BMW, Audi и Mercedes искат да придобият платформата за навигация на Nokia

BMW, Audi и Mercedes искат да придобият платформата за навигация на Nokia

© Lehtikuva, Reuters



BMW, Audi и Mercedes-Benz обединяват усилия и ще предложат на Nokia да придобият нейната платформа за сателитна навигация. Трите германски компании искат да използват Nokia Here в разработката на самоуправляващи се автомобили, съобщава в. The Wall Street Journal.


Компаниите са сериозни конкуренти на автомобилния пазар, но в случая се обединяват, притеснени от интереса на Силициевата долина към този бизнес, твърди изданието. Според неговите източници компаниите ще предложат на Nokia "значително повече от 2 млрд. евро" за платформата Here. В консорциума участва и китайската компания Baidu, която е известна и като "китайския Google".


Според един от източниците най-голямата заплаха за автомобилната индустрия ще е Google да направи операционна система за автомобили, която да е безплатна за всички. Надеждата на консорциума е да се сдобие с картите и технологиите на Here, което ще направи производителите по-независими. Освен пари те ще предложат на Nokia да запази и миноритарен дял в Here редом с Baidu и още един финансов инвеститор. Автомобилните производители пък ще получат мажоритарния пакет.




Новината идва няколко седмици след като през април т.г. Nokia намекна, че не изключва вариант да продаде платформата Here. По-късно компанията уточни, че не е взето крайно решение и може и да запази Here за себе си. Автомобилните производители обаче са уверени, че могат да убедят Nokia, тъй като ще обещаят да инвестират и развиват платформата.


Засега всички компании отказват коментар по темата. Според The Wall Street Journal обаче сделката вече е била обсъждана на среща между представители на всички фирми. Автомобилните производители дори са обявили, че може да спрат да използват услугата, ако тя бъде продадена на американска компания, тъй като ще е конкурентна заплаха за тях. Впоследствие компаниите са смекчили тона, за да не бъдат обвинени в опит за създаване на картел, допълва изданието.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK