Българската компания Tickey ще предлага мобилни билети за градския транспорт

Българската компания Tickey ще предлага мобилни билети за градския транспорт

© Tickey



Българската стартираща компания Tickey има интересна и практична алтернатива на билетите за градския транспорт. Компанията скоро ще предлага услугата си в една от новите станции на столичното метро и в автобуси от градския транспорт на Бургас, съобщи за "Дневник" нейният изпълнителен директор Димитър Димитров.


В основата си Tickey е мобилно приложение. То може да се използва от смартфони, таблети и умни устройства, като часовници например. Приложението разчита на iBeacon сензори в превозните средства, както и на функциите за геолокация на устройствата и мобилен интернет. Така то разпознава в кое превозно средство се намира даденият потребител, когато той изпрати заявка за купуване на билет.


В случай, че потребителят забрави да си купи билет, приложението ще му напомни. Това става директно от самата програма, като не са необходими допълнителни машини за билети или валидиране на превозния документ. От системата на Tickey може да се купи както билет за еднократно пътуване, така и абонаментна карта.




По-приятен път


Компанията иска да увеличи интереса на хората към градския транспорт, като направи пътуването с него малко по-приятно. От една страна, няма да се налага търсенето на дребни пари и места за продажба на билети, перфоратори и т.н. Освен това Tickey има и секция за обратна връзка, в която пътниците могат да дават своето мнение за качеството на транспортната услуга и да оценят действията на контрольорите и шофьорите. Информацията ще се предоставя на съответния превозвач.


Българската компания Tickey ще предлага мобилни билети за градския транспорт

© Tickey


За операторите има и други ползи. Те ще могат да анализират пътникопотока, най-натоварените маршрути и др. Надеждата на Tickey е, че това ще доведе и до въвеждане на гъвкаво ценообразуване например на база на дистанцията.


Приложението има и игрови елемент, който да стимулира потребителите да са възможно най-редовни и коректни пътници. Има и секция с новини, в която да може да се изпращат уведомления за маршрутни промени и новости в Tickey. Приложението може да се използва и за планиране на най-подходящия маршрут.


Млади и амбициозни


Tickey стартира в края на този месец в Бургас. Услугата ще е налична в автобусите по линията 211, като в тях ще има и безплатен мобилен интернет от Max Telecom. Скоро след това Tickey ще заработи и в метростанция "Бизнес парк София" с помощта на Sofia Tech Park. Там валидирането ще става пред самите турникети, като целият процес трае няколко секунди, както стана ясно от демонстрацията на Tickey по време на организирания от инвестиционния фонд eleven Demo Day.


Амбициите на Tickey са да развие услугата си на национално ниво. Освен това компанията води активни преговори и с транспортни оператори във Великобритания и Испания.


Tickey е основана през май 2014 г., като нейните създатели взимат участие на StartUp Weekend Sofia Mobile. Идеята печели третото място и получава покана за участие в преакселераторската програма на Start it Smart. През декември миналата година Tickey печели и финансиране от фонда eleven.

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bette
    bette
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Няма да си го инсталирам. Утре контролата ще ми се обади по телефона и ще ме пита що се движа без билет :)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2874 Неутрално

    Това е безценно за електоратите на БСП и ДПС!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на Петърчо
    Петърчо
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Ето и нещо иновативно за нашия "пазар"

  4. 4 Профил на vlad
    vlad
    Рейтинг: 395 Любопитно

    Аман от приложения! Ако се ангажират да инвестират в някакво реално подобрение в тази среда аз съм Ок! И какво ще получат/дадат бабите и подобни които са редовните клиенти!? Другите просто си карат колите и ползват метрото.

    "It's better to be on the dock, wishing you were on the lake, than to be on the lake, wishing you were on the dock"
  5. 5 Профил на bette
    bette
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До попоп:

    Страшотно е. Винаги съм се чудила какво ми липсва в адския транспорт и сега знам: приложение, което да казва на фандъка, че съм там, за да ми прати бойните контроли да ме гледат лошо.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  6. 6 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    "В случай, че потребителят забрави да си купи билет, приложението ще му напомни. "


    хехех, доста хора "забравят" съвсем умишлено

    тия старт-ъпи винаги са ми се стрували като да се съберат 2-3 левента на 25, да измислят задължително някакъв "ап", да си купят по 1 риза за 300 лева и да се размотават по цял ден без да правят нищо смислено, като вечерта в модерния бар разправят на девойките кви предприемачи били, хехех

  7. 7 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4597 Неутрално

    Интересно как би реагирала тази програма, ако пътуващият си купи билета едва няколко спирки след като се е качил и в момента когато забележи че се качват контрольори?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  8. 8 Профил на Wizard
    Wizard
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Грешка на младите + грешка на растежа. Това има някакъв шанс, Но, НО, НО, задължително тестовете трябва да са извън България! Задължително! Аз бих се ориентирал към първични тестове в скандинавските страни, Германия или Австрия. Само от там мога да получа достоверни данни дали идеята ми е добра и има бъдеще. България е възможно най-лошия избор за стартиране на такава идея! Този пост не е хейт, базира се на опит и познания.

    Never underestimate the power of stupid people in large groups!
  9. 9 Профил на futurama
    futurama
    Рейтинг: 277 Неутрално

    Добра идея, но не разбрах как се извършва проверката за редовност и какво мислят по въпроса от центъра за градска мобилност.

  10. 10 Профил на Кирето
    Кирето
    Рейтинг: 1398 Весело

    До коментар [#4] от "vlad":


    [quote#4:"vlad"]бабите и подобни които са редовните клиенти![/quote]

    Ти май не си се возил скоро в градският транспорт?
    И на идея си нямаш колко млади и работещи хора на средна възраст го ползват...

    Научих "God Save the Queen".........е, струва си....
  11. 11 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Какъв е проблемът с нормалните абонаментни карти. Преди 2 дена се върнах от Истанбул. Всички използват карти, които се зареждат на автомати. Картите дори могат да се използват в обществените тоалетни, вместо да търси човек стотинки. Картата се зарежда с пари или с месечна карта, на когото каквото му е удобно. Качването е винаги отпред (в автобусите) така, че гратис няма. Валидирането на картите става бързо, така че автобусите потеглят.
    На всяка станция на метрото има служител чиято основна цел да следи дали някой НЯМА да се мушне под турникетите. Как турците го могат, а ние не???

  12. 12 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Приложението е спонсорирано от Илевън, които Дневник и Капитал много обичат. Затова и статията

  13. 13 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    До коментар [#11] от "alabalko":

    Аз ще ти кажа какъв е проблема - за да си заредя картата трябва да ходя специално до центъра. Живея до парадайс мола, офиса ми е на България срещу мотописта. Няма нещо, което да ми напомни, че картата изтича. В автобусите няма "чекиране" за тези карти, само в трамваите, тролеите и метрото. Буквално всеки месец забравям, че ми е изтекла картата и няколко дни се возя с изтекла карта докато не се кача на трамваи и не ми светне червено. И това не е от пестене на пари, просто в днешно време ако някой не ти напомни с имейл или смс, че нещо трябва да се плаща, не се сещаш сам да го направиш.

    Имам големи надежди за Тики - стискам палци

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  14. 14 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    До коментар [#6] от "carmello":

    Това, което ти описваш, са български схемаджии по европрограми, не виждам стартъпите какво общо имат.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  15. 15 Профил на Йовко Ламбрев
    Йовко Ламбрев
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    Мнозинството от коментарите са показател как се посрещат иновациите у нас. Дето се вика - в такава среда да имаш кураж да си иноватор!!

    Браво момчета! За куража, за идеята... Дерзайте, дори и да не успеете от първия път! Някой ден ще се случи! И хората наоколо ще са други

    https://yovko.net
  16. 16 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1463 Любопитно

    До коментар [#13] от "Тъпата майна":

    Ми аз пък ще кажа какво е решението - всеки месец като си взема заплатата, отивам си платя сметките, отивам си платя ГСМ-то и си плащам и картата. Една разходка, грешки няма.

  17. 17 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1463 Неутрално

    До коментар [#15] от "Йовко Ламбрев":

    Ами не е така - просто хората си задават въпроса - и на мен как ще ми помогне това? Аз поне не видях как.
    Имам една идея за бизнес от много време и по нова година случайно разбрах за едни младежи които имаха подобна на моята, но като видях как тръгнаха и какво правиха, си казах, че няма да ги бъде. Така е и сега - преди няколко дни случайно се сетих за тях и им погледнах сайта - статуса му е "за никъде".
    Технологии, които не решава реално проблеми на хората, а само в главите на създателите им, са обречени.

  18. 18 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#13] от "Тъпата майна":

    по 2 автомата на всяка спирка на метрото биха решили проблема. Метрото силно се разширява и все някоя спирка ще е удобна на хората. В крайна сметка всеки шести жител на столицата (ако са 2 милиона) денем минава през метрото.
    В автобусите няма инсталирани терминали, така е, неясно за мен защо. Едва ли харчат толкова ток, че да не могат да ги захранят. Просто общината имитира прогрес. С Тики четците на общината трябва да могат да четат например 2Д баркодове или телефоните трябва да са с NFC, но и техните четци да имат NFC.
    Ако общината искаше, можеше досега да въведе системата поголовно, като купи правата от някой град, който я използва. Само че тогава бая хора ще спрат да пътуват гратис и ще се надигне народно недоволство. ГЕРБ предпочитат да не правят такива неща Другото е да направят градския транспорт безплатен и да го финансират от данъци, което ще намали броя на движещите се коли в града и ще повиши качеството на живот. Но пък не би довело до оптимизиране на структурата на линиите.

  19. 19 Профил на Xumpomo name
    Xumpomo name
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#16] от "rainbou1":

    аз си плащам през интернет, защо не направят картите да се плащат през интернет, и при селдващото използване на карта да се актуализира информацията...

    Birds of a feather flock together.
  20. 20 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    До коментар [#14] от "Тъпата майна":

    ми я ми кажи 1 старт-ъп финансиран от Илевън който се е развил и е създал работни места ?

    примерно отварям сайта на Илевън и гледам финансирали са някъв сайт Майстор +, където има 2000 стъпки докато избереш какво ти трябва- примено да ти монтират дограма. Аз като ми трявба да ми монтират дограма пиша в Гуугъл и имам 10К резултата за 1 секунда

    някой може ли да ми обясни какъв е смисълът от този сайт и какво му е новото ?

    Схемата е същата- 3-ма младежа, единият отговаря за Маркетинга, 2-рия за Бизнес Дивелопмънта, 3-тия за уеб дизаина на сайта

  21. 21 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    До коментар [#18] от "alabalko":

    Биха решили, ама не решават. Преди да се преместим в този офис всеки ден пътувах с метрото от Дж. Баучер - е там карти НЕ СЕ зареждат. Могат да заредят карти за 10 пътувания, но абонаментни не могат. И съм стигал много пъти до ситауацията, в която отивам, купувам си билет за левче и като стигна в центъра зареждам. На касите не могат да зареждат абонаментни карти, което е малоумно. Само в офисите на ЦГМ могат.

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  22. 22 Профил на Тъпата майна
    Тъпата майна
    Рейтинг: 1442 Неутрално

    До коментар [#20] от "carmello":

    Познавам голяма част от екипите в Илевън (също и ЛХ). Не е моя работа да разпространявам информация кой колко работни места е открил и какви приходи има, но това, което говориш, са пълни глупости ала "люпим си семки на пейката".

    Това мнение е дело на една тъпа майна
  23. 23 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1444 Неутрално

    Благодаря на всички както за положителните коментари, така и за критиките. Нашата идея е преди всичко да предложим алтернатива на хората, ползващи смартфони и градски, така както Uber и TaxiMe са алтернатива на класическите таксиметрови пътувания. Искаме да отидем едно ниво по-напред от електронните билети (които ползват магнитни, RFID, NFC или интелигентни карти), тъй като телефонът е нещото без което не излизаме от дома. В последните 2-3 години с появата на Apple Pay и Google Pay смартфоните все повече заменят нуждата да носим пари в брой и банкови карти. Отделно проникването на смартфони достига до 85% в страни като Сингапур и Южна Корея (в България е около 40%).
    В екипа сме 8 човека (най-младият е на 20г., а най-възрастният е на 48) и не сме се събрали само за да "усвоим едни пари", а наистина да предложим решение, което би улеснило живота на хората и работата на транспортните фирми и общините.
    Относно начините на проверка, предотвратяване на покупка на билет когато се качи контролата и т.н. - разбира се за всичко сме помислили, има начини за проверка дори когато падне батерията на телефона. А от гледна точка на сигурността на плащанията - работим с BrainTree и PayPal, с които работят компании като Uber и AirBnB.

    http://tickey.me
  24. 24 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1135 Неутрално

    До коментар [#22] от "Тъпата майна":

    ти не знам кви екипи познаваш, ама аз познавам получател на финансиране, който от 2 години прави някъв заспал ап и само се мандахерца по конференции насам натам без да се случва нищо съществено. а, и брат му е много известен бивш министър

  25. 25 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#11] от "alabalko":

    Същото е и във Финландия - качването е само отпред, картата се маркира на четец, може да купиш билет от шофьора за 3 евро (който важи за два часа от закупуването, в случай че се наложи да сменяш автобуси), може и да си вземеш 24-часов билет със смс, който също показваш на шофьора. Инвалиди и родители с колички само може да се качват от средната врата и да се возят безплатно.
    Автобусите са малки (Föli за тези в Турку), но начесто и няма блъсканици, няма струпвания на хора.

  26. 26 Профил на Fazer
    Fazer
    Рейтинг: 506 Неутрално

    До коментар [#11] от "alabalko":

    Като добавка, зареждането става по интернет, от офиса на Föli в центъра (до там са всички автобуси) или с пари при шофьора. Има нормална карта за пътуване от време на време, която също ползва бонуса от едно плащане за 2 часа, има месечна карта (50 eвро в Турку) и тримесечна (150 eвро).

  27. 27 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 600 Неутрално

    До коментар [#23] от "Димитър Димитров":

    Идеята е доста добра и дано я реализирате успешно!

    Лично аз приветствам такива идеи, които биха модернизирали и улеснили много неща в нашата държава. Когато човек обикаля малко навън, може да види и да "открадне" доста полезни и удобни практики, в което няма нищо лошо. Аз намирам само ползи и затова съм оптимистично настроен.

    Пожелавам Ви успех!

  28. 28 Профил на alabalko
    alabalko
    Рейтинг: 508 Неутрално

    До коментар [#21] от "Тъпата майна":

    решението е на общината. Тя може да реши да не откупи правата за Тики и нещата да останат същите. Пазар в другите български градове има ли? Там хората си купуват билетчета при качване, за разлика от София.

  29. 29 Профил на conservamus
    conservamus
    Рейтинг: 623 Неутрално
  30. 30 Профил на embacho
    embacho
    Рейтинг: 229 Неутрално

    [quote#18:"alabalko"]по 2 автомата на всяка спирка на метрото биха решили проблема. [/quote]
    Това би било доста скъпо удоволствие в предвид броя на спирките само в София и цената на подобни апарати.

  31. 31 Профил на Kosta Delev
    Kosta Delev
    Рейтинг: 1215 Неутрално

    До коментар [#7] от "Храбър":

    А как точно смяташ да влезнеш в метрото с идеята да си купиш билет само при нужда...?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK