
© Uber
Компанията за споделени превози Uber вече официално навлиза на територията на България. Нейните услуги, достъпни през едноименното мобилно приложение, първоначално се предлагат само в София.
От известно време компанията набираше шофьори чрез онлайн кампании, без да разкрива официалното си име. Uber не съобщава колко шофьори вече работят за нея, нито при какви условия. Ясно е само, че автомобилите трябва да са на възраст по-малка от 10 години. Компанията уточнява, че в момента услугата е в тестов период и наличните коли са ограничен брой.
В сайта на Uber е записано, че минималната такса за превоз за София е три лева. Първоначалната такса при качване е 70 стотинки,
след това се начисляват по 40 ст. за изминат километър
Таксата за една минута престой пък е 20 стотинки. Има и такса 3 лева при отмяна на поръчан превоз. За сравнение, цената на повечето таксиметрови услуги в София започва от 65 ст. за километър пробег при дневна тарифа. При Uber няма разлика в дневната и нощната тарифа.
Самото приложение на Uber е безплатно, като превоз ще може да се поръча само през него. То е налично за Android, iOS, Windows 8, BlackBerry и изисква безплатна регистрация. Именно от него се заявява превоз с конкретна начална и крайна дестинация. След секунди приложението казва кой шофьор с какъв автомобил може да реализира превоза и при потвърдена заявка шофьорът ще тръгне към потребителя.
Плащанията се извършват чрез приложението и не се дават пари в брой
Затова е необходимо при регистрацията на акаунт да се въведе валидна дебитна или кредитна карта.
Компанията Uber често се забърква и в скандали. Няколко града в Европа и САЩ вече поискаха тя да спре да работи на тяхна територия, докато не бъдат решени всички регулаторни въпроси. Наскоро тя си навлече и гнева на журналистите, като неин директор беше записан да казва, че Uber трябва да си направи екип, който да изравя компрометиращи детайли от живота на журналистите и да ги разпространява анонимно в мрежата.
Ако сте използвали услугите на Uber в други страни и имате впечатление - пишете във форума.
chicago514
Рейтинг: 2069 НеутралноОт такива нямаме файда.
tolex
Рейтинг: 657 НеутралноСега ще настане един всеобщ вой от всички бакшиши
tolex
Рейтинг: 657 НеутралноНапротив, точно от такива имаме файда, за да се приземят "лизингодателите, които се наричат таксиметрови фирми.
tolex
Рейтинг: 657 НеутралноНа читавите и изрядни таксисти, Убер няма да им пречи.
Но повечето копърки и изметта ще има да вият и да псуват.
tolex
Рейтинг: 657 НеутралноХегемонията и монополните картели приключват.
Честито на честните и изрядните.
bborisov
Рейтинг: 426 ВеселоБраво! Трябва да има конкуренция, стига вой!
Волният Ибрик
Рейтинг: 426 НеутралноИма и такса 3 лева при отмяна на поръчан превоз.

Точно тия 3 лева пък как мислят да си ги вземат?
Лили
Рейтинг: 448 НеутралноДо коментар [#7] от "Волният Ибрик":
ЛилиДиректно от картата с която си регистриран в приложението.
ironhorse
Рейтинг: 595 ВеселоИ така ще се обезмислят наредбите за минимални и максимални цени на таксиметров превоз.
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.Мамин Тотю (кмета на Пловдив) се изхвърли с приемането на подобна наредба, а София (Фандъкова) никак не бърза.
Всякаква регулация на цени е картелно споразумение и аз се чудя КЗК как още не е погнала Тотю.
А, ама той май не е в списъка, тефтерчето де ...
Всички регулаторни органи в България са или корумпирани или некомпетентни, а най-често и двете.
dorn
Рейтинг: 914 НеутралноКонкуренцията движи света
Публикувано през m.dnevnik.bg
mapuhcku
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#7] от "Волният Ибрик":
Тази такса я взимат само ако потвърдил поръчката на автомобила и след 1-2 минути решаваш да се откажеш вече. Колата вече е на път и шофьора е направил разходи като гориво и време, за да ти достави услугата превоз.
Ослик, суслик, паукан
Рейтинг: 451 НеутралноСупер! Бих пробвал
I had a dream, Joemapuhcku
Рейтинг: 374 Неутрално40 ст. за км е почти 2 пъти по-евтино от сегашните цени. Не е зле като оферта.
manu_chao
Рейтинг: 531 ЛюбопитноАми бакшишите?
manu_chao
Рейтинг: 531 РазстроеноДо коментар [#1] от "chicago514":
Таксиджия ли си?
Chubachubs
Рейтинг: 575 НеутралноМен ме загубиха като клиент, в момента в който разбрах, че трябва да си давам дебитната карта като инфо. В Бг не бих рискувал с тази информация.
alabalko
Рейтинг: 490 НеутралноЗа извършване на превоз срещу заплащане трябва да се плащат данъци. Отделно автомобилът трябва да има застраховка на местата. И какво ще стане, КАТ ще спира колите, защото може да возят срещу пари, а не е превоз "за собствена сметка".
Убер има смисъл в държави като Германия, където цената на км е висока, но в България цените хич не са високи, просто има страшно много гладни хора, които могат да въртят геврека.
Но в Германия Убер е забранена, и който го хванат го грози глоба до 250 хиляди евро, защото за извършване на транспортна услуга се изисква лиценз, а в този случай шофьорът става обикновен таксиджия, просто с различна централа за получаване на поръчките.
svetlio_rm
Рейтинг: 406 НеутралноГотиното е, че чужденците познават услугата и вместо да хващат бакшиша за 100 лв от летището ще си поръчват таксито с приложението и са готови..
bono_vox
Рейтинг: 556 НеутралноХахаха. Във фейсбук пишеше 12 лв. на час
. Голям келепир. Въртиш с твоята кола цял ден за 100 лева
Ама в добрите дни. Това си е предложение да станеме бакшиши.
ironhorse
Рейтинг: 595 НеутралноЧесто пътувам из България ..
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.Ако въведат услугата и за междуградски пътувания бих се замислил.
Така и така пътувам, защо да не взема и тези пари.
Аз си поддържам колата в безупречно състояние, а това коства пари и то доста, ако ползваш маркови части.
tily_lily
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#7] от "Волният Ибрик":
)
Ами от кредитната ти карта, умнико
Хриси
Рейтинг: 1695 ВеселоДо коментар [#7] от "Волният Ибрик":
If I had a tail, I'd swat the flies.От кредитната/дебитната карта, дето я въвеждаш при регистрацията за услугата.
dedo pepo
Рейтинг: 1215 НеутралноДа дойдат и в Русе!
Ослик, суслик, паукан
Рейтинг: 451 Неутрално[quote#16:"Chubachubs"]Мен ме загубиха като клиент, в момента в който разбрах, че трябва да си давам дебитната карта като инфо. В Бг не бих рискувал с тази информация. [/quote]
I had a dream, JoeДоста странна логика. Компанията е американска, доста се съмнявам някой тук да има достъп към тази информация.
Прокопи педераст
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#17] от "alabalko":
Така ли? Ти като водиш брачед ти да не би да ти трябва лиценз? Да не би да плащаш данъци? Да не би да ти трябва лиценз?
...мда, всички уберджии са "брачеди", и никой няма как докаже обратното.
А возенето срещу пари? Не се притеснявай - поинтересувай се как го правят в Германия или в някоя друга драконовски регулирана държава...
bborisov
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#16] от "Chubachubs":
Може да използваш и PayPal и тогава не даваш повече инфо, от колкото вече си дал.
ЗаНиЗа
Рейтинг: 2562 ЛюбопитноПорядъчната конкуренция е за предпочитане. Дано се вдигне нивото, че бая таксиджии не са наясно услуга ли предлагат или задължение.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.Darth Plagueis
Рейтинг: 1423 НеутралноДо коментар [#16] от "Chubachubs":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВерно ли? И как си плащаш сметките?
tomsoier
Рейтинг: 217 ВеселоПолзвал съм Uber в поне 3 американски града. И тук е с 20-30% по-евтино от нормалните таксита и е изключително удобно. Колите са много по-хубави, шофьорите са много по-любезни. И клиентът и шофьорът оставят рейтинг след края на превоза и колкото по-добър рейтинг имаш толкова по-добри шофьори получаваш, така че всеки е по-мовитиран да е коректен.
Веднъж имах проблем, когато колата доста закъсня и шофьора обърка някои неща в приложението. Дадох му 2/5 звезди и описах какъв точно е проблема и след 20 минути получих имейл, че ще ми върнат част от парите и ще говорят за проблемите с шофьора. Невероятно бърза и точна реакция.
jamm
Рейтинг: 583 ВеселоДо коментар [#28] от "Darth Plagueis":
И аз все се чудя, като влезна в магазин на Мтел, защо всички чакат за да си платят сметките... А те се притеснявали хората да си дават инфото на дебитната карта.
Вече ми просветна.
Волният Ибрик
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#21] от "tily_lily":
До коментар [#22] от "Хриси":
Да бе, ей сега им дадох достъп до кредитна карта как ли пък не
radan_lostov
Рейтинг: 426 НеутралноАз съм се возил при тях в Франкфурт, но тогава не аз ги поръчвах, а мой колега финландец. Радвам се че са в БГ. Чужденците масово ще ги предпочетат пред родните бакшиши.
Публикувано през m.dnevnik.bg
Николов
Рейтинг: 537 ВеселоДо коментар [#4] от "tolex":
вместо да псуват - да си изтеглят приложението
Иво
Рейтинг: 4179 Любопитно"Uber вече е в България, конкурира такситата с двойно по-ниски цени"
ia-bans-uber-taxi-after-alleged-rape/
-uber-idUSL3N0TT2XE20141209
"Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36В Индия и Тайланд ги забраняват, а в България ги позволяват:
http://www.presstv.ir/detail/2014/12/09/389412/ind
http://www.reuters.com/article/2014/12/09/thailand
izbiram
Рейтинг: 426 Неутрално..вече не мога да си прибера телефона в джоба! Постоянно щракам некви приложения за кво ли не и накрая се спънах и си счупих тиквата!
Но тия агенти били оценени на 40 милиарда! Само в Америка може за 5 години да пораснеш и да станеш дядо!
А балъците да си плащат лицензи.
pacovw
Рейтинг: 426 НеутралноРегистрирах се, но както се предполагаше VISA Електрон на ОББ не работи (що ли не се самозакрият боклуците му с боклкуци) . С Райфазенската нямаше драма. Скоро ще тествам. Тези дни сме на парти и мисля да тествам.
Chubachubs
Рейтинг: 575 НеутралноДо коментар [#28] от "Darth Plagueis":
С банкови преводи.
Хриси
Рейтинг: 1695 ВеселоДо коментар [#31] от "Волният Ибрик":
If I had a tail, I'd swat the flies.Стой си в каменната ера, щом ти е кеф.
drunk
Рейтинг: 426 НеутралноИ можеш да си сменяш/пускаш какво да се слуша в колата през телефона и плейлистата ти в спотифай
4ove4encence
Рейтинг: 388 НеутралноЕдинственият недостатък е, че трябва да чакаш повече, докато дойде кола, може би причината се дължи на малкото (в момента) таксита на Uber в София.
Николов
Рейтинг: 537 Весело"минималната такса за превоз за София е три лева. "
това трябва всички таксиметрови фирми да го въведат. аз лично под 5 лева не оставям, дори когато се е налагало да ме возят за 2-2.5.
До коментар [#19] от "bono_vox":
Истината е, че не знам колко вади един среден бакшиш в София в момента, като се има предвид, че плаща данъци, гориво, поддръжка на колата и такса на фирмата (лиценз и лизинг на автомобила)
идеята е това да ти е допълнителен доход - имаш поне 8 почивни дни в месеца, що не поработиш 30-40 часа и да си докараш 200-300 лева отгоре ако си млад имаш зле платена работа и нямаш семейство?
Между другото, в интернет има много отзиви от целия свят кой колко вади на час. Ще ми е интересно да прочета след месец-два как са нещата в България.
[quote#17:"alabalko"]Но в Германия Убер е забранена[/quote]
и носът ти кооооолко ли е дълъг?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1423 НеутралноДо коментар [#37] от "Chubachubs":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕККоето според теб е нещо много по-различно ли?
Николов
Рейтинг: 537 НеутралноДо коментар [#20] от "ironhorse":
пич, и в момента има групи за споделено пътуване междуградско. уговаряш се за цената с пътниците и возиш.
Chubachubs
Рейтинг: 575 НеутралноДо коментар [#24] от "Ослик, суслик, паукан":
Не е странна логиката.
1. Мобилните телефони са много по-оязвими за атакуване на личните данни от настолните компютри. На няколко мои приятели им изгърмяха фейсбук профилите от хаквания през мобилни приложения.
2. В Бг има доста кадърни хакери.
3. В Бг няма защита за потребителя при злоупотреба с дебитната му или кредитната му карта.
Въобще не става дума за това каква е компанията, а по начина по който парите достигат до нея. За мен той в Бг е много уязвим и няма нужда човек да се излага на излишни рискове. Ако проблемите по т.1 до т.3 бъдат решение, ок.
Chubachubs
Рейтинг: 575 НеутралноДо коментар [#42] от "Darth Plagueis":
Да, виж коментар 44.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1423 НеутралноДо коментар [#45] от "Chubachubs":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК1. Категорично невярно. Това е въпрос на приложение в случая, не на устройство.
2. Факт. Който няма никакво значение в случая. Хакерите действат интернационално, та дали са български или не е все тая.
3. Категорично невярно. Всяка банка предлага защита, а самият вендор на картите - Виза да речем, предлага в допълнение и своя защита.
ungeheuer
Рейтинг: 489 НеутралноДо коментар [#34] от "Иво":
вече и в защита на бакшишния картел ли си? Има ли сфера, в която е позволено да има нерегулиран свободен пазар, според теб?
Хриси
Рейтинг: 1695 НеутралноДо коментар [#40] от "4ove4encence":
If I had a tail, I'd swat the flies.Не съм сигурна, че е така. Пуснах приложението и погледнах - около мен имаше 4-5 коли на Юбер на разположение, в радиус от максимум 4 минути шофиране.
Вярно, в центъра съм, но е имало случаи, когато съм чакала такси много по-дълго.
Ще поживеем, ще видим. Звучи добре. Дано не го скапят, както често се случва в китната ни татковина - пуснат ново хубаво нещо да зарибят народа и после го побългарят.
ironhorse
Рейтинг: 595 ВеселоДо коментар [#43] от "Николов":
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.Възможно е, но все пак за 24 години шофиране съм качил я има я няма не повече от 3 ма непознати в колата.
Две учителки !!!, които пътуват след часовете на стоп за да е приберат (сутрин ги взима автобуса с децата) и една закъсала двойка с малко дете с автомобил (ако не бях видял детето никога нямаше да спра).
Все пак има огромна разлика ...
Сега аз трябва да се обявявам в системата че ще пътувам, а с UBER си избирам дали ще качвам обявил се в моята посока, като естествено и аз съм поставен на избор.
Много повече ми харесва в последния момент ако съм на кеф да обявя че мога да взема някого, от колкото да пусна обявление преди тръгване, че и договор да подписвам !!!
Chubachubs
Рейтинг: 575 НеутралноДо коментар [#46] от "Darth Plagueis":
Бих се въздържал от категоричните ти заключения.
1. Не е необходимо да е въпрос на приложение а на защита на ОС. Един скимиращ клавиатурата софтуер съчетан със запис на това, което вижда потребителя на дадения умен телефон е достатъчен, да прескочи всякакви защити на приложенията
3. На един приятел му изгърмя цялата заплата от скимирана банкова дебитна карта - Виза. Знаеш ли кога му върнаха парите?! Никога.
Zhivko Stoykov
Рейтинг: 389 НеутралноНека започне жълтия вой. Песен за моите уши.
irons
Рейтинг: 634 НеутралноИдеята е добра, но ми е интересно, дали ще се налага да плащат лицензи, застраховки и прочие? А как ще се отчитат приходите? Все пак това си е платен превоз на хора.
Някой има ли информация?
Nikolay Spasov
Рейтинг: 374 НеутралноКой би имал против да има избора да се вози по-евтинко (а и по-уютно заради фийдбек системата). Супер!
Martin
Рейтинг: 374 НеутралноОт гледната точка на потребителя, конкурентно-способността на Юбер е в негов интерес. Така, че във всички случаи това е добре за пътника. Ако случайно идеята им е да не помпят километрите, то бъдете сигурни, че много хора ще им ползват услугите. Дори хора, които обичайно не пътуват с такси, ще започнат по-често да взимат. За сравнение - за отсечка, за която обикновено ОК или Йес ми взимат 5 - 7 лв., Панда ми иска под 4 лв. Резултат: давам 5.
Martin
Рейтинг: 374 НеутралноТака, че цените не са проблема, а това, че Юбер удрят измекярите, които скубят пътника. Това ще са реалните загуби за бакшишите. И понеже измекярите са 99 % ... кво да ви говоря.
frequentflyer
Рейтинг: 426 Неутралноза съжаление сме доста назадничево племе
izbiram
Рейтинг: 426 НеутралноДо коментар [#52] от "irons":
Не се предвиждат такива неща! Затова имат и проблеми, защото не спазват регулациите!Юбер са комисионери.Разходите трябва да са нищожни, щото задържат некви стотинки и останалото отива при шофьора.
Martin
Рейтинг: 374 Неутрално[quote#16:"Chubachubs"]Мен ме загубиха като клиент, в момента в който разбрах, че трябва да си давам дебитната карта като инфо. В Бг не бих рискувал с тази информация.[/quote]
И какво правиш точно с кредитната си карта. Гледаш си я вечер преди заспиване ли.
Martin
Рейтинг: 374 Неутрално[quote#29:"tomsoier"]Веднъж имах проблем, когато колата доста закъсня и шофьора обърка някои неща в приложението. Дадох му 2/5 звезди и описах какъв точно е проблема и след 20 минути получих имейл, че ще ми върнат част от парите и ще говорят за проблемите с шофьора. Невероятно бърза и точна реакция.[/quote]
Абсолютно. Ключът към успеха е как се реагира на фрустриращи ситуации. Дори да ти причини някой неудобство, ако отношението му е адекватно, значи те печели като клиент или най-малкото не те губи.
Amoravis
Рейтинг: 374 НеутралноГоворил съм с миникабс (евтини таксита, които имат специален режим, например, работят само на повикване и др.) , които са много популярни в Англия. Казват, че убер излизат доста по-скъпи. Това, което е дадено като цена за БГ не съм сигурен дали ще се задържи.
anona
Рейтинг: 445 Неутрално[quote#46:"Darth Plagueis"]Хакерите действат интернационално, та дали са български или не е все тая. [/quote]
Много важни са възможностите за престъпление на локално ниво. Неслучайно се препоръчва да не се ползват чувствителни данни през публични безплатни мрежи където и да е. Ако си спомняш, куп народ беше хакнат и окраден в Сочи, понеже Русия е ИТ еквивалент на Дивия Запад. Тук също не сме цъфнали и вързали.
Chubachubs
Рейтинг: 575 НеутралноДо коментар [#58] от "metaflute1":
Аз нямам кредитна карта, а дебитна. Прочети коментари 44, както и коментар 50.
gembirdkz
Рейтинг: 522 НеутралноНай-хубавото в цялата работа е че таксиметровите шофьори няма как да взимат бакшиши и да ти викат,абе нямам да ти върна 80ст айде следващия път!Защото всички се плаща през картата
Chubachubs
Рейтинг: 575 НеутралноДо коментар [#26] от "bborisov":
Добра идея.
петро
Рейтинг: 531 НеутралноУсловието е колата да е черна (при лимузините поне) и в перфектно състояние заедно с водача. Мисля, че имаше условие и поне един от световните езици. В Чехия направиха революция в Прага, известна с такиметровите цени(разбира се зависещи от разни "турбота" и шмекерии) в цяла Европа, достигащи до 5-6 и 7 евро на км.
irons
Рейтинг: 634 НеутралноИмал съм фрустриращи проблеми с таксджии, дори от добри компании. За 971 2121 мога да напиша цяла книга с идиотии + това, че на всички "точно в момента компресорът на климатика е на ремонт" и слушалката на телефона е част от ухото. Обаждал съм се на телефоните за оплаквания, но никога не са ми отговаряли дали са ги наказвали. И да са ги наказвали, отнасят си го следващите клиенти. А в този случай, когато някой е проблемен шофьор, пуше, говори простотии, слуша чалга, непрекъснато е на телефона, няма климатик или просто нещо не ви харесва, всички в нета ще разберат и просто няма да го викат. Перфектен естествен подбор!
- също.
Естествено, проблемните клиенти също ще бъдат филтрирани, убеден съм, че има такива. Незаслужено мрънащите ("отказаха да качат санбернара ми" или "шофьорът ме накара да почистя повръщаното"
И най-после ще се спре с това - нЕмаш ли дребни?
Николов
Рейтинг: 537 Неутралнов допълнение, не виждам как ако не си безработен някой сериозно ще се захване.
Нека сме оптимисти и за 1 ден 10 курса и 100 км с пътници градско шофьор с максимален рейтинг и дизелов автомобил ще припечели (10*0,7+100*0,4+65*0,2)=60 лв.
От тях ще даде 14 лв такса на Uber. За гориво (8/100, 2.33 лв/л) дава 19 лева.
И накрая му остават 27 лв.
За колко часа се минават 100 км градско? При средна скорост 20 км/ч (оптимисти сме) - 5 часа шофиране и никакви оплаквания. Т.е. 5.4 лв на час.
Имайте предвид, че цена престой се заплаща при шофиране със скорост под 18 км/ч.
За обобщение - 12 лв на ден е песимистичен вариант ако си на пълен работен ден. Но и иначе сметките не са впечатляващи.
На другата страна в не-толкова оптимистичен сценарий, коректен таксиметров шофьор на голяма софийска фирма с кола на метан от 1 ден 10 курса и 100 км с пътници припечелва (10*0,70+100*0,79+60*0,22+5)=104 лв.
Не плаща аренда и лизинг, а само за франчайз 5 лв на ден. Гориво (6/100, 1.49 лв/кг) дава 9 лева.
И накрая му остават 90 лв.
Отново е шофирал 5 часа и не се е притеснявал, че заради нечие оплакване ще му вземат парите. Т.е. 18 лв/ч. А като бонус 5 от курсовете ги е взел, докато си е бил на стоянката.
Накрая, шансът Убер шофьорът да повиши печалбата е като кара по-икономична кола (+6 лв), по възможност хибрид (+16 лв) и да кара нощно време петък и събота. И разбира се, да държи максимален рейтинг. И пак ще печели наполовина на таксиметровия ни шофьор.
alray
Рейтинг: 377 НеутралноНай ми харесва, че пари на шофьора не се дават. Сещам се за 90% от случаите, в които напрраво си искат бакшиш. Дори един ми каза, дай ми 2 лв за една биричка... вас ист дас? мазни, потни и мангасари - аут от играта. даже и да не е по-евтино, въпросът е да е достъпно и бързо за хората, но най-вече и да могат да дават своята обратна връзка. Мен ме е карал мангал, при това пиян, най-вероятно е бил и без книжка, тъй като мина 2 пъти на червено и после спори с мен, че аз не съм видял, 3 пъти изфорсира и няколко пъти не можа да включи скоростите. Този не заслужаваше и 1 стотинка. Да не говорим, че не знаеше накъде да кара и питаше постоянно - тука наляво или надясно. Чак накрая си каза, че бил от Смолян. Явно да изкара някой лев се е превъплътил в ролята на таксиджия... Айде марш такива изроди от бизнеса...
nibelung2
Рейтинг: 297 Неутралночета и все още се дивя колко много простотия и дебилност има в татковината ни.абе разни дървеняци и дървени филисофи,в момента UBER е най-динамичната транспортна компания в света.основни инвеститори са GOOGLE и GOLGMAN SACHS, a платформата им една от най- добрите,лично я ползвам защото работя за тях в Лондон.всеки потенциален клиент се регистрира със данните си от кредит/дебит картата си чрез апликацията на телефона си,който задължително да е с 3G.след това е лесно,с този АP можеш да повикаш такси в над 200 града в света.повиквайки кола на телефона си получаваш времето до пристигане,снимката с името на шофьора и номера и модела на колата.пристигайки на адреса системата автоматично изпраща смс на клиента за това.когато пътникът е в колата на екран му,а също и на айфона на водача е показан най-краткият маршрут.след достигане до крайната точка и пак ина двата екрана се изписва еднаква сума,изчислена от сървъра,който траква до 1 метър колата.шофьорите имат пълен лиценз,а така също и колите,данъци се плащат защото няма кеш,няма помпи на апарати и пр.мушингии.аз и жена ми също имаме апликации на UBER на телефоните и ползваме перфектните услуги навсякъде където пътуваме.аннадън му балкански ,,юнаци,,
джендър NATO generals
Рейтинг: 964 Неутрално"полиция издирва шофьорът на такси "Убер", който е обвинен в изнасилване на млада клиентка "
Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на токСашо
Рейтинг: 688 ВеселоСвободният пазар в екип с новите технологии удрят в земята всичко виждано до сега. Наисинта ли пак има учудени ?
"Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston ChurchillКамен
Рейтинг: 942 НеутралноДо коментар [#67] от "Николов":
А в тази сметка сложи ли цена за поддръжка на колата, данък, ГО, каско, и най-важното - самата цена на колата? Не забравяй, че трябва да е под 10 години, тоест да не е някоя баракуда за 2000 лева.
Не знам кой ще се хване да вози хора за 40 стотинки. То ако излизаше сметката, и сега таксиджиите за толкова щяха да возят.
grand funk railroad
Рейтинг: 1054 НеутралноДо коментар [#19] от "bono_vox":
Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche[quote#19:"bono_vox"]Това си е предложение да станеме бакшиши.[/quote]
Стани бакшиш, тогава. Като пуснат метрото до летището, ела да ти дам нещо за ядене.
InmoInvestments
Рейтинг: 793 НеутралноРадвам се за вас !
You can get much farther with a kind word and a gun than you can with a kind word alone. Al Caponerainbou1
Рейтинг: 1252 ЛюбопитноДо коментар [#72] от "Камен":
Ами явно са се хванали - щом започнаха и тук.
4ove4encence
Рейтинг: 388 НеутралноДо коментар [#48] от "Хриси":
А за злоупотреби от страна на шофьори според мен е почти невъзможно.
В някои държави вече се чудят как да ги забранят, включително и Германия, така че, АКО стане нещо, няма да сме първите.
Рим
Рейтинг: 1562 НеутралноДо коментар [#1] от "chicago514":
ДЕМОКРАТИ ЗА СИЛНА БЪЛГАРИЯ„От такива нямаме файда...”
Съгласен съм с теб! Класическото „Такси” е утвърдено в цял свят! Услугата е проста елементарна и рационална! Проблем са ментетата, но това няма нищо общо с темата! Тази фирма не може да замени класическото такси! Ама никога!
bono_vox
Рейтинг: 556 НеутралноДо коментар [#73] от "grand funk railroad":
Нещо не разбрах. Тогава мислиш да ходиш някъде на почивка може би?
Петко
Рейтинг: 484 НеутралноКойто го е страх да ползва карта, да продължава да си плаща кеш и да слуша лафа „не'ам да ти върна”. Аз лично приемам новината с радост. Имат и промоция - две безплатни возения, да зарибяват хората. Мирише ми на протест на бакшиши в скоро време. Да вадят оградите за парламента.
Damnant quod non intellegunt.Публикувано през m.dnevnik.bg
areta
Рейтинг: 1203 НеутралноХмм... доста първосигнално мислят повечето хора. Двойно по-ниската цена е за сметка на нещо. Добре е да се замислите за сметка на какво се получава тази по-ниска цена.
Много от читателите извършват някаква стопанска дейност, доста са именно в сферата на услугите. Ако някой ваш конкурент си спестява плащането на данъци, осигуровки, застраховки и т.н. естествено е да може да предложи по-ниска цена за същата услуга. Дали ще бъдете щастливи от присъствието на пазара на този конкурент? Едва ли.
Същото се отнася и до Убер. Никой не плаща данък за извършване на стопанската дейност 'предоставяне на услуга - превоз на пътници', макар че точно това правят. Убер си измива ръцете - единственото, което те дефакто предоставят е поддъжка на платформа и чинно си плащат данъците именно за тази дейност, а не за 'превоз на пътници'. Шофьорът естествено никакъв данък на никого не плаща, той дори не е регистриран където и да било за дейността, която реално извършва.
На повечето вероятно не им е известно, че превозните средства с предназаначение именно да превозват пътници трябва да минават два пъти по-често на технически преглед и за тях има допълнителни изисквания, не като за обикновените коли. Иначе се възмущаваме, когато стане катастрофа, особено с автобус превозващ деца, но сме готови за няколко левчета по-малко да се качим в неизвестно каква кола, при неизвестно какъв щофьор, за когото отгоре на всичко знаем със сигурност, че работи на черно, т.е. не плаща на държавата нищо.
Не че нашата държава е цъфнала и вързала, а таксиметровите фирми спазават всички закони и правила, но съзнателно да подкрепяш хайде да не е черна, но поне сива икономика... това не го разбирам. Убер се възползват от законови вратички, тъй като тяхната дейност с нищо не нарушава закона, шофьорите се възползват от желанието на пътниците да плащат по-малко, пътниците... ами пътниците да му мислят, то си техен избор с кого да пътуват.
Прокопи педераст
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#80] от "luda_krava":
Луда краво, това са пълни глупости. Не ме интересува кой плаща данъци, особено ако го прави хитро, като Убер.
Това което те са направили е платформа и продават нея + съпътстващата и организация.
Убер е в пъти по-сигурен от държавно регулираните таксита поради една единствена причина - използва самоорганизацията. Това е система, която автоматично изхвърля от системата "лошите" играчи (шофьори и клиенти).
Случаен човек няма как да се качи на Убер, както и случаен шофьор. Дори и да се случи лош играч да влезе той бива изхвърлен при първия гаф. Освен това Убер дава компенсации при издънки.
Прочети в интернет за теория на самоорганизацията, децентрализирани платформи, "хонор" системи и т.н. Ще разбереш много работи, също така и защо тази и други интернет платформи са изключително полезни и работещи.
tily_lily
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#31] от "Волният Ибрик":
Ти какво - "чукча писател, чукча не читател". В условието за ползване е да се даде достъп до дебитна/кредитна карта.
Ама ти не не напъвай да разсъждаваш де, днес не ти се получава.
areta
Рейтинг: 1203 НеутралноДо коментар [#81] от "abdul15":
'Не ме интересува кой плаща данъци, '
А мен много даже ме интересува, защото излиза, че аз (и другите бунаци като мен) плащам за да се лекува той, аз плащам за да учи детето му в безплатен университет, аз плащам за пътищата, светофарите и т.н., които той ползва, аз плащам за полицията, която го пази... а той единствено се възползва. Откъде накъде аз да трябва част от моята заплата да отделям за издръжка на държавата, а той нищо да не отделя?
Прокопи педераст
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#83] от "luda_krava":
. Иначе останалото ти мнение е твърде наивно. От държавното най-много се краде. И на запад и на изток
.
Хах, ами направи и ти една убер платформа и ще има не за децата ти ами за пра-пра-внуците ти
uber
Рейтинг: 210 Неутралноhttps://www.facebook.com/UBERXSOFIA
babalyuga
Рейтинг: 598 ЛюбопитноКато ги използваш, поне ще знаеш, че шофьора е достатъчно интелигентен да се оправи със смартфон, което би елиминирало поне половината от сегашните бакшиши...
Ирина Марудина
Рейтинг: 566 Неутрално[quote#80:"luda_krava"]Убер си измива ръцете - единственото, което те дефакто предоставят е поддъжка на платформа и чинно си плащат данъците именно за тази дейност, а не за 'превоз на пътници'. Шофьорът естествено никакъв данък на никого не плаща, той дори не е регистриран където и да било за дейността, която реално извършва. [/quote]
Подкрепям с две ръце! Иначе същото е и с фирми като Орифлейм и Avon. Те си пишат на сайта, че хората, които искат да станат дистрибутори, са отговорни да си плащат данъците. Имам съмнения, че някой го прави!
И да, не бих подкрепила услуга, която не е законна. Така че ако имам съмнения в законността - аз съм пас! Притеснява ме дали имам застраховка като пътувам в тая кола, дали шофьорът има достатъчно опит и т.н.
Martin Uzunov
Рейтинг: 8 Неутралноах, колко сте ми забавни тук хаха с коментара на Бай Шиле и как няма да си давал данните паднах. Живеете в миналото с вашите балкански разбирания, а искаме да се развиваме...тц тц тц.
Ослик, суслик, паукан
Рейтинг: 451 Неутрално[quote#84:"abdul15"]Хах, ами направи и ти една убер платформа и ще има не за децата ти ами за пра-пра-внуците ти . Иначе останалото ти мнение е твърде наивно. От държавното най-много се краде. И на запад и на изток . [/quote]
I had a dream, JoeТези изказвания са чиста профанация...
Роси
Рейтинг: 7760 НеутралноКонкуренцията е хубаво нещо.
grand funk railroad
Рейтинг: 1054 НеутралноДо коментар [#78] от "bono_vox":
Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche[quote#78:"bono_vox"]Нещо не разбрах.[/quote]
Не съм изненадан.
moreee
Рейтинг: 1344 Неутрално[quote#86:"babalyuga"]че шофьора е достатъчно интелигентен да се оправи със смартфон, което би елиминирало поне половината от сегашните бакшиши...[/quote]
Ти шофьор на такси без смартфон виждал ли си? Аз не знам при вас как е, може би живееш в някое малко градче или село, но тук в Бургас имат и по 2 таблета в колите даже!
areta
Рейтинг: 1203 НеутралноДо коментар [#84] от "abdul15":
Не искам да правя никаква платформа, аз работя друго и си плащам данъците.
Наивно е мисленето, че държавата е нещо враг, който трябва да бъде прецакан и от когото трябва да се краде. Държавата това сме ние, ако аз крада от държавата, значи крада от теб, не от някой имагинерен лош човек.
areta
Рейтинг: 1203 НеутралноДо коментар [#87] от "Izida":
Естествено, че нямаш застраховка. Колата има обикновена гражданска отговорност, тя не е за теб. Ако се случи катастрофа и ти пострадаш (не дай боже!), духаш супата. За шофьора никой няма никакъв ангажимент, може да е взел книжка вчера, важното е да е над 24г., ама дали има куп нарушения, кара употребил алкохол или надрусан, познава града... абе на кого му пука?! Важното е, че те вози за няколко левчета по-малко.
areta
Рейтинг: 1203 НеутралноДо коментар [#90] от "rosiraycheva50._":
Конкуренцията наистина е хубаво нещо, стига всички да са поставени при едни и същи условия. Ако някой получи предимство, защото е въвел нещо, което е по-ефективно, тогава чудесно. Но ако някой на пазара не играе по правилата... това не е вече конкуренция.
putlernopassaran
Рейтинг: 494 НеутралноДаа - софийската такси-мафия догодина ще понесе още два тежки удара - Юбер /Алес/ и откриването на метролинията Центъра-Летището - мноого бакшиш се завъди
Веселин Дечев
Рейтинг: 2052 Весело[quote#25:"abdul15"].мда, всички уберджии са "брачеди", и никой няма как докаже обратното. [/quote]
В Русия съм! В Русия съм!Малко като проститутките е работата-ако ги хванат с клиент-те са гаджета!
Веселин Дечев
Рейтинг: 2052 Неутрално[quote#80:"luda_krava"]Двойно по-ниската цена е за сметка на нещо. Добре е да се замислите за сметка на какво се получава тази по-ниска цена. [/quote]
В Русия съм! В Русия съм!Инвестицията в покупката и поддръжката на колата!
Предполага се, че така и така си си купил кола и искаш да врътнеш някой и друг курс. С такива тарифи няма как да си купиш кола и да я изплатиш или поддържаш!
Веселин Дечев
Рейтинг: 2052 Неутрално[quote#94:"luda_krava"]ама дали има куп нарушения, кара употребил алкохол или надрусан, познава града... абе на кого му пука?! Важното е, че те вози за няколко левчета по-малко. [/quote]
В Русия съм! В Русия съм!Абе имаше доста случаи на таксиджии с отнети книжки. Явно фирмите им колко ги контролират! За пили и дрогирани въобще няма да говорим!
Веселин Дечев
Рейтинг: 2052 Любопитно[quote#96:"putlernopassaran"] софийската такси-мафия догодина ще понесе още два тежки удара - Юбер /Алес/ и откриването на метролинията Центъра-[/quote]
В Русия съм! В Русия съм!О да!!!
При 2 милиона пътници годишно смятай какви печалби се правят, какви кражби!Тази година бях късметлия, че ми закръглиха лев и нещо само. И то жена от ОК.
Супер обидно, бакшиш се дава, не се взема!