Спорните дейности на Uber увеличават недоволството срещу компанията

Спорните дейности на Uber увеличават недоволството срещу компанията

© Uber



Uber продължава активната си експанзия в нови градове по света. Вчера компанията започна и тестове на услугата си в София. Освен това обаче дейностите на Uber бяха забранени в Делхи и Мадрид, а в други градове продължават разследвания срещу шофьори на компанията, включително и в Рио де Жанейро.


Компанията се отличава с агресивното си поведение, с което често се замесва в скандали. Такива имаше с конкурентите си Lyft, с които се обвиняваха взаимно в извършването на фалшиви поръчки. След това се зароди и недоволство към фирмата от страна на таксиметровите шофьори.


Недоволството започна с протести на шофьори на таксита в Лондон, които обвиниха компанията в нелоялна конкуренция. Такива протести имаше и в други градове в Европа. В Холандия пък съдът забрани на Uber да извършва услугата UberPop, която е представена като споделено пътуване, при което всички в колата си поделят разходите. Тъй като шофьорите на UberPop обаче искат такса от пътниците си, трябва да имат лиценз за таксиметрови превози, реши съдът в страната.




Глобата за шофьорите на UberPop е 10 хил. евро, ако бъдат хванати в нарушение. Вече има четирима глобени, но въпреки това от компанията обявяват, че ще продължат да предлагат услугата. В резултат в момента тече разследване срещу самата компания с възможна глоба в размер на 100 хил. евро.


Напук на правилата


Онлайн изданието GigaOm отбелязва, че Uber има практика да призовава шофьорите си да нарушават забраните. Фирмата направи това, когато получи забрана да работи в Берлин, където глобите са още по-сериозни. Там всеки шофьор е заплашен от глоба до 20 хил. евро при неспазване на забраната и по 25 хил. евро за Uber за всеки нелегално превозен пътник.


Американският гранд Портланд също забрани на Uber да оперира на негова територия. Според местните власти услугата е нелегална. Кметът Чарли Хейлс дори излезе с остра критика срещу компанията. "Хората трябва да знаят, че действията на Uber са нелегални. Градът ще наложи съществуващата регулация. Това може да включва глоби както за компанията, така и за шофьорите", обяви Хейлс в официалната си страница във Facebook.


Въпреки това Uber обяви, че ще продължи да работи в града. Подобна е ситуацията и в много други американски градове. През октомври компанията навлезе в Лас Вегас, където услугата й беше обявена за незаконна, като в рамките на часове някои шофьори бяха глобени. В целия щат Невада моделът на работа на Uber се смята за незаконен, докато компанията не си извади лиценз за транспортен оператор.


Проблеми и с шофьорите


И докато в по-голямата част от света недоволството срещу компанията е главно от гледна точка на регулацията, в някои градове има сериозни проблеми с шофьорите на компанията. Всъщност тя упорито твърди, че е само платформа и не е оператор. Но тъй като има специална процедура за набиране и одобряване на кандидатите, тя практически е отговорна за тях.


Във вторник Uber беше забранена в Делхи, след като шофьор на компанията беше обвинен в изнасилване на клиентка. Разследването на полицията е показало, че заподозреният е бил пуснат под гаранция, след като е бил арестуван за друго изнасилване на своя пасажерка през 2011 г. Освен това се оказало, че заподозреният е таксиметров шофьор и е работил с таксито си паралелно за основния си работодател и за Uber. Според властите Uber няма лиценз за таксиметров оператор и работи нелегално.


Шофьор на Uber в Сан Франциско пък е обвинен в убийството на шестгодишно момиче навръх Нова година миналата година. 58-годишният Саид Музафар е ударил момичето с колата си, когато то е пресичало улицата заедно с неговата майка и брат, които са с тежки наранявания. Вчера шофьорът е бил арестуван и са му повдигнати обвиненията.


Ново бъдеще


Всичко това идва на фона на обещанията на Uber, че компанията ще промени имиджа си и ще стане по-културна и приветлива. Тя направи това изявление, след като неин директор беше разкрит да предлага Uber да си направи екип, който да изнамира злепоставяща информация за журналисти, които са критични към фирмата.


Междувременно инвеститорите на компанията застанаха зад нея. Според тях е необходимо да има по-ясни регулации, а не забрани. В момента Uber е оценена от инвеститорите в размер на 40 млрд. долара. Наскоро тя получи нови 1.2 млрд. долара финансиране, като няма изгледи за спад на интереса към компанията въпреки негативния й имидж.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (69)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 661 Неутрално

    Вместо да се обясняват, по-добре властите по места да либерализират пазара.

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  2. 2 Профил на MititU
    MititU
    Рейтинг: 936 Неутрално

    Защо се прави толкова голяма реклама на тази фирма не мога да разбера ??

    "Колкото повече толкова повече" Мечо ПУХ
  3. 3 Профил на navy
    navy
    Рейтинг: 886 Весело

    Дешев дано не си написал статията "дешево" та да има защо.
    Още не стъпили в България и ги подбраха лизингодателите-собственици на таксиметрови фирми.Чрез такива като теб.
    Още преди няколко дена се прогнозира голем вой от техна страна.

    Шлосер от ВМЕИ "Ленин" ТМММ - 8-ми разряд
  4. 4 Профил на Free person
    Free person
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Гледах късно снощи по СНН и Евронюз коментари за Убер точно за некоректни постъпки,вкл. и укриване на данъци.

    Tony
  5. 5 Профил на Митко Василев
    Митко Василев
    Рейтинг: 661 Неутрално

    До коментар [#2] от "mititu":

    В случая е продуктово позициониране без обявяване.

    това, че казваш даден факт, не означава, че непременно го харесваш. въпреки че за 95% от аудиторията значи точно това
  6. 6 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Изглежда желанието за държавен монопол върху транспорта е доста голямо. Естествено санкциите са безполезни, защото в този случай границата между частен и обществен транспорт е доста размита свеждайки се до една платформа, до "убер приятели".. До система изградена на взаимно доверие, в която "лошите" биват изхвърляни от самата система. Система в която доверието се гради бавно, но се награждава щедро. Държавните регулации са светлинни години назад от подобен тип концепции. Не случайно компанията е мултимилиардна, а инвеститорите стоят твърдо зад нея.

  7. 7 Профил на Arya Stark
    Arya Stark
    Рейтинг: 672 Любопитно

    Защото съществуващите у нас фирми са бели като сняг, така ли? Да идват Uber, пък всеки да си избира.

    "Winter is Coming"
  8. 8 Профил на extraCACA
    extraCACA
    Рейтинг: 2082 Весело

    е колко да са съмнителни дейностите им - повече от тези на родните бакшиши ли... мммм, май че се съмнявам

  9. 9 Профил на calypso
    calypso
    Рейтинг: 486 Неутрално

    Не бих ползвала колата на когото и да било, ако след това никой няма да поеме отговорност за него. Така чудесно биха се възползвали всякакви социопати, престъпници и прочее боклуци.
    Държавните регулации служат освен за набиране на данъци и такси, но са и някаква превенция.

  10. 10 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#9] от "nonsens2":

    Супер , ползвай си миризливите бакшиши тогаз. Веднъж обаче ползваш ли убер няма да се качиш никога на такси повече.. Саморегулацията обаче е в пъти по-силна от държавните измеслени регулации, като започнеш от ценови, през критерии за шофьори и стигнеш до изобщо някаква гаранция за пътуването ти изобщо.

  11. 11 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#9] от "nonsens2":

    Хах то пък щото сегашните са едни социофили..

  12. 12 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 3207 Неутрално

    Юибъ, или както се произнася, нарушават куп закони и правила за извършване на превоз на пътници. Разговорът малко (или много) заприличва на разговора за линейките и циганите. Защото таксиметърджиите не са цвете, дайте да пуснем друг, макар и да не спазва правилата. Например да попитам, пътникът в тази кола ще има ли застраховка? Понеже, доколкото разбрах, предлагането и поръчването на услугата ще се извършва през интернет, кой ще контролира качеството на услугата? Такситата, и автобусите са длъжни да преминават технически контрол на шест месеца.
    С какво техническо средство ще се измерва и сумира услугата, която получавам като клиент? С километража? Той не е техническо средство за измерване. Часовник? Също. Ако не съм съгласен с измерването?

    * ПКП-Прекрасна Кърджалийска Принцеса. Политкоректна формулировка на думи на министър председателя за председателя на Народното събрание
  13. 13 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 398 Неутрално

    Значи всеобщия вой срещу Uber идва предимно от местните власти, държавните регулатори и таксиметровте компании по света. Нито дума за недоволство от клиенти, нито за организирани от тях протести. Оставете хората да решат коя услуга да предпочетат без да им се месите в избора, като поставяте някакви безмислени регулации, които спъват развитието на пазара. В крайна сметка конкуренцията движи света напред. Намеси ли се държавата в даден пазар обикновено цял сектор се преобръща по този начин.

  14. 14 Профил на Дръж се Землю шваба те мачка!
    Дръж се Землю шваба те мачка!
    Рейтинг: 340 Неутрално

    Тази фирма има забрана да работи на много места, защото предлага таксиметрови услуги без необходимия за целта лиценз!

    А лицензът е начин държавата да знае кой точно извършва превозите, съответно право имат само неосъждани и финансово стабилни лица! Иначе ще е една анархия, няма да се знае коя е булката и кой е на булката брат!

    Демократите не признават двойните стандарти! https://www.youtube.com/watch?v=I7X3mmYcjxo
  15. 15 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#12] от "Николай Колев":

    Юбер е интернет платформа, не таксиджийска фирма.
    Саморегулация. Има ли нужда да ти обяснявам повече? Ако искаш ползваш ако не искаш - не ползваш. Хората, а не държавата определя кое е добро и кое лошо. Ако хората го харесат то ще работи, ако ли не - не.

  16. 16 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 589 Неутрално

    Тази фирма си типична пирамида.Балъците си купуват акции с мисълта че са ударили къоравите.Тарикатите си поръчват коли и разправят колко иновативна е тази услуга,а умните продават.Когато всичко се срине - единици печелят.

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  17. 17 Профил на izbiram
    izbiram
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#2] от "mititu":

    "Наскоро тя получи нови 1.2 млрд. долара финансиране"
    Според тебе за кво са тези пари? За да се дават на медиите да пишат за тях!!

  18. 18 Профил на izbiram
    izbiram
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#13] от "mapuhcku":

    Голема тъпотия мой човек си сготвил! Тогава бакшишите що да се лицензират?? А като се качиш при уберчо и се шибнете у некое дърво, кой ще плати разноските в болницата??? Аре ще ви преживеем ама дървото кво е виновно..

  19. 19 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 589 Неутрално

    До коментар [#10] от "abdul15":

    Странно ми е каква песен ще заревеш ако се качиш на такси и то ти поиска 700 лева за 8 километра.Примерно 30 лева на километър и 50 лева на минута?????.Или си викаш че саморегулацията е хубаво нещо.Туй платформите и апликейшъните са ти изпили мозъка момче.Слез на земята.

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  20. 20 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 536 Неутрално

    [quote#12:"Николай Колев"]С какво техническо средство ще се измерва и сумира услугата, която получавам като клиент? С километража? Той не е техническо средство за измерване. Часовник? Също. Ако не съм съгласен с измерването?[/quote]

    Начи най-яко е да се хейти. Просто ни е в кръвта. Да се мрънка, да се плаче, някой да е виновен и ние да го сочим с пръст. ОБАЧЕ никой не си мърда същия пръст да прочете малко.

    Ето за мързелите:

    https://www.uber.com/safety

  21. 21 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 802 Неутрално

    "Скандалите" са само на монополисти е корумпирани регулатори. Клиентите на Юбер са супер доволки.
    А комунистическите отрепки просто да не ги ползват и да спрат да врякат.

  22. 22 Профил на mapuhcku
    mapuhcku
    Рейтинг: 398 Неутрално

    До коментар [#20] от "popovp":
    Тази информация дето си я дал, ако всеки един пишещ за лицензи, застраховки, пирамиди и фараони я бе прочел, може би нямаше дори да посмее да напише такива неща. Но човек първо трябва да се порови малко, да се запознае, да се образова и т.н. Много по-лесно и да видиш нещо и веднага го плюеш.
    Мерси за инфото!

  23. 23 Профил на plf
    plf
    Рейтинг: 406 Неутрално

    Добре е да се знае, че миналият месец пазара оцени Убер на скромната сума от 40 000 000 000$. Може ли да попитам колко е БВП на БГ и какъв е този вой?

  24. 24 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#19] от "Петър Петров":

    Нали не си пропуснал да ги прочетеш и ти, Петров: https://www.uber.com/safety

  25. 25 Профил на Пипера е много лют
    Пипера е много лют
    Рейтинг: 727 Неутрално

    ей, тука невежеството е неизкоренимо. Всички регулации на такситата са чист бошлаф -- виждал съм го с очите си. В т.ч. и застраховките им - ако се блъснеш с такси НИКОЙ не го е еня за теб, така както ако се блъснеш без такси.
    UBER е доброволна услуга - ако искаш, ако не - има таксита. За сигурността - там се знае кой е пътника и кой е шофьора, знае се начална и крайна точка на пътуването. А не като при един приятел-бакшиш, дето вика - нощно време не знаеш кой урод ще ти извади нож за 20 кинта

    седеньето го зголемува задникот
  26. 26 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4222 Любопитно

    Има доста шум около Uber тази седмица. Вчера в статията за това, че тази услуга идва в България написах коментар, че Uber е била забранена в Индия и Тайланд и незнайно защо получих над 50 минуса. Вчера, чета че и в Испания Uber е била забранена.... с риск за още 50 минуса ето и статията:

    http://www.bbc.com/news/business-30395093

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  27. 27 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 589 Неутрално

    До коментар [#24] от "abdul15":

    Това не е ли един вид регулация ???Я пак прочети какво пише там

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  28. 28 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Мартине(автора),
    кой ти диктуваше да напишеш толкова неща, които са ежедневие, а не само при Uber.
    Абсолютно тенденциозно писание намирисващо на платено, защото фирмата не е почнала още работа, пък и хората почти нищо не знаят за нея!

    Нищо чудно да стигнеш до правна защита.

  29. 29 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 589 Неутрално

    До коментар [#23] от "plf":

    Добре е да се знае че всяка пирамида е високо оценена.Балъците на това се кефят.Изкуствени новини и изкуствени цени.То и КТБ беше банка на годината в един раздел 4 пъти.Ама това не и попречи да е вид пирамида.

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  30. 30 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 587 Любопитно

    Никой не обича конкуренцията....
    Манталитет на чукча.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  31. 31 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    До коментар [#15] от "abdul15":

    Верно ли е интернет платформа? Тогава ти за какво им плащаш когато поръчваш превоз?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  32. 32 Профил на tripleaaa
    tripleaaa
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Смея да прогнозирам, че във всеки град над половин милион души такситата

    като автомобили и тип услуга ще изчезнат напълно до максимум половин век.

    Но таксиметровия шофьор го очаква по-добро бъдеще, особено в останалите градове

    Агресивност, Арогантност, Аргументираност
  33. 33 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1456 Неутрално

    [quote#15:"abdul15"]Юбер е интернет платформа, не таксиджийска фирма.
    Саморегулация. Има ли нужда да ти обяснявам повече?[/quote]

    Де да беше само платформа. Юбер обаче взима комисионна от всеки превоз, подбира персонал, има изисквания към автомобилите и водачите...
    Разбира се, когато "платформата" не е регистриран превозвач си спестява куп такси, застраховки и разправии, особено с "бакшишите", както им викате учтиво.
    Нищо де, като ви върнат във времената, когато моторизирани идиоти се събираха на глутници за да бранят интереса си и ще се усетите защо професията се нуждае от регулации и от контрол.

    Ecrasez l’infâme
  34. 34 Профил на perro
    perro
    Рейтинг: 1113 Неутрално

    Аз съм впечатлен от това:
    "Онлайн изданието GigaOm отбелязва, че Uber има практика да призовава шофьорите си да нарушават забраните. Фирмата направи това, когато получи забрана да работи в Берлин, където глобите са още по-сериозни. Там всеки шофьор е заплашен от глоба до 20 хил. евро при неспазване на забраната и по 25 хил. евро за Uber за всеки нелегално превозен пътник."
    и по-точно от тази част:
    "глоба до 20 хил. евро при неспазване на забраната и по 25 хил. евро за Uber за всеки нелегално превозен пътник."

    perro -si yankees - no
  35. 35 Профил на l_i_k_a_t_a
    l_i_k_a_t_a
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Това което нормалните хора презират ни е възхваляваме.

  36. 36 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#31] от "Darth Plagueis":

    Ама верно да . Затова, че ме свързват с правилните хора... и явно са набарали нишата щом оня ден им изсипаха поредния паричен транш в зелено (не в рубли разбира се).

  37. 37 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    До коментар [#36] от "abdul15":

    Ти нещо не схващаш въпроса и избяга към някакви траншове. Тук не спорим компанията успешна ли е или не. А дали е интернет платформа или компания за превоз, както ти твърдиш.
    Когато поръчаш превоз чрез приложението, ти го плащаш на Убер, а не на шофьора, нали? Какво неясно има?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  38. 38 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Разбира се, че е интернет платформа, като използва една дузина трикове за подсигуряването на сигурността и минимизират рисковете: банкови карти, клиенти само през платформата, подбор на шофьорите, които имат право да я ползват, рейтинг и т.н.

    Като следствие се получава една добре саморегулираща се система (по-добре регулирана дори от държавната регулация), по-евтина и най-важното: хората са доволни.

  39. 39 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#19] от "Петър Петров":

    Такъв вариант може и да има при Окей-супершанс, но при Юбер този изхвърча на секундата от системата.

    Окей-супершанс и подобни търгаши има все още на всяка седянка, въпреки любимата ти държавна регулация..

  40. 40 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 589 Неутрално

    Как разбра че подкрепям държавната администрация.А и самата цена на Uber не е ли вид регулация бре.

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  41. 41 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    До коментар [#38] от "abdul15":

    Значи ти плащаш на компания за превоз, срещу което получаваш превоз, но твърдиш, че тя е само интернет платформа? ХАХАХХАХАХ

    Ми ОК Супертранс не са ли просто комуникационна платформа и те? Къде е разликата, те просто те свързват с правилните хора...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  42. 42 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 589 Весело

    До коментар [#38] от "abdul15":

    И 7 хобита завиват лешници

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  43. 43 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#41] от "Darth Plagueis":

    Абсолютно! Само дето Малцина от окейките ще имат правото изобщо да използват Uber имайки в предвид, че голяма част от тях са бивши затворници или със съвсем (не)чисто криминално минало, докато в Uber подобен елемент няма как да попадне, което до голяма степен филтрира разни криминали от дребен характер. Това и други подобни са ГАРАНЦИЯ за успеха на Uber. И да, определено някои читави таксиджии ще се замислят дали Uber всъщност не е по-добрата платформа от "OK супершанс"..
    Не за друго, а защото Uber-ската регулация (, Петров ) е и по-добра и по-евтина от това, което е на българският пазар в момента.

    Петров, разбира се че има регулация. Ако прочетеш първите ми постове ще видиш, че говоря за саморегулация и други алтернативни методи.

  44. 44 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 589 Неутрално

    До коментар [#43] от "abdul15":

    Не ми отговаряш правилно на въпроса за регулациите - какво ще стане ако ти поискат 1000 лева за превоз ??? Регулацията не е само да избереш по добрата оферта.

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  45. 45 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    До коментар [#43] от "abdul15":

    Което напрактика означава, че според теб у нас няма ни една таксиметрова компания.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  46. 46 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 395 Весело

    До коментар [#44] от "Петър Петров":
    Ето отговарям ти: Няма да ти поискат

    До коментар [#43] от "abdul15":
    Darth Plagueis: Има, защото не са си изчистили концепцията. Те просто са стари и ги мързи да се подобряват... Освен, че са собственост на разни локални мутренца разбира се..

  47. 47 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 589 Неутрално

    До коментар [#46] от "abdul15":

    значи пак има регулация.Само че за да стигнеш до тази регулация,маса народ са дали труд и време.

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  48. 48 Профил на Прокопи педераст
    Прокопи педераст
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#45] от "Darth Plagueis":

    Да не мислиш, че окейките си подбират шофьорите? Да не мислиш, че ги интересува нещо друго освен логото, рекламите и диспечерката при положение, че някакъв си там измислен синдикат им гарантира минимални цени на превоз и всички лежат на измислените държавни регулациики, където с няколко стотачки ги минаваш всичките на куп? И там някъде няколко форумки пригласят: "Предпочитам да е лицензиран таксиджия"..

    Ето затова Uber е по-добър. Щото:
    1) Иска банкова карта - с нея знаеш кой те вози и ако стане инфекция знаеш кого да търсиш
    2) Знаеш, че не те вози бандюга (или поне не регистриран). такова чудо при окейките НЕ-МА
    3) Имаш рейтинги. Справка - при окейките имаш телефон за оплаквания.
    4) Пускаш си каквато музика поискаш и т.н. лиготии, карти GPSи .. незнам дали има смисъл да ги изброявам..

  49. 49 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 319 Неутрално

    Ъбър е бъдещето на бизнеса с таксита. Приемете го. Всички други фирми са безмислени.

  50. 50 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 319 Неутрално

    До коментар [#4] от "Free person":

    Нормално е СНН да са против Ъбър. СНН както всяка медия слугува на определени интереси.

  51. 51 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7650 Неутрално

    Трябва да има конкуренция.Явнио тази фирма не се харесва на останалите таксиметрови фирми с ниската си цена.За всички останали нарушения си има полиция.

  52. 52 Профил на Arya Stark
    Arya Stark
    Рейтинг: 672 Любопитно

    До коментар [#4] от "Free person":

    Ау, точно тези неща не бяха познати в България, как ще ни развратят тези американци! ... Да кажем, че по-глобална мафия се е прицелила в бизнеса на локалната и драма за потребителя няма.

    "Winter is Coming"
  53. 53 Профил на xyha
    xyha
    Рейтинг: 467 Неутрално

    До коментар [#16] от "Петър Петров":

    [quote#16:"Петър Петров"]Тази фирма си типична пирамида[/quote]

    Само тази ли ! Повечето публични компании са си пирамиди . Фейса например - от какво печели и какво произвежда ?

  54. 54 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 589 Неутрално

    До коментар [#53] от "xyha":

    Фейса печели от регламентирана реклама и продуктово позициониране.Докато тия са на ръба на закона в момента.Не се знае кога ще ги забранят изцяло.

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  55. 55 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1737 Неутрално

    [quote#44:"Петър Петров"]какво ще стане ако ти поискат 1000 лева за превоз ???[/quote]
    КОЙ?

    В Русия съм! В Русия съм!
  56. 56 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 1737 Неутрално

    [quote#53:"xyha"]Фейса например - от какво печели и какво произвежда ? [/quote]
    Събира лични данни.
    Всеки потребител доброволно си прави досие-дневник и от там насетне се продава тази информация на рекламодатели В НАЙ-ДОБРИЯ случай. Реално -на разузнавателни служби.

    В Русия съм! В Русия съм!
  57. 57 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 607 Неутрално

    До коментар [#56] от "Веселин Дечев (десидент)":

    http://en.wikipedia.org/wiki/In-Q-Tel
    във секцията Software

    Уви има още хора на които като им го покажеш и им падат очите...

  58. 58 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    До коментар [#48] от "abdul15":

    Ти обаче продължаваш упорито да си правиш сравнение кой е по-добър, бягайки от темата дали UBER са такси компания или не. Т.е., ти казваш, че не са, защото са добри. Еми, грешиш, такси компания са си отвсякъде. И тукашното законодателство ще ги нафърфори съвсем скоро и тогава пак ще има ревове за поръчки и лоша среда.

    Колкото до качеството на услугата, UBER започват като реклама в ТВ телешоп. Уж всичко е евтино, а на практика, почти всички дестинации в София ще са по-скъпи с тях.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  59. 59 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    До коментар [#53] от "xyha":

    Ми Фейсбук е рекламна платформа. Печели предостатъчно от това. Кое не е ясното тук?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  60. 60 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 450 Неутрално

    И аз не виждам драмата тук.
    Ако му харесва на човек повече Юбер, ще ги ползва.. ако не.. остава си на таксита или гр. транспорт. Аз лично в Лондон само тях ползвам.. (разбираемо, доста по евтини са от черните катафалки).. повечето са Приуси.., а това че повечето шофьори са Абдул, Мохамед или Ахмад.. изобщо не ми пречи.. проблеми не съм имал.. напротив.. знаеш точно къде е колата и следиш на телефона докато идва към теб..

    Колите си имат застраховки, преглед и пр.

    Разбира се, редно е да се вкара някакъв нормативен ред, с който да си плащат някакви данъци.. било то патентен или някакъв друг..

    а иначе - пазар майка..

  61. 61 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 589 Неутрално

    До коментар [#55] от "Веселин Дечев (десидент)":

    А ти кой си къде си.

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  62. 62 Профил на nibelung2
    nibelung2
    Рейтинг: 310 Неутрално

    До коментар [#44] от "Петър Петров":петър ли си петров ли си,но от стила ти личи,че има нещо милиционерско в тебе.обръщам се към теб,така също към автора да прочетете вчерашният ми пост.ще повторя пак,аз работя за UBER в Лондон.за да ме вземат 1.трябва да имам индивидуален лиценз PCO,валиден за 3 г.за да го извадя ми трябва свидетелство за съдимост и такса за лиценза.2.трябва да имам лиценз за колата и два пъти истински годишен преглед..3.трябва да имам пълна застраховка на колата и пътниците най малко за 5мл лири.4. трябва да премина тест в компанията и след това качени в сървъра снимката ми и всички мои данни.по отношение на услугата,клиента регистрирайки се със своята дебит/кредит карта чрез апликацията на телефона си в 3G формат,може с нея да повика кола в над 200 града в света.натискайки бутона за повикване на неговият екран се появява най-близката кола с името и снимката на шофьора,номера и модела на колата и за колко време ще стигне.пристигайки системата автоматично изпраща смс на клиента.след качване на пасажера на екрана му, атака също на айфона на шофьора светва един и същ най-къс маршрут до точката на пристигане.при пристигане шофьора изчаква няколко секунди сървъра да изчисли сумата,чрез тракването непрекъснато на колата по целият маршрут,след което сумата се появява и на клиентскияти и също на екрана на водача.клиента дава оценка/рейтинг/ на водача,и обратно той за него,анонимно.ако има проблеми и двете страни могат да изпратят имейли и да се решат много бързо.за данъците-всичко се плаща по банкова сметка ,която се декларира в данъчното и затова се плащат солидни данъци.така стоят нещата в общ план,а иначе всички сме с костюми,бяли ризи,вратовръзки,не пущещи в колата,учтиви,абе също като нашите бакшиши с които винаги изживявам много,,приятни,, моменти кацайки на летището,последният път ми се падна един по джапанки,небръстнат,пушак и смърдящ като пор вдовец,препоръчвам ти да го ползваш винаги и само него

  63. 63 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1618 Неутрално

    До коментар [#62] от "nibelung2":

    Очевидно бакшишите са еднакво неграмотни навсякъде, независимо дали работят в Перник или Лондон, и дали е за такси компания или UBER.
    Само не разбрах при всичката тая красота, как точно отчиташ печалба и съответно - как плащаш данъци?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  64. 64 Профил на oex13531876
    oex13531876
    Рейтинг: 450 Весело

    Излиза, че са по-нагли и от "Лафка" !
    Но пък винаги на един клик разстояние !

  65. 65 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 589 Неутрално

    До коментар [#62] от "nibelung2":

    И откога на Лом викат Лондон.

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  66. 66 Профил на nibelung2
    nibelung2
    Рейтинг: 310 Неутрално

    До коментар [#65] от "Петър Петров":Петре,ние водим във форума някъкъв диалог.видно е че от доста време списваш ,но мисленето ти е замръзнало на ниво милиционеро-фатмшако.видно е също,че усърдно си поглъщал брошурите на Партиздат като някъкъв катехезис усвоявайки похватите и мурафетите на милиционерската школа, само да критикарства опонента посочвайки само негативите но спестявайки позитивите.ето аз казах за моята професия и къде живея и сега ще те попитам както ти питаш например Веселин Дечев, ,,А ти кой си къде си?,,

  67. 67 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 589 Неутрално

    До коментар [#66] от "nibelung2":

    Откога едно мнение на човек е меродавно.Това че някой си има едно мнение а друг друго какво значи.Вашите приказки са бръщолевения за мене.

    Горд българин с три години стаж в Испания .
  68. 68 Профил на nibelung2
    nibelung2
    Рейтинг: 310 Неутрално

    До коментар [#67] от "Петър Петров":браво пп,друго и не съм очаквал.всичко казано досега от тебе е като мътни капки от ръба на клозетна яма.ти кой си къде си?

  69. 69 Профил на Борислава (be_free)
    Борислава (be_free)
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Убер = Пирамида!

    Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK