Microsoft вече няма да предлага избор на интернет браузър в Windows

Microsoft вече няма да предлага избор на интернет браузър в Windows

© Brendan Mcdermid, Reuters



Microsoft вече няма задължение да предлага избор на различен от Internet Explorer браузър при нова инсталация на Windows. Причината е, че срокът на споразумението между софтуерния гигант и Европейската комисия вече е изтекъл, съобщава онлайн изданието Ars technica.


През декември 2009 г. ЕК и Microsoft се споразумяха и съгласиха, че операционната система Windows трябва да предлага на потребителите да си изберат какъв интернет браузър искат да използват.  Споразумението важеше за страните от Европейския съюз, където ЕК имаше опасения, че доминиращата позиция на Windows и вградения в него Internet Explorer не позволяват на другите интернет браузъри да достигнат до потребителите.


Microsoft се задължи да показва екран с избор на браузър в продължение на пет години. Софтуерният гигант потвърждава в сайта си, че срокът вече е изтекъл и този екран няма да се показва занапред. Анализите показват, че от него не е имало кой знае каква полза за увеличаване на популярността на конкурентните браузъри, допълва Ars technica. Дяловете на Opera, Internet Explorer и Firefox в Европа са се понижили за сметка на Chrome, който записва голям ръст.


Споразумението на Microsoft с ЕК се оказа и доста скъпо за софтуерния гигант. Заради технически проблем в Windows 7 Service Pack 1, в продължение на 14 месеца някои потребители в ЕС не са виждали екрана с избор на браузър. В резултат, през 2013 г. компанията беше глобена с 561 млн. евро.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1054 Любопитно

    "Microsoft вече няма да предлага избор на Интернет браузър в Windows"

    Горанов да не работи за Microsoft в свободното си време?

    TAKE THE RED PILL!
  2. 2 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1054 Любопитно

    Всеки потребител ще има право да избира, но само веднъж в живота си, кой браузър да използва. Избереш ли един път, връщане назад няма!

    TAKE THE RED PILL!
  3. 3 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 531 Весело

    Чудесно, тъкмо ЕК да напълни пак касичката със половин милиард глобичка.

  4. 4 Профил на mitko11
    mitko11
    Рейтинг: 1556 Неутрално

    Както казва Иванчо - Другарко, да ти имам проблемите.
    При нестабилна операционна система браузерът е последна грижа. Какъвто и да избереш, блокирането си е блокиране...

    Живеем във времена на суши, фондю и жулиен, а аз продължавам да обичам кюфтенца с пържени картофки и баничка с боза. Моята простотия край няма!
  5. 5 Профил на Миро
    Миро
    Рейтинг: 426 Весело

    Аз отдавна съм избрал и се избавих от тази боза, наречена Windows!

    другари комунисти (БСП, АБВ, ГЕРБ, учени, патриоти руски и друга ДС измет!), пътят на България в 21 век не е пътят на Путин! Това е България, не Задунайская!
  6. 6 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 3284 Неутрално
  7. 7 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1035 Неутрално

    добре е, че тази тиня горанов не работи в М$.

    "изборът" на браузър щеше да е доживот.

  8. 8 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1642 Неутрално

    Ама как, блокира ежвдневно, че чак и ежечасно, как не...

    Иначе, решението е правилно, това беше страшна досада, напълно безмислена и нелогична.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  9. 9 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    и без това тази опция беше малоумна, който иска друг браузър ще си сложи, в интерес на истината ИЕ11 няма нищо общо с предишните недоразумения, особено като скорост

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  10. 10 Профил на гарата
    гарата
    Рейтинг: 794 Неутрално

    Хайде сега една 8-9 цифрена глобичка...

  11. 11 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 435 Неутрално

    То в уиндоус вграден браузър ли имало...

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  12. 12 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 680 Любопитно

    Ако Майкрософт са си въобразили, че отново могат да насилват потребителите и да ги накарат да ползват само Internet Explorer, значи не са научили нищо и отново ще плащат глоби...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  13. 13 Профил на majorman
    majorman
    Рейтинг: 781 Неутрално

    Експлорър ползвам само а работа, щото там избор нямам.

    We are just a war away from Amerikhastan/ When God versus God;the undoing of man
  14. 14 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 680 Любопитно

    "Анализите показват, че от него не е имало кой знае каква полза за увеличаване на популярността на конкурентните браузъри"

    Сериозно? Я да видим какво показва независимата статистика...
    http://gs.statcounter.com/

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  15. 15 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 1991 Неутрално

    Не познавам някой, който ползва IE... както са казали хората, освен за да си дръпне някой браузър.

    I Want To Believe
  16. 16 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    [quote#12:"Торбалан"]Ако Майкрософт са си въобразили, че отново могат да насилват потребителите и да ги накарат да ползват само Internet Explorer, значи не са научили нищо и отново ще плащат глоби... [/quote]
    айде да ми обясниш как ги насилват, не съм чувал и виждал някакво ограничение да си сложиш друг браузър, а и да попитам Мак ОС с колко браузъра идва и има ли опция за смяна, при положение че там е най ужясяващия браузър евър Сафари, който наистина за нищо не става

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  17. 17 Профил на pifi
    pifi
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#15] от "2.5":

    Точно за това и аз го използвам:да ми дръпне Mozilla Firefox...

  18. 18 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    [quote#14:"Торбалан"]Сериозно? Я да видим какво показва независимата статистика... [/quote]
    и какво показва, и без тая опция които иска си сменя браузъра

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  19. 19 Профил на SorryLol
    SorryLol
    Рейтинг: 479 Неутрално

    IE е скапан и бавен браузър, но пък силовото налагане на избор на браузър от страна на ЕК е нечестно - да не би Apple да предлага избор? Или пък Линукс-дистрибуциите?

  20. 20 Профил на ambros
    ambros
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Изискването Microsoft да предлага избор на различен от IE браузър при нова инсталация на Windows беше пълна глупост. IE е най-добрият браузър и днес продължава да води по популярност пред всички останали.
    http://www.netmarketshare.com/browser-market-share.aspx?qprid=1&qpcustomb=0#
    http://www.winbeta.org/news/internet-explorer-11-now-most-used-web-browser-world-ie-maintains-its-dominance-over-chrome-and

  21. 21 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 582 Неутрално

    [quote#4:"mitko11"]При нестабилна операционна система браузерът е последна грижа.[/quote]

    Намекваш, че Линукс е по-добра ли? Ползвах в продължение на около година няколко варианта на Линукс. В повечето случаи не можех дори да си сваля снимките от телефона на компютъра, не го разпознава!!! За принтери и т.н. да не говорим! И на мен Уиндоуса не ми блокира.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  22. 22 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 582 Неутрално

    [quote#5:"Миро"]Аз отдавна съм избрал и се избавих от тази боза, наречена Windows![/quote]

    #21

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  23. 23 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1642 Неутрално

    До коментар [#12] от "Торбалан":

    Яко е да не си прочел статията, ама да коментираш смело...

    ИЕ е чудесен браузър. Няма лошо да има много браузъри, разбира се. Когато обаче дойде време за важни и сигурни неща, изборът е ИЕ. Или си инсталирате банкови сертификати за Хром сигурно...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  24. 24 Профил на Климент Горанов
    Климент Горанов
    Рейтинг: 510 Неутрално

    До коментар [#16] от "stg":

    Какъв ти е проблема да си сложиш, друг браусер на мак не мога да разбера?

  25. 25 Профил на Миша
    Миша
    Рейтинг: 777 Неутрално

    До коментар [#1] от "Beyond":

    В свободното си време се прави на министър.

    Миша
  26. 26 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 582 Неутрално

    [quote#8:"Darth Plagueis"]Ама как, блокира ежвдневно, че чак и ежечасно, как не... [/quote]

    Когато "разбирачите" започнат да ровят "компетентно" навсякъде в Уиндоус, не само блокира, а и следва преинсталиране. Пробвай да им обясниш, че вината е в тяхната "компетентност". В България всички, освен от коли, разбират и от компютри и от всичко останало. Нищо, че компютрите им блокира, а колите им неизправни.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  27. 27 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1467 Весело

    До коментар [#2] от "Beyond":

    Хахаааа, свежо!

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  28. 28 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1642 Неутрално

    До коментар [#26] от "Россприматрезил надзор":

    И в допълнение на това, повечето ползват оригинални копия на Уиндоуса... от Замунда. Ама то проблем няма

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  29. 29 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 680 Любопитно

    До коментар [#18] от "stg":

    Смени периода на: July 2008 to Dec 2014 (edit)
    погледни гривите и сам ще си отговориш

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  30. 30 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 680 Любопитно

    До коментар [#23] от "Darth Plagueis":

    Никъде не съм твърдял, че IE е лош беаузър.
    Просто съм против това Майкрософт да го налагат без право на избор. Това е темата на статията и аз смятам, че ЕК трябва да наложи правото на избор безсрочно, а не като временно споразумение. Историята ни е научила, че Майкрософт ще злоупотреби със монополното си положение винаги когато може...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  31. 31 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 582 Весело

    [quote#28:"Darth Plagueis"]И в допълнение на това, повечето ползват оригинални копия на Уиндоуса... от Замунда. Ама то проблем няма[/quote]

    +++++++++++++++++++
    И Антивирусни програми. Че и спорят коя е по-добра! Дори не се замислят, че модифициран софтуер, освен за безплатно активиране, може да е модифициран и за друго. Важното е, че са големи "разбирачи". Устата не можеш да им затвориш дори и с една от ония, по-особените цистерни, които малко понамирисват като минат.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  32. 32 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 945 Неутрално

    Доста време не ползвах ИЕ, но наскоро за проба проверих последната му версия при Вин8 и ми се струва, че всичкия хейт към този браузер може да си остане в миналото. ИЕ11 в комбинация с ВИН8 е доста бърз и стабилен. А напоследък много често ми се случва някой сайт в ХРОМ да ми излезе некоректно оразмерен или изрязан. Отварям го в ИЕ съвсем добре.

  33. 33 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 680 Весело

    До коментар [#18] от "stg":

    Да не се объркаш нещо, кликни направо тук http://bit.ly/16yrOTM
    (и не гледай "гривите", а кривите)

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  34. 34 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 582 Весело

    [quote#30:"Торбалан"]Просто съм против това Майкрософт да го налагат без право на избор.[/quote]

    Това никога не е било така. Винаги е било безпроблемно да си инсталираш друг браузър и не е имало ограничение. IE винаги съм го ползвал само след преинсталиране, за да си сваля другия браузър. На теб по какъв начин са ти го налагали?

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  35. 35 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 448 Любопитно

    Трябва да отдадем респект на ИЕ, защото без него нямаше да можем да си свалим истински Browser. За толкова обикновено върши работа - ако не от първия, от втория път все ще захапе
    Иначе основателни шегички с IE, много...
    http://trollfreak.com/wp-content/uploads/2012/02/IE-is-such-a-weirdo.jpg
    Изумяват ме ревностните почитатели на Windows и IE по-горе. Safari е напълно приличен browser - светлинни години пред IE във всяко отношение. Все пак ползва същия webkit като Chrome, да не е толкова добър, но в сравнение с IE...

    Stef
  36. 36 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1642 Неутрално

    До коментар [#30] от "Торбалан":

    Майкрософт не налагат нищо. Нямаш проблем да инсталираш каквото искаш на операционната си система.

    Как точно злоупотребяват? Теб какво те накараха да направиш?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  37. 37 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 680 Любопитно

    До коментар [#34] от "Россприматрезил надзор":
    До коментар [#36] от "Darth Plagueis":

    Не помните времето на Netscape? Сигурно сте по-млади от мен
    Беше сред пионерите на WWW... Не беше просто пазарен лидер, ами реално беше двигател на прогреса в мрежата:
    "Netscape is credited with developing the Secure Sockets Layer Protocol (SSL) for securing online communication, which is still widely used, as well as JavaScript, the most widely used language for client-side scripting of web pages."
    Прочетете историята ако искате http://en.wikipedia.org/wiki/Netscape

    Майкрософт уби Нетскейп като използва монополното си положение на пазара на операционни системи за масовия потребител по това време. Отначало пусна IE безплатно (само по себе си винаги е добре дошло за потребителите), но когато и това не помогна (хората все още купуваха браузъра на Netscape), Майкросотф сключиха споразумения с OEM компаниите да преинсталират единствено и само IE на всички нови компютри... Така всеки компютър вече идваше с браузър и потребителите спряха да си купуват Netscape макар и години наред все още да беше по-добър...

    Затова имам едно наум относно Майкрософт и практиката и да не предлага избор на потребителите
    Правилото е: никога не защитавайте монополист! Който и да е той...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  38. 38 Профил на Истината - "езикът на омразата"
    Истината - "езикът на омразата"
    Рейтинг: 793 Неутрално

    [quote#5:"Миро"]Аз отдавна съм избрал и се избавих от тази боза, наречена Windows![/quote]
    ++++++

    Само не го казвай на потребители, ползващи само уеб браузър, скайп и Замунда, че както виждаш ти цъкат минусите.

    Molossian: Желанието на международния модерен другариат за равенство между нормалността и извратеността създаде чудовища.
  39. 39 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    [quote#37:"Торбалан"]Майкросотф сключиха споразумения с OEM компаниите да преинсталират единствено и само IE на всички нови компютри...[/quote]
    истината е че нетскейп загина не защото някой им беше крив , а защото сами си развалиха браузъра, след това дойде фаърфокс и интересно на него никой не му пречеше и от какъв зор майкрософт ще инсталират конкурентен браузър по каква логика пак питам с какъв браузър идва мак ОС

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  40. 40 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1642 Неутрално

    До коментар [#37] от "Торбалан":

    Нетскейп и до днес си го има и се нарича Мозила. Няма никакъв монопол тук - Майкрософт продават собствените си продукти и по никакъв начин няма логика да имат задължението да се грижат за маркетинга и на други продукти.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  41. 41 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    [quote#29:"Торбалан"]Смени периода на: July 2008 to Dec 2014[/quote]
    няма какво да ги сменям това съвпада с периода на налагане на Хром, който преди просто не съществуваше

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  42. 42 Профил на SorryLol
    SorryLol
    Рейтинг: 479 Неутрално

    [quote#30:"Торбалан"]ЕК трябва да наложи правото на избор безсрочно[/quote]
    е убаво де, ама да е задължително за всички ОС, вкл. за мобилни телефони.
    Не спорим кой каква ОС харесва, или какъв браузър го кефи. Въпросът е правилата да са идентични за всички

  43. 43 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    [quote#19:"SorryLol"]IE е скапан и бавен браузър[/quote]
    ИЕ 11 бавен, майтапиш се вероятно

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  44. 44 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    [quote#35:"stef"]Safari е напълно приличен browser - светлинни години пред IE във всяко отношение. [/quote]
    като например в кое айде сравни сафари с ИЕ11 по показатели и да видим кой какво

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  45. 45 Профил на SorryLol
    SorryLol
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#43] от "stg":

    откровено казано - всеки браузър носи критики. Мозила и Хром са такива гълтачки на памет, че чак ме дразнят. Флашовете пък стават все по-тежки и отвратителни. IE11, въпреки, че е част от ОС ми се вдига бавно за първоначално зареждане.
    То с тоя бърз интернет вече не е от съществено значение колко бързо зарежда страниците, а колко бързо се вдига при стартиране
    Пък и честно казано, след като един път съм го отписал, дори не го стартирам

  46. 46 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    До коментар [#45] от "SorryLol":

    Файърфокс е категорично най тромавия браузър от трите но аз си харесвам него, дето се казва въпрос на вкус

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  47. 47 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#42] от "SorryLol":

    Съгласен съм.
    Но Майкрософт вече веднъж бяха осъдени за нарушаване на анти-монополното законодателство... Иначе казано злоупотреба с монополно положение... Затова към тях се подхожда като към престъпник... http://bit.ly/18vUzA9
    От друга страна наказанието им изтече, платиха си и глобите и може би трябва да им се даде шанс?

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  48. 48 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    [quote#24:"Климент Горанов"]Какъв ти е проблема да си сложиш, друг браусер на мак не мога да разбера? [/quote]
    какъвто на теб да си сложиш на Уйндоус предполагам, точно никакъв, за какво тогава Майкрософт да е длъжен да предлага други браузъри

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  49. 49 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#39] от "stg":

    Нищо не си разбрал...

    "истината е че нетскейп загина не защото някой им беше крив , а защото сами си развалиха браузъра"
    Прочети http://bit.ly/18vUzA9

    "от какъв зор майкрософт ще инсталират конкурентен браузър по каква логика пак питам с какъв браузър идва мак ОС"
    Никой никога не ги в задължавал да инсталират някакъв конкретен браузър, а и беше забранено те да задължават поризводителите на компютри на инсталират само IE...
    Затова бяха осъдени! Ама кой да чете и да мисли...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  50. 50 Профил на Bro
    Bro
    Рейтинг: 524 Неутрално

    [quote#37:"Торбалан"]Не помните времето на Netscape? [/quote]

    Аз си го спомням. Две осоновни възможности - тромявият и платен Нетскейп или бъгавият но лек експлорер, който идваше по подразбиране.
    До 9-та весия, и аз използвах експлорера за да си сваля друг браузер. Но след това, след като почнаха да ми налагат Хром, а ФФ забравиха от къде са тръгнали и да сменят версийте само за спорта, без да представят нищо ново, останах на експлорера.

    "Only a government that is rich and safe can afford to be a democracy" - Mark Twain
  51. 51 Профил на Россприматрезил
    Россприматрезил
    Рейтинг: 582 Неутрално

    [quote#37:"Торбалан"]Не помните времето на Netscape?[/quote]

    Помня го, защото съм го ползвал. Това, че не си искал да си платиш за Netscape, не означава, че са те принуждавали да ползваш безплатния IE. Резултатът беше, че по-късно Netscape стана безплатен.

    "Правилото е: никога не защитавайте монополист! Който и да е той... "

    Това е последното, което бих направил. Просто искам да опровергая твърденията, че някой някога е принуждавал някого да ползва само ИЕ.

    WWW . ДЕНьГИ .ru.net
  52. 52 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    [quote#49:"Торбалан"]Никой никога не ги в задължавал да инсталират някакъв конкретен браузър, а и беше забранено те да задължават поризводителите на компютри на инсталират само IE... [/quote]
    това някакво твое видение ли е , че никох производител не е инсталирал никога ИЕ, той си е част от Уиндоус и до сега е така, осъдени бяха да предлагат конкурентите си като опция за избор, което е много смешно

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  53. 53 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    [quote#5:"Миро"]Аз отдавна съм избрал и се избавих от тази боза, наречена Windows! [/quote]
    усеща се колко си компетентен, в крайна сметка достатъчно е да кажеш уиндоус е боза за да се подразбира колко голяма работа си

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  54. 54 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#50] от "Bro":

    Да, дълга история
    Аз си пазя за спомен дискета с Netscape 1.22 !
    Още от времето на Win 3.11 когато първо се инсталираше софтуер да му добави TCP/IP протоколите и едва след това браузър, който да ги ползва.
    Днес браузър да иска човек...

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  55. 55 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 680 Весело

    До коментар [#52] от "stg":

    Чети бе човек http://bit.ly/18vUzA9
    стига писа кво да е

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  56. 56 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 680 Весело

    До коментар [#51] от "Россприматрезил надзор":

    OEM бяха задължени с договори от Майкрософт да НЕ предлагат Нетскейп! Преди това имаше фирми, които продаваха компютрите си с Уиндоус и инсталиран Нетскейп!
    Крайните потребители никой никога не е заплашвал с пушка кой браузър да ползват...
    Чети и ти http://bit.ly/18vUzA9

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  57. 57 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1642 Неутрално

    До коментар [#56] от "Торбалан":

    И какъв е проблема да има такъв договор? Някой задължава ли те да го сключиш?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  58. 58 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#57] от "Darth Plagueis":

    Нямам време да ти обяснявам всичко. Чети в интернет, ако те интересува.

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  59. 59 Профил на Chi Cho
    Chi Cho
    Рейтинг: 426 Весело

    Това е едно от най-впечатляващите решения на европейските бюрократи. Интересно защо не забелязаха Apple.

    Мразя да мразя!
  60. 60 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 845 Любопитно

    Абе мога ли да си сложа Интернет експлорър на таблет с Андроид?

  61. 61 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#59] от "Гласувай Българино!":

    Не си прав. Тези глоби и ограничения не са приумица на депутатите, а прилагане на съдебно решение, по което Майкрософт бяха осъдени.
    Епъл никога не са имали тези проблеми.

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  62. 62 Профил на ivantankov
    ivantankov
    Рейтинг: 239 Неутрално

    До коментар [#19] от "SorryLol":

    Linux-Ubuntu14 предлага Firefox, може да се инсталира и Google Chrome.

  63. 63 Профил на Geoimg
    Geoimg
    Рейтинг: 694 Неутрално

    [quote#15:"2.5"]Не познавам някой, който ползва IE... както са казали хората, освен за да си дръпне някой браузър[/quote]
    Аз ползвам IE11 и съм доволен.

    *Лауреат на Нобелова награда! ГРАЖДАНИН! БЕЗПАРТИЕН!!!
  64. 64 Профил на fpyyh
    fpyyh
    Рейтинг: 1768 Неутрално

    понеже има доста въпроси защо Apple не са били принудени - ами те по това време ползваха чужд браузър - IE for Mac. Safari се появи по-късно, а и никога не са имали господстващо положение, за да злоупотребяват с него и да ги съдят.

    за да разберете всичко за белодробния рак, продължавайте да пушите
  65. 65 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#37] от "Торбалан":

    Само дето Netscape Navigator (или Communicator) беше безплатен защото Netscape печелеха от сървъри.

    Но за останалото си прав.

  66. 66 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#59] от "Гласувай Българино!":

    Епъл имат под 5% пазарен дял и нямат монополно положение.

  67. 67 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    До коментар [#16] от "stg":

    В мак ОС сафарито не беше кой знае какво, но новата му версия от тази есен е доста приятна. Иначе предполагам, че мак ос-та не я закачат, защото не е такъв монополист като уиндоуса.

  68. 68 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 1954 Неутрално

    До коментар [#21] от "Россприматрезил надзор":

    Това, за което говориш не е проблем на операционната система а на производителите на различни продукти, които не подготвят продукта си за работа с линукс (основният проблем е липса на драйвери). Моите впечатления също са, че уиндоус не никак стабилна операционна система.

  69. 69 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 680 Неутрално

    До коментар [#65] от "Петър Николов":

    В началото се продаваше, стана безплатен години след това

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  70. 70 Профил на Петър Николов
    Петър Николов
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#69] от "Торбалан":

    Може, аз седнах от Netscape 2.02 Gold ако не се лъжа.

  71. 71 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    [quote#65:"Петър Николов"]Само дето Netscape Navigator (или Communicator) беше безплатен защото Netscape печелеха от сървъри[/quote]
    да бе , безплатен стана когато вече беше късно за китка, тя и опера вече е безплатна ама не беше

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  72. 72 Профил на troi
    troi
    Рейтинг: 652 Неутрално

    За банкиране ми трябват цифрови сертификати и те се инсталират безпроблемно върху ИЕ. Това е ролята която съм отредил за офис работа. Иначе, си ползвам хром, всико ми следи Гугъл, знае в колко да си тръгвам от работа, дава ми маршрут, виждам нотификации за писма в гмейл.Ползвам киип за всекидневните задачи и се синхронизират с телефона ми. Използвам и гугъл драйв. Вообще майкрософт среда гугъл приложения.

    забавление и приключение




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK