Yahoo и Microsoft подновяват сътрудничеството си за онлайн търсачките

Yahoo и Microsoft подновяват сътрудничеството си за онлайн търсачките

© Denis Balibouse, Reuters



Microsoft и Yahoo обявиха, че са предоговорили и подновили своето сътрудничество за онлайн търсачките. Bing на Microsoft ще продължи да бъде основната търсачка на Yahoo, но интернет порталът ще получи повече правомощия.


Обновеното партньорство включва две важни промени. Yahoo ще има право да "подобрява потребителското изживяване на търсачката на всяка платформа, тъй като партньорството не е ексклузивно". Въпреки това Yahoo ще продължи да разчита на рекламите и резултатите на Bing за преобладаващата част от трафика през компютри. Това ще позволи на Yahoo да монетизира до 49% от трафика на търсачката през компютри чрез платформи, които са различни от Bing.


За сметка на това Microsoft ще стане ексклузивен продавач на реклами чрез платформата Bing Ads, а Yahoo ще получи правомощията за платформата Yahoo Gemini. Екипите ще бъдат интегрирани със съответните инженерни отдели на двете компании, за да могат по-бързо да развиват платформите. Досега двете компании развиваха и двете платформи заедно. Тази промяна пък ще позволи на Yahoo да намали разходите си, след като Microsoft поеме напълно управлението на Bing Ads.




Yahoo и Microsoft си сътрудничат в сегмента на интернет търсенето вече шест години, но през последната година интернет порталът започваше да изпитва все повече колебания. Имаше и усилени слухове, че Yahoo иска да прекрати партньорството, за да има повече свобода и да се превърне в конкурент както на Bing, така и на Google. Прекратяване на 10-годишното споразумение обаче щеше да е скъпо удоволствие за Yahoo.


Затова през последните няколко месеца изпълнителните директори на двете компании са провели множество срещи и дискусии за предоговаряне на партньорството. За Сатя Надела сътрудничеството също е важно, защото Yahoo осигурява голяма част от трафика на търсачката Bing, която по-рано тази седмица достигна за пръв път в историята си 20% дял в САЩ при потребителите на настолни компютри и лаптопи.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (3)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2432 Неутрално

    Ами,добре бе.Повече конкуренция,по доволни потребители.

  2. 2 Профил на Х
    Х
    Рейтинг: 466 Неутрално

    В САЩ Bing и Yahoo набират все по-голяма скорост. Както и DuckDuckGo. Преди няколко месеца делът на Google за първи път падна под 75% и продължава да пада лека-полека. Предстоят интересни времена. Наистина, колкото повече конкуренция, толкова по-добре за крайния потребител.

  3. 3 Профил на stef
    stef
    Рейтинг: 525 Любопитно

    Време е за конкуренция, че Google правят, каквото си пожелаят с показваните резултати в момента...
    Изкривяването на резултатите от търсенето е гигантска манипулация или поне може да бъде...

    Stef




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK