили
    Рейтинг: 507 Неутрално

    До коментар [#7] от "Волният Ибрик":

    Директно от картата с която си регистриран в приложението.

    Лили
  9. 9 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1052 Весело

    И така ще се обезмислят наредбите за минимални и максимални цени на таксиметров превоз.
    Мамин Тотю (кмета на Пловдив) се изхвърли с приемането на подобна наредба, а София (Фандъкова) никак не бърза.
    Всякаква регулация на цени е картелно споразумение и аз се чудя КЗК как още не е погнала Тотю.
    А, ама той май не е в списъка, тефтерчето де ...
    Всички регулаторни органи в България са или корумпирани или некомпетентни, а най-често и двете.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  10. 10 Профил на dorn
    dorn
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    Конкуренцията движи света

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Натиск, постоянство и търпение.
  11. 11 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#7] от "Волният Ибрик":
    Тази такса я взимат само ако потвърдил поръчката на автомобила и след 1-2 минути решаваш да се откажеш вече. Колата вече е на път и шофьора е направил разходи като гориво и време, за да ти достави услугата превоз.

  12. 12 Профил на Ослик, суслик, паукан
    Ослик, суслик, паукан
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Супер! Бих пробвал

    I had a dream, Joe
  13. 13 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 402 Неутрално

    40 ст. за км е почти 2 пъти по-евтино от сегашните цени. Не е зле като оферта.

  14. 14 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 555 Любопитно
  15. 15 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 555 Разстроено

    До коментар [#1] от "chicago514":

    Таксиджия ли си?

  16. 16 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 718 Неутрално

    Мен ме загубиха като клиент, в момента в който разбрах, че трябва да си давам дебитната карта като инфо. В Бг не бих рискувал с тази информация.

  17. 17 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 533 Неутрално

    За извършване на превоз срещу заплащане трябва да се плащат данъци. Отделно автомобилът трябва да има застраховка на местата. И какво ще стане, КАТ ще спира колите, защото може да возят срещу пари, а не е превоз "за собствена сметка".
    Убер има смисъл в държави като Германия, където цената на км е висока, но в България цените хич не са високи, просто има страшно много гладни хора, които могат да въртят геврека.
    Но в Германия Убер е забранена, и който го хванат го грози глоба до 250 хиляди евро, защото за извършване на транспортна услуга се изисква лиценз, а в този случай шофьорът става обикновен таксиджия, просто с различна централа за получаване на поръчките.

  18. 18 Профил на sv3tli0
    sv3tli0
    Рейтинг: 323 Неутрално

    Готиното е, че чужденците познават услугата и вместо да хващат бакшиша за 100 лв от летището ще си поръчват таксито с приложението и са готови..

  19. 19 Профил на bono_vox
    bono_vox
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Хахаха. Във фейсбук пишеше 12 лв. на час . Голям келепир. Въртиш с твоята кола цял ден за 100 лева Ама в добрите дни. Това си е предложение да станеме бакшиши.

  20. 20 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    Често пътувам из България ..
    Ако въведат услугата и за междуградски пътувания бих се замислил.
    Така и така пътувам, защо да не взема и тези пари.
    Аз си поддържам колата в безупречно състояние, а това коства пари и то доста, ако ползваш маркови части.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  21. 21 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 590 Неутрално

    До коментар [#7] от "Волният Ибрик":

    Ами от кредитната ти карта, умнико )

  22. 22 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1647 Весело

    До коментар [#7] от "Волният Ибрик":

    От кредитната/дебитната карта, дето я въвеждаш при регистрацията за услугата.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  23. 23 Профил на dedo pepo
    dedo pepo
    Рейтинг: 1303 Неутрално
  24. 24 Профил на Ослик, суслик, паукан
    Ослик, суслик, паукан
    Рейтинг: 645 Неутрално

    [quote#16:"Chubachubs"]Мен ме загубиха като клиент, в момента в който разбрах, че трябва да си давам дебитната карта като инфо. В Бг не бих рискувал с тази информация. [/quote]

    Доста странна логика. Компанията е американска, доста се съмнявам някой тук да има достъп към тази информация.

    I had a dream, Joe
  25. 25 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#17] от "alabalko":

    Така ли? Ти като водиш брачед ти да не би да ти трябва лиценз? Да не би да плащаш данъци? Да не би да ти трябва лиценз?

    ...мда, всички уберджии са "брачеди", и никой няма как докаже обратното.

    А возенето срещу пари? Не се притеснявай - поинтересувай се как го правят в Германия или в някоя друга драконовски регулирана държава...

  26. 26 Профил на bborisov
    bborisov
    Рейтинг: 444 Неутрално

    До коментар [#16] от "Chubachubs":

    Може да използваш и PayPal и тогава не даваш повече инфо, от колкото вече си дал.

  27. 27 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 1719 Любопитно

    Порядъчната конкуренция е за предпочитане. Дано се вдигне нивото, че бая таксиджии не са наясно услуга ли предлагат или задължение.

    Коментиране на анализираното, вече...
  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4254 Неутрално

    До коментар [#16] от "Chubachubs":

    Верно ли? И как си плащаш сметките?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 29 Профил на tomsoier
    tomsoier
    Рейтинг: 224 Весело

    Ползвал съм Uber в поне 3 американски града. И тук е с 20-30% по-евтино от нормалните таксита и е изключително удобно. Колите са много по-хубави, шофьорите са много по-любезни. И клиентът и шофьорът оставят рейтинг след края на превоза и колкото по-добър рейтинг имаш толкова по-добри шофьори получаваш, така че всеки е по-мовитиран да е коректен.

    Веднъж имах проблем, когато колата доста закъсня и шофьора обърка някои неща в приложението. Дадох му 2/5 звезди и описах какъв точно е проблема и след 20 минути получих имейл, че ще ми върнат част от парите и ще говорят за проблемите с шофьора. Невероятно бърза и точна реакция.

  30. 30 Профил на jamm
    jamm
    Рейтинг: 610 Весело

    До коментар [#28] от "Darth Plagueis":

    И аз все се чудя, като влезна в магазин на Мтел, защо всички чакат за да си платят сметките... А те се притеснявали хората да си дават инфото на дебитната карта.
    Вече ми просветна.

  31. 31 Профил на Волният Ибрик
    Волният Ибрик
    Рейтинг: 445 Неутрално

    До коментар [#21] от "tily_lily":


    До коментар [#22] от "Хриси":

    Да бе, ей сега им дадох достъп до кредитна карта как ли пък не

  32. 32 Профил на radan_lostov
    radan_lostov
    Рейтинг: 445 Неутрално

    Аз съм се возил при тях в Франкфурт, но тогава не аз ги поръчвах, а мой колега финландец. Радвам се че са в БГ. Чужденците масово ще ги предпочетат пред родните бакшиши.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  33. 33 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 585 Весело

    До коментар [#4] от "tolex":

    вместо да псуват - да си изтеглят приложението

  34. 34 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4674 Любопитно

    "Uber вече е в България, конкурира такситата с двойно по-ниски цени"

    В Индия и Тайланд ги забраняват, а в България ги позволяват:

    http://www.presstv.ir/detail/2014/12/09/389412/india-bans-uber-taxi-after-alleged-rape/

    http://www.reuters.com/article/2014/12/09/thailand-uber-idUSL3N0TT2XE20141209

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  35. 35 Профил на izbiram
    izbiram
    Рейтинг: 420 Неутрално

    ..вече не мога да си прибера телефона в джоба! Постоянно щракам некви приложения за кво ли не и накрая се спънах и си счупих тиквата!
    Но тия агенти били оценени на 40 милиарда! Само в Америка може за 5 години да пораснеш и да станеш дядо!
    А балъците да си плащат лицензи.

  36. 36 Профил на pacovw
    pacovw
    Рейтинг: 456 Неутрално

    Регистрирах се, но както се предполагаше VISA Електрон на ОББ не работи (що ли не се самозакрият боклуците му с боклкуци) . С Райфазенската нямаше драма. Скоро ще тествам. Тези дни сме на парти и мисля да тествам.

  37. 37 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#28] от "Darth Plagueis":

    С банкови преводи.

  38. 38 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1647 Весело

    До коментар [#31] от "Волният Ибрик":

    Стой си в каменната ера, щом ти е кеф.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  39. 39 Профил на drunk
    drunk
    Рейтинг: 442 Неутрално

    И можеш да си сменяш/пускаш какво да се слуша в колата през телефона и плейлистата ти в спотифай

  40. 40 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 397 Неутрално

    Единственият недостатък е, че трябва да чакаш повече, докато дойде кола, може би причината се дължи на малкото (в момента) таксита на Uber в София.

  41. 41 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 585 Весело

    "минималната такса за превоз за София е три лева. "
    това трябва всички таксиметрови фирми да го въведат. аз лично под 5 лева не оставям, дори когато се е налагало да ме возят за 2-2.5.

    До коментар [#19] от "bono_vox":

    Истината е, че не знам колко вади един среден бакшиш в София в момента, като се има предвид, че плаща данъци, гориво, поддръжка на колата и такса на фирмата (лиценз и лизинг на автомобила)
    идеята е това да ти е допълнителен доход - имаш поне 8 почивни дни в месеца, що не поработиш 30-40 часа и да си докараш 200-300 лева отгоре ако си млад имаш зле платена работа и нямаш семейство?
    Между другото, в интернет има много отзиви от целия свят кой колко вади на час. Ще ми е интересно да прочета след месец-два как са нещата в България.

    [quote#17:"alabalko"]Но в Германия Убер е забранена[/quote]
    и носът ти кооооолко ли е дълъг?

  42. 42 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4254 Неутрално

    До коментар [#37] от "Chubachubs":

    Което според теб е нещо много по-различно ли?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  43. 43 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 585 Неутрално

    До коментар [#20] от "ironhorse":

    пич, и в момента има групи за споделено пътуване междуградско. уговаряш се за цената с пътниците и возиш.

  44. 44 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#24] от "Ослик, суслик, паукан":

    Не е странна логиката.
    1. Мобилните телефони са много по-оязвими за атакуване на личните данни от настолните компютри. На няколко мои приятели им изгърмяха фейсбук профилите от хаквания през мобилни приложения.
    2. В Бг има доста кадърни хакери.
    3. В Бг няма защита за потребителя при злоупотреба с дебитната му или кредитната му карта.

    Въобще не става дума за това каква е компанията, а по начина по който парите достигат до нея. За мен той в Бг е много уязвим и няма нужда човек да се излага на излишни рискове. Ако проблемите по т.1 до т.3 бъдат решение, ок.

  45. 45 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#42] от "Darth Plagueis":

    Да, виж коментар 44.

  46. 46 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4254 Неутрално

    До коментар [#45] от "Chubachubs":

    1. Категорично невярно. Това е въпрос на приложение в случая, не на устройство.
    2. Факт. Който няма никакво значение в случая. Хакерите действат интернационално, та дали са български или не е все тая.
    3. Категорично невярно. Всяка банка предлага защита, а самият вендор на картите - Виза да речем, предлага в допълнение и своя защита.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  47. 47 Профил на ungeheuer
    ungeheuer
    Рейтинг: 500 Неутрално

    До коментар [#34] от "Иво":

    вече и в защита на бакшишния картел ли си? Има ли сфера, в която е позволено да има нерегулиран свободен пазар, според теб?

  48. 48 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1647 Неутрално

    До коментар [#40] от "4ove4encence":

    Не съм сигурна, че е така. Пуснах приложението и погледнах - около мен имаше 4-5 коли на Юбер на разположение, в радиус от максимум 4 минути шофиране.
    Вярно, в центъра съм, но е имало случаи, когато съм чакала такси много по-дълго.
    Ще поживеем, ще видим. Звучи добре. Дано не го скапят, както често се случва в китната ни татковина - пуснат ново хубаво нещо да зарибят народа и после го побългарят.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  49. 49 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1052 Весело

    До коментар [#43] от "Николов":

    Възможно е, но все пак за 24 години шофиране съм качил я има я няма не повече от 3 ма непознати в колата.
    Две учителки !!!, които пътуват след часовете на стоп за да е приберат (сутрин ги взима автобуса с децата) и една закъсала двойка с малко дете с автомобил (ако не бях видял детето никога нямаше да спра).
    Все пак има огромна разлика ...

    Сега аз трябва да се обявявам в системата че ще пътувам, а с UBER си избирам дали ще качвам обявил се в моята посока, като естествено и аз съм поставен на избор.

    Много повече ми харесва в последния момент ако съм на кеф да обявя че мога да взема някого, от колкото да пусна обявление преди тръгване, че и договор да подписвам !!!

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  50. 50 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#46] от "Darth Plagueis":

    Бих се въздържал от категоричните ти заключения.
    1. Не е необходимо да е въпрос на приложение а на защита на ОС. Един скимиращ клавиатурата софтуер съчетан със запис на това, което вижда потребителя на дадения умен телефон е достатъчен, да прескочи всякакви защити на приложенията
    3. На един приятел му изгърмя цялата заплата от скимирана банкова дебитна карта - Виза. Знаеш ли кога му върнаха парите?! Никога.

  51. 51 Профил на Zhivko Stoykov
    Zhivko Stoykov
    Рейтинг: 394 Неутрално

    Нека започне жълтия вой. Песен за моите уши.

  52. 52 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 687 Неутрално

    Идеята е добра, но ми е интересно, дали ще се налага да плащат лицензи, застраховки и прочие? А как ще се отчитат приходите? Все пак това си е платен превоз на хора.

    Някой има ли информация?

  53. 53 Профил на finchybg
    finchybg
    Рейтинг: 391 Неутрално

    Кой би имал против да има избора да се вози по-евтинко (а и по-уютно заради фийдбек системата). Супер!

  54. 54 Профил на Martin
    Martin
    Рейтинг: 390 Неутрално

    От гледната точка на потребителя, конкурентно-способността на Юбер е в негов интерес. Така, че във всички случаи това е добре за пътника. Ако случайно идеята им е да не помпят километрите, то бъдете сигурни, че много хора ще им ползват услугите. Дори хора, които обичайно не пътуват с такси, ще започнат по-често да взимат. За сравнение - за отсечка, за която обикновено ОК или Йес ми взимат 5 - 7 лв., Панда ми иска под 4 лв. Резултат: давам 5.

  55. 55 Профил на Martin
    Martin
    Рейтинг: 390 Неутрално

    Така, че цените не са проблема, а това, че Юбер удрят измекярите, които скубят пътника. Това ще са реалните загуби за бакшишите. И понеже измекярите са 99 % ... кво да ви говоря.

  56. 56 Профил на frequentflyer
    frequentflyer
    Рейтинг: 442 Неутрално

    за съжаление сме доста назадничево племе

  57. 57 Профил на izbiram
    izbiram
    Рейтинг: 420 Неутрално

    До коментар [#52] от "irons":

    Не се предвиждат такива неща! Затова имат и проблеми, защото не спазват регулациите!Юбер са комисионери.Разходите трябва да са нищожни, щото задържат некви стотинки и останалото отива при шофьора.

  58. 58 Профил на Martin
    Martin
    Рейтинг: 390 Неутрално

    [quote#16:"Chubachubs"]Мен ме загубиха като клиент, в момента в който разбрах, че трябва да си давам дебитната карта като инфо. В Бг не бих рискувал с тази информация.[/quote]

    И какво правиш точно с кредитната си карта. Гледаш си я вечер преди заспиване ли.

  59. 59 Профил на Martin
    Martin
    Рейтинг: 390 Неутрално

    [quote#29:"tomsoier"]Веднъж имах проблем, когато колата доста закъсня и шофьора обърка някои неща в приложението. Дадох му 2/5 звезди и описах какъв точно е проблема и след 20 минути получих имейл, че ще ми върнат част от парите и ще говорят за проблемите с шофьора. Невероятно бърза и точна реакция.[/quote]

    Абсолютно. Ключът към успеха е как се реагира на фрустриращи ситуации. Дори да ти причини някой неудобство, ако отношението му е адекватно, значи те печели като клиент или най-малкото не те губи.

  60. 60 Профил на Amoravis
    Amoravis
    Рейтинг: 390 Неутрално

    Говорил съм с миникабс (евтини таксита, които имат специален режим, например, работят само на повикване и др.) , които са много популярни в Англия. Казват, че убер излизат доста по-скъпи. Това, което е дадено като цена за БГ не съм сигурен дали ще се задържи.

  61. 61 Профил на anona
    anona
    Рейтинг: 478 Неутрално

    [quote#46:"Darth Plagueis"]Хакерите действат интернационално, та дали са български или не е все тая. [/quote]

    Много важни са възможностите за престъпление на локално ниво. Неслучайно се препоръчва да не се ползват чувствителни данни през публични безплатни мрежи където и да е. Ако си спомняш, куп народ беше хакнат и окраден в Сочи, понеже Русия е ИТ еквивалент на Дивия Запад. Тук също не сме цъфнали и вързали.

  62. 62 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#58] от "metaflute1":

    Аз нямам кредитна карта, а дебитна. Прочети коментари 44, както и коментар 50.

  63. 63 Профил на gembirdkz
    gembirdkz
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Най-хубавото в цялата работа е че таксиметровите шофьори няма как да взимат бакшиши и да ти викат,абе нямам да ти върна 80ст айде следващия път!Защото всички се плаща през картата

  64. 64 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 718 Неутрално

    До коментар [#26] от "bborisov":

    Добра идея.

  65. 65 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 584 Неутрално

    Условието е колата да е черна (при лимузините поне) и в перфектно състояние заедно с водача. Мисля, че имаше условие и поне един от световните езици. В Чехия направиха революция в Прага, известна с такиметровите цени(разбира се зависещи от разни "турбота" и шмекерии) в цяла Европа, достигащи до 5-6 и 7 евро на км.

  66. 66 Профил на irons
    irons
    Рейтинг: 687 Неутрално

    Имал съм фрустриращи проблеми с таксджии, дори от добри компании. За 971 2121 мога да напиша цяла книга с идиотии + това, че на всички "точно в момента компресорът на климатика е на ремонт" и слушалката на телефона е част от ухото. Обаждал съм се на телефоните за оплаквания, но никога не са ми отговаряли дали са ги наказвали. И да са ги наказвали, отнасят си го следващите клиенти. А в този случай, когато някой е проблемен шофьор, пуше, говори простотии, слуша чалга, непрекъснато е на телефона, няма климатик или просто нещо не ви харесва, всички в нета ще разберат и просто няма да го викат. Перфектен естествен подбор!

    Естествено, проблемните клиенти също ще бъдат филтрирани, убеден съм, че има такива. Незаслужено мрънащите ("отказаха да качат санбернара ми" или "шофьорът ме накара да почистя повръщаното" - също.

    И най-после ще се спре с това - нЕмаш ли дребни?

  67. 67 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 585 Неутрално

    в допълнение, не виждам как ако не си безработен някой сериозно ще се захване.

    Нека сме оптимисти и за 1 ден 10 курса и 100 км с пътници градско шофьор с максимален рейтинг и дизелов автомобил ще припечели (10*0,7+100*0,4+65*0,2)=60 лв.

    От тях ще даде 14 лв такса на Uber. За гориво (8/100, 2.33 лв/л) дава 19 лева.

    И накрая му остават 27 лв.

    За колко часа се минават 100 км градско? При средна скорост 20 км/ч (оптимисти сме) - 5 часа шофиране и никакви оплаквания. Т.е. 5.4 лв на час.

    Имайте предвид, че цена престой се заплаща при шофиране със скорост под 18 км/ч.

    За обобщение - 12 лв на ден е песимистичен вариант ако си на пълен работен ден. Но и иначе сметките не са впечатляващи.


    На другата страна в не-толкова оптимистичен сценарий, коректен таксиметров шофьор на голяма софийска фирма с кола на метан от 1 ден 10 курса и 100 км с пътници припечелва (10*0,70+100*0,79+60*0,22+5)=104 лв.

    Не плаща аренда и лизинг, а само за франчайз 5 лв на ден. Гориво (6/100, 1.49 лв/кг) дава 9 лева.

    И накрая му остават 90 лв.

    Отново е шофирал 5 часа и не се е притеснявал, че заради нечие оплакване ще му вземат парите. Т.е. 18 лв/ч. А като бонус 5 от курсовете ги е взел, докато си е бил на стоянката.

    Накрая, шансът Убер шофьорът да повиши печалбата е като кара по-икономична кола (+6 лв), по възможност хибрид (+16 лв) и да кара нощно време петък и събота. И разбира се, да държи максимален рейтинг. И пак ще печели наполовина на таксиметровия ни шофьор.

  68. 68 Профил на alray
    alray
    Рейтинг: 443 Неутрално

    Най ми харесва, че пари на шофьора не се дават. Сещам се за 90% от случаите, в които напрраво си искат бакшиш. Дори един ми каза, дай ми 2 лв за една биричка... вас ист дас? мазни, потни и мангасари - аут от играта. даже и да не е по-евтино, въпросът е да е достъпно и бързо за хората, но най-вече и да могат да дават своята обратна връзка. Мен ме е карал мангал, при това пиян, най-вероятно е бил и без книжка, тъй като мина 2 пъти на червено и после спори с мен, че аз не съм видял, 3 пъти изфорсира и няколко пъти не можа да включи скоростите. Този не заслужаваше и 1 стотинка. Да не говорим, че не знаеше накъде да кара и питаше постоянно - тука наляво или надясно. Чак накрая си каза, че бил от Смолян. Явно да изкара някой лев се е превъплътил в ролята на таксиджия... Айде марш такива изроди от бизнеса...

  69. 69 Профил на nibelung2
    nibelung2
    Рейтинг: 569 Неутрално

    чета и все още се дивя колко много простотия и дебилност има в татковината ни.абе разни дървеняци и дървени филисофи,в момента UBER е най-динамичната транспортна компания в света.основни инвеститори са GOOGLE и GOLGMAN SACHS, a платформата им една от най- добрите,лично я ползвам защото работя за тях в Лондон.всеки потенциален клиент се регистрира със данните си от кредит/дебит картата си чрез апликацията на телефона си,който задължително да е с 3G.след това е лесно,с този АP можеш да повикаш такси в над 200 града в света.повиквайки кола на телефона си получаваш времето до пристигане,снимката с името на шофьора и номера и модела на колата.пристигайки на адреса системата автоматично изпраща смс на клиента за това.когато пътникът е в колата на екран му,а също и на айфона на водача е показан най-краткият маршрут.след достигане до крайната точка и пак ина двата екрана се изписва еднаква сума,изчислена от сървъра,който траква до 1 метър колата.шофьорите имат пълен лиценз,а така също и колите,данъци се плащат защото няма кеш,няма помпи на апарати и пр.мушингии.аз и жена ми също имаме апликации на UBER на телефоните и ползваме перфектните услуги навсякъде където пътуваме.аннадън му балкански ,,юнаци,,

  70. 70 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    "полиция издирва шофьорът на такси "Убер", който е обвинен в изнасилване на млада клиентка "

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  71. 71 Профил на Сашо
    Сашо
    Рейтинг: 720 Весело

    Свободният пазар в екип с новите технологии удрят в земята всичко виждано до сега. Наисинта ли пак има учудени ?

    "Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
  72. 72 Профил на Камен
    Камен
    Рейтинг: 790 Неутрално

    До коментар [#67] от "Николов":

    А в тази сметка сложи ли цена за поддръжка на колата, данък, ГО, каско, и най-важното - самата цена на колата? Не забравяй, че трябва да е под 10 години, тоест да не е някоя баракуда за 2000 лева.
    Не знам кой ще се хване да вози хора за 40 стотинки. То ако излизаше сметката, и сега таксиджиите за толкова щяха да возят.

  73. 73 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    До коментар [#19] от "bono_vox":
    [quote#19:"bono_vox"]Това си е предложение да станеме бакшиши.[/quote]

    Стани бакшиш, тогава. Като пуснат метрото до летището, ела да ти дам нещо за ядене.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  74. 74 Профил на InmoInvestments
    InmoInvestments
    Рейтинг: 830 Неутрално

    Радвам се за вас !

    You can get much farther with a kind word and a gun than you can with a kind word alone. Al Capone
  75. 75 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1411 Любопитно

    До коментар [#72] от "Камен":

    Ами явно са се хванали - щом започнаха и тук.

  76. 76 Профил на 4ove4encence
    4ove4encence
    Рейтинг: 397 Неутрално

    До коментар [#48] от "Хриси":

    В някои държави вече се чудят как да ги забранят, включително и Германия, така че, АКО стане нещо, няма да сме първите. А за злоупотреби от страна на шофьори според мен е почти невъзможно.

  77. 77 Профил на Рим
    Рим
    Рейтинг: 2281 Неутрално

    До коментар [#1] от "chicago514":
    „От такива нямаме файда...”


    Съгласен съм с теб! Класическото „Такси” е утвърдено в цял свят! Услугата е проста елементарна и рационална! Проблем са ментетата, но това няма нищо общо с темата! Тази фирма не може да замени класическото такси! Ама никога!

    ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ
  78. 78 Профил на bono_vox
    bono_vox
    Рейтинг: 584 Неутрално

    До коментар [#73] от "grand funk railroad":

    Нещо не разбрах. Тогава мислиш да ходиш някъде на почивка може би?

  79. 79 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 519 Неутрално

    Който го е страх да ползва карта, да продължава да си плаща кеш и да слуша лафа „не'ам да ти върна”. Аз лично приемам новината с радост. Имат и промоция - две безплатни возения, да зарибяват хората. Мирише ми на протест на бакшиши в скоро време. Да вадят оградите за парламента.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Damnant quod non intellegunt.
  80. 80 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    Хмм... доста първосигнално мислят повечето хора. Двойно по-ниската цена е за сметка на нещо. Добре е да се замислите за сметка на какво се получава тази по-ниска цена.

    Много от читателите извършват някаква стопанска дейност, доста са именно в сферата на услугите. Ако някой ваш конкурент си спестява плащането на данъци, осигуровки, застраховки и т.н. естествено е да може да предложи по-ниска цена за същата услуга. Дали ще бъдете щастливи от присъствието на пазара на този конкурент? Едва ли.

    Същото се отнася и до Убер. Никой не плаща данък за извършване на стопанската дейност 'предоставяне на услуга - превоз на пътници', макар че точно това правят. Убер си измива ръцете - единственото, което те дефакто предоставят е поддъжка на платформа и чинно си плащат данъците именно за тази дейност, а не за 'превоз на пътници'. Шофьорът естествено никакъв данък на никого не плаща, той дори не е регистриран където и да било за дейността, която реално извършва.

    На повечето вероятно не им е известно, че превозните средства с предназаначение именно да превозват пътници трябва да минават два пъти по-често на технически преглед и за тях има допълнителни изисквания, не като за обикновените коли. Иначе се възмущаваме, когато стане катастрофа, особено с автобус превозващ деца, но сме готови за няколко левчета по-малко да се качим в неизвестно каква кола, при неизвестно какъв щофьор, за когото отгоре на всичко знаем със сигурност, че работи на черно, т.е. не плаща на държавата нищо.

    Не че нашата държава е цъфнала и вързала, а таксиметровите фирми спазават всички закони и правила, но съзнателно да подкрепяш хайде да не е черна, но поне сива икономика... това не го разбирам. Убер се възползват от законови вратички, тъй като тяхната дейност с нищо не нарушава закона, шофьорите се възползват от желанието на пътниците да плащат по-малко, пътниците... ами пътниците да му мислят, то си техен избор с кого да пътуват.

  81. 81 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#80] от "luda_krava":

    Луда краво, това са пълни глупости. Не ме интересува кой плаща данъци, особено ако го прави хитро, като Убер.

    Това което те са направили е платформа и продават нея + съпътстващата и организация.

    Убер е в пъти по-сигурен от държавно регулираните таксита поради една единствена причина - използва самоорганизацията. Това е система, която автоматично изхвърля от системата "лошите" играчи (шофьори и клиенти).

    Случаен човек няма как да се качи на Убер, както и случаен шофьор. Дори и да се случи лош играч да влезе той бива изхвърлен при първия гаф. Освен това Убер дава компенсации при издънки.

    Прочети в интернет за теория на самоорганизацията, децентрализирани платформи, "хонор" системи и т.н. Ще разбереш много работи, също така и защо тази и други интернет платформи са изключително полезни и работещи.

  82. 82 Профил на tily_lily
    tily_lily
    Рейтинг: 590 Неутрално

    До коментар [#31] от "Волният Ибрик":

    Ти какво - "чукча писател, чукча не читател". В условието за ползване е да се даде достъп до дебитна/кредитна карта.
    Ама ти не не напъвай да разсъждаваш де, днес не ти се получава.

  83. 83 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    До коментар [#81] от "abdul15":

    'Не ме интересува кой плаща данъци, '

    А мен много даже ме интересува, защото излиза, че аз (и другите бунаци като мен) плащам за да се лекува той, аз плащам за да учи детето му в безплатен университет, аз плащам за пътищата, светофарите и т.н., които той ползва, аз плащам за полицията, която го пази... а той единствено се възползва. Откъде накъде аз да трябва част от моята заплата да отделям за издръжка на държавата, а той нищо да не отделя?

  84. 84 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 390 Неутрално

    До коментар [#83] от "luda_krava":

    Хах, ами направи и ти една убер платформа и ще има не за децата ти ами за пра-пра-внуците ти . Иначе останалото ти мнение е твърде наивно. От държавното най-много се краде. И на запад и на изток .

  85. 86 Профил на babalyuga
    babalyuga
    Рейтинг: 696 Любопитно

    Като ги използваш, поне ще знаеш, че шофьора е достатъчно интелигентен да се оправи със смартфон, което би елиминирало поне половината от сегашните бакшиши...

  86. 87 Профил на Izida
    Izida
    Рейтинг: 748 Неутрално

    [quote#80:"luda_krava"]Убер си измива ръцете - единственото, което те дефакто предоставят е поддъжка на платформа и чинно си плащат данъците именно за тази дейност, а не за 'превоз на пътници'. Шофьорът естествено никакъв данък на никого не плаща, той дори не е регистриран където и да било за дейността, която реално извършва. [/quote]
    Подкрепям с две ръце! Иначе същото е и с фирми като Орифлейм и Avon. Те си пишат на сайта, че хората, които искат да станат дистрибутори, са отговорни да си плащат данъците. Имам съмнения, че някой го прави!

    И да, не бих подкрепила услуга, която не е законна. Така че ако имам съмнения в законността - аз съм пас! Притеснява ме дали имам застраховка като пътувам в тая кола, дали шофьорът има достатъчно опит и т.н.

  87. 88 Профил на Martin Uzunov
    Martin Uzunov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    ах, колко сте ми забавни тук хаха с коментара на Бай Шиле и как няма да си давал данните паднах. Живеете в миналото с вашите балкански разбирания, а искаме да се развиваме...тц тц тц.

  88. 89 Профил на Ослик, суслик, паукан
    Ослик, суслик, паукан
    Рейтинг: 645 Неутрално

    [quote#84:"abdul15"]Хах, ами направи и ти една убер платформа и ще има не за децата ти ами за пра-пра-внуците ти . Иначе останалото ти мнение е твърде наивно. От държавното най-много се краде. И на запад и на изток . [/quote]

    Тези изказвания са чиста профанация...

    I had a dream, Joe
  89. 90 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8524 Неутрално

    Конкуренцията е хубаво нещо.

  90. 91 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    До коментар [#78] от "bono_vox":
    [quote#78:"bono_vox"]Нещо не разбрах.[/quote]

    Не съм изненадан.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  91. 92 Профил на moreee
    moreee
    Рейтинг: 2534 Неутрално

    [quote#86:"babalyuga"]че шофьора е достатъчно интелигентен да се оправи със смартфон, което би елиминирало поне половината от сегашните бакшиши...[/quote]
    Ти шофьор на такси без смартфон виждал ли си? Аз не знам при вас как е, може би живееш в някое малко градче или село, но тук в Бургас имат и по 2 таблета в колите даже!

  92. 93 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    До коментар [#84] от "abdul15":

    Не искам да правя никаква платформа, аз работя друго и си плащам данъците.

    Наивно е мисленето, че държавата е нещо враг, който трябва да бъде прецакан и от когото трябва да се краде. Държавата това сме ние, ако аз крада от държавата, значи крада от теб, не от някой имагинерен лош човек.

  93. 94 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    До коментар [#87] от "Izida":

    Естествено, че нямаш застраховка. Колата има обикновена гражданска отговорност, тя не е за теб. Ако се случи катастрофа и ти пострадаш (не дай боже!), духаш супата. За шофьора никой няма никакъв ангажимент, може да е взел книжка вчера, важното е да е над 24г., ама дали има куп нарушения, кара употребил алкохол или надрусан, познава града... абе на кого му пука?! Важното е, че те вози за няколко левчета по-малко.

  94. 95 Профил на areta
    areta
    Рейтинг: 1271 Неутрално

    До коментар [#90] от "rosiraycheva50._":

    Конкуренцията наистина е хубаво нещо, стига всички да са поставени при едни и същи условия. Ако някой получи предимство, защото е въвел нещо, което е по-ефективно, тогава чудесно. Но ако някой на пазара не играе по правилата... това не е вече конкуренция.

  95. 96 Профил на putlernopassaran
    putlernopassaran
    Рейтинг: 505 Неутрално

    Даа - софийската такси-мафия догодина ще понесе още два тежки удара - Юбер /Алес/ и откриването на метролинията Центъра-Летището - мноого бакшиш се завъди

  96. 97 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2336 Весело

    [quote#25:"abdul15"].мда, всички уберджии са "брачеди", и никой няма как докаже обратното. [/quote]
    Малко като проститутките е работата-ако ги хванат с клиент-те са гаджета!

    В Русия съм! В Русия съм!
  97. 98 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    [quote#80:"luda_krava"]Двойно по-ниската цена е за сметка на нещо. Добре е да се замислите за сметка на какво се получава тази по-ниска цена. [/quote]
    Инвестицията в покупката и поддръжката на колата!
    Предполага се, че така и така си си купил кола и искаш да врътнеш някой и друг курс. С такива тарифи няма как да си купиш кола и да я изплатиш или поддържаш!

    В Русия съм! В Русия съм!
  98. 99 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2336 Неутрално

    [quote#94:"luda_krava"]ама дали има куп нарушения, кара употребил алкохол или надрусан, познава града... абе на кого му пука?! Важното е, че те вози за няколко левчета по-малко. [/quote]
    Абе имаше доста случаи на таксиджии с отнети книжки. Явно фирмите им колко ги контролират! За пили и дрогирани въобще няма да говорим!

    В Русия съм! В Русия съм!
  99. 100 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 2336 Любопитно

    [quote#96:"putlernopassaran"] софийската такси-мафия догодина ще понесе още два тежки удара - Юбер /Алес/ и откриването на метролинията Центъра-[/quote]
    О да!!!
    При 2 милиона пътници годишно смятай какви печалби се правят, какви кражби!Тази година бях късметлия, че ми закръглиха лев и нещо само. И то жена от ОК.
    Супер обидно, бакшиш се дава, не се взема!

    В Русия съм! В Русия съм!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK