Тайният план на Facebook да убие Google

Марк Зукърбърг разполага с всичко необходимо, за да превърне Facebook в компания на стойност над 1 млрд. долара.

© Robert Galbraith, Reuters

Марк Зукърбърг разполага с всичко необходимо, за да превърне Facebook в компания на стойност над 1 млрд. долара.



Facebook иска да убие Google. Или най-малкото да го прати далеч назад след себе си. Така смята Армандо Бионди, съосновател на компанията AdEspresso, която предлага услуги за оптимизиране на рекламите във Facebook.


В свой коментар за онлайн изданието Venture Beat Бионди заявява, че вече си личат няколко микротенденции, които подсказват какъв е тайният план на Facebook да убие Google. Той е базирал анализа си само на публично достъпната информация, въпреки че като партньор на Facebook разполага и с вътрешни данни.


Първата тенденция е лесна и видима - голям фокус върху мобилните телефони. Все повече хора започват да използват интернет предимно от мобилните си устройства. Всъщност 91% от жителите на САЩ имат достъп до такава джаджа във всеки един момент. Именно затова Facebook предлага все повече услуги за мобилни устройства.




Втората тенденция е промяната в поведението на потребителите. За все по-голяма част от тях социалните мрежи се превръщат в основен източник на новини и информация. И тук основна роля играят мобилните устройства. За хората е по-лесно просто да видят какво ново има в потока от публикации отколкото да търсят чрез мобилните си устройства. Google също е наясно с това и поради тази причина компанията полага толкова усилия в улесняването на търсенето в интернет чрез мобилно устройство.


Третата тенденция е, че Facebook реално печели от усилията си в мобилния сегмент. Компанията обяви, че вече 73% от приходите й от реклама се генерират от мобилни устройства. Google все още разчита основно на приходите от т.нар. десктоп трафик или компютри и лаптопи.


Освен това Facebook трупа стабилни позиции и в онлайн видеото. Потребителите на социалната мрежа вече правят по над 4 млрд. гледания на видео дневно, с което я превръщат в много сериозен конкурент на YouTube.


Бионди посочва и неуспешните опити на Google да навлезе в сферата на социалните мрежи. Дори и Google+ не може да конкурира Facebook по популярност сред потребителите.


Освен това и двете компании се надпреварват коя ще свърже следващия милиард потребители с интернет. Facebook навлиза все повече и в други бизнеси на Google като онлайн реклама и инструменти за помощ на рекламодателите, мобилни разплащания и др.


Въпреки че наскоро Марк Зукърбърг отрече, че се конкурира с Google и обяви, че компанията се развива така, както смята, че е правилно, Бионди е уверен, че Facebook в крайна сметка наистина иска да атакува интернет гиганта. Според него социалната мрежа разполага с всичко необходимо да се превърне във втората компания на стойност над 1 трилион долара след Apple, която е най-близо до постигането на този рекорд.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (40)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Дрън, дрън... Ако фейсбученето се има за "потребление", да Фейсбук там няма конкуренция сред пъпчивите пубери.

    Но какво друго предлага Фейсбук - операционна система? Тъсачка? Глобална картография? Даже един пиклив браузер нямат.

    Гугъл са компания, която е в категорята на Микрософт и Епъл, Фейсбук са компания, която има просто един продукт.

  2. 2 Профил на dmarev
    dmarev
    Рейтинг: 434 Любопитно

    По-голям успех ще имат ако заработят заедно! По подобие на споровете от близкото минало между Samsung и LG

  3. 3 Профил на Станислав Генов
    Станислав Генов
    Рейтинг: 226 Неутрално

    При положение, че Гуугъл си имат Андроид който им генерира много постъпления от реклама ....

  4. 4 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#1] от "niakoi_si":

    50-те най-посещавани сайта в момента http://www.similarweb.com/global
    без да отчитаме мобилните приложения...

    Фейсбук бие дори портното

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  5. 5 Профил на drunk
    drunk
    Рейтинг: 434 Весело

    Бухуху, много 'теан' план. Не знам как точно ще убият Гугъл, които в момента правят огромни проучвания и инвестиции в роботиката, нано-технологийте и здравето...

  6. 6 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#1] от "niakoi_si":

    най-използваните мобилни приложения
    http://www.similarweb.com/apps/android/top_free/united_states/all
    (можеш да провериш и по държави)

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  8. 8 Профил на alfanero
    alfanero
    Рейтинг: 705 Неутрално

    Тези 4 милиарда клипове на ден във Фейсбук, са споделени клипове от Ю Туб на Гугъл, поне 80 процента от тях.
    Фейсбук никога няма да може да унищожи Гугъл, по-вероятно е обратното.

  9. 9 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    До коментар [#1] от "niakoi_si":

    Бъркаш драстично. Гугъл и Фейсбук са компании в един сегмент, но с различен подход. И да, фейсбучеченето е потребление.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  10. 10 Профил на sey
    sey
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Всеки сам си решава,аз хвърлям поглед за 1-2 мин на ден във фб...пък да го ползвам да се осведомявам за новини???Не,благодаря

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  11. 11 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1211 Неутрално

    ами ако е още по-таен план, озаглавен "как да направим безплатна реклама на сурат-тефтера", насочен към журналисти-лапнишарани?

    щото на мен ми прилича точно на това - смехотворен "анализ" с гръмко име, без доказателства в него и ласт бът нот лийст - липсват числа.

  12. 12 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 468 Неутрално

    [quote#1:"niakoi_si"]Гугъл са компания, която е в категорята на Микрософт и Епъл, Фейсбук са компания, която има просто един продукт[/quote]

    До коментар [#9] от "Darth Plagueis":

    Мда, Епъл не е в бизнеса на Гейбука и Гогъл.

    Обаче най-важното уточнение е че Фейсбука няма нищо друго освен една платформа и може би една-две услуги. Докато Гогъл е всестранна компания и прави много неща, не малка част, от които не сме чували.

    Така че няма шанс да се случи това "предсказание" в близките... завинаги години.

    + Гейбука губи позиции пред други социални мрежи.

  13. 13 Профил на foxa5
    foxa5
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Фейса имат много потребители, но малко печалба. Бая ляб трябва да изядат докато стигнат Гугъл.

  14. 14 Профил на dnevnikar
    dnevnikar
    Рейтинг: 4232 Весело

    Ще му се на Армандо... сензация.

    Тикан от нечестиви конфликтни интереси.

    Гугъл е първата стена икона "търсачка".
    Е-услуги много други...
    Мобилни: Андроид.

    Гигант. Чудовище.

    "Facebook иска да убие Google. Или най-малкото да го прати далеч назад след себе си. Така смята Армандо Бионди, съосновател на компанията AdEspresso,

    която предлага услуги за оптимизиране на рекламите във Facebook.

    В свой коментар за онлайн изданието Venture Beat Бионди заявява, че вече си личат няколко микротенденции, които подсказват какъв е тайният план на Facebook да убие Google.

    Той е базирал анализа си само на публично достъпната информация,

    въпреки че като партньор на Facebook разполага и с вътрешни данни."

  15. 15 Профил на wre501051215
    wre501051215
    Рейтинг: 3129 Неутрално

    До коментар [#9] от "Darth Plagueis":


    [quote#9:"Darth Plagueis"]Гугъл и Фейсбук са компании в един сегмент, но с различен подход.[/quote]По-скоро Фейсбук се намества в един от многото сегменти на Гугъл.Но само в един.В другите не е така.Например създаване на операционна система,или търсачка или....да не изброявам.

  16. 16 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1599 Неутрално

    До коментар [#12] от "popovp":

    И фейсбук и гугъл са рекламни компании. Основният им бизнес е реклама. Майкрософт и Епъл печелят от продажба на продукти, а не на реклама.

    Подоходът в продажбата на реклама при Фейсбук и при Гугъл е различен, но основният им продукт е един и същ. Ако някой си мисли, че това са социални мрежи, просто е сбъркал драстично - социалната мрежа е второстепенния продукт, който служи за набиране на клиенти за рекламодателите.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  17. 17 Профил на Ne Nov
    Ne Nov
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Така ще кажеш ти. Нали работиш за ФБ все пак!
    1та тенденция - фокус върху мобилните телефони. Е, Гугъл къде мислиш, че са се фокусирали? И те са там.

    2ра тенденция - Промяна на поведението и ролята на социалните мрежи и мобилните устройства (отново). Мислиш, че Гугъл не го виждат това. Гугъл Плюс какво е?

    3та тенденция - голяма част от приходите на ФБ (73%) идвали от мобилния сегмент, а на Гугъл от Десктоп компютри. Като процент приходите на Гугъл от мобилна реклама са по-малки просто защото те имат ОГРОМНИ приходи от реклама в декстоп компютрите. ФБ срещу Гугъл да тича, пак няма да ги стигне.

    Не харчи всичко, което имаш и не вярвай на всичко, което прочетеш (най-вече онлайн).
  18. 18 Профил на _gator_
    _gator_
    Рейтинг: 12 Неутрално

    До коментар [#4] от "Торбалан":

    На Гугъл резултатите са разделени по държави, ако се сумират сигурно ще са 5 пъти повече от на Фейсбук

  19. 19 Профил на Starec
    Starec
    Рейтинг: 748 Весело

    Само Гугъл "Земя" има поне 15 други "пласта" или обекта: карти - географски и естествени на целия свят, локални снимки/панорами на места из целия свят, карти на време, океани, планети (вкл. Луна, Марс и пр.) и пр. Плюс това превод от и на 50 или 100 (не знам, ама са много) езика, плюс търсене и разпознаване на текстове, образи, музика и още не знам какво, плюс Ю Туб - с не знам колко милиона неща вътре, безшофьорни коли и т.н. Това виждаме отстрани ние - редовите юзъри.
    И най-важното - с мощни екипи изучават различни области от настоящето и бъдещето, за които ние още не знаем. С тази огромна компютърна световна мощност, за която се знае малко или никак и с тези хиляди експерти в различни области, ГУГЪЛ няма изобщо конкуренция. Напротив - умни хора се плашат от евентуален световен монопол.
    Е, "пъпчивите" сутрин бързат да уведомят себеподобните си, че били пр..нали, и че те са 3 милиарда по света и генерират огромен трафик - вярно е, но какво от това?

    Поздрави
  20. 20 Профил на eurogi
    eurogi
    Рейтинг: 648 Неутрално

    "..Според него социалната мрежа разполага с всичко необходимо да се превърне във втората компания на стойност над 1 трилион долара след Apple, която е най-близо до постигането на този рекорд..."
    Първо,въобще не е ясно дали Епъл ще е първата такава..Вярно е,че са най-близо,но това далеч не е сигурно..

  21. 21 Профил на grand funk railroad
    grand funk railroad
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    До коментар [#4] от "Торбалан":

    Виж колко "Google" има в първите 50.

    Parmi ceux qui n'ont rien à dire les plus agréables sont ceux qui se taisent. Coluche
  22. 22 Профил на emil.boev
    emil.boev
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Без Google можем спокойно да си живеем, без Фейса - не! Ето защо, ужаваеми другарки и другари, Фейсбук са по-яки

  23. 23 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    [quote#17:"Ne Nov"]Мислиш, че Гугъл не го виждат това. Гугъл Плюс какво е?[/quote]
    с цялото ми уважение гугъл плюс е епичен провал

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  24. 24 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1242 Неутрално

    всички сте много сигурни в това което казвате , аз също не си падам по фейсбук, но в тоя бизнес 1-2 години е дългосрочна прогноза, нещата се менят наистина бързо, така че може да стане всичко

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  25. 25 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 1499 Неутрално

    До коментар [#6] от "Торбалан":

    Пич, според тази класация Флашлайт - фенерчето е на 7 позиция а Нетфликс е на 12. Аз не се съмнявам че всеки има Фенерче на телефона. И аз имам и го използвам един път на 6 месеца и дори не знам дали има реклами там. Най-вероятно няма. Та не ми е ясно как от фенерчето ще изкарат пари. Светваш си и после чак след една година. Колко чести ти трябва да си светиш с фенерче.
    От друга страна Нетфликс имат милиони абонати. Аз също им снасяям $11 на месец или нещо такова. Започнаха дори да правят собствени телевизионни серии - Къща от карти с Кевин Спейси си е на Нетфликс и е страхортна серия! Аз си залагам главата че Нетфликс правят повече пари от Флашлайт. Така че тази класация по популярност не е автоматически класация и по пари.

    California Über Alles
  26. 26 Профил на Торбалан
    Торбалан
    Рейтинг: 694 Неутрално

    До коментар [#25] от "Pontif А":

    О! Класациите по популярност са това, което са и толкова.
    Не са пророчески
    В AppStore е класацията по приходи.

    Отговорих с тези линкове на колегата коментатор, понеже лекотата, с която всеки тук се изказва категорично за бъдещето е умопомрачителна.
    Можеш ли да се закълнеш, че след 5 години ще ползваш Гугъл толкова, колкото и днес? Аз не мога. Винаги търся в Гугъл информация, когато не зная предварително къде да я намеря. На телефона си обаче почти никога не ползвам Гугъл, а разни полезни приложения. Не мисля, че след 10 години Гугъл ще са това, което са днес, както Майкрософт и IBM не са това, което бяха преди 10 години.
    Затова не се включвам да правя конкретни прогнози в област, която е страшно динамична и твърде огромна за да я осмислим ние дето коментираме в "Дневник".
    Едно е сигурно: автора на фенерчето няма да погълне Нетфликс, както и обратното )

    Freedom is never more than one generation away from extinction. We didn't pass it to our children in the bloodstream. It must be fought for, protected, and handed on for them to do the same. Ronald Reagan
  27. 27 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#9] от "Darth Plagueis":

    И как точно реши, че Гугъл и Фейсбук са в един сегмент? Кое ги позиционира в едно и също портфолио - продуктите им??? Или пазарната капитализация???

    Естествено, че фейсбученето е потребление, то и Дневник е потребление, това поставя ли го в един сегмент с Микрософт, който също е потребление?

  28. 28 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#22] от "emil.boev":

    Ако това което си написал е вярно, със сисгурност ти трябва консултация с психоаналитик... всъщност май ти трябва психиатър.

  29. 29 Профил на emil.boev
    emil.boev
    Рейтинг: 221 Весело

    До коментар [#28] от "niakoi_si":

    Приятелю, искал си да кажеш нещо, ама не си успял - това, което съм написал - дали е вярно или не - няма никаква връзка с нуждата ми от психиатър. Ако някой почне да се притеснява дали Google ще прецака Facebook или обратното, тогава вече може би е необходима специализирана помощ.

  30. 30 Профил на manu_chao
    manu_chao
    Рейтинг: 541 Весело

    Гугъл да бъде убит от ФБ!?!!?...Да, ако е възможно да се убие слон с пръдня.

  31. 31 Профил на Biker
    Biker
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Аз лично на телефона си изтрих всички продукти на ФБ. Много други приятели направиха същото. Не ми харесва начина на работа на ФБ и според мен ако не се подобри това ще започнат да губят. Не всички са на 16 и искат нон стоп да са вързани към тяхната "соц. мрежа".

  32. 32 Профил на Максим
    Максим
    Рейтинг: 648 Весело

    Фейлбук имали амбиции в мобилните устройства? От ИТ-гледна точка това е епичен смях - но вероятно обяснява защо рам-фуутпринта на дървения им месинджър е по-голям от ЦЯЛАТА Андроид ОС (на телефона на жена ми, аз отдавна съм надраснал фб). Толкова са нелепи всичките им жални напъни, особено рецептата, на която разчитат - ФБ на иФон на селфи-стик (по възможност в Старбъкс )

    Sic transit gloria mundi...
  33. 33 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 808 Неутрално

    доста тъп анализ, кой ти ползва гугъл за търсене на новини, ползва се за търсене на конкретна информация и естествено това сензационно заглавие да убие гугъл, а всъщност като всяка нормална компания фейсбук се опитва да се възползва от мобилните устройства, тва не значи че иска да убие някого

    twitter.com/voxybg
  34. 34 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 924 Неутрално

    Не мисля,че някога ще настигне ю туб по видеотрафик също.

  35. 35
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37 Профил на Иван Арнаудов
    Иван Арнаудов
    Рейтинг: 546 Весело

    Коментирам само и единствено заглавието на снимката към статията: "Марк Зукърбърг разполага с всичко необходимо, за да превърне Facebook в компания на стойност над 1 млрд. долара"

    Научете разликата между милиард и трилион и се поправете. Пазарната капитализация на FB към 24. април 2015 е 228.96B. Мечтата на Цукерберг е да надбяга AAPL и GOOG, за да достигне пръв маркетингова капитализация от 1 трилион щатски долара.

    Някои хора поддържат линия, а пък аз... поддържам окръжност.
  38. 38 Профил на Хит®ата Св®ака ;)
    Хит®ата Св®ака ;)
    Рейтинг: 587 Неутрално

    Трудно. Гугъл има ненадмината по популярност търсачка, операционна система за смартфони и таблети, платформа за онлайн видео, търсачка на изображения, търсачка на научни статии/трудове, виртуален глобус с много интегрирани слоеве, вкл. платформа за снимки...

    Mафията е опасна за Вашето здраве!!! Мафията убива!!!
  39. 39 Профил на Ivailo Todorov
    Ivailo Todorov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    И на двете компании бизнесът им е онлайн рекламата.Е в последно време ФБ е пред Гугъл .
    Рекламата във ФБ е много по ефективна защото стига до определен избран от рекламодателят -потребител и то чрез мобилните у-ва.Бъдещето на онлайн реклама е в мобилните у-ва а там по-силни са ФБ ,както казах вече,с възможноста за таргетиране на клиента.Това е много-много по-ефективно.

  40. 40 Профил на vhv
    vhv
    Рейтинг: 434 Весело

    [quote#22:"emil.boev"]Без Google можем спокойно да си живеем, без Фейса - не! Ето защо, ужаваеми другарки и другари, Фейсбук са по-яки[/quote]

    Виждаш ли какво става като пропуснеш да отбележиш "Весело", в настроение.
    Вземат те на сериозно и те ушиват с минуси...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK