Българската компания Tickey ще предлага мобилни билети за градския транспорт

Българската компания Tickey ще предлага мобилни билети за градския транспорт

© Tickey



Българската стартираща компания Tickey има интересна и практична алтернатива на билетите за градския транспорт. Компанията скоро ще предлага услугата си в една от новите станции на столичното метро и в автобуси от градския транспорт на Бургас, съобщи за "Дневник" нейният изпълнителен директор Димитър Димитров.


В основата си Tickey е мобилно приложение. То може да се използва от смартфони, таблети и умни устройства, като часовници например. Приложението разчита на iBeacon сензори в превозните средства, както и на функциите за геолокация на устройствата и мобилен интернет. Така то разпознава в кое превозно средство се намира даденият потребител, когато той изпрати заявка за купуване на билет.


В случай, че потребителят забрави да си купи билет, приложението ще му напомни. Това става директно от самата програма, като не са необходими допълнителни машини за билети или валидиране на превозния документ. От системата на Tickey може да се купи както билет за еднократно пътуване, така и абонаментна карта.




По-приятен път


Компанията иска да увеличи интереса на хората към градския транспорт, като направи пътуването с него малко по-приятно. От една страна, няма да се налага търсенето на дребни пари и места за продажба на билети, перфоратори и т.н. Освен това Tickey има и секция за обратна връзка, в която пътниците могат да дават своето мнение за качеството на транспортната услуга и да оценят действията на контрольорите и шофьорите. Информацията ще се предоставя на съответния превозвач.


Българската компания Tickey ще предлага мобилни билети за градския транспорт

© Tickey


За операторите има и други ползи. Те ще могат да анализират пътникопотока, най-натоварените маршрути и др. Надеждата на Tickey е, че това ще доведе и до въвеждане на гъвкаво ценообразуване например на база на дистанцията.


Приложението има и игрови елемент, който да стимулира потребителите да са възможно най-редовни и коректни пътници. Има и секция с новини, в която да може да се изпращат уведомления за маршрутни промени и новости в Tickey. Приложението може да се използва и за планиране на най-подходящия маршрут.


Млади и амбициозни


Tickey стартира в края на този месец в Бургас. Услугата ще е налична в автобусите по линията 211, като в тях ще има и безплатен мобилен интернет от Max Telecom. Скоро след това Tickey ще заработи и в метростанция "Бизнес парк София" с помощта на Sofia Tech Park. Там валидирането ще става пред самите турникети, като целият процес трае няколко секунди, както стана ясно от демонстрацията на Tickey по време на организирания от инвестиционния фонд eleven Demo Day.


Амбициите на Tickey са да развие услугата си на национално ниво. Освен това компанията води активни преговори и с транспортни оператори във Великобритания и Испания.


Tickey е основана през май 2014 г., като нейните създатели взимат участие на StartUp Weekend Sofia Mobile. Идеята печели третото място и получава покана за участие в преакселераторската програма на Start it Smart. През декември миналата година Tickey печели и финансиране от фонда eleven.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK