Шестте най-големи вражди на Стив Джобс

Шестте най-големи вражди на Стив Джобс

© Robert Galbraith, Reuters



Основателят на Apple Стив Джобс беше известен с острия си характер, който често го въвличаше във вражди. Авторите на книгата "Да се превърнеш в Стив Джобс" Брен Шлендер и Рик Тецели разкриват подробности от живота на Джобс.


Според Apple книгата е най-точният разказ за живота на Джобс, правен до момента. В книгата са разказани и шестте вражди на Джобс, които остават неразрешени до края на живота му.


Сред тях е неразбирателството на Джобс с певеца Нийл Йънг. Той критикуваше звуковото качество на записите в iTunes, а Джобс никак не обича някой да критикува неговите продукти. В резултат Юнг беше пратен завинаги в "черния списък", като Джобс неведнъж е имал коментари с цветущи изрази по адрес на музиканта въпреки опитите му да се сдобрят.




Джобс има спор и с изпълнителния директор на Disney Майкъл Айснър. Двамата неведнъж са водили много тежки преговори за различни сътрудничества между двете компании. Според авторите на книгата, въпреки че Джобс е получавал това, което иска, Айснър е останал като дума-проклятие за него.


Враждите на основателя на Apple често са и с негови служители. Например с Жан-Луис Гасе. Според книгата през 1985 г. Гасе казал на тогавашния изпълнителен директор на Apple Джон Скъли, че Джобс иска да измести Скъли от върха на компанията. "Четвърт век по-късно Стив все още ръмжеше, като чуе името на французина", казват авторите.


Друга вражда на Джобс със служител на Apple е с Джон Рубинщайн. Той е една от ключовите фигури зад плеъра iPod, който практически поставя основите на серията i-устройства, които катапултират Apple на върха. С течение на времето обаче Джобс го изтласква от кръга на приближени до него и Рубинщайн напуска. Година по-късно става изпълнителен директор на компанията Palm, като получава телефонно обаждане от ядосания Джобс. Авторите на книгата твърдят, че двамата повече никога не са си проговаряли.


В полезрението на Джобс попада и Adobe заедно със съоснователя на компанията Джон Варнок. Причината е решението на Варнок да насочи фокуса на продуктите на Adobe към Windows, а не към платформите на Apple. Това води и до решението на Джобс да не внедри поддръжка на Adobe Flash в iPhone и iPad. Решение, което впоследствие цялата мобилна индустрия решава да следва и коства много на Adobe. За всеки случай Джобс неведнъж критикува публично Adobe за проблемите на Flash и липсата на развитие на платформата.


Но, разбира се, най-голямата вражда на Джобс остава с Google. Първоначално двете компании са много близки. Ерик Шмид, който тогава е изпълнителен директор на Google, е и член на борда на директорите на Apple. След появата на Android обаче, отношенията между двете компании бързо се вледеняват. Джобс е убеден, че Android е копие на iOS, и смята действията на Google за предателство. Тук се ражда и известната фраза на Джобс, че е "готов на термоядрена война" с Android.

Ключови думи към статията:

Коментари (70)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2958 Неутрално

    Факт - доста спорна личност. Но резултатите постигнати от него са впечатляващи.

  2. 2 Профил на jorosrabskia
    jorosrabskia
    Рейтинг: 450 Неутрално

    " Джобс е убеден, че Android е копие на iOS, и смята действията на Google за предателство. Тук се ражда и известната фраза на Джобс, че е "готов на термоядрена война"

    Това е и настоящата стратегия на Ябълката: всеки конкурент уж копира от тях, но се оказва 4е те са крадците...и после се съд.

  3. 3 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 522 Любопитно

    Случката, която им се е случила на Adobe е показателна за това колко грешен избор е да предпочетеш Windows, а не Apple (device)

    Stef
  4. 4 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 672 Неутрално

    а ако беше слушал лекарите, можеше сега да е жив, евентуално...

    Birds of a feather flock together.
  5. 5 Профил на mitkom
    mitkom
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#3] от "stef":

    please grow up

  6. 6 Профил на k
    k
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    До коментар [#3] от "stef":

    При създаването на визуалните ефекти на "Аватар" - филм, считан за "върха" на тази индустрия - нито една от машините не е на Apple!

    Превъзходството на Apple, в хардуера използван за графичен дизайн е .... просто мит!

  7. 7 Профил на redguy
    redguy
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    Флаш-технологията просто остаря и затова беше заменена с по-нова. И с Епъл и без Епъл флашът пак щеше да си замине.
    То по тази логика има един куп други технологии, които са Уиндоус-ориентирани, но ги няма в Епъл, трябваше да са умрели, но въпреки това се развиват и процъфтяват.

  8. 8 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 953 Неутрално

    Стив Джобс беше в крайна сметка човек, а не Господ. Т.е. никои човешки недостатъци не са му били чужди.
    Би било странно да е обичан от всички и той да харесва всички.

  9. 9 Профил на Kalin
    Kalin
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Абе още ли има хора, които се вълнуват от историйките за една компания за consumer electronics?

    it comes from inside, just listen ...
  10. 10 Профил на ironhorse
    ironhorse
    Рейтинг: 1288 Неутрално

    До коментар [#7] от "redguy":

    Точно, мерси че ми спести писането.
    HTML5 просто обяви очевидното, че Флаш е остаряла технология.

    Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
  11. 11 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2041 Весело

    [quote#6:"k"]Превъзходството на Apple, в хардуера използван за графичен дизайн е .... просто мит!
    [/quote]

    Превъзходството на "нагризаната ябълка" е в софтуера, основно!
    К'во да я правиш, Unix-подобна OС!

  12. 12 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 522 Любопитно

    До коментар [#6] от "k":

    филмът е правен преди 5 години, ползвани са сървъри HP Bladesystem на Linux Red Hat, не знам Apple какво общо би могъл да има с тези машини? Някакви идеи?

    Stef
  13. 13 Профил на kozhouharov
    kozhouharov
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#11] от "batzdravo":

    Най-вече в маркетинга!

  14. 14 Профил на k
    k
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    До коментар [#11] от "batzdravo":


    [quote#11:"batzdravo"]Превъзходството на "нагризаната ябълка" е в софтуера, основно![/quote]


    Моля за пример на софтуер за графичен дизайн дело на Apple
    Предварително благодаря!

  15. 15 Профил на k
    k
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    До коментар [#12] от "stef":


    [quote#12:"stef"]Apple какво общо би могъл да има с тези машини?[/quote]

    И аз това казвам - Apple няма нищо общо с направата на филма, синоним и еталон за визуални ефекти!

  16. 16 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 522 Весело

    До коментар [#13] от "kozhouharov":

    Windows от маркетинг нЕма нужда - от уста на уста се пренасят легенди за бързината и надеждността му най-вече при появата на синия екран и изчезналите часове работа
    Чудя се кой гений е измислил ОС и като е видял резултата върху диска е добавил в Tools - Disk Defragmenter - това е все едно да си купиш Ролс Ройс и да са ти оставили луфтомер, за да си проверяваш свещите от време на време, ако почнат да не хвърлят искра да вземеш чука и да нагласиш разстоянието между електродите. А всъщност Auto Save опцията е хАпсолутно аналогичен случай
    Всичките тези "улесняващи" потребителите "екстри" са все едно да ти дадат ролка тиксо като си купиш къща в случай че ти протече тавана да лЕпиш - отдолу

    Stef
  17. 17 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1287 Неутрално

    чакайте, чакайте - отивам за пуканки

  18. 18 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#17] от "хм":

    http://i.imgur.com/agJIP.gif

    Birds of a feather flock together.
  19. 19 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 522 Любопитно

    До коментар [#7] от "redguy":

    Я да видим сега графиките:
    http://i.stack.imgur.com/ynCaa.png
    и датата на публикуването на размислите на Jobs:
    http://www.apple.com/hotnews/thoughts-on-flash/

    Може решението на Apple да не е единствената причина и най-вероятно не е, но със сигурност доста е помогнало за налагането на HTML5 и засилването на Adobe Flash в историята...


    Stef
  20. 20 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    Нийл Йънг има право.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  21. 21 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 3945 Неутрално

    На Стив Джобс не му е било чуждо нищо човешко... четох как емоционално е приел писмо, написано от Бил Гейтс, в самия край на живота му.
    http://www.standartnews.com/lyubopitno-lyubopitno/predi_smartta_si_stiv_djobs_chetyal_pismo_ot_bil_geyts-132144.html

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  22. 22 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2496 Неутрално

    “В резултат Юнг беше пратен завинаги в "черния списък"

    Нерде Ямбол, нерде Cтамбул!

    https://www.youtube.com/watch?v=Eh44QPT1mPE

    В моят шортлист е твърдо в тройката!

    I Want To Believe
  23. 23 Профил на Kalin
    Kalin
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#16] от "stef":

    'легендите' за ненадежността на продуктите на М$ останаха някъде там - в годините на XP. Но това не пречи на някой хора все още да си правят вятър на устите и в днешни дни.

    it comes from inside, just listen ...
  24. 24 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2041 Весело

    [quote#14:"k"]Моля за пример на софтуер за графичен дизайн дело на Apple
    Предварително благодаря! [/quote]

    Е, не се зяждай де! Имах предвид ОС, не приложния софтуер, който ползват. Макар че, в последно време, направиха сериозни постижения в новите продуктови реализации, като iPod, iPad и т.н.
    и са на първо място, при технологичните компании.

  25. 25 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    [quote#9:"Kalin"]Абе още ли има хора, които се вълнуват от историйките за една компания за consumer electronics?[/quote]

    До коментар [#9] от "Kalin":

    Не, интересуваме се от обикновен човек, който успя да направи една от най-големите и известни компании в света от нищо. Интересуваме се и от живота му. Майка Американка, баща Сириец, даден за осиновяване и осиновен от Американец и Арменка - обикновени хора. Интересно ни е как така Сийв без официално да е завършил колеж и Возняк, който е истинкси сладур и до момента преподава в гимназията в Маунтан Вию, успяха да измислят персоналния компютър и да го популяризират. интересно ни е защото това са хора които са променили начина и качеството на живот на всички хора на планетата. И го направиха това без революции и без да убиват милиони хора както любимите ви Ленин, Сталин и Путин.
    Затова и е интересен Стийв и такива като него.

    California Über Alles
  26. 26 Профил на batzdravo
    batzdravo
    Рейтинг: 2041 Весело

    [quote#23:"Kalin"]'легендите' за ненадежността на продуктите на М$ останаха някъде там - в годините на XP. Но това не пречи на някой хора все още да си правят вятър на устите и в днешни дни.
    [/quote]

    Може би си прав! Но от какъв зор ще трошиш сумати пара, за Уин 8,9 или 10, когато в нета се "разхождат" стотици безплатни Линукс дистрибуции?!
    Като например УСУ 9, чисто българска на базата на Убунту и КДЕ, с всичките му такъми, като офис, ГИМП, плеър и т.н.!

  27. 27 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#6] от "k":

    Но в "Играта на играчките" всичко е Джобс и е направен около 10г. по-рано. Колкото до Аватар - чак пък да е връх на върховете...

  28. 28 Профил на Kalin
    Kalin
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#25] от "Pontif А":

    hold your horses, сларур, айде да не скачаме на генерализации от сорта на това на кого са му любими Сталин, Ленин и сие, само защото даден човек не изпада в екстаз по култа към Стийв Джобс и неговата машина за правене на пари чрез стригане на овце, ОК?

    it comes from inside, just listen ...
  29. 29 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    До коментар [#28] от "Kalin":

    ОК, сладур. Обикновено такива които не могат да оценят значенито на изобретяването на персоналния компютър или ... дори на устройство като мишката се възхищават от други неща.
    До тук разбрахме че Апъл е нищо за тебе. ОК. Няма и да генерализираме със Сталин и Ленин. Какво ще кажеш да специфицираме? Хайде дай ни пример от кой се възхищаваш в бизнес света.

    California Über Alles
  30. 30 Профил на Kalin
    Kalin
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#29] от "Pontif А":

    митовете и легендите за "изобретяването" на персоналния компютър и мишката от Джобс може да ги продаваш на някоя баба на Женския пазар, ОК?

    it comes from inside, just listen ...
  31. 31 Профил на Kalin
    Kalin
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#29] от "Pontif А":

    по личности от "бизнес" света не се прехласвам, мисля, че тук си говорим за технологии и смятам, че човек като Денис Ричи е къде-къде по-достоен за "прехласване" от един продавач на скъпи дрънкулки, които биха били немислими от техническа гледна точна без постиженията на хора като самия мистър Ричи.

    http://en.wikipedia.org/wiki/Dennis_Ritchie

    it comes from inside, just listen ...
  32. 32 Профил на levbalkanski
    levbalkanski
    Рейтинг: 396 Неутрално

    Стив Джобс беше прекалено голям гений, за да се съобразява с "разни ризи" .По-късно и фактора време им пусна водата.

  33. 33 Профил на kozhouharov
    kozhouharov
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#16] от "stef":

    Кога за последно си бил с Уиндоус, понеже това за което ми говориш не го разбирам!?

    До коментар [#25] от "Pontif А":

    Приятел, така са ти промили мозъка с ябълковия вирус, че дори си мислиш, че Ейпъл са измислили PС-то!?!?!?! Това е абсурдно.
    Ейпъл дали не са открили и топлата вода?
    Като не разбираш от някаква тематика, или най-вече имаш повърхностни познания - STFU!
    И понеже намесваш Сталин и неговите другари, общото между тях и Ейпъл е, че това е любимата марка на руските първенюта Майстори на пропагандата от първа степен!

  34. 34 Профил на vladivlad
    vladivlad
    Рейтинг: 517 Неутрално

    до 33 +++
    Той Pontif A е от тези, които много обичат да ВЕРВАТ в правилната линия и да не се замислят за алтернативи. Мен, ако питаш, по душа е чист сталинист, защото за него всяко алтернативно мнение е "враг", отклонен от "правилната" линия.

    По темата - Джобс е маркетингов гений, което само по себе си е много. Толкова много, че има достатъчно голям брой хора, заблудени, че продуктите на Apple имат някакво технологично превъзходство.

    Do or do not. There is no try. Yoda
  35. 35 Профил на Stavrogin
    Stavrogin
    Рейтинг: 814 Неутрално

    Джобс какво го вълнува качеството на музиката....важното е да се продава, а дали купувачите ще са глухи или ще им се пробутват оскатени музикални формати, кому му пука, изкуството няма място в света на Джобс

    Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.
  36. 36 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    С други думи, Джобс е бил голям продавач на краставици, но като човек е пълен банкрут, следователно е пример за подражание.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  37. 37 Профил на asenpp
    asenpp
    Рейтинг: 481 Неутрално

    Ааа, имаха технологично превъзходство ябълките , преди да изгонят Джобс през 80-те години - Тогавашната куадра беше ембаргова, имаше там един коком, докато за т.н. уиндоус компютри- верно доста преди май петата - реално използваема версия на уиндоус в Правец бехме построили цял завод!
    Целите 90-те години минаха в подигравки , че Епъл бил "страничен клон на еволюцията" демек като неандерталците, и лафа на Бил Геитс някъде по това време че е "забавно да се помага на Епъл" и тъпото упорство на Адоб да пуска версии само за Епъл докъм 92-3 година на реално единствените професионални продукти за компютри по онова време, когато РС се използваха най-вече за пишеща машина.
    Архикад и те.
    Та коментара ми е по скоро за това че едва ли много хора помнят онзи "първия" Епъл.
    Та към края на 90-те от Епъл проводиха учтива делегация, да се моли и тръшка на Стив Джобс да се върне. Върна се и направи там каквото направи. Лошото е че вече Епъл няма как да го върне и бавно но неумолимо се превръща отново в " страничен клон на еволюцията" Респект Стив Джобс

  38. 38 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    До коментар [#31] от "Kalin":

    Хай вей, с програмист си имам работа. Всеки спор е излишен.

    Сега ще се хващаме за техникалитис, че мишката е измислена от Зирокс а Персоналния компютър от Джон Блекенбакър или даже от Виктор Глушков.
    Аз живея на десетина километра от Стийв Джобс. Вече 30 години работя в Семикондуктор индустрията. Всички нормални хора около мене смятат че Апъл 2 е първия истински исползвае и масово разпространен персонален компютър. Апъл първи популяризираха мишката ама какво знам аз. Живота ме е научил със софтуеристи да не споря. Налагало ми се е доста често да променям платки защото за да се смени в s/w един бит са нужни 6 месеца и $250,000. Така че прави сте другари! Джобс е пълен глупак, Апъл нищо интересно или ценно не са направили а хората които се интересуват от тях са аграри които нищо не разбират.

    California Über Alles
  39. 39 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    [quote#33:"kozhouharov"]Като не разбираш от някаква тематика, или най-вече имаш повърхностни познания - STFU! [/quote]

    До коментар [#33] от "kozhouharov":

    Внимавай! STFU не разрешавам на никой да ми казва!

    California Über Alles
  40. 40 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 522 Любопитно

    До коментар [#33] от "kozhouharov":

    Постоянно ме питат от кога не си ползвал Windows... Всъщност не го ползвам откакто отворих Мак-а. Не искам и да се сещам за Windows-a и за всичките му несгоди...
    Чудно ми е всичките яростни защитници на Windows дали са виждали някога Мак? Ей така от любопитство дали са отваряли и натискали едно копче поне...

    Stef
  41. 41 Профил на nedumai
    nedumai
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Абе къде е Мики?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  42. 42 Профил на Kalin
    Kalin
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#38] от "Pontif А":

    Мда, по твоята логика - който не вярва в култа към С. Джобс е комунист и неговите идоли са Ленин, Сталин и Путин. Доста ограничено.

    it comes from inside, just listen ...
  43. 43 Профил на kozhouharov
    kozhouharov
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#39] от "Pontif А":

    Хахах, вече ти го казах. Дори само ако си гледал филми от Холивуд на компютърна тематика щеше да знаеш за Комoдоре и Aтари

    До коментар [#40] от "stef":

    Да, Макбук наскоро ползвах. Трябваше да му сложа Уиндоус, защото доста софтуер няма версии за Мак

  44. 44 Профил на galaf
    galaf
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#42] от "Kalin":

    Да не оценяваш успеха дори когато е толкова голям и е пълно с обилно инфо за него е направо...гнусно.

  45. 45 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    До коментар [#44] от "galiaf":


    [quote#44:"galiaf"]Да не оценяваш успеха дори когато е толкова голям ..... [/quote]

    Точно казано! Не ми се отговаря на тези двама всезнаещи глигани затова ще споделя с тебе. Апъл има маркет капилизация два пъти по-голяма от цялата Руска борса. Само за последните 3 месеца на годината са продали 74.5 милиона йФона. Чистата им печалба е $142 милиарда! Бюджета на България за 2015 е 82.4 милиарда лева което по сегашния курс е около $40 милиарда - това е 3.5 пъти по-малко от чистата печалба на Апъл. След като Апъл платят всички разходи, дивиденти, премии, заплати и остават $142 милиарда чисти пари. $40 милиарда в България плащат за всички в правителството, полицията, правосъдието, всички в армията, всички учители, лекари, пенсии .... Но това не е достатъчно впечатляващо за тези двамата потуранци. Аз от 30 години живея и работя в Силикон вали, буквално на десетина километра от къщата на Джобс. Досега не съм чул някой да говори подигравателно за Апъл или за която и да е от големите компании. Всеки един CEO на тези компании е "известен" с нещо Кен Ливи, Дейвид Лам, Карли Фиорина, Мег Уитмън, Анди Гроув ... Лари Елисън ... да не забравяме и Илон Мъск - всеки от тях е повлиял живота на хората в света повече от колкото много си дават сметка. И което е доста иронично качеството на живота на хората дори в страни като Русия е повлияно повече от тези хора отколкото от техните политически лидери. Без тях нито колите които караме щяха да са същите, нито индустрията, нито начина по kойто се забавляваме или начина по който комуникираме. Аз когато напуснах България през средата на 80те хората все още си пишеха писма! Затова се чуствам късметлия че можах да съм част и свидетел на тези времена в Силикон Вали. Сега моята индустрия се консолидира и вече работи много по-различно. На наше място дойдоха Фейсбук, Гугъл, Туитер. Компаниите които бяха абсолютния авангард на развитието сега сa по-скоро комодити компании. Интересното е че в този процес на промяма Апъл не само запазиха това което имаха но и го увеличиха многократно и откриха нови продукти и пазари. От тази гледна точка те са много интересна компания и като философия и като управление. Джобс беше лидера който можа да наложи тази култура. За всеки който дори малко се интересува от мениджмент това е чудесна история. И не виждам защо да не е интересна дори и в България. Според мене тъжното състояние на индустрията в България се дължи освен много други фактори и на циничноста на такива Андрешковци като тези по-нагоре за които Апъл била тъпа компания за consumer electronics. Мале мила мале, понаучихме С++ и Английски първо ниво и вече Апъл не ни впечатлява.

    California Über Alles
  46. 46 Профил на FTA
    FTA
    Рейтинг: 395 Неутрално

    [quote#2:"jorosrabskia"]
    Това е и настоящата стратегия на Ябълката: всеки конкурент уж копира от тях, но се оказва 4е те са крадците...и после се съд. [/quote]

    Майкрософт ги окрал, Самсунг ги окрал, Гугъл ги окрал - много крадци много нещо..... Делюзиите на Джобс.

    Социализъм - превръща паразитирането в държавна политика.
  47. 47 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 656 Неутрално

    До коментар [#16] от "stef":

    Последният път, когато видях синия екран, беше преди 3 год. на Уин 7, заради дефектна банка РАМ - смених я. За друг път нямам спомен.
    Дефрагмент не ползвам и не ми се е случвало да имам лош диск.

    МакОС е добра хоум бейсд ОС или за малки дизайн студиа, печатници, уеб девс и т.н. В големи корпорации или бизнес средите я няма много..

  48. 48 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 522 Любопитно

    До коментар [#47] от "t0d0":

    Или да обобщим PC + Windows е нискобюджетно решение за хора, които имат много свободно време и обожават да се бъзикат с Windows-a и да се занимават всевъзможни казуси, пред които той щедро ги поставя. Така са се "учили" повечето от нас, вместо да цъкаме някакви по-смислени неща сме се борили просто да си пуснем монитора на оптимална резолюция... дни наред...
    Mac e надеждното магаре, което винаги знаеш, че ще ти свърши работа, колкото и да го товариш... Единствената грижа, от която се нуждае е бала сено...

    Stef
  49. 49 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 674 Неутрално

    Хората са различни, за това и се вълнуват от различни неща. Джобс и Ейпъл свирят на струната на онези, които обичат "вълнуващи неща".

    Който обича нещата просто да работят с минимум проблеми и разни визуални хубавини си ползва линукс, за хората които е важно да има минимум трусове в организацията и всякакви софтуери да вървят - има си уиндоус, който е много хубава, но скъпа операционна система. За любителите на "вълнуващи" продукти има ейпълски неща - компютри, телефони, джунджурии - няма лошо, просто хората са различни.

    До коментар [#10] от "ironhorse":

    Флаш е само най-използвания продукт на Адоб. Той бе много практичен за времето си, но си имаше недостатъци, които явно бяха непоправими, за това и html5 го заменя постепенно.

    preklara rara
  50. 50 Профил на Kalin
    Kalin
    Рейтинг: 506 Весело

    До коментар [#45] от "Pontif А":

    "потурнак" може да викаш на съществото от мъжки род, което те е изритало от корема на майка ти. Това, че не споделям овчия ти ентусиазъм по една компания за consumer electronics, и че не живея в Силициевата долина, не ти дава никакво право да обиждаш като каруцар, разбираш ли, господин "много съм видял, но си останах селяндур"?

    В сериозната ИТ индустрия аз не виждам продуктите на Епъл да имат някакво основно значение, за това не се вълнувам от лъскавите дрънкулки, които продават масово на населението.

    it comes from inside, just listen ...
  51. 51 Профил на д р Чарли Мишкин от ГРУ
    д р Чарли Мишкин от ГРУ
    Рейтинг: 1957 Неутрално

    [quote#24:"batzdravo"] Имах предвид ОС, не приложния софтуер, който ползват. [/quote]

    До коментар [#24] от "batzdravo":

    Преди МакОС 10, Епъл имаха операционна система която според тях беше "върхът" и те продаваха "най-яките компютри" с РИСК процесори и мишки с един бутон. Ама как забиваше тази и ОС - направо се налагаше преинсталиране. Никакви "сини екрани".

    След това направиха ОС10 на базата ФриБСД и нещата при тях станаха още "по-яки", но малко след това минаха на "Интел процесори" и "стандартни ПС видеокарти" и "утрепаха света" с процесорна и графична "мощ".

    Та в момента каква е разликата ако си качите чисто ФриБСД (Безплатна ЮНИКС ОС разработвана в Университета в Бъркли ) на ПС компютър спрямо Мак?

    Ами само в "шаренията на графичната среда". Няма ОС при Епъл Макинтошите, а само "Х" среда. Кат едно "просто" КДЕ или Гном.
    Разбра ли ме Бат Здарво?


    ПП: А и напоследак забелязвам, че Мак компютрите ползват мишки с повече от един бутон.

    Путин kiss май ЕС! ----- wwww . ДЕНьГИ .ru.net :-)
  52. 52 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2098 Неутрално

    [quote#50:"Kalin"]В сериозната ИТ индустрия аз не виждам продуктите на Епъл да имат някакво основно значение, за това не се вълнувам от лъскавите дрънкулки, които продават масово на населението.[/quote]
    Прав си. Аз също не виждам продуктите на Апъл в леярната индустрия, в аграрната индустрия, в месопреработвателната индустрия, в говедовъдната ...Сигурен съм също че и тружениците в тези индустрии са горди с постиженията си .. поне колкото тебе в сериозния кол център в който работиш.
    МЕжду другото Апъл не се използват и в Семикондункторната индустрия в която съм аз. Интересно защо хората около мене уважават постиженията на Джобс и на Апъл. Явно те не знаят нещо което ти знаеш. Пази Боже сляпо да прогледа!

    California Über Alles
  53. 53 Профил на Kalin
    Kalin
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#52] от "Pontif А":

    Китайците около тебе, с които поите платки по цял ден в сует-шопа, уважават лъскавите дрънкулки на Епъл, защото за хора от вашата черга това е символ на статус. Просто е, селянче.

    it comes from inside, just listen ...
  54. 54 Профил на db++
    db++
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    Стив е велик маркетмейкър. Но само това. Кофти човек. Медиен герой.

  55. 55 Профил на db++
    db++
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    [quote#52:"Pontif А"]Интересно защо хората около мене уважават постиженията на Джобс и на Апъл.[/quote]
    Защото са алчни като Джобс.

  56. 56 Профил на simon40
    simon40
    Рейтинг: 231 Неутрално

    До коментар [#6] от "k":

    Ами нормално е след като през 2006 се отказват от PowerPC архитектурата и минават на Intel. От тогава каквото има в едно стандартно IBM PC го има и в Apple компютрите.
    Иначе в повечето случаи са едни много добри продукти.
    Може да са надценени като стойност но тук вече става въпрос за маркетинг.
    Едно нещо струва толкова колкото купувача е готов да даде за него. Ни повече ни по малко.

  57. 57 Профил на db++
    db++
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    Джобс е убеден, че Android е копие на iOS, и смята действията на Google за предателство.
    ---------------------------------------
    Джобс е бил пълен невежа в програмирането. Нямало е как да му обяснят.

  58. 58 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3896 Весело

    Гений може да не си,
    но consumer быть обязан

    в електронни бъднини
    (най-важният отрасъл).

    До коментар [#9] от "Kalin":

    Абе още ли има хора, които се вълнуват от историйките за една компания за consumer electronics?

  59. 59 Профил на waterborn
    waterborn
    Рейтинг: 229 Неутрално

    До коментар [#40] от "stef":

    въпроса е за какво го ползваш и за какво можеш да го ползваш.
    има неща за които просто не можеш да ползваш мак, има неща за които windows не е оптималната платформа.
    в офиса (един от големите излседователски центрове на европа, областа е моделиране, симулация и оптимизация на големи информационни модели на сгради, градове и т.н.) имаме Мак машини за графични обработки и windows и linux машини за моделирането. И да, има граница, след която windows върху Мак с bootcamp просто не е достатъчен, за да си вършиш работата, без да се занимаваш предимно със системата и проблемите и и опционлано с това което трябва да свършиш

    разбирам че един нормален потребител едва ли може да инвестира в две системи едновременно.

    това което и до ден днешен не разбирам е напълно емоционалната и ирационална световна война по темата.

  60. 60 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 3896 Неутрално

    Сериозно, какво ви тревожи в "консуматорската" елекроника?
    Консуматорско общество?
    Косуматорът?

    Consumer Centric... whatever?

    Ами всички общества са такива:
    консуматорски, потребителски... дорде са живи.

    Някои повече, други по-малко.

    При някои Потребление и Търсене движат "пазара",
    при други Команден План, при трети - и двете.

    Нима електричеството и електрически крушки са престанали да представляват ценност и интерес за т.нар. "крайни" потребители?

    Consumer goods е определена кагегория стоки (пазар),
    но изключително важна. Най-важна.

    Други промишлени сектори съществуват заради тази категория.
    Когато "узеят" се вливат в нея.

    След едновремешните компютри "гардероби" в специални помещения, се появиха PC: Персонални Компютри.
    Като търговски бранд и като система за "лична" служебна работа.

    Скъпи, първоначално, и достъпни предимно в корпоративни условия. Но поевтиняха... усъвършенствани... в условия на конкуренция. PC станаха масови...

    Ноутбукс, лаптопс, органайзери, таблети, смартфони, часовници...

    И Дрехи.

    Consumer electronics.

    Един от най-привлекателните пазари
    (за производители, търговци и... консуматори).

    До коментар [#9] от "Kalin":
    бе още ли има хора, които се вълнуват от историйките за една компания за

    consumer electronics?

  61. 61 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#8] от "Orchid":

    Бих ли могъл да приложа тая логика към ... Путин примерно?
    Ще пробвам:

    "Путин беше в крайна сметка човек, а не Господ. Т.е. никои човешки недостатъци не са му били чужди.
    Би било странно да е обичан от всички и той да харесва всички."

    Единственото дето не се получава е ... миналото време. Жалко

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  62. 62 Профил на Ebeneezer Goode
    Ebeneezer Goode
    Рейтинг: 525 Неутрално

    До коментар [#25] от "Pontif А":

    Знаете ли колко пари е дал Епъл по времето на Джобс и в частност самият Джобс за благотворителност?
    Ако искате да ви помогна?
    НУЛА!
    Сравнете го с Бъфет, с Гейтс, с Елисън ...
    Не е ли странно, като за осиновен?
    Крив човек, това си е.

    Schrödinger's cat walks into a bar. And doesn't
  63. 63 Профил на db++
    db++
    Рейтинг: 1011 Неутрално

    [quote#62:"ebeneezer"]Знаете ли колко пари е дал Епъл по времето на Джобс и в частност самият Джобс за благотворителност? [/quote]
    Може Стив да си ги е занесъл в Шангри Ла.

  64. 64 Профил на ddemi
    ddemi
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Знаете ли колко пари е дал Епъл по времето на Джобс и в частност самият Джобс за благотворителност? - цитат на коментар #62 от “ebeneezer”
    Епъл имаше колосални инвестиции за изследователска дейност и на Стийв Джобс не му оставаха нито пари, нито време за благотворителност. Напр. хвърли много усилия за компютъра Лиза, не му се получи, но изразходва много време и пари. Ако беше жив, вероятно към залеза на кариерата си също щеше да се отдаде на благотворителност. Както ще направи Тим Кук, наследил Стийв Джобс. А и докато Майкрософт не се наложиха в световен мащаб и не излязоха от сянката на Ай Би Ем, Бил Гейтс също не даде и един $ за благотворителност. Сега - да.

  65. 65 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 727 Неутрално

    ПОНЕЖЕ МИ ПИСНА от пропагандата на Епъл , преди излизането та "ВЕЛИКИЯ УМЕН ЧАСОВНИК" да ни размахват мумията на Великия Задник всеки ден по всички медии, ето да припомня на нормалните хора, как се правят "биографии"
    Бранислав Нушич:
    ".........Спомням си например един случай, на който бях свидетел и който след това четох преработен в една биография.

    Една сутрин, мъртвопиян, поетът Н. Н. срещна своя бъдещ биограф. В живота си великият покойник често се напиваше като свиня, но тоя път така се беше нарязал, че не можеше дори да си намери къщата.

    — Слушай, приятелю — каза той, олюлявайки се, и се облегна с цялата си тежест на своя бъдещ биограф, — ония свини, дето пиха с мене, ме оставиха и сега няма кой да ме отведе у дома. А аз, виждаш ли, бих могъл да намеря Голямата мечка на небето, но къщата си хич не мога да намеря.

    Ето как гласеше тоя епизод в биографията („Спомен за покойния Н. Н.“):

    „Срещнах го едно утро печален и посърнал. Челото му беше мрачно, а очите, същите ония очи, които така дълбоко проникваха в човешката душа, имаха някакъв странен израз и бяха пълни с болка и упрек. Когато се доближих до него, той се облегна на рамото ми и каза:

    — Лутам се, лутам се из живота, защото всички приятели ме напуснаха. О, за мене е по-лесно да намеря небесните пътища, от колкото път в живота. Чувствувам се самотен. Отведи ме, отведи ме!“

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  66. 66 Профил на 彼得。斯托亚诺夫
    彼得。斯托亚诺夫
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#6] от "k":

    не мисля, че превъзходството на apple е железата сами по себе си. доста отделно взети китайски компании правят някое желязо, което е доста по-добре от apple-ските, тез на hp, dell и тн. успехът (и задоволството на потребителите) идват от интеграцията и напасването на железата и софтуера, който ги управлява. в това са много добри (не казвам най, но наистина са много много добри)

    -- 子曰:[人能弘道,非道弘人]卫灵公15:28
  67. 67 Профил на aglikka
    aglikka
    Рейтинг: 229 Неутрално

    [quote#59:"waterborn"]това което и до ден днешен не разбирам е напълно емоционалната и ирационална световна война по темата. [/quote]

    Според мен основната причина за това са именно емоционалните и ирационалните послания на Джобс при създаването на имиджа на продуктите на Епъл. Реално погледнато те не са с почти нищо по-различни от останалите фирми като качество. Но усещането, което създават у потребителя, е най-важното. Те създадоха култ, нещо като "религиозна" общност около себе си, която да захранват и разширяват, докато стане глобална. Целта е да се стигне до глобалния пазар не чрез рационални доводи за качество, а чрез създаване на нужди и усещания за нещо, което е непостижимо в ежедневието. Усещането за живеене във фантазен свят благодарение на технологията, а не просто ползването на нещо, което работи добре. Това е сърцевината на гениалността на Джобс, която на моменти граничи с крайности, дори бих казала социопатни характеристики (фиксиране с/у конкретен и абсолютен враг, огромна харизма, която се използва за една единствена цел, променливи настроения, вредящи на околните - бил е в ужасни отношения с децата си почти непрекъснато, абсолютна вяра в собствената правота и защитаването й на всяка цена, извъртане на истината в полза на себе си и за сметка на добруването на околните). Джобс е бил виден манипулатор и експлоататор. Освен това е бил и веган, по-точно фрутарианец, което само по себе си би било чудесно, ако не му беше навредило на здравето толкова тежко. Ракът на панкреаса, от който е починал, е бил много рядък вид, захранван от молекули фруктоза (плодовата захар), а Джобс е бил ревностен плодоядец от 17-годишен до края на живота си (т.е. за около 40 год.!!!). Има теории, че именно това екстремно и неестествено хранене се е отразило на здравето и нервите му.

    Цялата тази комбинация от фактори го прави една от най-противоречивите личности на нашето време, много извън компютрите и технологиите. Освен това по света има все по-голям брой алтернативно хранещи се и вярващи хора, които няма да се учудя, да са мотивирани именно от тези личностни особености на Джобс и да са станали негови ревностни привърженици. Тук вече става дума за ментална настройка, стил на живот, а не просто някакъв смартфон. Заради това дискусиите по тази тема стават ожесточени: "здравомислещите" срещу "манипулираните". А и като сме расли в диктатура винаги всичко ни изглежда като лъжа.

  68. 68 Профил на Mickey
    Mickey
    Рейтинг: 727 Неутрално

    До коментар [#67] от "aglikka":
    Доста правилен поглед в коментара ти. Само да допълня;
    Всичкото това безумие не е създадено само от Джобс(колкото и "гениален" търгаш и мръсник да е бил) или от Епъл.
    Не може да се подмине огромната роля на Уол Стрийт, които надушиха "златната кокошка" и си я отглеждат и след смърта на Джобс като най-добрата финансова Пирамида с верни зомбита работещи без пари за тарикатите . Създавайки "свети" образ на този търгашки брутален Задник който никога не е имал общо с технологиите.

    Изгони КомуноЧенгесарския ГЕРБ - спаси България !!! (Ама, не ни натрисай другарите им от БСП пак ! )
  69. 69 Профил на rpanev
    rpanev
    Рейтинг: 229 Весело

    До коментар [#10] от "ironhorse":

    И един мармот завива бъгав и забиващ хтмл5-плейър в станйол. Флаш не е остаряла технология. Флаш е технология предлагаща много повече от хтмл5 и цсс3-4-5, затова я има. Виж, хттп 1.х е много остаряла и лимитираща технология.

  70. 70 Профил на turmion_katlot
    turmion_katlot
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Не знам какво му се превъзнасят на тоя измислил някакъв телефон за да могат тинейджърите да си бодат очите по цял ден и вече голяма работа.

    ... wide awake, but still asleep, always a stranger in the crowd!!! .أبو فرح




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK